Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ollaan miehen kanssa kahdestaan tulossa Lappeenrantaan muutamaksi päiväksi ensi viikolla ja nyt mietitään mitä siellä olisi kivaa tekemistä/ näkemistä. Myös Lappeenrannasta päiväretken päässäolevia kohteita jos joku viitsisi ehdottaa!

Kommentit (34)

Imatran koski on kyllä aika must-juttu. Lisäksi kuun vaihteessa siellä on Big Band -festarit, jotka kestävät yli viikon http: //www. ibbf. fi/

Ja ihana Saimaa. Tuli oikein ikävä Joutsenon Valkaman rantaan uimaan.

Vierailija:

Lainaus:

en kai mä noin väittänytkään missään?

olen vaan sen verran paljon kolunnut Suomeakin, ja paljon viettänyt aikaa myös kyseisessä " kaupungissa" että osaan ehkä jonkun verran arvioida sen viihteellisyyttä.

tais nyt mennä hernekasvi jonkun lapuskilaisen nenään, sori ;)

Eikä ap tainnut mainita, minkä kokoisesta kaupungista/kylästä on tänne tulossa vieraisille, joten hänelle täällä voi olla paljonkin nähtävää. Ja toisaalta uusi paikka on aina uusi paikka, oli se sitten iso tai pieni. Lappeenranta on kuitenkin historiallinen kaupunki, josta (ja jonka lähiympäristöstä) löytyy paljonkin nähtävää, jos vain osaa katsoa oikeanlaisten suodattimien läpi. Ja joskus on sitäpaitsi ihan kiva vain lähteä kävelemään uudessa paikassa, ja katsoa minne tie vie ja mitä sieltä löytyy.

Minäkin suosittelen ap:lle itse Lappeenrannan lisäksi Imatran suuntaan ajelemista, koskinäytös on tosi hieno. Ja jos jaksatte reissata Parikkalaan saakka (n. 100 km Lpr:sta), niin käykää katsomassa Patsaspuisto:

http: //80. 75. 96. 68/sptkul/userfiles/kansantaide/tmp/veijo_ronkkonen_18. html

Löytyy ihan 6-tien varresta ennen Parikkalaa.

-ei nro 15, mutta lappeenrannassa 17 vuotta viihtynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja särää suosittelen minäkin! Se on aivan mahtavaa! Nyt en ole moneen vuoteen sitä saanutkaan, ex-appivanhempien kanssa tuli sitä alvariinsa käytyä syömässä..

mutta ympäristöstä löytyy monia mielenkiintoisempiakin paikkoja joissa on paljon enemmän näkemisen arvoista, esim Mikkelin seutu, Savonlinnan seutu, Imatran seutu ja Kouvolan seutu esimerkiksi.

Mutta jos nyt olette tuonne Lappeenrantaan menossa kuitenkin niin kai sitä sitten jotain keksii pieneksi aikaa, kyllähän sitä nyt vaikka seipäännokassakin pari päivää seisoo jo pakko on ;)

Se on lampaanlihasta tehty ruoka joka haudutetaan TOSi kauan uunissa. Särän on lammasta ja sen kanssa syödään vain perunaa ja ihanaa leipää. Katso netistä Säräpirtti Kippusarvi. Lemillä on ollut mysö toinen paikka jokin " museo" . En tiedä onko vielä.

Menkää mieluummin Elvis -grillille syömään kuin jonnekin vetyatomi-paikkaan. Ne vedyt sun muut satamassa on törkeän kalliita ja naurettavan pieniä. :D

Sitten voittekin mennä paikalliseen Prismaan ja ällistellä parkkipaikka sun muita kylttejä jotka ovat suomen lisäksi venäjäksi! Huom, ei ruotsiksi. :P Sitten siinä Prisman lähettyvillä on kirpputori jonka tunnistaa suuresta MAGAZIN -kyltistä, joka on kirjoitettu kyrillisin kirjaimin eli venäjäksi. Siellä hilluu venäläisturisteja busseineen tai ladoineen ja niitä voi sitten pällistellä, että ihanko ne oikeesti vielä ajaa ladoja.

Siinäpä sitten päivä menikin rattoisasti.

Luumäellä on Salpasafarit firma, ehkä miehesi haluaa ajaa kartingia tms.?

Joutsenossa on kotieläinmetsä/lohionginta. Saa ostaa kalaa ja käydä vaikka piknikillä.

Sit aivan ehdottomasti tuutte meidän mökille ;) Siellä olis sauna kuumana ja grilli kutsuu... Vain 30 min keskustasta.

Hevosihmiset toki käy Hubertusseuralla irtotunnilla tai sit Lappeen raveissa, jos sattuu lomapäiväksi.

Linnoituksessa on kävelykierroksia ma-pe alkaen klo 14.30. kestää tunnin.

Sunnuntaisin on kauppatorilla kirpputori, suosittu paikka ja myynti alkaa jo kukonlaulun aikaan.

Kertokaa mistä olette kiinnostuneet? Olis helpompi profiloida...

Satamatoria " alkuperäisempi" paikka on kauppatori, siellä tietysti syödään vety tai atomi.

Pyörillä voisi lähteä käymään Taipalsaarella. Kauniita maisemia ja ihania uintipaikkoja on paljon matkan varrella.

parit kylmät siiderit/oluet Armada tai Suvi-Saimaa-laivojen terasseilla. Linnoitus on tietenkin nähtävä ja hiekkalinnan läheltä voisi vuokrata iiihanan kirppuauton. Ainut paikka Suomessa missä niitä vuokrataan. Idea suoraan Kanariansaarilta. Vuokraajilla valmiita hyviä reittiehdotuksia kauniin Saimaan äärellä. Luonto on aivan valtavan upeata täälläpäin(itse siis asun aivan LPR:N sydämessä). Ja viereinen Taipalsaari aivan mahtavaa kesäseutua luonnosta pitävälle.

Kanavalle kannattaa ihmeessä lähteä. Sinne järjestetään sellaisia muutaman tunnin mittaisia risteilyitä, joissa mennään yhden sulun läpi. Samalla näkee itäistä Lappeenrantaa vesiltä päin.

Lappeenrannan linnoitus ja Etelä-Karjalan museon taidenäyttelyt. Linnoituksessa tosi kiva kahvila. Linnoituksessa on myös muistaakseni ratsuväkimuseo, kaunis ortodoksikirkko. Lappeenrannan satama on myös tosi kiva! Siellä satamatorilla kannattaa syödä vetyjä tai atomeita: lihapiirakoita, joissa on sisällä kinkkua ja/tai kananmunaa. SAtamassa myös kahvila/terassilaiva Prinsessa Armada.

Sataman lähellä on kesäisin Hiekkalinna, jota on kiva käydä katsomassa.

Kuutostien varrella Luumäellä on museona oleva presidentti Svinhufvudin koti Kotkanniemi. Ihan lähellä kutostietä. RAnnassa menee polku, jonka voi kiertää. Tätä lähellä myös Salpa-asema, kunnostettuja bunkkereita sotahistoriasta kiinnostuneille.

100 km Lappeenrannasta on Mikkeli, jossa on Päämajamuseo. Mikkelissä myös puutarha- ja käsityömyymälä, jonka nimeä en nyt saa päähäni. Kiva kahvila sielläkin. Visulahdessa en itse ole käynyt, mutta sekin voisi olla harkittava teille.

Suomenniemellä Lyytikkälän talomuseoalue. En ole vielä itse käynyt, mutta suunnitelmissa on tänä kesänä!

Kivoja ideoita on tullut paljon! Kaikki ruokapaikkaehdotukset otetaan myös vastaan (ei mitään superkallista kuitenkaan). Tykätään kulttuurista, luonnosta ja eläimistä.... jos se jotain auttaa :)

ap

en kai mä noin väittänytkään missään?

olen vaan sen verran paljon kolunnut Suomeakin, ja paljon viettänyt aikaa myös kyseisessä " kaupungissa" että osaan ehkä jonkun verran arvioida sen viihteellisyyttä.

tais nyt mennä hernekasvi jonkun lapuskilaisen nenään, sori ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat