Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olemme ajatelleet hankkia 8kk ikäiselle vauvallemme joko Scooterit tai Racet. Nyt kaipaankit mielipiteitä puolesta tai vastaan ihmisiltä, jotka jo jommatkummat omistavat.

Mitkä ovat näiden erot? Brioissa on vissiin kankainen tavarakori ja Emmaljungissa metallinen. Mitä muuta, käytännön eroja?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (10)

Olimme (tai siis lähinnä minä) käyttäneet Emmaljungan kuomurattaita, joten Scooterit tuntuivat todella kevyiltä niihin verrattuina. En enää tarkalleen muista valintaperusteita, mutta Emmaljungissa vain ominaisuudet (aisan malli, kankaat, tukevuus jne.) ja hinta sattuivat kohdalleen. Tällä hetkellä rattaat ovat vähällä käytöllä, mutta kuopuksen kanssa niitä varmasti tarvitaan sitten taas. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ovat olleet jo kolme vuotta (ostohetkellä Scoottereita ei siis vielä ollutkaan kaupoissa). Olen ollut tosi tyytyväinen, ja luultavasti valitsisin edelleen Racet enkä Scoottereita.

Toisin kuin Taavinvaavi väitti, Racet menevät pienempään tilaan kuin Scootterit. Mitat valmistajien sivuilla ovat kasattuina S: 83x57x36 ja R: 89x54x35. Tai no onhan tuo Scootterin pituusmitta pienempi koska siinä nivelaisa, mutta Racet kapeammat ja matalammat. En muuten ymmärrä miksi Racet ovat muka 35cm korkeat, minä mittasin omamme ja sain mitaksi vain 30cm.

Paino on molemmissa sama, 9,8kg + renkaat. Istuintila Scootterissa isompi, mutta mahtuu meillä vielä viisivuotiaskin hätätilassa Raceihin. Itse tykkään teleskoopista enemmänn vaikka pituutta onkin (vain) 170cm.

Scoottereissa topatummat kankaat ja kivemmat värit, mutta silti nuo muut ominaisuudet painavat edelleenkin enemmän. Ihan pienelle Scootterit olisivat varmaan turvallisemman oloiset, Raceissa aika matala istuinosa.

Isoja erojahan noissa ei ole, molemmat ihan hyvät kärryt.

Tuskailin hetki sitten saman asian kanssa ja kävin vertailemassa molempia. Päädyin Emmaljungan Scooteriin, koska:

-tukeva ja silti kevyt (suunnilleen samanpainoisia molemmat)

-tavarakori Emmaljungissa tilavampi

-ulkomitat kasatessa pienemmät

-silti istuintila isompi!

-selkänoja 3-asentoinen (Racessa vain pysty/kalteva) viimeisin lähes makuuasento

-kuomussa näppärä tasku

-hinta sama

-työntöaisa säädettävä, joka minulle lyhyenä tärkeää. Racen teleskooppi ei ole käytännöllinen koska askeltilaa ei lyhyelle jää

-materiaali parempi/helppohoitoisempi ainakin tässä tummemmassa värissä

Jos kaipaat ihan täyttä makuuasentoa, niin tsekkaa vielä Teutonian Timmy, on tosin hinnaltaan 100¿ arvokkaampi. Teutonioilla on ymmärtääkseni taipumus tulla vähän pletkuiksi iän myötä? Kokeneemmat korjatkoot! Näppäriltä nekin tuntuivat työnnettäessä, tavarakori oli isoin, ulkomitat suunnilleen samat ja työntöaisan säätö hyvä.

Meillä valintaan vaikutti vielä se, että tämä ratkaisu on kestävän kehityksen mukainen... Käyttöikää vuosia, todella tukeva ratas jolla jälleenmyyntiarvoa. Meidänkin napero on alta vuoden, joten mahd vielä 3v käyttöä edessä. Alunperin oli tarkoitus ostaa ihan vain sattarit mutta ne tuntuivat todella leluilta Scootereiden rinnalla! Siitä huolimatta ulkomitoissa kasaan taitettuna ei juurikaan eroa. Ja työnnettävyys on ihan toista luokkaa!

Oletteko muuten ajatelleet miten paljon vaunut maksavat/miten nopeasti niiden arvo laskee/miten lyhyt käyttöikä niillä on/miten paljon jätettä niistä tulee...

Toivottavasti oli apua? Kerro vielä mihin ratkaisuun päädyit! Miksi?

Ainakin Racet on ollleet tosi hyvät.

Pieneen tilaan menevät, mutta renkaat ovat paksut (ehkä johonkin makuun liaankin isot?) ja tosi hyvin rullaavat vaikka mukulakivikadulla (viimeksi tänään). Lepoasento ei ole läheskään vaakatasossa, mutta meidän 11kk pojalle sekin on riittänyt tarpeen tullen.

Tukevan oloiset ja reippaan näköiset. Brion Nova-vaunuista en tykännyt mutta näitä kehun kaikille.

Meillä on ainakin Raceissa myös jalkatuessa kangas. Myös jalkapeite kuului kauppaan.

Meillä on Twin Scootterit ja nuo Racet käytössä ja Scoottereissa on on parempaa se, että niissä on se tavaratasku kuomun takana ja itse tykkäisin siitä, että työntökorkeutta saisi Raceissakin matalammalle kun olen vain 150 cm pitkä. En myöskään ole kokenut, että Raceissa kankaat olisivat jotenkin huonolaatuisemmat kuin Scootereissa.

Toisaalta tekisi itsenikin mieli vaihtaa Racet Scoottereihin, mutta toisaalta on taas kiva, että on käytössä nuo hieman eriliaiset mallit kuin että kahdet samat, toiset vaan tuplana.

Kovin suuria eroja ei mielestäni kyllä ole ja molemmat varmasti ovat hyvä ostos jos vaan tuonlaisille rattaille on käyttöä. Tällä hetkellä jos ostaisin niin varmasti eniten vaikuttaisi hinta, väri ja ostamisen vaivattomuus eli kumpaa merkkiä lähellä oleva liike myy :)

Ymmärtääkseni Scootereiden jalkojen alla olevan kankaan voi kääntää eli toisella puolella on musta kumimainen kurakangas ja toisella rattaiden kanssa samaa kuosia oleva kangas :).

Meilläkin mietittiin Racen ja Scooterin välillä, mutta valintamme osui Scootereihin. Tuntuivat paljon tukevammilta ja viimeistellymmiltä kuin Racet. Mekin olemme mieheni kanssa pitkiä, minkä takia suhtauduimme nappiaisaan skeptisesti - on kuitenkin tosi kätevä eikä jalat osu tavarakoriin, vaikka kunnon askeleita ottaakin. Selkänojan saa juuri sopivaan nukkuma-asentoon ja kuomu suojaa riittävästi. Menevät kohtuullisen pieneen tilaan ja ovat kevyet. Lisäksi niissä on hyvä jousitus.

Olemme olleet todella tyytyväisiä.

Meille hankittiin noin puolitoista kuukautta sitten Brio Racet nyt 1v pojalle. Itsekin vertailimme juuri näiden kahden väliltä. Racessa oleva teleskooppiaisa on ehdottomasti miehelle parempi, koska pitkä. Minulle ehkä Emmaljungien aisa olisi parempi kun olen vain 164 pitkä. Mutta en juurikaan ole kyllä tavarakoriin jalkojani hakannut. Scootereissa kuomu on ehdottomasti parempi. Tavarakorit olivat mielestäni suurinpiirtein samankokoiset, joten en tiedä onko niissä käytännön eroa. Molemmissa siis onnettomat tavarakorit ;o).

Uusissa Race rattaissa ei ole kangasta jalkojen alla, kuten Scoottereissa on ja se on mielestäni hyvä, koska meillä se olisi ainakin jatkuvasti likainen. Racet menevät minunkin mielestäni pienempään tilaan ja iso, iso plussa Raceille siitä, että ne saa lukittua helposti kasattuna. Niitä on siis todella helppo kantaa. Meillä Racet ovat ihanan pirteän väriset, turkoosit, joista tykkäämme todella paljon. Suuriin syy Race rattaideen valintaan oli se, että niiden saatavuus oli Turun seudulla paljon parempi kuin Scootereiden. JOs olisimme Scooterit ottaneet, olisimme joutuneet tyytymään meidän mielstä tylsään väriin. Kaiken kaikkiaan olemme olleet tosi tyytyväisiä rattaisiimme, joten voin suositella. Olen jopa käynyt juoksulenkillä niiden kanssa, vaikka eivät mitkään juoksurattaat olekaan. Rullaavat kyllä hyvin. Mutta uskon myöskin, että Scootteritkin ovat oikein hyvä vaihtoehto.

ja mietin viime kesänä näiden kahden välillä juuri.

Tykkäsin enemmän scootereiden ulkonäöstä, kankaat on paremmat sekä tykkäsin että jalkatuen päällä on kangas jota raceissa ei ole.

SIt, tykkään et kuomussa on tuo tasku ja heijastimia oli enemmän ja nappiaisa on mun mielestä parempi kun teleskooppi.

Meillä nyt vuoden verran käyttökokemusta Raceista ja en voi kun kehua rattaita. Kävimme ostohetkellä myös katsastamassa scooterit, mutta olivat niin isot ja kömpelöt että päädyimme yksimielisesti Raceihin. Makuuasento on ainakin jo -06 mallissa niin hyvä, että meillä tyttö on nukkunut kaikki päikkärinsä 10 kk iästä lähtien Raceissa. Menevät tosi pieneen tilaan ja ovat kevyet nostella autoon, sekä näppärät työntää säässä kuin säässä. Scooterit ovat huomattavasti paljon massivisemmat ja raskaammat.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat