Sivut

Kommentit (88)

Nämä aivottomat naisenpuolikkaat, joiden elämän suurimmat kysymykset on naapurin lasten huonot vaatteet, imetyksen kesto ja se, uskaltaako mies mennä pikkujouluihin vai ei. Sitten kuvitellaan, että ollaan keskiluokkaisella sh-insinööri -statuksella jotenkin parempaa väkeä ja siksi oikeutettuja arvostelemaan toisia. Todelllisuudessa suurin mätäpaise on yhteiskunnassa juuri nuo kaksinaismoralistiset, yksinkertaiset ja suvaitsemattomat "not in my backyard"-Lyytinmäki -ihmiset. He ovat syyllisiä siihen suvaitsemattomuuden ilmapiiriin, joka Suomeenkin on levinnyt. En tarkoita, että kaikkea pitäisi suvaita, mutta on huolestuttavaa, että esimerkiksi siinä "akateemiset, annatteko lastenne seurustella duunariperheiden lasten kanssa?" -keskustelussa niin moni kehtaisi tunnustaa edes tuollaisen asenteen. Miten kukaan voi 2000-luvun yhteiskunnassa enää sanoa tuollaista ääneen ja saada vielä siitä ymmärrystäkin?

[quote]

kyllä taisi tältä kommentoijalta "Ei white trashit ole noin materialistisia ja tavallisia" mennä reippaasti ohariksi

OIkeesti - henkistä white trashia kyllä on just noi keskiluokkaiset aivottomat kaikentuomitsijat, not-in-my-backyard tyypit, "Harvoin tarjolla" sarjan kuvailemat Lyytinmäen omakotitaloalueen pikkusieluiset ihmiset, jotka pelkäävät sitä vierestä white trash aluetta.

Totta kai sitten löytyy syrjäytyneitä, joilla menee huonosti ja kouluttamttomuutta yms, mutta tällainen white trash määrittely nyt vaan kertoo yksikertaisesti määrittelijästä aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

-lapset ulkoilevat yksin jo 3-vuotiaina

-kulkevat autossa ilman turvaistuinta

-lapsilla lähiönimet

-printticolleget

-liekki- ja pääkallovaatteet

-pikkutytöillä minihameita ja pinkkejä toppeja

-karkkipäivä on jokapäivä

-eivät osaa syödä kasviksia

-alkavat aikaisin suhteisiin--> teiniraskaudet

-aloittavat tupakoinnin jo alakoulussa

Oli sitten vanhemmat kuinka hyvin pukeutuneita ja koulutetun näköisiä, mutta jos eivät osaa kohdella lapsiaan hyvin, on mielestäni roskasakkia.

Selvästikin suurin osa teistä kommentoijista on itse varsin sivistymättömiä: Kommentoitte tänne tietämättä/tajuamatta edes junttiuden ja white trashin eroja.

Ja hei, jopa junttiutta ja white trashia pahempaa on ylimielisyys ja luulo siitä, että itse olisi jotenkin muita parempi. Suurimman osan viesteistä paistaa läpi juuri tämä. Erittäin suuri osa teistä on ainakin juntteja, se on varma.

Sivistynyt ihminen ei luokittele ja lokeroi muita johonkin tiettyyn kategoriaan. Ei myöskään itseään. Sivistynyt ihminen on oma itsensä: Hän on todennäköisesti monia asioita samassa paketissa avarakatseinen kun on, ja ajattelee omilla aivoillaan. Voipi olla, että hän käyttää Crockseja, lukee Seiskaa, juo lauantai-iltaisin saunakaljan, on johtavassa asemassa sekä suomenruotsalainen.

Käsittämätön ajatus suurimmalle osalle teistä, jotka olette lokeroineet itsenne "ei-juntin/ei-wt:n" kategoriaan??

haluttomuus itsensä kehittämiseen (paitsi lihakset).

Siinäpä se.

Ja edellä kirjoittanut oli harvinaisen oikeassa: eniten nämä white trash-määrittelyt kiinnostavat niitä, joiden oma sosiaalinen asema on lähimpänä tätä white trash- luokkaa. Sosiaalisen erottautumisen tarve kasvaa mitä läheisemmistä sosiaaliryhmistä on kyse.

Vai onko toivo jo menetetty?

Lainaus:

Mutta tuo heikko itsetunto ja vähäinen äly sopisi tuntemaani ihmiseen.

Luulee, että on hienoa kun "ei jaksa lukea kirjoja" tms

Jotenkin vaan hävettää olla sen seurassa kun suureen ääneen näitä asioita ihmisille laukoo!

white trash käynyt vain peruskoulun tai lyhyen kurssin.. -Joo, no näistä teidän jutuistanne päätelle olette suurin osa sellaisia myös.

Vaikea kuvitella, että joku insinööri tai asianajaja olisi täällä viettämässä vapaa-aikaansa wt-jutuilla.

Voi, anna mun kaikki kestää :D

* kouluttamaton, taustalla korkeintaan amis

* lastenteko aloitetaan nuorena

* vauvaa ei imetä. Vellit ja soseet aloitetaan jo parin kuukauden iässä koska "mä en jaksanut enää heräillä öisin vauvan kaa"

* polttaa tupakkaa

* jutut teinityyliä sana "vittu" toistuu usein

* lapset yökylässä vähintään 2 kertaa kuukaudessa, että pääsee baariin "tuulettumaan"

* lapsille ei opeteta käytöstapoja. Vaikeahan niitä on opettaa kun vanhemmatkaan eivät niitä hallitse.

* lasten kanssa eläminen on "yhtä helvettiä"

* lapsille huudetaan ja kiroillaan

* lapselle annetaan tosi "erikoinen" nimi: Jessica, Janica, Erica, Nico jne

* naiset pukeutuvat "pimu-tyylillä", ovat tyrkkyjä

* menestyneenpiä ihmisiä halveksitaan

Mielestäni ns. wt-ihmisiä leimaa kaikkein eniten peruskäytöstapojen ja tilannetajun puute.

-kiroilee kovaan ääneen julkisilla paikoilla

-käheä ääni ja räkäinen nauru

-naisilla hempukkamaiset ("seksikkäät") vaatteet, miehillä salihousut ja kulahtanut hihaton paita

-tatuointeja

-kesällä iho on auringon polttama

-jääkaapissa on aina kaljaa ja/tai sidukkaa, vaikka muuten ei olisi mitään

-lapsilla on jo pienenä teinimäiset vaatteet (tytöillä paljastavaa biletyyliä, pojilla "rajuja" vaatteita ja kuoseja)

-ei koulutusta, tai ammattikoulussa naisella joku "naisten" ala (kauneudenhoito tai hoitoala), miehellä "miesten" ala (mitä vaan mikä liittyy autoihin)

-välttelee työtä

-katsoo paljon telkkaria, erityisesti mainoskanavia

-kirjat, mitä ne on?

-lukee Seiskaa ja Iltalehteä

-rasismi, toisaalta monilla naisilla on lapsi ulkomaalaisen miehen kanssa

-naisilla lapsia monen eri miehen kanssa

En käsitä. Itse olen sitä harrastanut iät ja ajat, kuten myöskin käyn katsomassa toisinaan jääkiekkoa, ihan jopa ilman miestäni.

terveisin

konetekniikan DI...

-äiti lähihoitaja tai ei lainkaan peruskoulun jälkeistä koulutusta

-polttaa tupakkaa, myös raskauden aikana

-vellit/soseet aloitetaan pari-kolmekuiselle vauvalle "kun mä en jaksa heräillä vauvankaa ja tarvii jo tukevampaa ruokaa"

-lapsia usean eri miehen kanssa, kenenkään kanssa suhde ei kestä

-lasten nimessä C

-ei harrastuksia

Tupakoin 2-3 päivässä, valitettavasti. (en kyllä odottaessa)

Olen lievästi ylipainoinen.

En liiku kuin kurppaisia kävelylenkkejä

Penkkiurheilen intohimoisesti

Luen juorulehtiä, jos käsiini saan

Haen six packin viikonlopuksi

Käytän piikkikorkoja

Homssuinen tukka

Käydään Ruotsinlaivalla ja Turkissa, Bulgariassa jne. (halpakohteissa)

En tykkää laittaa ruokaa (laitan kyllä välillä)

Käytän kauheasti mustia vaatteita (haave hoikentavuudesta)

Meillä on karkkipäiviä usein.:)

Asun avoliitossa, enkä aio naimisiin

Siis selvä tapaus.:) Toisaalta minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, varallisuutta mukavasti, olen tehnyt lapset kolmekymppisenä ja asun lasten isän kanssa, meillä ei kiroilla, eikä teineillä. Matkustetaan paljon, nykyään kyllä suositaan halpakohteita, koska pystytään matkustamaan siten enemmän ja allaselämä on kuitenkin pääasia lasten kanssa reissussa. Nuorena tuli reppureissattua ympäri maailman.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat