Vierailija

täytyykö olla lahjakas lapsi ja miten tunnit etenevät? tulokset?

Minttu

Kommentit (7)

taitaa olla ollut oppilainasi kilttejä kirjaimet tunetvia tyytölapsia??? entä vilkas musiikista innostunut poika? mten motivoida jos " paperista" soittaminen ei innosta...

Pianonsoiton opettaja opiskelijat antavat tunteja halvemmalla. Niillä pääsee noin pieni alkuun. Kannattaa hakea sitten konservatorioon tms soittamaan. Kyllähän se maksaa, mutta hyvästä kannattaa maksaa.

Vierailija:

Lainaus:

Suosittelen ensimmäiseksi nuottikirjaksi vaikkapa Thompsonin " Pienet sormet soittamaan" -kirjaa. Siinä kappaleet on riittävän simppeleitä, ja kirja on muutenkin hyvä.

Olen opettanut pianonsoiton alkeita 5-12-vuotiaille. Minä olen käyttänyt aina ensimmäiset tunnit siihen, että opetellaan koskettimilta sävelten nimet ja tutustutaan nuotteihin. Seuraavaksi lähdetään soittamaan, ja soittamisen opettelu perustuu alussa siihen, että nuotit on oppikirjassa numeroitu, ja numerot tarkoittavat tiettyjä sormia (esim. peukalo 1, etusormi 2). Siitä se pikkuhiljaa lähtee.

Oikeastaan mitään muuta estettä 5-vuotiaan oppimiselle ei tule mieleen kuin se, että hän ei itse ole kiinnostunut oppimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huh, kun ärsyttää lukea tuollaista 5v. hulivilitytön äitinä.

Anteeksi ap. Siskoni aloitti pianonsoiton 5-vuotiaana ja minusta aivan liian aikaisin, kun ei mikään superlahjakkuus ollut. Ei siitä oikein mitään tullut ja itkua tuhertaen äidin kanssa harjoitteli.

Nyt oma lapseni on samanikäinen, enkä voisi ajatella soittotunteja (ei tosin ole kiinnostunutkaan). Ehkä oikeasti eskari-ikäinen saattaisi jaksaa keskittyä sen verran, että jaksaisi harjoitellakin?

Mutta muusta soittimesta, oma lapsi halusi itse vaatien aloittaa 5v ikäsienä ja kun muskari opekin suositteli, niin aloitettiin.

Ylimääräisen haasteen minusta antaa se, että ei osaa lukea.

5v ikäisen on vielä vähän vaikea seurata nuotteja/numeroita/merkkejä rivillä ja riviltä toiselle. Ja kun ei osaa lukea, ei voi esim. laulun sanoista tarkistaa, missä kohtaa nuotteja pitäisi olla, jos oikea paikka hukkuu.

6v osaa jo sitten paremmin harjoitella, ymmärtää miksi harjoitellaan ja mitä tarkoittaa " läksy" .

Mutta jos lapsi itse todella haluaa, niin miksi ei voisi aloittaa? Pienellä edistyminen voi ehkä olla hitaampaa, mutta on siinä silti oppimisen iloa.

Suosittelen ensimmäiseksi nuottikirjaksi vaikkapa Thompsonin " Pienet sormet soittamaan" -kirjaa. Siinä kappaleet on riittävän simppeleitä, ja kirja on muutenkin hyvä.

Olen opettanut pianonsoiton alkeita 5-12-vuotiaille. Minä olen käyttänyt aina ensimmäiset tunnit siihen, että opetellaan koskettimilta sävelten nimet ja tutustutaan nuotteihin. Seuraavaksi lähdetään soittamaan, ja soittamisen opettelu perustuu alussa siihen, että nuotit on oppikirjassa numeroitu, ja numerot tarkoittavat tiettyjä sormia (esim. peukalo 1, etusormi 2). Siitä se pikkuhiljaa lähtee.

Oikeastaan mitään muuta estettä 5-vuotiaan oppimiselle ei tule mieleen kuin se, että hän ei itse ole kiinnostunut oppimaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat