Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meidän vauva (2kk) takeltelee edelleen hiukan tuon imetyksen kanssa. Vauvan imuote on hyvä, ja pääsääntöisesti imetys sujuu hyvin, mutta melkein jokaisella imetyskerralla vauva jossain vaiheessa ikään kuin sekaantuu rytmissä (ahmatti?) ja silloin hän tuntuisi vetävän ja nielevän ilmaa. En tiedä, johtuuko tämä siitä, että vauva on hätäinen vai siitä, että maitoa jotenkin suihkuaa liikaa.

Onkohan kellään muulla ollut tällaista ongelmaa? Epäilen, että tämä tapa lisää ilmavaivoja entisestään, vaikka olen nyt ruennut kiinnittämään erityistä huomiota röyhtäyttämiseen, ja jättiröyhyjä piisaakin.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (3)

Meillä on tismalleen sama ongelma, vauva vain 1kk. Ja suihkutisseistä se johtuu ainakin täällä:( Se ehkä auttaa vähän kun lypsää kummastakin rinnasta maitoa vähemmäksi ettei niin paineella suihkua, mutta tässäkin on oma hommansa ja aina se ei vaikuta meillä. Mut kannattaa kokeilla, teillä voi onnistua paremmin:)

Mukimaki:

Lainaus:

Meidän vauva (2kk) takeltelee edelleen hiukan tuon imetyksen kanssa. Vauvan imuote on hyvä, ja pääsääntöisesti imetys sujuu hyvin, mutta melkein jokaisella imetyskerralla vauva jossain vaiheessa ikään kuin sekaantuu rytmissä (ahmatti?) ja silloin hän tuntuisi vetävän ja nielevän ilmaa. En tiedä, johtuuko tämä siitä, että vauva on hätäinen vai siitä, että maitoa jotenkin suihkuaa liikaa.

Suihkutissi-ilmiö on yllättävän yleinen, vaikkakin " positiivinen" ongelma. Mitä täydemmät rinnat, sitä enemmän monilla suihkuaa. Suihkuamista voi yrittää hillitä imettämällä asennoista, joissa rinta on vauvan suun tasolla (esim. kylkimakuulla) tai vauvan suuta alempana (mm. vauva masun päällä imemässä " vastavirtaan" ). Erittäin tehokas suihkuamisen hillitsijä on imettäminen samasta rinnasta pari-kolme kertaa peräkkäin. Mitä " tyhjempi" rinta, sitä vähemmän se yleensä suihkuttaa - vaikka on äitejä, joilla itse herumisrefleksi on niin voimakas, että suihkuamiseen ei auta muu kuin aika ja vauvan kasvaminen.

Lisää suihkutissi-ilmiöstä voi lukea osoitteesta: http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on suihkutissit ja luullakseni juuri niistä johtuen on ollut ongelmana nuo ilman nielemiset. Itse olen kokenut, että vähiten ilmaa menee sisään silloin, kun imetän makuulleen kyljeltään. Ehkäpä tässä asennossa rintoihin ei kohdistu niin painetta. Muuta vinkkiä en osaa sanoa.

Ajan kanssa tuntuu tuokin vaiva helpottavan ja kiinteiden aloittamisen myötä röyhtäily taitaa useimmilla vähetä. :)

Terveisin Tituliini, kera tammikuisen poikavauvan

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat