Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (24)

Itselläni esikoisen kanssa olin 2 vrk ja kuopuksen kanssa 1 vrk (olisin mielelläni synnyttänyt poliklinisesti, mutta se olisi pitänyt synnyttämään mennessä jo sanoa/tietää niin jouduin olemaan sairaalassa sen yhden yön.

Oli minullakin yksityishuone esikoisen kanssa, mutta en malttanut odottaa päästäkseni kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoinen kyseessä, maitoa tuli aivan järettömästi, joten oli kiva, kun oli sähköpummppu. Olo oli kuin kuolleella, kätilöt vaan sanoivat, " semmoista se nyt vaan on se äitiys" ym. olin silloin 20v. no muutaman viikon päästä mut kiidätettiin kaavintaa, oli jäänyt istukan palasia ym. kohtuun.

Olen edelleen kyllä niin katkera miten mua kohdeltiin siellä laitoksella ja synnytyksessä. Esim. synnytyksessä kätilö heitti tyynyn suoraan mun naamalle, kun oli sen tiellä, kun kysyin, mitä muhun tiputetaan tippapulloista, niin vastaus oli että : lääkettä. Sit kysyin, etä kannattaisko mun ottaa ilokaasua ja kuinka paljon, niin se sanoi, että kokeile, ja vetäsin liikaa, niin nauroi vaan... ymym.

Sit toinen kammotus oli just siellä synnyttäneiden osastolla, kun kätilö kovaan ääneen mulle piti luentoa " kaikilla nisäkkäillä tulee maitoa, niin mysö sinulla"

Ihan oikeasti. Hoitajat oli tosi kivoja, kävivät rupattelemassa. Ei tarvinnut miettiä mitään kotihommia, senkun kävi valmiista pöydästä ruokaa hakemassa. Kaverit kävi kyläilelemässä ja jos joku askarrutti vauvan hoidossa, niin apu oli aina lähellä. Ja sai lapsen yöksi hoitoon. En tosin kehdannut kuin kahtena ensimmäisenä yönä viedä. Mulla ei ollut yhtään ikävä kotiin ja ensimmäinen viikko kotona olikin suoraan helvetistä.

Silloin todellakin pidettiin noin kauan sairaalassa, vaikka kaikki olisi mennyt hyvin. Ja uudelleensynnyttäjätkin olivat 4 vrk. Sain toisen sektiolla 91 ja silloin olin myös 5 vrk. Kolmas syntyi v. 93 ja neljäs v. 96, ja heistä olin 2 vrk, eli lähdin lääkärintarkastuksen jälkeen kotiin. Viides syntyi taas sektiolla ja kotiin pääsin 3 vrk:n kuluttua, mutta piti käydä vielä keltaisuuskontrolleissa sairaalassa.

minäkin. Mulla oli niin kivaa, yhden hengen huone ja kaikkea, että ei huvittanut lähteä kotiin ja sanoivat, että saan olla niin kauan kuin haluan.

vuonna 2004 syntyi ke-aamuyöllä, lähdin kotiin pe-aamuna, kun oli tehty se lääkärintarkastus. jotkut sydänviat näkyvät kuulema vasta paripäiväisenä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat