Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (30)

Kun synnytys etenee vauhdilla, spinaali kehiin. Kuopuksen synnytys 6 cm:stä 10 cm:iin alle tunnissa ja ponnistaminen ei tuntunut missään, pari kertaa tuntui lievältä kuukautiskivulta. Esikoisen syntyma oli tuskallinen kokemus, joten osaan arvostaa ko. puudutusta. Mahtava aine, pelkäsin vain, että vaikutus lakkaa juuri kun kivut ovat kovimmillaan ja mitään ei ehditä enää antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse haluan olla skarppina en humaltuneena, siksi mieluummin vaikka epiduraali, joka ei sumenna ajatusta ja jopa nopeuttaa synnytystä jos ajoitua ja annostus oikein..

Olen saanut ilokaasua ja sen puudutteen, joka pistetään reiteen (en muista nimeä nyt). Kummastakaan ei mitään apua. Epiduraalin saatuani ole yleensä nukkunut siihen saakka, kunnes lapsi alkaakin jo syntyä. Ennen epiduraalia huutanut tuskasta.

terv. kolmen äiti

epiduraali..... ja vielä 2 ketaa annos uusiks....

aaahhh...sitä ihanaa helpotusta...mikä ei kyllä vaikuta ponnistus kipuihin ja perse kipuun...auts.

Lisäksi laittaminen sattui aivan H*****sti.. Itkin ihan hysteerisenä sen laiton jälkeen. Synnytyskivut oli sen laiton rinnalla ihan kepeitä. Näin ne kokemukset on erilaisia. Minulla mikään muu kuin epiduraali ei ole auttanut. Tosin sekään ei vienyt kaikkea kipua pois. Helpotti sen verran, että pystyi olemaan, eikä jokaista supistusta tarvinnut irvistää. Synnytykset kestäneet minulla kauan. Toinen yli 12 tuntia ja toinen reilun vuorokauden. Ponnistusvaiheessa en ole tuntenut kipua, minusta se paine siellä vie kivun tunteen pois.

Tietenkin jokainen synnytys on erilainen mutta kaksi kertaa sen kokeneena oli tämä yhdistelmä jotenkin rytmillisesti onnistuneempi kuin ensi kerran epiduraali.

Sen muistan että pari kertaa kun herpaannuin hengitystekniikkani kanssa, niin kivut kasvoi potenssiin 100.

Joten syvä hengitys ja tietoinen rentouttaminen ainakin mulla auttoi ihan täysin.

Ja muuten olen samaa mieltä, että the ultimate kivunlievitys oli lopulta sektio :). Ihana, ihana, IHANA sektio. Kiitos taivaan isä sektiosta.

Jos epiduraali auttaa, niin kohdunkaulan puudutteelle ei ole tarvetta. Yleensähän epiduraali vie kaikki kivut pois, minulla se vaan meni vika paikkaan. Kohdunkaulan puudutetta joutuu lisäilemään synnytyksen aikana, sen vaikutus ei kestä kauhean pitkään.

T: 3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat