Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miehen sisko on pyytänyt meiltä vaunuja, turvaistuimia ja kaikenlaista tavaraa, mihin olemme laittaneet toista tuhatta euroa rahaa.

Itse voisin ihan hyvin kuvitella antavani nämä tavarat, vaikka taloudellisesti isossa perheessä tekeekin sen verran tiukkaa, että vaunut mieluummin möisin, mutta en voi ymmärtää sitä, miten jollakin on pokkaa pyytää. Eri asia, jos tarjoutuisi ostamaan, ja sitten sanoisimme, että saa ne lahjaksi.

Sivut

Kommentit (45)

Lainaus:

toki kysyn tarvitsevatko vielä itse, vai voitaisko saada lainaan ja palautetaan, kun ei enää tarvita itse. Etenkin kun esim. vaunut on heillä meidän isän ostamat ja veli tienaa kakskertaa mun palkan... Muilta sukulaisilta ja kavereilta kyllä kysyn, mitä haluavat maksuksi, mutta veljeltä en. Enkä odota, että he maksaisivat mitään meiltä lainatuista. Ostan sitten mieluusti veljenlapsille vaatteita jne.

Ja eikö kuitenkin olisi kohteliaampaa tarjoutua maksamaan?

enkä myöskään anna ilmaiseksi, meillä tosin rahallinen tilanne muutenkin tiukka ja ihmiset sen kyllä tietää... kohteliaasti sanon että myyn kyllä edullisesti mutta joku korvaus on saatava....

muutenkin ihmettelen että on vähän tällaista kaverilta ostamista. Mun mielestä äärimmäisen käytännöllistä jos joku tuttu jolta saa ostettu lähes kaikki edullisesti ja tietää mitä saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni käytöstavat,ja nämä ulkoa opitut ns.käyttäytymissäännöt ovat täysin eri asioita..KÄYTÖSTAPOJA noudatetaan esim.antamalla julkisissa kulkuneuvoissa oma istumapaikka vanhukselle,päästämällä kassajonossa itsensä ohi joku jolla vähemmän ostoksia yms. yms. Että kuinka moni näitä p-nuolentarituaaleista vaahtoava noudattaa hyviä käytöstapoja muussa elämässä?!Tahtoisinpa tosissaan tietää :)

en kehtaisi pyytää. ja olen ap.n kanssa samalla kannalla. tosin itse en antaisi ilmaiseksi jos rahapulassa olisin. siskolle olen lainannut vaatteita ja saanutkin ne hyvässä kunnossa takaisin. vauvakaukalon ja hoitopöydän olen myöskin lainannut. itse laitan ne jemmaan ihan sitä varten jos toinen lapsi vielä saataisiin ja en silloin todellakaan ala ostelemaan kaikkia varusteita alusta asti ihan hyvää hyvyyttäni. pyörät jne. laitetaan tietenkin kiertoon siskolle jne. mutta oletan että KAIKKI tavarat palautetaan minulle ja teen niillä sitten itse mitä lystään.

Mutta en kyllä enää ikinä anna kenellekään lainaksi mitään, mitä joskus saatan itse tarvita. On niin paljon jäänyt tavaroita sille tielleen. Serkkuni unohti lainanneensa vaunut meiltä ja möi ne eteenpäin. No, nepä oli sit siinä ja itse jouduimme ostamaan uudet. Hän ei edes tarjoutunut antamaan rahoja meille myydyistä vaunuista. Ja muitakin kokemuskia näistä lainaanotetuista tavaroista on. Kummasti lainaajat unohtavat etttei ne ole heidän! Taas olen penäämässä tavaraa kun eivät ymmärrä palauttaa itse heti kun eivät ite tarvii.

Lainaus:

Miehen sisko on raskaana ja olettaa saavansa meiltä vauvan kamppeita. Olin aluksi vähän nyreissäni, koska mulle ei suoraan sanottuna ollut tullut mieleenkään antaa sille niitä tavaroita. Olin kaavaillut myyväni ne tai lahjoittavani ne OMILLE kavereilleni tai OMALLE siskolleni.

Vähän aikaa sulateltuani tajusin, että ihan yhtä "oma" se miehen sisko on niiden meidän kamppeiden kannalta, kuin minunkin siskoni tai kaverit. Mieti, jos kyseessä ois sun sisko. Tuskin miettisit tavaroiden arvoa, vaan olisit varmaan jo pakkaillut kamat valmiiksi. Sitä paitsi mekin ollaan saatu miehen muilta siskoilta tosi avokätisesti kaikkea niiden lasten vanhoja kamoja.

Sitä tulee huomaamattaan oltua aika itsekäs. Huomaan laskevani meidän perheeseen minun vanhempani ja sisarukseni, miehen suvun koen automaattisesti ulkopuolisina.

Jos saan lahjaksi, se on ok, mutta en pyydä enkä pyytäisi. He eivät koskaan pyydä meiltä. Mutta tämä ihminen pyytää paljon muutakin, työtä ja rahaa vaativia asioita.

En todellakaan kehtaisi pyytää noin kalliita asioita ilmaiseksi edes sisarukseltani. Eri asia on, jos HÄN haluaisi ne antaa, silloin voisin ehkä ottaa, mutta kyllä potisin silti vähän huonoa omatuntoa.

Itse taas voisin ehkä antaakin sisarukselleni nuo tavarat lainaan myös ilmaiseksi.

vastaan tavaraa, jos joku tarjoaa, vaan siitä, että ei ole hyvien tapojen mukaista itse pyytää itselleen tavaroita ilmaiseksi! Kyse todellakin on käytöstavoista! Kuten on se, että katsotaan puhuttaessa silmiin, tai kiitetään ruoasta, tai tervehditään tuttua kadulla, tai ei syödä kaupassa ennenkuin tavara on maksettu... On erittäin huonoa käytöstä mennä pyytämään jotain ilmaiseksi itselleen! Mutta, toki kaikilla ei niitä käytöstapoja ole.

Enkä myöskään antaisi ilmaiseksi. Olen sen verran köyhä että myyn tavarat ja käytän rahat perheeni hyväksi.

Möin vaunut, pinnasängyn ja pieneksi jääneet polkupyörät.

Minulle ei tuollaista tilannetta pystynyt tulemaan, veljeni perheessä tienataan paremmin ja mikään käytetty ei kelpaisikaan. Kaikki ovat ostaneet uutena. Ymmärrän että haluavat lapsilleen vain parasta.

Lainaus:

Sano että ne on jo menossa jonnekin toisaalle. Kerrot kuinka joku halusi ostaa ne, ja te tarvitsette rahat. Ja sitten myyt ne.

Ja minusta on aika ikävää käytöstä ajaa ihminen tilanteeseen, missä pitäisi valehdella.

Miehen sisko on raskaana ja olettaa saavansa meiltä vauvan kamppeita. Olin aluksi vähän nyreissäni, koska mulle ei suoraan sanottuna ollut tullut mieleenkään antaa sille niitä tavaroita. Olin kaavaillut myyväni ne tai lahjoittavani ne OMILLE kavereilleni tai OMALLE siskolleni.

Vähän aikaa sulateltuani tajusin, että ihan yhtä "oma" se miehen sisko on niiden meidän kamppeiden kannalta, kuin minunkin siskoni tai kaverit. Mieti, jos kyseessä ois sun sisko. Tuskin miettisit tavaroiden arvoa, vaan olisit varmaan jo pakkaillut kamat valmiiksi. Sitä paitsi mekin ollaan saatu miehen muilta siskoilta tosi avokätisesti kaikkea niiden lasten vanhoja kamoja.

Sitä tulee huomaamattaan oltua aika itsekäs. Huomaan laskevani meidän perheeseen minun vanhempani ja sisarukseni, miehen suvun koen automaattisesti ulkopuolisina.

Jos mulla olisi jotain agressioita,voit olla satavarma etten niitä noin kauniiseen sävyyn ilmaisisi :) Ja ko.tapaukseen ilmaisin jo ap:lle hyväksyvän mielipiteeni.Nuo puheesi ahneuden huonotapaisuudesta osittavat vain oman ahdasmielisen kaavoihin kangistuneen ajatusmaailmasi.On ihmisiä,joiden mielestä tietty ahneus ja suoruus on suorastaan hyve,en tosin itse ajattele samoin.En vain pidä ajattelutavasta,jonka mukaan tietyllä tavoin "kuuluu" käyttäytyä.Ja suotta saivartelet,kyse on käyttäytymiskaavoista,EI käytöstavoista.Hyvää päivänjatkoa ystäväiseni,ja koeta joskus avarampaa maailmankatsomusta,suosittelen lämpimästi :)

Ehkä kyseli vain liikeneekö teiltä tavaraa, ottamatta kantaa siihen, otatteko niistä maksua vai ei?

Minustakin on röyhkeää, jos on tosiaan pyytänyt ilmaiseksi. Meidän suvussa myös nämä kalliimmat vauvatavarat ovat kiertäneet ilmaiseksi myös serkusten perheistä toiseen. Aina on rahaa kuitenkin tarjottu, ja antaja on sitten ilmoittanut, ettei tarvitse maksaa.

mutta väliäkö sillä sitten,jos pyytää ilmaiseksi,jos joka tapauksessa antaisit ilmaiseksi tavarat?Paitsi ne vaunut,jonka sisko varmaan ymmärtäisi.Ehkä tämä sisko vaan ajatteli skipata tuon turhan kursailun ja kiertelyn.

Että olisikohan kyse nimenomaan siitä,että sua nyppii se että siskon perheellä muutenkin pienemmät menot,kun asuvat porukoiden asunnossa yms..siis perisuomalaisesta kyräilystä ja kateudesta..anteeksi nyt,mutta en käsitä ihmisiä jotka tuhlaavat aikaa elämästään ja energiaa tuommoiseen täysin turhaan omaan ja toisten mielen pahoittamiseen. t:seiska

aikuisia ihmisiä,ja paasaavat "käytöstavoista"...muistakaahan sitten hyvät ihmiset noudattaa niitä tapojanne muussakin elämässänne,eikä pelkästään näissä kiertely-kaartelu-p*****nnuolenta-rituaaleissanne.

Kuin moni pystyy sanomaan olevansa aina 24/7 hyväkäytöksinen joka tilanteessa?Tekopyhää.

niin,puhuin AHDASMIELISESTÄ,en ahdistuneesta.Pysypäs tarkkana,tsottsot :)

Sä muuten puhuit itsesi pussiin.Ensin vaahtosit että kyse on tämän ketjun asioista,sitten puhuit että ahneus on "tarpeettoman ylimääräisen materian haalimista hinnalla millä hyvänsä".Siitäkö oli kyse kun ap:n käly pyysi vauvan tarvikkeita?Että en voi enää kuin naureskella kirjoituksillesi,sori vaan :)

Ja sä joka puhuit outojen kirjoittelusta,LUE KOKO KETJU!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat