Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kellekkään tehty lapsivesipunktiota loppuraskaudesta ja onko kellään tietoa miten siitä katsotaan onko vauva valmis syntymään?

Kommentit (18)

keuhkojen kypsyyttä tutkittiin rv 38 ja ei olleet kypsät. Uusi tukimus rv 39 ja käynnistettiin. Toisen lääkärin mielestä ei ollut syytä käynnistää, koska painoarvio oli 3,3 kg eli ihan normaalin kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sitä en muista mitä siitä tarkkaan ottaen katsotaan, mutta niitä arvoja oli 2-3 joita tarkkailtiin, keuhkojen kypsyyttähän niiden avulla lähinnä arvioidaan.. Mun tapauksessa arvot oli sillä rajalla, toinen oli OK toinen alle, eikä päivystäjä antanut lupaa sektioon. Sain hysteerisen kohtauksen, kun olin elänyt paniikissa jo monta päivää istukan repeämisen vaaran takia ja se taivutti lääkärinkin :-) Vauva hengitti ihan hyvin itse mutta ei jaksanut syödä pariin päivään ja joutui nenämaha-letkuun. Nyt on jo reipas koululainen.

Syntyi itselle 36 pieni poika, ja pääsimme jo 4. pvänä pois. Hyvin oli kypsä. Kellastuminen isompi juttu, sekä sokerit, siis noilla viikoilla.

ja se näytti, että kaksosten keuhkot olisivat kypsät.

Sektio tehtiin tasan 36+0 ja kaikki meni hyvin kunnes 15 min kuluttua molempien suusta alkoi tulla vaahtoa, eli olivat kai hörppineet lapsivettä tai jotain, eli keuhkot eivät olleetkaan aivan kypsät. Näytti siis väärin. Mutta eipä hätää, lapset vietiin teholle tarkkailuun, eivät joutuneet hengityskoneisiin vaan hengittelivät itse ja poika pääsi pian nenä-mahaletkusta pois ja tyttö muutaman päivän päästä.

Minulla itselläni syntyi kaksoset rv. 32 ja keuhkot olivat jo kypsät. Eivät tarvinneet edes lisähappea.

Ihmettelenkin hieman että miksi rv. 36-37 tarvitaan vielä tarkistaa tuollainen asia. Minulla siis on sillon rv. 36+5 kun tuo koe tehdään. Vai voikohan ne siitä näytteestä katsoa jotain muutakin tietoja?

Tuleekohan ne tulokset heti eli onko mahd. että käynnistävät synnytyksen sitten samantien? Ja osaako joku vastata tuohon että seurataanko sen kokeen jälkeen sikiön/minun tilaa miten kauan? Pitäisi saada lastenhoitaja varmaan siksi päiväksi sitten kokonaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat