Vierailija

No,

kun maalaiset tulevat kaupunkiin niin odottavat ilman muuta että koko vierailun ajan kuskataan ympäri kauppoja (Ikea, Jumbo, Keskusta, itäkeskus), koska ei Helsingissä voi ajaa eikä muulla tavoin liikkua. Ei puhettakaan kuitenkaan että niillä reissuilla käytäisiin ulkona syomässä (kallista!) ellei kaupunkilainen sano tarjoavansa. Sitten kolmen päivän kaupoissa juoksemisen jälkeen maalainen toteaa ettei voisi kyllä kuvitellakaan että asuisi helsingissä kun on niin kiireistä ja joka paikka täynnä ihmisiä:)

Kun kaupunkilainen menee maalle ja niin mennään suoraan töihin (lasten vahtiminen, talon ja tai maatilan työt, muut kaupunkilaisen osaamisaluetta edustavat työt).

Kommentit (26)

- Metron rullaportaissa ei tajuta seistä oikealla niin, että vasemmalta pääsee ohi

- Pyöräteiden olemassa oloa ei tajuta (jalkakäytävällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ostaa lipun kuljettajalta ja säätää ihan sikakauan niiden rahojensa kanssa. Eikä sitä, etteivät ostaisi lippua ollenkaan.

Maalaisen tunnistaa siitä, että spora ja metro on jänniä tai eksoottisia. Ja siitä, että on ihan tohkeissaan jos joku tv-julkkis tai poliitikko sattuu tulemaan vastaan.

siinäkin, että portaiden päässä pysähtyy ihan siihen eteen pällistelemään mihin suuntaan pitäisi lähteä. Ei tajua, että portaista tulee ihmisiä jatkuvalla syötöllä niskaan.

Tosi kiva pyöräillä pyörätiellä kun se on täynnä porukkaa, jalkakäytävällekään ei sais mennä ja autotielle ei uskalla menää eteen ja päälle ajettavaks. Tää koskee kaiken maalaisia turisteja.

Sit toi rullaporrasjuttu. Toisilla on oikeesti kiire metroon tai muualle, ei kaikkia kiinnosta seistä paikallaan jos nopeemminkin pääsis. Mä oon joskus jopa kuullu maalaisten nauravan ja sanovan leikillään et " En mä voi tajuta väistää kun oon maalta!" , ja ei sit tosiaan väistä. Kaikkiin rullaportaisiin pitäis laittaa opastustarrat oikeella puolella seisomisesta, ehkä ne sit tajuis!

maalta.. mutta sieltä kotoisin. tottakai jokainen kun eka kertaa tulee niin mokailee eikä tiedä minne mennä.. vai onx teille kaikki heti selvää pässin lihaa? häh? itse täysellisiä?

mutta jos joskus maalle eksytte niin kokeilkaapa osaatteko olla maalaisten tavoilla? saattaapi tulla nauruja teidän niin kovin hienoille tavoille:)

Vai tiedätkö itse ekaa kertaa oudossa kaupungissa käydessäsi, että jaahas, seuraavasta risteyksestä käännyn sitten reteesti vasemmalle..

Tosin en jaksa uskoa, että kyse olisi vain " maalaisista" . Pariisissakin on joillain asemilla maalatut opasteet maassa, että vieraampikin tajuaa seista syrjässä, että muut pääsevät ensin ulos.

esim. meidän kerrostalossa yritetään jättää auto jonkun toisen autopaikalle kun tullaan meille kylään... Tosi ärsyttävää, kun ei sitten meinata edes uskoa, ettei siihen voi laittaa.

Valtava äänenkäyttö kerrostalossa, heitetään palloa täysiä sata kertaa lattiaan kun leikitään lapsen kanssa (alakerta tykkää varmasti) ja hakataan jaloilla lattiaa ihan vaan huvikseen istuskellessa...

metroon tai sporaan vaikka poisjäävät eivät ole vielä päässeet ulos. On niin kova paniikki siitä, että " juna jättää" tai että eksyy. Hehee.

Hiljentävät reilusti jokaisen kadun risteyksen kohdalla ja seilailevat kaistalta toiselle, kun eivät tiedä, mihin ovat menossa.

Kaikilla on hattu päässään. Yleensäkin näyttäisi, että maalaiset pitävät aina hattua. Kaupungissa ei juurikaan ole aikuisia jotka pitävät hattua ja näin kesäisin ei suurin osa lapsistakaan sitä käytä.

Oishan se opastaulu hyvä, en minäkää maalta muutaneena tiennyt tuosta käytännöstä ennenkuin mieheni sen kertoi. Niitä ihmisiä kun seisoo tosiaan molemmilla reunoilla niin ei tiedä ettei se ole tapana.

Ne kun ei uskalla ajaa keskustassa ja ylipäätänsä pääkaupungin teillä, koska täällä on niin paljon liikennettä. Hyviä ovat kuitenkin irvimään kun talvella täällä sattuu ketjukolareita, silloin unohtuu autojen määrät.

Maalaiset myös huutaa. Ne ei yksinkertaisesti osaa puhua normaalilla äänentasolla. Ehkä ne on tottuneet maalla huutelemaan pellon laidasta toiselle? ja huuteleehan ne niiden lehmienkin perään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat