Seuraa 

Kuinka monta ultraäänitutkimusta teillä kuuluu kunnalliseen terveysdenhuoltoon? Käyttekö näiden lisäksi yksityisellä ja tuntuuko nämä luotettavammilta? Vaikka ultrassa kaikki olisi ok, voiko päästä lapsivesenäytteeseen tms. jos itse toivoo?

Kommentit (7)

Meillä täällä Lahdessa ei raskauden ajan ultriin kuulu myöskään kuin yksi ultra, np-ultra viikolla 12. Lisäksi neuvolalääkärillä on ultra ja hän ultraa kaksi kertaa raskauden aikana viikolla 26 ja viikolla 36.

Näiden ultrien lisäksi olen käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa viikolla 8. Lisäksi muissa ylimääräisissä ultrissa olen käynyt kaksi kertaa äitiyspoliklinikalla alkuraskauden vuotojen takia sekä viikolla 30 kompastuttuani portaissa.

Mutta ilman noita ylimääräisiä ultria kaupunki on tarjonnut siis yhden ultran + neuvolalääkärin ultraukset.

DreamOne ja nappula rv 34+0

Np-ultra ja rakenneultra.

Viimeksi tuli moikattua vauvaa useamminkin, kun loppuraskaudessa jouduin muutaman kerran äitiyspolille vauvan kasvukontrolliin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mahdollisuus käydä np-ultrassa ja rakenneultrassa. niistä menee vain se poliklinikka maksu. Eli 2 ultraa ellei mitään erityistä syytä tule.Neuvolassa tai lääkärillä ei ultra mahdollisuutta ole ollenkaan.

En ole käynyt ylimääräisessä ultrassa esim. yksityisellä. Muista näytteiden otosta en osaa sanoa.

1 ultra. Voi valita joko np tai rakenne.

Tosin ultrataan jos tarvetta on esim koon puolesta tai jos lääkäri tekee poikkeavan löydöksen.

Meillä kuuluu yksi ultra, noin viikolla 12. Kaiken muun joutuu hakemaan yksityiseltä, ellei sitten ongelmien takia tehdä lisätutkimuksia. Itse en ole kummankaan raskauden aikana mennyt ylimääräisiin ultriin, enkä liioin kysellyt lapsivesipunktioista tai muista " ylimääräisistä" tutkimuksista, joten niistä en osaa sanoa.

on kans vaan 1 ultra, ja se tehään vk:lla 10-12 neuvolassa. Me käydään rakenneultrassa vk:lla 20 että saa katsella pienokaista!

P.S Kaveri kävi muutaman kerran päivystyksessä valittamassa ettei ole liikkeitä tuntunu, niin sai ultrauksen poliklinikkamaksulla. ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat