Seuraa 

Hei!

Minulla on 19 kk tyttö joka on tosi nirso. Hän ei syö millään hedelmiä, hedelmäsoseita, jogurttia, juustoa ym jotka muut lapset rakastavat. Hän syö kyllä hyvin ruokansa ja vihannekset, sekä leipää ja keksejä ym. Miten saan hänet syömään hedelmiä? Olen yrittänyt laittaa eteen silloin tällöin mutta ei. Ja vaikka isoveli joka on iso idoolinsa syö niin ei silloinkaan. Onko ideoita?

Kommentit (2)

meilä tyttö 2v9kk ja on oppinut nyt syömään vesimelonia, banaania, omenaa, päärynää ja soseista/hilloista/marjoista/kiisseleistä ei syö ollenkaan muuta kuin semperin mangososetta eikä ole koskaan suostunut muita syömään vaikka olisi vahingossa maistanut! Ekat 2vuotta söi vain banaania hedelmistä.

Mutta tarjolla pitäen, toisen esimerkkiä seuraten syntyy kiinnostus aina joskus ja uskallus maistaa jotain mitä ei aiemmin ole syönyt. Ja joskus se alkaa maistuakin.... Meillä siis nirso tyttö ruuan suhteen = hidas uusille mauille. Mitkään kasvikset ja vihannekset ei mene, ainoastaan kasvissosekeittona ei muuten ollenkaan, keitettynä, tuoreena tms.

Siitä on oikein tutkimuskin jenkeissä ainakin, että se monesko maku ns.kasvas (kasvikset, hedelmät jne sisältää tätä makua paljon) on osalle lapsista lähes ylitsepääsemätön maku tottua! Sen kun luin en enää huolehtinut. Annan vitamiineja lisäksi ja toivon parasta.

Onko sitten pakko antaa hedelmiä, yms.?

Kyllä hän varmasti aikanaan niitä rupeaa syömään!

Minun poikani taas ei suostu syömään leipää!...heh... Eikä kyllä myöskään hedelmiä. Mutta ei se minua haittaa, koska kyllä hän niitä vielä kerkee popsimaan!!

Pitää vain olla kärsivällinen. Meille on näköjään tullut nirsot lapset. ;)

Eipä poikani suostu muuta edes juomaankaan kuin maitoa!! Vettä menee vaan 5-10ml päivässä!!! Mehua ei ollenkaan!!! Ja parempi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat