Seuraa 

Tässäpä viikon aloitusta=)Ja toivottavasti onnistunutta linkitystä menneeseen!

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (26)

Oliviaanalle onnittelut kivoista ultrauutisista. Meilläkin rakenneuä käyty ja poikaa odotellaan. Välillä tuntuu ettei millään malttais sinne helmikuulle asti. Jännä, että sinulle on jo nyt annettu sektiopäivä. Minulla on rv 36 synnytystapa-arvio (vaikka sektio tulee satavarmana) eli silloin päätetään leikkauspäivä. Eri paikoissa eri käytänteet.

Tannille onnea matkaan nyytin hakuun, koetahan saada edes vähän nukutuksi ensi yönä, varmaan jännittää? Elän täällä hengessä mukana!

Tervetuloa mukaan Santra79 ja voimahalit tilanteeseesi. Nauti kuitenkin odotuksestasi täysillä.

Itselle ei erityistä, vointi tasainen. Maha alkaa olla jo huomattava ja turvotuskin vaivaa ajoittain. Väsymys lienee kuitenkin oireista pahin. Hb hyvä. Voisin nukkua koko ajan. Harmittaa ihan vietävästi, kun olis niin paljon mukavampi olla energinen ja aikaansaapa. Yritän olla itselleni armollinen, teen sen minkä jaksan ja sillä hyvä. Pääasia on kuitenkin nauttia tästä viimeisestä raskaudesta täysin rinnoin.

Ja nyt siis nukkumaan *haukotus*

Helmikukka rv 21+2

ihanaa vauvan tuoksua, oih, tuskin maltan odottaa....

Mielenkiinnosta kysyisin sinulta, että miksi vaihtoivat leikkaushaavan suuntaa? Minulla kaikki leikattu samasta pystyyn tehdystä haavasta. Mutta olen kuullut, että anatomian ja paranemisen kannalta vaakaviilto on parempi. Tosin ei minulla ole ollut pystyviiltojen kanssa mitään ongelmia. Ja kiva, kun on vielä mahdollisuus tuleviin raskauksiinkin.

Helmikukka rv 21+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mies lähti hakemaan äitiään bussiasemalta. Tänään oikein urakalla tuon ihanan 10-vuotiaan kanssa otettiin yhteen (suutuspäissään lähti ovet paukkuen koulusta kesken oppitunnin kahteen kertaan). Toisella kerralla meni itse takasin, toisella ei vaan tuli kotiin ja mentiin sit yhdessä open kanssa jutustelemaan koulun jälkeen...

Blääh.

En nyt enää tuommoisia olisi tähän viime tinkaan kaivannut.

Mutta kiitos tsempityksestä, palaan asiaan kun joskus kotiudun...

tanni

Oikein paljon onnea Tannille, koko perheelle ja pienelle prinssille! Ihanaa kuulla että olet voinut hyvin.

Kyllä alkoi itseäänkin jännittämään tuleva leikkaus. Mutta kun Tanni jaksat taas tulla kirjoittelemaan meille niin kysyisin että tiedätkö tai siis sanoiko lääkäri miksi teki leikkaus haavan toiste päin. Mulla on kaikki neljä ekaa tehty poikittain ja nyt en tosiaan tiedä miten tehdään. Tai olen ajatellut että kai se saman päin tehdään.

Hui ihanaa, näin se aika menee kuin siivillä. Kohta on enään kaksi kuukautta jouluun ja silloin jo alkaakin äippäloma. :)

Ja nyt odotellaan äitiyspakkausta. Sen pitäisi kuulemma tulla kahdessa viikossa ja tein hakemukset tällä viikolla. Tää onkin pelkkää odotusta.

Ja kai sitä sitten jo saakin alkaa laittamaan tavaroita valmiiksi ja pesemään vauvan vaatteita valmiiksi. Ettei ainakaan isän tarvitse alkaan niitä laittamaan vaikka sängyt ja muut osaakin laittaa. Kun sen tiedän varmuudella että leikkaavat jo tammikuun ekoilla viikoilla ettei päästä laskettua aikaa lähelle kun pelkäävät että paikat ei kestä tai siis pelkäävät kohdun kestämistä.

Ja pitää nyt nauttia tästä ihanuudesta kun viimeinen tämä tulee olemaan, meidän että lääkäreidenkin mielestä.

Mutta nyt sateista lauantai päivää kaikille.

Arkuli 23+6 ja viides masu asukki, tyttö kait. :)

Tuli jotenkin huonosti muotoiltua tuo viimeinen lause, tarkoitan siis, että kiva että sinulla Tanni on vielä mahdollisuus uuteen raskauteenkin. Jotenkin tuo lause viittaa itseeni....ei ole taas oikein tämä äidinkieli hallussa :)

lun tuo meidän matosyöppö kerrankin nukkuu. Aikamoinen tisuttelija on. Mukavasti on kuitenkin mennyt tää paluu kotiin ja isommat sisaruksetkin alkaa pikkuhiljaa tottua.

Kyselitte haavan suunnan vaihdosta; minulla siis kolme ekaa vaakaan, vaikkakin ekasta kyllä kohdussa se jonkin mittainen pystyviilto (ei kuitenkaan vatsan päällä). Jo kolmannen sektion kohdalla totesivat että vatsanpeitteet olivat todella arpiset ja kiinnikkeisetkin, joten nyt lääkäri sanoi, että voisi olla helpompaa tehdä pystyviilto. Jos se ei minua haittaa; no ei todellakaan, enpä bikineissä julkisella paikalla löntystele.

Tuntuikin että sujui sukkelampaan koko operaatio kuin edellisessä joten varmasti piti paikkansa ettei ollut niin paljon arpisuutta kohdussa.

Haikein mielin jätän teidät, siirtykäähän turvallisin viikoin sitten tuonne odottajien puolelle. Varmasti joskus käyn teitä kukkimassa.

tanni ja poika 6vrk

Kaikki sujui hienosti vaikka usko meinasi tiistaina loppua alkuunsa; kun päästiin sairaalaan klo 6.30 , ei osastolla oltu minusta lainkaan tietoisia. Vähänkö meinasi hermot mennä kun sanoivat (kun soittelivat leikkuriin) että minun sektio on vasta joskus iltapäivällä. Kanyylia tippaa varten tökkivät 5 kertaa. Mies vaan tokaisi että toivotaan ettei tarvii selkäydinpuudutetta tökkiä yhtä useasti. Nos, sit menikin vajaa tunti ja tultiin sanomaan että nyt pitäisi olla jo salissa.... jäi esilääkkeetkin (rauhottavat) saamatta, ja poika syntyi klo 9.18. Ihana suluoinen luttana!!

Painoa 4140g ja pituutta 53 cm. Spinaalissa siis tehtiin ja kaikki sujui hyvin. Kolmesta aiemmasta viilto vatsassa vaakaan, nyt tehtiin pystyyn ja kiinnni hakasilla. Toivuin hyvin ja olin jo samana iltana pystyssä. Maananatina äippäpolilla kyselivät haluanko samalla sterilisaation, sanoin että en ja nyt on portit vielä auki viitosellekin, kun leikkaava lekuri sanoi että kohtu ihan ok kunnossa ja että hän ei sano hyvästi vaan näkemiin, toivottavasti tapaamme vielä!! No, nautin kuitenkin täysillä vauvan tuoksuisesta arjesta, on se elämä suuri ihme!!

Tanni ja poika, 4vrk

Tässäpä me:

16.10.08....Tanni..................37v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

10.01.09....Task...................37v...kahdeksas.Pohjois-Kymenlaakso

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

01.02.09....Arkuli..................37v...viides...........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

22.03.09....Tintukka76........32v...viides..........Oulun lääni

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki

mukavaa matkaa yhdessä tästä eteen päin.

Me muut jatkamme odotteluamme ja jännäämistä....

Riesa: Pidähän vauhtia yllä minunkin puolestani, mun kun on pakko käydä vähän puolivaihteella, kun tässä vaiheessa en vielä kaipaa synnyttämään pääsyä...

Katjalah&nelonen rv22+6

Niinpä niin, se on viikko vierähtänyt taas ja viikonloppu edessä. Nopeasti nämä viikot menevätkin, johtuu varmaan siitä että on paljon tekemistä.

Pari viikkoa sitten lähti nuoremman koiran pennut maailmalle, ja nyt tässä valvotaan toisen koiran kanssa, että tänä yönä varmaan syntyy uusia...

Laskin kyllä itse tuonne ensi viikon alkuun, mutta taisi tulla varaslähtö.

Viikko mennyt sairastellessa. Koko porukka flunssassa, ääni pihisee vielä mutta se on tervemenoa sillekin. Lapset olleet kotona koulusta ja kerhosta. Joten sairastupa on ollut meillä.

Huomenna rajan yli suomeen ja hakemaan poika lomalle tänne meille. Syysloma on aina suomessa pari viikkoa aikaisemmin kuin ruotsin puolella.

Niinpä. Luulin kyllä saavani nukuttua kun lähtö on niin aikaisin aamulla, mutta tässäpä valvotaan vissiin koko yö.

Mies täyttää vuosia ensi viikolla, mutta saapi huomenna jo yllätyksen Oulusta. Nimittäin, tämä rouva on "tilannut" tatuoinnin mieskullalle. Miehen ensimmäinen sellainen ja pitkän suunnitelman tulos että nyt on aika...tosin ei tiedä kuvaa eikä tiedä myöskään sitä että se tapahtuu huomenna, mutta onneksi tietäväinen vaimo on takana asiassa. :-) Mahtaahan se suu mennä totiseksi, kun kuulee mihin heti aamusta joutuu...

No, hieno siitä tulee, se on pääasia.

Vatsa voi hyvin ja tunnen itseni elefantiksi. Vaikka tosin alakäyrällä mennään.

Ultrassa olin tässä viikolla, ja niin näytti olevan isänsä profiilia nenässä että... uskomatonta, miten tämä nykytekniikka onkaan mennyt eteenpäin...uskomattomia ultrakuvia.

Joo, vielä reilu kuukausi olisi odotettava, mutta yritän parhaani mukaan tehdä mahd. paljon juttuja päivässä, että vatsa antaisi periksi hieman etuajassa. Pääsis hitto takaisin tuohon vanhaan muottiin.

No, ei auta. Nyt on taas mentävä koiran luo. Tässä näitä pika kuulumisia. Palataan taas astialle ja pusut kuonoon kaikille.

Riesa ja pien' kuudes

Kummallinen lamaanus vaivaa, ei oikein huvita taaskaan mikään. No onneksi alkuviikosta sain siivottua kunnolla niin nyt kelpaa vähän olla.

Kuopuksella alkoi uudestaan yskä ja hieman on lämpöä, eli ihan kunnossa se reppana ei edelleenkään ole. Ei kyllä mitenkään olisi enään jaksnut. Eskarilaisella vielä liimakorva epäilys päällä, koetetaan nyt vielä yhdellä antibiotti kuurilla ensin, mutta luultavasti putkitukseen käy tie, toivon kovasti että ne korvat tulisivat kuntoon.

Supistukset ovat lisääntyneet ja ovat varsin ärhäköitä, onneksi ne painottuvat kuitenkin tuonne iltaan niin pääsee lepäilemään kun mies katsoo muksujen perään. Tai oikeammin eipä täällä tarvitse vahtia muita kuin tuota pienintä. :D mutta sitä sitten senkin edestä.

Massu on kasvanut nyt ihan mukavasti, ja vähän se jo haittaa kumartumista. Leluja on tosi hankala kerätä. Mutta muuten nyt menee vielä ihan siedettävästi, liitoskipuja, supistuksia, närästystä ja suonikohjuja...

Katsoin eilen sen sairaala ohjelman jossa oli syöksysynnytys. Kuinka nopeasti teidän vauvat ovat syntyneet...siis ne seuraavat.?

Meillä kun eka syntyi hätäsektiolla, olin 5cm auki kun päästiin sairaalaan ja siitä sitten tunnin päästä vauva leikattiin synnytyksen kesto 3h. Kakkonen syntyi ihan normaalisti ja siinä kestona oli 4h30min. Näiden synnytysten väli oli 1v7kk. Kakkosen ja kolmosen synnytysten väli on 5v ja kolmosen synnytyksen kesto oli 6h30min nyt sitten neljäs vauva syntyy 1,8kk välillä... päästäänköhän alle 3 tunnin ?? Nähtäväksi jää.

JB72 &KeKe kohta jo 24

Sairaslomalla olen minäkin. Flunssa iski. Ääni on poissa, kurkku kipeenä ja päätä särkee. Kuumetta ei onneksi tuntuisi olevan. Töihin on kuitenkin turha mennä kun äänityöläinen olen.

Arkuli. Pyydä lähete terveyskeskuksen fysioterapiaan yksilöllistä jumppaohjausta varten. Voivat katsoa sitten samalla olisiko tulivyöstä apua selän kipuihin. Ainakin meillä päin lähetteen tällaiseen ennaltaehkäisevään toimintaan saa ihan tk:n oman alueen kautta, välttämättä ei tarvitse edes käydä lääkärillä ja neuvolankin kautta lähetettä voi pyytää. Vaikka alalla olen näin netin kautta on vähän hankalaa antaa ohjausta:)

Nyt takaisin potemaan tautia pois josko sitä vaikka keskiviikkona pääsisi takaisin työn ääreen.

Jaksamisia kaikille!

KainoElvi 23+3

Onnittelut TANNILLE ja perheelle!

Synnytysten kestot on minulla olleet:

24h - lopulta sektio otsatarjonnan takia

3h (käynnistetty)

vajaa 6h

2h (käynnistetty)

45 min (käynnistetty)

vajaa 4h (käynnistetty)

2h (käynnistetty)

Ei ole tullut ehdittyä palstailemaankaan tällä viikolla kun 8v toi tiistai-iltana lapun että heillä on luokassa täiongelma. Ikävä kyllä se ongelma oli jo tarttunut meillekin :P . Nyt on tiistai-illasta asti saanut pestä pyykkiä hulluna ja syynätä päitä ja itselläni on koko ajan kutiseva tunne päässä kun yksi täi minultakin löytyi. AARRRGGHHH.

Joskus aikoinaan kun kaksi ekaa oli pieniä, täisotaa jouduttiin sotimaan. Viimeksi kun olin raskaana, saatiin päiväkodista kihomadot - ja niillä kokemuksilla sanoin heti että mielummin ottaisin madot kuin täit ja nyt kun uudelleen tätä hemmetin täisotaa vedän niin vahvistuu vain tuo mielipide. Ötökkäkammoisen ihmisen elävä painajainen menossa siis täällä :D

Taidanpa mennä jatkamaan pyykkisavottaa joka moninkertaistui.

Tohon lyhyen välin synnytyksen nopeutumiseen.

Mulla on ekan ja tokan välissä vain 1v2kk ja risat ja silti kakkosen synnytys oli pidempi kuin ekasta.

Kakkosen ja kolmosen väli tasan 1v8kk ja sitten lyhenikin synnytysaika runsaasti.

Kolmannen ja neljännen välissä 2v6päivää ja enää 1,5h kesti synnytys.

Sitten 4:nen ja 5:nen väli jo liki 3v ja silti synnytysaika vaan lyheni entiseltään=)

5:nen ja 6:nen välissä 2v7kk ja synnytys viitosta 5 min pidempi=)

Ja nyt tulee sen 1v8kk joten olisko sitten synnytys pidempi?=)=)=)

Ei maar,eihän niitä voi ennustaa mistään.Toiveissa olisi kuitenkin hiukan hitaammin edistyvä synnytys kuin nuo tunnin rutistukset.Tuosta kolmannen synnytyksestä mulla hyvät muistot.Syntyi nopeaa muttei liian!

Ainut vaan että gyne tuossa heitti että toivoo ettei tuu syöksyllä seuraava,kun kohdunsuun tilanne jo niin kypsä.

Eteiseen astiko pääsen?Kamala ajatus mutta toivottavasti toteutumaton=)

12h

18h

3,5h

1,5h

55min ja

n1h

Ja noi kolme viimeistä kestoa laskettu ekasta pienestä nipistyksestä,vimpan kohdalla en olis varmaan tajunnut ees lähteä synnyttämään ellen olis jos valmiiksi ollut sairaalassa,oli nimittäin niin lieviä suppareita=)

Mekin varmaan alamme nykymittapuun mukaan olla pian suurperhe. Odottelen viidettä syntyväksi marraskuun lopulla. Sitä ennen olisi vielä muuttopuuhat edessä, mutta ajatus tuntuu kovin raskaalta kaikkien raskauskipujen vuoksi. Vanhin lapsistamme on kuusivuotias eskarilainen, nuorin täyttää keväällä 2v.Sutinaa riittää, mutta nyt voi jo huokaista. Töihin ei tartte ainakaan vähään aikaan mennä...

Että sopiiko mukaan?

uupu rv 33+5

Tannin kuulumisia jäämme siis odottelemaan.

Joo sotkin sun sektiopäivän.Siis mun nelkulla oli la 7.10 ja syntyi 40+3 eli 10.10.

Päivä kuin päivä,se on se oikea päivä syntyä=)Peukkuja pidellään niin kaikki menee hyvin!

Oliviaanalle ultra onnittelut,vaaleanpunaiset sellaiset!

Vaal.pun.täälläkin odotellaan!

Mä lähden keskustaan,äitini kanssa kahville ja katsomaan vauvalle riippukehtoa sekä dreamnappy kestovaippa esittelyä vilkaisemaan.

Mukavaa päivää teille kaikille!

petite ja seiska päivän enempi kuin eilen=)

Huomenta minunkin puolesta. Lapset koulussa ja mies töissä. Ja minä sairaslomalla.

Selkä alkoi oireilemaan viimeviikolla. Nyt pitäisi levätä kotona että saisi selän parempaan kuntoon ettei tarvitse koko loppu aikaa olla puoli kuntoinen.

Onko kellään mitään hyviä ehdotuksia selän suhteen? Voiskohan sitä käydä hierojalla jos se sais jotain aikaisesksi.

Tannille tsemppiä huomisen puolesta! Kuulumisia odotellaan heti kun kykenet tietokoneelle.

Nyt koitan mennä pitkäkseni.

Arkuli 23+1

iltavuorossa eilen töissä, lasten isä toi lapset aamu 6 minulle ja minä vein ne juuri tarhaan ja nyt yritän aamupalaa märehtiä. nukkumaan on pakko mennä takaisin että jaksaa... vapaapäivä onneksi ja lapset isälleen menee.

yritän taistella masennusta vastaan..no se on päivittäistä, minulla todettii viime helmikuussa vaikea masennus... jätin lääkkeet pois kun aloin odottaa mikä nyt ei ollut paras juttu, nyt pitäisi sitten aloittaa ne uudelleen.

vaikeaa on tajuta miksi mies kenen kanssa olin viimeisen vuoden vain ilmoitti että erottaan kun hän ei rakasta minua enää samanlailla kuin ennen, ei kuulemma liity raskauteeni mutta samaan aikaan tämä ero tuli kuin tieto raskaudesta.

onneksi olen jo päässyt tässä 5 viikon aikana eteenpäin ja jaksan lasteni sekä koulun voimin...

muuten raskaus olo on ihan hyvä.. viime yönä oli vain joku ihmeen 2 tunin uni katkos.... pitää laittaa reklamaatiota nukkumatille. :)

tämä päivä menee nukkuessa, koulutehtävissä ja lapsen opettajan kanssa kehityskeskusteluissa..

toivotan kaikille mukavaa maanantaita!

j + 10+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat