Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kenellä olisi käytössä Marimekon Unikko tai muita pussilakanoita? Olen itse miettinyt Unikko-pussilakanoiden ostamista mutta ovat vaan tosi hinnakkaita. Ovatko laadultaan parempia kuin tavalliset esim. Luhdan pussilakanat? Meillä on Marimekon Mustapippuripussilakanat ja ne ainakin ovat olleet käytössä ihan hyviä. Uusina tuntuivat jotenkin karheilta ihoa vasten vaikka tietenkin pesin ne ennen ensimmäistä käyttöä. Nyt kun niitä on pesty 4-6 kertaa ovat jo pehmentyneet.

Meillä on yhdet Luhdan pussilakanat jotka ovat todella ihanat käytössä. Ne ovat pehmeät ja tuntuu etteivät ole menneet miksikään vaikka olen pessyt jo vaikka kuinka monta kertaa. Haluaisin laadukkaat pussilakanat jotka säilyttäisivät hyvin värinsä ja pehmeytensä vaikka pesukertoja olisikin usein.

Entä onko Unikko laadullisesti parempi kuin Marimekon muut pussilakanat? Ainakin hinnaltaan se on melkein kaksinkertainen :(

Kommentit (7)

...tällä hetkellä käytössä :). Hyvät ovat ja tykkään kuviosta. Lahjaksi saatiin, en olisi luultavasti ostanut itse. (Lähes) kaikki muut pussilakanat ovat Finlaysonin, ja ne ovat kestäneet iät ajat ja paremmiksi vaan tulevat. Lakanoista sen sijaan Finskun on just se huonoin, kiertää niin pahasti ettei sitä saa viikattua kunnolla :I.

KL.

Ovat ihanan pehmeät ja näyttävät ihan uusilta (värit pysyneet kirkkaina, ei nypyn nyppyä yms.). Tosin aikaisemmin meillä oli vain jotain Anttilan ja muiden halpislakanoita, joten en tiedä, onko noi Unikot laadukkaampia kuin jotkut Luhdan pussilakanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistelisin, että jutussa kritisoitiin Marimekon eri kuvioisten kankaiden laatueroja. Lokki-pussilakana sai HS:n testissä parhaan arvosanan laadusta Marimekon tekstiileistä.

Toinen vaihtoehto Unikko pussilakanoille oli juuri tuo Lokki-pusilakana. Se onkin paljon edullisempi kuin tuo Unikko. Taidan ostaa sellaiset ja saan samalla hinnalla melkein kahdet lakanat.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :)

Eli eivät eroa kyllä laadultaan juuri muista. Meillä on myös Luhdan lakanoita, tosin aika uusia. En kyllä noitakaan pitäisi kovin hyvälaatuisina.

Olen aiemminkin miettinyt, että ovatkohan nuo kirjakerhon liittämislahjoina saadut huonompaa laatua kuin ihan kaupassa myytävät? Ihan samanlaisissa pakkauksissa kyllä olivat jne., mutta jos ovat samaa laatua, niin pidän kyllä aika huonona hintaan nähden. TOSIN, niitä on käytetty paljon ja kuivattu rummussa, muttei kuitenkaan olla niitä mitenkään " kaltoin kohdeltu" , siis revitty tahalleen tms. ;) Harmaat ovat uudemmat, vuodelta 2003 kai, ja paremmassa kunnossa, ihan kuin olisivatkin parempaa kangasta...

[/quote]

Joo Marimekko vempuloi kangaslaaduilla luottaen pelkkiin kuvioihin: esimerkiksi Stockan Hulluilla Päivillä on usein Marimekon lakanoita ja jos tarkkaan katsoo, niin todellakin ovat " kampanjalaatua" . Jos käy jossain kangaskaupassa hypläämässä jotain ihan basic lakanakangasta, saa käsityksen siitä, mitä on tää " kampanjalaatu" , mulla on yhdet sellaiset myös ja lisäksi toiset joiden kangas on selkeästi erilaista (eron huomaa selkeimmin hulpiosta), tiuhempaan kudottu ja ehkä ohuemmasta langasta, jolloin pinta on sileämmän ja tiiviimmän tuntuinen. Samaahan Marimekossa harrastettiin trikoissa 80-luvulla: kun kannattavuus laski, ohennettiin lankaa. Ja kun tämä tehtiin toistuvasti, on selvää ettei laatu ole samaa luokkaa kuin 70-luvulla, ne raitapaidat kestivät ja kestivät...

kahdet Unikko pussilakanat, punaiset ja harmaat. Kummatkin on saatu kirjakerhosta uusien jäsenten liittämisestä. Kävin just katsomassa meillä juuri käytössä olevia punaisia ja ovat kyllä aika " huonossa hapessa" kun oikein tarkastelin, peittoaukon molemminpuolin pienet reiät, muistaakseni toisessa on myös yksi sauma vähän auki jne. Ovat kyllä jo vuosia käytössä olleet, muistaakseni vuodelta 2002. Olen aiemminkin miettinyt, että ovatkohan nuo kirjakerhon liittämislahjoina saadut huonompaa laatua kuin ihan kaupassa myytävät? Ihan samanlaisissa pakkauksissa kyllä olivat jne., mutta jos ovat samaa laatua, niin pidän kyllä aika huonona hintaan nähden. TOSIN, niitä on käytetty paljon ja kuivattu rummussa, muttei kuitenkaan olla niitä mitenkään " kaltoin kohdeltu" , siis revitty tahalleen tms. ;) Harmaat ovat uudemmat, vuodelta 2003 kai, ja paremmassa kunnossa, ihan kuin olisivatkin parempaa kangasta...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat