Seuraa 

uusi viikko edessä...

Sivut

Kommentit (26)

Onnea vauvansa saaneille.

Täällä olen saanut maata viimiset kaksiviikkoa, jotta saadaan ainakin tuo 34 raskausviikkoa täyteen.(kävin ylimääräisellä neuvolalääkäri käynillä) Paikat on pehmentynyt ja oli tuossa puolitoistaviikkoa sitten puolisenttiä auennut ja kohdunsuun pituutta oli hävinnyt puolicm. Nyt oon ottanut rauhallisemmin, mutta edelleen pitkiä sitkeitä supistuksia tulee ja jopa yöllä saatan herätä niinhin,mutta onneksi noita viikkoja alkaa jo olemaan kasassa, mutta aina parempi tietenkin mitä valmiimpi pieni on tähän maailmaan.

Olen itseä hieman hemmotellut. kävin hartia ja käsihieronassa viimeviikolla ja tällä viikolla jalkahoidossa. Olipa ihana saada käsittely näihin turvonneisiin jalkoihin ja kauniit kynsilakat päälle:)

Vauva on oikein päin ja pää on jo tiukasti asettunut. Liikuskelee paljon ja välillä tosi kipeästi. Lapset nauravat kun maha liikkuu miten sattuu ja niistä on tosi jännöö kun tuntevat selvästi esim. pepun.

tarvikkeet ollaan muuten laitettu paitsi vaunut on kaupassa ja viimehetken pikkuostokset vaipat,supot,tuttipullon tutit jne.

Olikohan tässä kaikki...seuraavan kerran neuvola ensiviikolla. kirpeitä syyssäitä kaikille ja nauttikaa kävelylenkeistä, kuka niitä pystyy vielä tekemään.

aamupetteri 33+3

Aurinko paistaa mutta aamulla kun ennnen kasii lähdettiin neuvolaan oli vain muutama aste lämmintä Haminassa. Kyllä ne pakkasaamut on etelä-suomessakin.

Nevolassa kaikki hyvin. Painoa tullut vähän lisää, mikä johtuu myös tuosta vähentyneestä liikkumisesta. Hemppa oli hurjat 132!! Ulkosuu oli sormelle auki. Lekuri sanoi että tuntuis että alkaa pikkuhiljaa laskeutumaan. Hienoa!

Mulla on tuo oikea nivunen nyt jotenki erityisen kipeä. Eilen se kipeytyi kun silitin vaatteita 1,5 tuntia, sitten vähän siivoilin ja vaihdoin petivaatteet. Ei tainnut jalat tykätä seisoskelusta. Ärsyttää itteäänki kun on niin liikuntarajoitteinen. Noh, onneksi tätä ei jatku kauaa, toivottavasti.

Pitäs alkaa pikkuhiljaa kasata sitä isyyspakkausta, mutta kiva hankkia niitä tavaroita kun yksinäni en viitti kaupungille mennä ja aina kun siipan kans mennään niin en viitti sillon ostaa mitään ettei ala kyselee. Mä oon yrittäny metsästää sellasta iskä t-paitaa ja kävin tänään syysmarkkinoillakin kattoo mutta niiden paitojen myyjää ei ollut =( Täytynee sit vissiin tilata netistä.

Eilen oli aikamoista möyrimistä mahassa, en tiedä mitä se vauveli touhus, mutta kovasti se yritti tonne kylkiluiden alle ryömiä.

Joku puhui että vauva viihtyy enimmäkseen oikealla puolella. Täällä taas suositaan vasenta puolta. Se on AINA melkein tuolla vasemmassa kyljessä.

crab-87 ja Hertta 36+2

crabu-87 ja Hertta 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kävin eilen omalla lääkärillä ja viesti oli että kun lähdön aika koittaa ei saa jäädä miettimään vaan heti autoon ja liikkeelle. Paikat oli kiinni ja edelleen kaula 3cm mutta kun edelliset ovat olleet nopeita (3,5h ja alle 3h) lukuunottamatta esikoista ei aikaa turhaan jää kun matka laitokselle kestää 30-60min riippuen ruuhkista. Ja jos olen yhtä kipeä kuin kuopuksen aikaan vesien menon jälkeen en kestä yhtään istua :( Paino-arviota ei tälle hetkelle sanonut mutta arvioi vauvan olevan 3500g-3900g jos täysille viikoille menee. Tuo hurja heitto arviossa johtuu kuopuksesta kun olen kaikkien aikaan ollut saman kokoinen sf-mitta mukaan lukien mutta kuitenkin kakkonen oli jotain 3260g ja kolmonen sitten 3880g samoilla viikoilla. Rakenteeltaan kun ovat erilaisia. Ja kääntynyt on eli valmiina lähtöön...

Päiviksestä kysyin jo josko voin viedä nuoremmat sinne jos lähtö on siihen aikaan ettei ole enää esku tai leikkikoulu aika ja sanovat että sopii. Saan kuitenkin varmaan mutsin hakemaan heidät pienen ajan päästä sieltä pois. Vaaria eli appiukkoakin pitää kysellä olisiko mahdollisesti tulossa lähemmäs tännepäin kun on nyt tällä hetkellä 400km päässä vaikka asuukin reilu 10km meiltä. Muutenkin tarvitsemme hoitajan lapsille sitten niille päiville kun olen laitoksella ja mutsi on kuitenkin töissä. Vaari jäi keväällä eläkkeelle ja ei pahemmin ole täällä päin oleillut lukuunottamatta viikkoja kun olin töissä ja hän katsoi sen aikaa lapsia. Mieskin tarvii töihin mukaan kassin missä puhtaita vaatteita kun eivät varmaan anna saliin tulla pölyisissä vaatteissa(kirvesmies).

Mutta pitää toivoa että lähtö olisi illalla tai yöllä niinkuin edellisissäkin niin ei olisi tuota hoitaja ongelmaa.

Vauva uutiset luettuani kävin minäkin hakemassa pinniksen ja vaunujen kopan vintiltä. Pinnis on kasassa ja kopan sekä vaunujen kankaat on pesty. Kaupasta on hakematta kaikki nuo pienet mutta tarpeelliset (vaipat, tipat, liivin suojat yms) mutta eiköhän ne vielä ehdi :)

Vointeja kaikille masumuruille ja syntyneille muruille :D

Moschino rv36

pitää toivoa ettei mies käy näitä juttuja liukemassa, tietää että tänne kirjoittelen ja oon kertonut vauvojen syntymisestä ym.

Eli mä ostin isyyspakkaukseen, konjakkipullon, "meidän perheen isi" t-paidan, "rakkauden hedelmä" bodin, tuttin, tulitikkuja silmien alle, pyykkipoika, suklaata, kortsuja, käsien pesuainetta, isoveljille karkkia ja pieniä leluja, korvatulpat, energia juoman, erikoiskahvia. ja jotain muutakin siinä oli... Ja korttin kirjoitin. En tiedä vielä missä välillä sen annan, vai pyydänkö ottamaan sen esille kun olen sairaalassa. Tosin haluisin nähdä hänen ilmeen kun laatikon aukaisee. Mutta pääasiallisesti ostin mstä mies tykkää ja pilke silmässä tavaroita että selviää isyyden haastaista. Jos kaupasta vielä jotain kivaa löytyy niin ostan vielä, jos ei niin on kyllä tossakin tavaraa.

Mä oon niin iloinen!!!! Viestittelin mun siskon isän-äidin ex-miehen kanssa, joka lapsuuteni aikoina asui meidän kanssa ja on yhtä tärkeä mulle kuin biologinen isäkin. Siis yhteydessä ollaan vieläkin usein ja on tärkeä mun lapsille, samoin hänen vanhemmatkin. Vaikka olin eron hetkellä 12v, joten aikaa on mennyt. ollaan häntä kutsuttu aina etunimellä, mutta kesällä pojat miettivät sukulaissuhteita ja päättelivät että hän on meidän P''''-ukki!! Ja siksi ovat häntä kutsuneet. Puhuin kyllä lapsille että pitää kysä P''''.lta että tykkääkö hän että kutsutaan häntä ukiksi. Lapset olivat että kyllä, hän tykkää siitä ja tykkää meistä!

Viime yönä sit mietin että, laitan tänään asasta viestiä, ettei tartte enää poikien ja mun miettiä asiaa. Ja hän on sit ukki!! :) Sopii vallanmainiosti hänelle. oon niin iloinen asiasta. Ja jännä juttu sinänsä että lapseni näkevät tätä "ylimääräistä ukkia" eniten ja ovat läheisempiä kuin biologisten kanssa. Ei aina veri ole vettä sakeampaa! esim mieheni isä asuu 10km päässä ja kohta on vuosi kun viimeksi pojat häntä näkivät. Edellisen kerran tämä ukki kävi meillä yli 1.5 vuotta sitten!!!

ellenlelli ja 34+4 :

onnea jo vauvan tuoksuista nauttiville. ihana kuulla että kaikki voivat hyvin.

itellä vaan yöt on vaikeita lonkkien ja iskiaksen takia. päivällä on tylsää yksin kotona kun lapset on koulussa. Llähinnä leipoessa ja käsitöitä tehdessä menee aika. tuleepahan tehtyä nekin nyt loppuun, jotka on jääny kesken jo vuosia sitten.

meillä ei vieläkään ole havaintoa lapsen tulevasta nimestä ja miehen kanssa on aivan erilainen maku nimien suhteen. Sitten päätetään kun nähdään miltä vauva näyttää.

minttuliini rv 34+2

Heips kaakille..

ONNITTELUT HALEJA88 JA ZEL..oon vähän ehkä kade;)

meillä ei edelleenkään ole aukastu nettiä uuteen asuntoon niin enpäs oo käyny pitkään aikaan täällä kahtelemassa mitä teille luuluu..

mulla sype käynti takana ja "suunnitelma" tehty, ei epiä eikä lääkkeitä ennenku olen kuolemassa:D:D ja alatie synnytys vaikka vauva olis mitenpäin.. paino arvio oli jo hurjat 2700g(!!!) lääkäri sano että hyvä jos ens viikolla tulis että mahtuu vielä tulla.. nopeesti ku nuo tuntuu kasvavan.. sf on 34cm ja paineet hyvät ja pissa ok.. että kaikki hienosti.. mutta rv 36 lekurilla neuvolassa oli paikat pehmeet mutta täyspitkät ja sisäsuu kiinni mutta ulkosuu peräti sormelle auki:)wippii! no eiköhän se joskus tuu..

edellinen synnytys käytiin läpi ja olipa jännä kuulla mitä kaikkkea siellä onkaan tapahtunu.. leikkausvalmiudessa olen ollu melkeen puoli vuorokautta ku vauvan syke laski 70 eikä meinannu siitä nousta ja STAN-laitetta on mullaki käytetty.. nyt sanoin että saa sitä käyttää mutta vaan jos on joku kokeneempi lekuri mukana, ettei sitte käy niin että luottaa liikaa siihen ja sitte sattuuki jotaki.. ja olin juminu ensin 3cm moneksi tunniksi ja sitte 5cm ja sitte 7cm ja sillon ne meinas jo ruveta leikkaan mutta yrittivät sitte vielä oksitosiiniä ja sitte se toimi ja poika saatiin ulos..

kovasti välillä supistelee mutta ku ei perhana mene säännölliseksi!mie haluan kyllä jo ens viikolla käärön syliin!!

hyviä vointeja ja loppu odotuksia kaikille<3

ja vielä kerran onnittelut jo pamahtaneille:D

simppu rv 36+3

Oikean puolen kylkiluuhun on nyt tuntunut lievää painontunnetta ja välillä silkkaa kipua, kun taitaa pieni jalka tai varpaat sinne johonkin luiden uumeniin kaivautua. Huoh. Kun edes välillä vaihtuisi puoli, mutta ei. Hän on parkkeerannut itsensä selkeästi jo muutama viikko sitten tuohon oikealle puolelle ja siinä näyttää pysyvän.

Päälle vielä normali närästys, joka tuntuu pahenevan iltaa kohden. Rennie onkin paras ystäväni nykyään. Hain taas apteekistakin suosiolla tuplajättipakkauksen, eipähän lopu heti kesken.

Parin viikon päästäolisi synnytystapa-arviointi. Neuvolalääkäri, vanha charmantti herrasmies suositteli sektiota, kun kyseessä on "kallis vauva" (IUI), äidillä ylipainoa ja rasitteena kerran koholla ollut sokeriarvo. Itse en ole samaa mieltä, mutta katellaan mitä sitten Jorvissa ovat mieltä. Itseä vaan mietityttää se, että joskus aikanaan häntäluu sattunut, että jos siellä on rustottumia, niin kuinka normi alatiesynnytys siinä tapauksessa sujuu? Noh,kaippa nuo ammattilaiset osaa sitten valaista tämän suhteen.

Rytmi aika sekaisin, kun sairaslomalla ollaan. Yöllä ei jostain syystä tahdo saada nukuttua, kun vessassa jatkuvaa ramppomista ja oikealla kyljellä nukkumista ei tämä asukki oikein selkeästi diggaa. Vaihtoehdot on kovin vähissä. Onneksi sentään päivisin voi torkutella niin paljon kuin haluaa...

Ehkä kuitenkin koitan mennä mammimaan isännän viereen.

Puhiliini76 + Jalmari 34+2

Hurjaa että ensimmäiset marrasmurut ovat jo syntyneet... No täältä tullaan perässä....

Tänään oli siis neuvolalääkäri, kohdunsuu oli ulkoa auki mut sisältä kiinni ja kohdunkaula lyhentynyt ja n. 2cm. Eli ei kai ihan juuri ole ulos tulossa. Sykkeet 150 ja masu ei ollut pahemmin kasvanut, sf mitta oli sama 33. Painoa oli tullut kahdessa viikossa 100g. Labraan pitäis taas tällä viikolla raahautua niitä sappi- ja maksa-arvoja varten.

Täälläkin alkaa olla pahantuulisuutta. Öisin heräilen vessaan, ja pystyn nukkumaan vain toisella kyljellä, koska toisella kyljellä maatessa tulee hirveät kivut nivusiin. Kävellessä supistaa ja liitoskivut iskee. Iskias alkaa onneksi helpottaa. Tää kipu saa kyllä niin pahalle tuulelle, varsinkin kun lähipiiriin kuuluu odottajia joilla ei mitään vaivoja. Mieheltä ei tukea tipu, ihmettelee vain mitä valitan... plääh... muutenkin tuntuu ettei miestä voi vähempää kiinnostaa vauvan tulo. Kaikki hankinnat on vielä hankkimatta kun en yksin pääse ja miehellä ei ole aikaa... EIhän se nyt vielä synny, on meillä vielä aikaa se toistelee. Mutta kun se voi syntyä! Ei paljon naurata, kun ei raukalla ole edes sänkyä! Mua ärsyttää todella.

Anteeksi purkaus,mutta ärsyttää niin.....

Mua on ruvennut synnytyskin jännittämään. Se kipu, nytkun tietää mitä se on. Esikoisen aikana en osannut pelätä kun en tiennyt mitä on edessä. Esikoisen synnytys meni ok, eikä kestänytkään hirmu kauan, mutta ne kivut....

Päivänjatkoja toivottelee

ärsyyntynyt murunmamma ja vilpertti rv35

Siis vitsit, mä luin vasta nyt pinoa, ja kyllä mullakin meni hetki että tajusin, että kaksi ekaa marraskuista on tosissaan syntynyt! Onnea paljon vauvantuoksuisiin päiviin Haleja ja Zel!!!

Mun piti koko viikonlopun tulla kirjoittamaan (ja edes lukemaan), mutta meillä oli sen verran haipakkaa menoa, etten kerenny juuri tässä koneella olemaan, ja sama meno jatkuu koko tän viikon, ei vissiin oo kuin pe ja la kun ollaan kotona, ja lauantainakin saattaa olla että mennään käymään HopLopissa (vielä kun mä jaksan...)

Mä kävin sitten viikko sitten maanantaina neuvolassa... hmmm... Eka eemeli oli oikein päin, mutta sitten kun terkka + opiskelija painelivat ja tunnustelivat, niin eemelipä heitti voltin ja ei suostunut enää kääntymään oikein päin, joten on nyt sitten perätilassa. Mua on alkanut pelottamaan, että mitäs jos ei käännykää oikein päin ja sitten jos tää mun raskausdiabetekseni aiheuttaa myös sen että on kookkaampi vauva kuin mitä esikoinen oli (3915g) niin joudunko mä sitten sektioon, ja miten sitten vauvan ja taaperon kanssa toipuminen onnistuu yms. Mä vaan niin toivon, että eemeli tosissaan tajuaisi oman (ja äidin) parhaan ja kääntyis oikein päin ja pysyis niin! Tosin musta tuntuu, että eemeli vaan kiusaa mua ja ei käänny oikein päin, kuin just ennen syntymäänsä (jollon on jo tehty kaikki maholliset valmistelut sektioo varten) Se olis just mun tuuriani! Torstaina sitten selviää miten päin eemeli majailee, ja onko kasvu ollut samanlaista kuin aikaisemmin = onko iso vauva tulossa.

Tavaroista, täällä ei oo vielä mitään laitettu valmiiksi (tosin kaikki tarpeellinen löytyy esikon ajoilta) mutta mitään paikkoja ei oo laitettu, esim pinnis on edelleen varastossa palasina ja vaatteet laatikoissa. Viikonloppuna saatiin sen verran aikaiseksi että tyhjennettiin eteisen lipaston kaksi ylimmäistä laatikkoa vauvanvaatteita varten! Eli nyt vois alkaa pesemään vaatteita... Pinniksen kasaamista on mies suunnitellu aloittavansa, ei vaan tiedetä minne se laitetaan, kun meidän makkariinkaan ei oo kuin yksi paikka, mutta sitten ei päästä vaatekaapille! Menee vähän hankalaksi... Mutta eiköhän jotain ratkaisuja tässä lähiaikoina tehä... Pakko! Ja sitten pitäs päästä yksin käymään kaupassa ostamassa niitä "pikkutilpehöörejä" rasvoja, sähkökäyttöinen rintapumppu (kaapista löytyy kyllä käsikäyttöinen, mutta oli niin hankala ainakin mun mielestä) yms.

Taloo ei olla vielä saatu myytyä, eilen tais olla jo 6. esittely, ja sunnuntaina olis 7. Kattotaan nyt. Sen verran sovittiin miehen ja välittäjän kanssa, että hintaa tiputetaan 4000 euroa, josko sitten joku viittis tehä tarjouksenkin... Tuskinpa vaan...

Mutta eiköhän tässä tullut taas ihan tarpeeksi omaa napaa...

Crabulle kävelemisestä, mua on kanssa alkanut "ahdistamaan" käveleminen, mutta silti oon sitkeesti yrittänyt sitä tehä, ollaan sitten esikon kanssa pysähdelty kattelemaan syksyn lehtiä tai jotain muuta yhtä mielenkiintoista, jos on tuntunut siltä että pakko pitää breikki.

Minttuliini, ei meilläkään oo nimestä tietoa, siis jos tulee tyttö, pojalle on ollut valmiina, mutta jotenkin tytölle on vaikeempaa keksiä nimi... Tosin ei meillä oo kuin yksi kummikaan "valmiina" mutta hältäkään ei olla kysytty, ehtiihän sitä vielä...

Aihalla on mielenkiintoiset ajat menossa myös työrintamalla, ja tosiaan kannattaa olla kovana!!!

Puhiliinille tervetuloa joukkoon!

Täällä jäädään jännityksellä odottamaan kuka meistä seuraavaksi poksahtaa! Kaikille hyviä vointeja! Nyt me lähetään esikon kanssa käymään perhekahvilassa, ei olla sinnekään päästy sitten viime kevään...

napero ja eemeli 32+6

tanne ei kuulu oikestaan mitaan milenkiintosta. Tuntuu etta katilot ja laakarikin on sita mielta etta kun on "jo" kolmas lapsi niin en sitten tarvii mitaan sen kummempia "lohdutteluja"/kannustusta ( en osaa ajatella/muista sita oikeaa sanaa ) vaan asenne on etta normaali raskaushan taa on....

Itella on ihan toisenlainen olo ja "pelottaa"/mietityttaa kaikki repeamisesta-sairaaseen lapseen asti... Mutta ei oo ketaan ( siis joo miehella on varmaan jo aivot turvoksissa mun anksteista :)) juttelis naista kun ei ammattilaiset vaivaudu. No joo, kavin tanaan laakarissa ( senkin sain itse keplotella ja vahan kiristaa etta sain ajan ) mutta tassa vahan tietoo.

Viikkoja siis on 33+3 ( jopa koulun pihalla jotkut on huomannut etta olen raskaana, hah hah johan oli aikakin )

Vauvan sydan loi noin 140-150

Vauva paa alas pain ( muuten asustelee kylla siis edelleen ihan miten pain vaan ja tuntuu etta tykkaa olla mieluiten poikittain:( )

Masu mittas 33.5cm

Verenpaine mulla 119/79

Virtsa puhdas

Painoa tullut 0kg ( tai siis -14kg ollaan pysytty )

Reipasta kavelyakin voin harrastaa ja hapyliitoskivut ei nekaan oo pahoja vaikka itestaan ilmottelee valilla.

Eli siis normaali raskaus ...... *huoh

Mitaan en oo viela ostanut, sankya, patjaa, ammetta, vaatteita, vaippoja, sairaala tarvikkeita itelle ( siis siteet jne jne ) ja mita muuta sita ihminen nyt ostaakaan en ole viitsinyt, siis oikeesti ei ole huvittanut ostaa :( Ihme ketutus on laskeutunut mun niskaani... Siis noin yleisesti ottaen oon ihan ok ja en maa taalla naama vaarinpain kavele mutta jurppii vaan... Kuuluu kai sekin asiaan. hah hah

Ei sais valittaa vaan nauttia loppu raskaudesta kun me ei kai tata enaa tulla ikina kokemaan uudestaan ( on ollut puhetta etta 3'een jais, siis noin tosissaan ei vaan sen takia etta 3 riittaa vaan OIKEESTI OIKEESTI ).

Haleja'lle ja Zelille PALJON ONNEA vauvojen johdosta, tosi hienoa kuulla etta kaikki on mennyt yllatyksista huolimatta hyvin ja aidit niin kuin vauvatkin voivat hyvin!! <3

Mutta mutta siis kaikille marraskuisille voimia tahan viimeseen "rutistukseen" ja onnea matkaan kaikille Sydammen taydelta!

Huomenna mua varmaan jo harmittaa etta kirjotin pelkkaa valitusta mutta voin kai sitten tulla korjaamaan tilanteen ja kirjottaa positiivisella nuotilla :P

Hyvaa Yota <3

Perjantai iltoja siskot.

Niinpä niin, se on viikko vierähtänyt taas ja viikonloppu edessä. Nopeasti nämä viikot menevätkin, johtuu varmaan siitä että on paljon tekemistä.

Pari viikkoa sitten lähti nuoremman koiran pennut maailmalle, ja nyt tässä valvotaan toisen koiran kanssa, että tänä yönä varmaan syntyy uusia...

Laskin kyllä itse tuonne ensi viikon alkuun, mutta taisi tulla varaslähtö.

Viikko mennyt sairastellessa. Koko porukka flunssassa, ääni pihisee vielä mutta se on tervemenoa sillekin. Lapset olleet kotona koulusta ja kerhosta. Joten sairastupa on ollut meillä.

Huomenna rajan yli suomeen ja hakemaan poika lomalle tänne meille. Syysloma on aina suomessa pari viikkoa aikaisemmin kuin ruotsin puolella.

Niinpä. Luulin kyllä saavani nukuttua kun lähtö on niin aikaisin aamulla, mutta tässäpä valvotaan vissiin koko yö.

Mies täyttää vuosia ensi viikolla, mutta saapi huomenna jo yllätyksen Oulusta. Nimittäin, tämä rouva on "tilannut" tatuoinnin mieskullalle. Miehen ensimmäinen sellainen ja pitkän suunnitelman tulos että nyt on aika...tosin ei tiedä kuvaa eikä tiedä myöskään sitä että se tapahtuu huomenna, mutta onneksi tietäväinen vaimo on takana asiassa. :-) Mahtaahan se suu mennä totiseksi, kun kuulee mihin heti aamusta joutuu...

No, hieno siitä tulee, se on pääasia.

Vatsa voi hyvin ja tunnen itseni elefantiksi. Vaikka tosin alakäyrällä mennään.

Ultrassa olin tässä viikolla, ja niin näytti olevan isänsä profiilia nenässä että... uskomatonta, miten tämä nykytekniikka onkaan mennyt eteenpäin...uskomattomia ultrakuvia.

Joo, vielä reilu kuukausi olisi odotettava, mutta yritän parhaani mukaan tehdä mahd. paljon juttuja päivässä, että vatsa antaisi periksi hieman etuajassa. Pääsis hitto takaisin tuohon vanhaan muottiin.

No, ei auta. Nyt on taas mentävä koiran luo. Tässä näitä pika kuulumisia. Palataan taas astialle ja pusut kuonoon kaikille.

Riesa ja pien' viikoin 34.

Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille Arvostele viesti: 0

teille pikkuisten nyyttien vanhemmat! Todella on hauska ajatus, että tässä varmaan kuukauden sisään alkaa tippua uutista melkein joka pinoon... Itellä on tuo l.a. vasta viimesenä päivänä, ja osaan kuvitella, että jossain vaiheessa olis jo kova halu päästä synnyttäneiden joukkoon, saapa nähdä olenko viimeinen!

Vaivoja tuntuu joka eukolla olevan enemmän tai vähemmän. Itellä lonkat särkee niin, että yöllä saa tunnin välein siirtää vatsaa puolelta toiselle. Ruokahalu on mennyttä, silti painoa tulee liikaa. Liikkuminen alkaa olla tuskaisaa, pyörällä ei pääse eikä oo omaa autoa, niin että helei. Valitusta, valitusta... Mutta onneksi vauvalla on kaikki hyvin,. Pelkään vaan, että on hirmu iso. Fiilispohjalta vaan, tuntuu jotenkin suurelta tuo tyyppi nahan alla. Sf 31 cm vkolla 33, yläkäyrillä mennään. Kysynkin nyt kahta asiaa...

- kuinka moni on jo käynyt painoarviossa, millä viikoilla? (Hups, meinas tulla kirjoitusvirhe ja "panoarvio", ei kovin korrektia.)

ja kakkoskys.:

- pissassa oli sokeria. Olin syönyt aamulla riisimuroja sokerin kera JA - tunnustan - karkkipussin pohjat illalla viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa, mikä saattaa kuulemma turhaan nostaa sokruarvoja. Katsotaan seuraavaan nlakertaan, josko vielä on yli. Mitäs sitten? Onko jollakulla sama tilanne? Eli onko sitten jo kyseessä raskausdiabetes ja mitäs sille tehdään?

Esikko köhii unissaan, täytyypi mennä. Mutta vastailkaa, jos tiiätte! Vointeja!

Meku

32+2

Hurrrjasti Onnea pikkuisista haleja88 sekä Zel! Kyynelet silmissä täällä luin viestejänne. Ihan kuulla, että hieman yllättävistä saapumisistaan huolimatta vauvat voivat hyvin!

Itsellä vointi hyvä ja viime torstaina neuvolassakin kaikki mallillaan. Eilen saatiin vauvan sänky laitettua valmiiksi ja nyt alkaakin sitten kaikki olla valmista pienen tulla...

iippulainen 36+2

Jo kaksi marraskuista syntynyt! Huimaa!!

Haleja88:. Paljon onnea pikkuisen johdosta!!! On teillä ollut jännä päivä. Nopea synnytys tosiaan. Niin sitä yllätyksiä alkaa tulemaan. Onnea ja halit! :)

Zel: Paljon onnea ja halit!! :) Teilläkin on jo pienokainen. Mä oon nyt monta ja monta yötä nukkunut todella huonosti, niin en hoksannut viestistäsi, että kumpi tuli? Hyvä että vauvalla näyttäs olevan kaikki hyvin. Miten olet itse alkanut toipumaan leikkauksesta?

Omaa napaa... Tosiaan olen nukkunut nyt todella monta yötä huonosti kipujen takia. Eilen sit romahdin totaallisesti, mutta vielä ei anna luonto periksi että soittaisin polille ja pyytäisin päästä osastolle nukkumaan. Vaikka siitä olikin viimeksi lääkärin kanssa puhetta. Jos miehen työajat ja päiväkodin aukioloajat täsmäis keskenään niin sitten olis eri asia. Mut pakko tässä on sinnitellä. Viikonpäästä on seuraava poli käynti niin jos sinne asti jaksais. Kattoo nyt.

Vauvalla on alkanut olemaan päivittäin hikka, 3 edellisenä päivänä oli. Ihmettelinkin jo, kun tämä ei hikottele yhtään. Eilen järjesteltiin tätä tietokone huonetta että saatiin mahtumaan toi taitettava hoitotaso tänne ja yhteen hyllykköön tilaa vaipoille. Sänky on melkein koottuna meidän makkarissa. Ongelma tulevaisuudessa on se että mitä tehdään tälle tietokoneelle, kun tää ei mahdu minnekään muualle, ja tarkoitus olis joskus siirtää muksu tänne nukkumaan. Täällä on ärsyttävät huonekoot, poikien yhteinen makkari on ISO (pienempikin menis), meidän makkari on pieni ja tämä kolmas on koppero! Vaikka on neliö (vuokra) niin säilytystilaa on vähemmän kuin meidän entisessä 20 neliötä pienemmässä kolmiossa!! Joten siitäkin on puute.

Rauhallista viikkoa teille kaikille!!

Ellenlelli ja 34+0 (niin sitä viikot menee)

Tulin nyt vasta pikaisesti lukemaan viestejä ja kesti hetken tajuta, että tosiaan jo marraskuisia maailmassa! Upeaa, suuret onnittelut!!! Itellä alko vasta tänään äitiysloma, tai vipa työpäivä oli siis tänään :D Toivottavasti saan ainaki ite hetken olla vielä yhdessä koossa, kaipaan lepoa viimeisten rankkojen työpäivien jälkeen. EIpä silti, mulla onki fiilis, että tästä tulee kyl jouluvauva.

Palailen paremmalla ajalla, nyt on niin väsy. Mut jaksuja kaikille!

Koralli & Potkuri 33+1

Ihan hirmuisesti onnea teille kummallekin *Haleja88* ja *Zel* =)

Kylläpäs iskikin tunteet pintaan kun mietinkin, että ensimmäiset Marrasmurut ovat nyt sängyissä tuhisemassa ja ihana kuulla, että kaikki on mennyt hienosti!

Piti ihan miehellenikin kertoilla ilouutiset heti kun ne luin.

Helliä ja vauvantuoksuisia hetkiä toivotan kummallekin perheelle. -----<--@

Itsellä on äitipoli keskiviikkona ja siellä minun pitäisi sitten saada tietää, että miten ja milloin vauva viimeistään syntynee.

Riippuu siis paljon kokoarviosta kumpikin. Arvatenkin käynti hieman jännittää.

Vointi alkaa olla jo hankala tuon alaselän ja lonkkien vuoksi. Jalka ei meinaa pitää kun Iskiaskin on puristuksissa, muutoin olo olisi oikein hyvä.

Lauantaina innostuin lähtemään kävelylenkille ja sen seurauksena (?) illalla alkoi supistella oikein kunnolla ja supisteli muutaman tunnin. Kuumalla suihkulla sain ne rauhoittumaan ja nyt ei olekaan moisia ilmaantunut. Toivottavasti seuraavan kerran ilmaantuu vasta kun vauva päättää tulla maailmaan. :)

Kaikkein ihaninta on nyt se, että enään ei tarvitse pelätä vaan vauvalla alkaa olemaan jo hyvät viikot, pian täysiaikainen... kaikista säikyttelyistä huolimatta. Tulehdusarvo ollut suhteellisen ok, hieman yläkantissa, mutta kuulemma saattaa muutoinkin olla raskausaikana. Vettä ei ole lirahdellut nyt aikaan, ihan tavallista valkovuotoa vain. Tukisukat hommasin ja jalkojen turvotus loppui siihen. Kaupan hyllyillä myytävistä sukista ei enään ollut apua, mutta sijoitus kannatti sillä Hirudoid Fortekin kävi turhaksi uusien sukkien myötä. :)))

Meilläkin kaikki nyt valmiina uutta tulokasta varten. Rintapumpunkin kävin hommaamassa, Aventin kuten ennenkin.

Tankkasin jo valmiiksi apteekistakin Natrium chloridia, panadolin suppoja, Lansinohia, Jekovittia ym. On sitten kaikki tarvittavat ensihätään.

Nyt jatkamaan puuhasteluja, oikein mukavaa viikkoa kaikille!!! =0)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat