Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hän kertoi minulle lomasuunnitelmistaan, jotka kuulostivat tosi ihanilta. Sitten hän kysyi minulta omia suunnitelmiani. Sanoin, että me (siis minä, mieheni ja poikani) matkustamme Keski-Eurooppaan, käymme siellä, täällä ja tuolla. Ystäväni näytti nyrpeältä ja kysyin, että mikä risoo. Häntä kuulemma vituttaa se, että sen jälkeen kun minulle on tullut perhe, minä sanon aina " me" kun teemme jotakin.

Öööööh. Siis minä en todellakaan puhu esim. että " me äänestämme esim. Halosta" (koska minä ja miehemme edustamme eri puoluekantoja...) tai " me teemme ruoaksi sushia" , jos kokkina toimin minä. Ja työasioissakin toimijana on tasan minä. Mutta jos minä ja perheeni matkustamme yhdessä, onhan se herran tähden ME. Vai olenko minä niin lapsiperhefakkiutunut ja hukannut oman minuuteni, että en vain tajua.

Minä sinä hän, me te vai he?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että sinun pitäisi YKSIN tehdä asioita, matkustaa ja kulkea jne. Ilmeisesti sinkkuna tai korkeintaan parisuhteessa ilman lapsia elävänä ei ymmärrä että kun lapsia tulee, se oma aika jää melko minimiin. Jostakin kerran luin jonkun asiantuntijan sanomana että nykyihmiset ei ymmärrä kuinka sidottua siihen lapseen on kun se syntyy, ei siitä noin vain jatkuvasti oteta omaa aikaa, eikä siitä löydy on/off-nappia, kun ei jaksais olla lapsen kanssa. Nykyaikana toitotetaan jatkuvasti sitä yksilöllisyyttä ja identiteettiä jne...

Tälläisiä minulla tuli mieleen.

Jos minä sanoisin, että minä aion matkustaa sinne ja sinne, tarkoittaisin silloin sitä, että matkustan yksin tai kaverin kanssa. Perhereissuista puhuisin ilman muuta me-muodossa. Ehkä sitä kaveria vaan nyppi joku muuten ja sitten suutahti tuommoisesta olemattomasta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat