Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mun mielestä abortti on murha ja se pitäisi sallia ainoastaan parissa tilanteessa:

1. Kun raskaus on uhka naisen terveydelle ja nainen kuolisi satavarmasti.

2. Vauva on sairas ja kuolisi heti syntymänsä jälkeen.

Muissa tapauksissa vauvan voi antaa adoptioon.

En kylläkään hyväksy näitä aborttiklinikoille tehtyjä iskuja ym. Ja jos joku tekee abortin, se on henkilön oma päätös, vaikka en hyväksykkään sitä. Mutta en mene saarnaamaan siitä kyseiselle henkilölle tai jos joku tuttava tekee abortin/kertoo tehneensä abortin, olen hiljaa. Ellei sitten mun mielipidettä kysytä.

Kommentit (19)

jotka on jo edelläkin mainittu. En kuitenkaan syyllistä ketään. Jokaisella on omat syynsä ratkaisuun. Ulkopuolisena ei voi tuomita toisen ratkaisuja, vaikuttivat ne sitten miten hulluilta tahansa.

en vain tuntenut koskaan kuuluvani heidän perheeseen. He tekivät kaikkensa jotta minulla on kaikki hyvin ja siitä olen kiitollinen, en vain koskaan pystynyt rakastamaan heitä niinkuin olisi kuulunut.

Olo oli aina kuin ulkopuolisella verrattuna perheen muihin lapsiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Abortti on paljon pienempi paha lyödä " lasta" laimin kuin esim. henkinen ja fyysinen väkivalta, tai henkinen orpous kun vanhemmat eivät ole psyykkisesti lapselle läsnä. Suojeltaisiinkos niitä ketkä on jo syntyneet? Siinäkin on työsarkaa joksikin aikaa. Suuri määrä lapsia voi erittäin huonosti, eikä se tunnu kiinnostavan ketään. On paljon teatraalisempaa laittaa levitykseen joku verinen mässäily-muka-dokkari aap:sta ja leikkiä hyvää ihmistä tuomitsemalla muita. Mitä Jeesus opetti toisien tuomitsemisesta? Tulkitseeko uskikset tekstejä niin että oma nahka näyttää valkoisemmalle? Armo, laupeus ja anteeksianto.

Esim:

-on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta tai kumin hajotessa ja jälkiehkäsyä käyttäneenä

-raiskaus tapauksissa

-jos jommankumman henki on vaarassa

-lapsi olisi sairas syntyessään

Oikeastaan ainoa asia milloin en aborttia hyväksy on se, että seksiä harrastetaan ilman suojaa ja tullaankin raskaaksi. Jos ei ole valmis kantamaan vastuutaan niin... Toisaalta taas moinen piittaamattomuus osoittaa jo sen ettei välttämättä pystyisi lapsesta huolehtimaan.

Adoptioon antaminen ei ole oikea vaihtoehto missään muodossa, lapsia otetaan huostaan jo muutenkin tarpeeksi. Lapselle on parempi tulla abortoiduksi hyvin varhaisessa vaiheessa kuin joutua miettimään miksi häntä ei haluttu pitää ollenkaan...

Toivon, että joku ymmärtää mitä haen takaa...

Vierailija:

Lainaus:

13 mitä se teini ajattelee, kun on omasta lapsestaan joutunut luopumaan?

Minä olisin teininä ainakin mieluummin tehnyt abortin kuin koko loppuelämääni joutunut pohtimaan kuka minun lastani kasvattaa ja onko hänen hyvä olla.

teinit harvemmin ajattelevat loogisesti ja ovat lapsellisia.

Adoptiossa lapsi pääsee hyvään kotiin. Ei tarvitse kantaa huolta hoidetaanko sitä vai ei.

En nyt halua yksityiskohtiin mennä. Mutta ei hän mitenkään olisi voinut sitä lasta pitää. Halusi kyllä, mutta sentään tajusi että näin on vauvalle paras

Niin pahaa jälkeä syntyy kun abortit kielletään...TOivoisin että sen sisällöstä ja asian suuruudesta kuitenkin pidettäisiin tarpeeksi meteliä, on todella karmaisevaa, että joillekin se on suunnilleen luomenpoistoon verrattavissa oleva toimenpide.

Tuollaista tuskin enään tapahtuu

Vierailija:

Lainaus:

itse olen adoptoitu, vauvasta asti. On ollut helvettiä kun olen yrittänyt saada vastauksia miksi kysymyksiin. Jos minut olisi alkuviikoilla abortoitu en olisi tuntenut varmasti mitään, koska en olisi todellakaan ollut ihminen vaan alkio.

Nyt olen elämäni miettinyt miksi minut edes synnytettiin kerta ei haluttu pitää, miksi silloin jouduin perheeseen mihin en koskaan tuntenut kuuluvani...

Tiedän yhden tapauksen. Teini ei uskaltanut kertoa kenellekkään. Oli jo liian pitkällä että olisi edes voinut harkita aborttia kun vanhemmat saivat asiasta tietää. Ja tuskin se teini äiti olisi aborttiin edes suostunut.

Lapsi annettiin pois kovan itkun kanssa. Halusivat lapselle paremman elämän. Eivät voineet sitä hoitaa. Niin kamalata kuin se kuullostaa. Tietenkin he sen haluvat pitää. Olisivat tehneet mitä tahansa, mutta eivät voineet tilannetta muuttaa.

Paremman elämän se sai. Sen takia se annettiin että pääsisi parempaan kotiin. Adoptio vanhemmat (nykyään ainakin) tietävät että saavat lahjan suurella uhrauksella.

Ehkä sinun adoptio vanhemmat olivat tyhmiä.

viimeisen lapseni sain lääkärien neuvoja vastaan...oli hyvin lähellä, etten menehtynyt mutta toivoin, että lapsen voivat pelastaa elämälle.

Sanoin puolisolleni, että tiedän hänen hoitavan lapsemme hyvin jos minulle käy huonosti. En voinut suostua aborttiin, vaikka lapsi vaaransi henkeni. Lapsi sai alkunsa kierukasta huolimatta....

Meillä on kaksi vanhempaa lasta ja jälkimmäisen heistä synnyttyä lääkärit sanoivat, että seuraava voi olla sitten tosi vaarallinen raskaus... selvisin kuitenkin! Ja niin selvisi vauvakin, pikkukeskosena tosin, mutta nyt on täysin terve 2 v.

Saan aina raskausmyrkytyksen.... ja pahan....

Nyt sain lopulta sterilisaation ja murheet pitäisi olla ohi...

En myöskään tekisi aborttia vammaisen lapsen kohdalla...hän olisi yhtä tervetullut meille kuin sairaskin. Helppo kai sanoa nyt... mutta kakkosen kohdalla tehtiin tämä niskapussimittaus ultrassa ja olisi pitänyt mennä sen tuloksen perusteella lapsivesinäytteeseen.

Päätimme jättää sen väliin... syntyi täysin terve tyttö.

Mitä se ultra siis kertoi?

Muitten ihmisten kohdalla aborttipäätös on heidän omansa. Jokainen riskeeraa omien halujensa mukaan elämänsä. Ja he,jotka tekevät abortin esim taloudellisten seikkojen vuoksi, tuskin olisivat kovin kypsiä vanhemmiksi. Joten varmaan parempi lapselle niin...

En jaksa kantaa heistä mitään vastuuta tai arvostella muiden tekemisiä. Nautin vain kolmesta terveestä lapsestani. Muut taaplatkoon minun puolestani tyylillään!

Adoptioon antaminen ei ole oikea vaihtoehto missään muodossa, lapsia otetaan huostaan jo muutenkin tarpeeksi. Lapselle on parempi tulla abortoiduksi hyvin varhaisessa vaiheessa kuin joutua miettimään miksi häntä ei haluttu pitää ollenkaan...

Toivon, että joku ymmärtää mitä haen takaa...

[/quote]

Tunnetko edes yhtään adoptoitua lasta/aikuista? Minä ainakin tunnen, eikä yksikään heistä toivo olevansa kuollut. Eikä yhdelläkään heistä ole ollut niin vaikeaa, että olisi ollut parempi etteivät olisi syntyneetkään. Ihmeellistä edes kuvitella moista. Ihan kuin sinä tietäisit mitä adoptoitujen pitäisi tuntea.

Sinä tunnet adoptoituja, mutta oletko itse?? ET?

Jos et ole niin ole hiljaa asioista mistä et tiedä mitään!

itse olen adoptoitu, vauvasta asti. On ollut helvettiä kun olen yrittänyt saada vastauksia miksi kysymyksiin. Jos minut olisi alkuviikoilla abortoitu en olisi tuntenut varmasti mitään, koska en olisi todellakaan ollut ihminen vaan alkio.

Nyt olen elämäni miettinyt miksi minut edes synnytettiin kerta ei haluttu pitää, miksi silloin jouduin perheeseen mihin en koskaan tuntenut kuuluvani...

Minä olisin teininä ainakin mieluummin tehnyt abortin kuin koko loppuelämääni joutunut pohtimaan kuka minun lastani kasvattaa ja onko hänen hyvä olla. Se huoli ja pelko varmasti kalvaa, harva ihminen voi tuollaista asiaa haudata mielestään. Abortti on toimenpide, jonka ansiosta tuota huolta ei tarvitse kantaa.

Paha kysymys...toisaalta en hyväksy, mutta samalla tiedän että jossain tilanteessa se on paikallaan, esim jos äidin henki vaarassa. En kyllä tiedä pystyisinkö itse tuohon toimenpiteeseen menemään.

miten niin äiti voisi valita toisinkin? Oletko tosiaan sitä mieltä että äidin tulisi jatkaa raskautta oman henkensä uhalla? Entä jos äidillä on jo ennestään pieniä lapsia?

Vierailija:

Lainaus:

Tuo uhka äidin hengestä...kaksipiippuinen, äitihän voisi valita toisinkin, miksi kukaan ei koskaan tee nii???

Vierailija:

Lainaus:

Abortti on paljon pienempi paha lyödä " lasta" laimin kuin esim. henkinen ja fyysinen väkivalta, tai henkinen orpous kun vanhemmat eivät ole psyykkisesti lapselle läsnä.

Mistä nyt puhut?

Lainaus:

Armo, laupeus ja anteeksianto.

niin, eihän se abortoitu vauva paljon armoa ole saanutkaan.

Kristillisen näkokulman mukaan jopa syntymäton vauva on arvokas.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat