Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hain keväällä erääseen isoon firmaan, jossa oli samalla osastolla kaksi paikkaa auki. Pääsin soveltuvuusarviointiin, jonka tulokset tulivat jo kaksi viikkoa sitten.

Työkokemus ja koulutus ovat kohdallaan ja soveltuvuusarviointikin oli positiivinen. Paikat piti täyttää juhannukseen mennessä, eikä mitään ole kuulunut.

Liekö siis niin, että ko. yritys on valinnut jatkohaastatteluun sopivimmat, ja ilmoittavat meille pudonneille vasta sitten kun ovat saaneet heiltä nimet soppareihin? Eli tavallaan pitävät meitäkin vielä " varalla" , jos jatkohaastatteluissa ilmenee jotain miksi valittuja ei palkattaisikaan?

Kiitos avustanne jo etukäteen!

Kommentit (11)

Tiedän soveltuvuusarvioiden saapumisesta siksi, että arvioija kertoi lähettävänsä ne ensin yritykseen ja sitten minulle. Ja omani siis sain jo pari viikkoa sitten. Sehän on tietosuojalaissa (?) määrätty, että hakijan on saatava sama informaatio kuin mitä yritykseen on lähetetty.

No, täytyy pitää vielä toivoa yllä. Kesällä tosiaan osa päättävistä tahoista saattaa lomailla ja kun tuossa oli tosiaan kaksikin paikkaa täytettävänä niin ehkä prosessi kestää siksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta minä hätähousu otin ko. firman rekrytointiin yhteyttä jo ekalla kierroksella kun kutsua haastatteluun ei kuulunut. Enkä nyt siis viitsisi taas olla ahdistelemassa :)

Kiitos vastauksestasi. Kuulisin mielellään myös muitten kokemuksia - onko kukaan vielä saanut työpaikkaa (tai kutsua jatkohaastatteluun) pari viikkoa soveltuvuusarvioinnin valmistumisten jälkeen?

parin sadan hakijan joukosta kolmen hengen loppusuoralla ja oli tosi ärsyttävää kun homma venyi pari viikkoa, mutta siinä oli syynä esim se että ensin oli palkkaavan firman ihminen (tuleva esimies) työmatkalla, joka oli tullut lyhyellä varoitusajalla ja sitten taas headhunterin aikataulut olivat aivan tukossa, ja eivät siis olleet saaneet sovittua yhteistä tapaamista käydäkseen meitä kolmea läpi...

Ehkä jossain perusduunaripaikassa se osoittaakin jotain, mutta kyllä soveltuvuuskokeet osoittavat aktiivisuuden paremmin kuin soittelu. Olen itse rekrytoinut yritykseemme ihmisiä ja ylemääräinen peräänsoittelu jättää ehkä hetken mieleen, mutta ei kukaan heistä ole koskaan saanut meillä paikkoja. Pätevimpien ei tarvitse tehostaa olemistaan muulla kuin ansioillaan.

Toisaalta jos haluat päästä odotuksen tuskasta voit soittaa ja kysyä missä vaiheessa asiat menevät. Toisaalta jos paikka täytetään juhannukseen mennessä niin eiköhän se tarkoita sitä, että vielä on noin viikko peliaikaa.

Eli liiallinen painostaminen saattaa vielä koitua kohtaloksi. Onhan tässä vielä juhannukseen aikaa, mutta alunperin piti siihen mennessä olla nimet soppareissa ja olettaisin ainakin, että sitä ennen olisi toinen haastattelukierros vielä. Itse en ainakaan rekrytoisi pelkästään tunnin kestäneen alkuhaastattelun+testien perusteella ellen sitten olisi ihan satavarma ko. kandidaatista.

Ei auta kuin odotella, ärsyttää vaan kun aina puhelimen soidessa melkein hyppään kattoon :-D

Tsemppiä sille toiselle työnhakijallekin (olitkohan nro 5?)!

ap

Minä olen käynyt läpi puhelinhaastattelun ja henkilökohtaisen haastattelun. Sanottiin, että alkuviikosta ilmoitetaan sekä jatkoon päässeille että niille jotka eivät pääse jatkoon. Siis meitä oli enää 3 tuossa henkilökohtaisessa haastattelussa. Nyt kai he miettivät päätöstä ja soittavat suosittelijoita läpi. En uskalla itse soittaa sinne etten kuule huonoja uutisia niin. Kääk, tämä on hermoja repivää.

Joskus päätöksenteko kestää kun päätös saatetaan kierrättää johdon kautta tai on jotain muuta byrokratiaa. Toivottavasti meitä onnistaa!

Mistä tiedät ap, että soveltuvuusarvioinnin tulokset ovat tulleet?

Tää kesä on varmaan sellaista aikaa, et jotkut saattaa olla lomilla ja sen seurauksena päätökset viipyä eli kyllä mä uskoisin, että vielä voi olla mahdollisuuksia. Talvella melkein kyllä jo hautaisin haaveet. Jos ennen juhannusta ei mitään kuulu, niin sit on kyllä aika turha enää varmaan toivoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat