Vierailija

Treenaan puolimaratonille, toka yli 10 km lenkki tuli tehtyä hyvällä fiiliksellä. N. tunti urakan jälkeen alkoi sydän muljahdella ja vähän jumpsuttaa. Nyt rauhoittui...

Kannattaako huolestua? Olen joskus raskausaikana ja erittäin väsyneenä kokenut rytmihäiriöitä, voisikohan tuo liki 1.5tunnin urakka aiheuttaa nyt noita?

Kommentit (2)

Minulla on rytmihäiriöitä ja ne tulee juuri kun rasittaa itseensä suuresti. Tunne on kun pumppaisi täyteen renkaaseen ilmaa.. Jos tiedät mitä tarkoitan.. Sydän siis jättää lyöntejä väliin ja lyö vaivalloisesti =) Ei ole minulle ainakaa vaatinut lääkkeitä tms. lääkärikään ei ole moksiskaan.. tosin jos niitä tulee sinulle usein niin sitten kannattaa ottaa ekg?

Minulla tuo rytmihäiriö siellä näkyy ja on kuulemma lievää ja vaaratonta..

Rasittaessa on siis tuollainen hieman häiritsevä tapaus =D

No mutta senkin kanssa oppii elämään..

Mutta tosin kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä jottei ole mitään vakavampaa (kuitenkaan)

Kyseessä ovat vaarattomat lisälyönnit, jos mitään muita oireita kuin noita muljahteluja ei ole.

Jos oire rupeaa tosi pahasti haittaamaan arkea, saattaa joku lääkäri ehdottaa beta-salpaajia hillitsemään oiretta, mutta vaarallinen oire ei ole.

Kahvin juominen, stressi, unettomuus ja rasitus voivat pahentaa oiretta.

Itselläni lisälyönnit alkavat jo muutaman minuutin pyöräilyn jälkeen ja joskus vain pelkästä kiihtymisestä (kun jännittää, ärsyttää, pelottaa) ja ovat tosi runsaita. Silti mitään vikaa ei ole todettu eikä isoja tutkimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat