Vierailija

Miten te sen oikein teette? Oletteko kaikki kotiäitejä vai onko lapset jo kouluikäisiä? Olen tätä turvaverkottomana pohtinut viime aikoina, kun ei ole käytännössä mahdollista mitenkään. Työajat on ystäväpiirissä aivan erilaiset, isompien lasten harrastuskuljetuksia ja muita menoja on myös arki-illat pullollaan.

Kommentit (7)

Mun mielestä se on vähän myös rohkeus ja asennekysymys. Nyt kaikki vaan rohkeasti tuttujen äitien puheille, ja jos on valmis ottamaan vieraita lapsia omaan kotiin, varmasti löytyy myös niitä jotka ovat valmiita " palauttamaan palveluksen" .

kun ei se onnistu, vaikka halua olisikin. Olemme jokainen töissä ja meillä on monta lasta, joita on vielä kuljetettava harrastuksiin, niin ei tunnu olevan aikaa ja mahdollisuuksia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hakea.

Naapureissa useampi hätäavun saaja ja antaja. Kotiäidin helppo ottaa minunkin lapset ja illalla pääsee tää kotiäiti asioilleen tai jumppaan, kun nappaan sen muksut.

Kaverit auttavat jos pystyvät, lady-sopimus tehty, että kieltäytyä saa ja pitää ja syitä ei tarvi eritellä. Yleensä käy.

Suvulta saa arkeen vähemmän apua, mutta jos on esim. loma-ajan hoitotarvetta, viedään lapset isovanhemmille.

Nyt jo paljon helpompaa kun lapset isompia eikä tartte stressaa, onko niistä kauhee vaiva. Suht helposti kulkee omat ja vieraat, lähinnä vaan olaan sellaisessa turvallisen aikuisen roolissa, ei niinkään hoitajan. Rikkaus kaikille, että sellaisat kepeää helppoa turvaverkkoa on moneen suuntaan.

aina kun tapaat jonkun puolitutun, sanot että kun meijän Milla-Maija ja teidän Topi-Tepsuli tulee niin hyvin toimeen keskenään - mitäs jos tulisitte joskus kylään. Siitä se lähtee.

Osa ihmisistä ei niin kaipaa lastenhoitoa, kun on sukua ja kummeja. Osalla pula on ihan kamala.

Olen itse yh ja vedän olohuonetoimintaa yksinhuoltajille. Vaihtajia on aina löytynyt pilvin pimein. Yleensä aloitan sillä, että kyselen onko teillä tarvetta. Melkein kaikilla on!

eli naapurit tietävät että meille voi jättää lapset jos tulee hätä ja me voimme tehdä saman. Tästä on puhuttu pihalla yhteisesti ja pelisäännöt ovat selvät -- jos akuutisti tarvitsee hoitoa, tekstiviesti muille perheille ja AINA on apu löytynyt. Minä olen aikaisin kotona ja voin hakea muiden isompia lapsia ainokaiseni kanssa lähipk:sta/meille voi tuoda lapsen aikaisin tai aamulla tai antaa meidän mukaan puistoon. Minä taas pääsen ostoksille/jumppaan illalla. Hieno systeemi!

Pitempiä hoitokeikkoja ei sitten järjesty ihan näin jouheasti, mutta kyllä naapurin kaksikko on ollut meillä kun äiti ja isä on ollut iltaa ulkona. Me taas viemme oman kaksivuotiaamme naapuriin ekaa kertaa yökylään viikon päästä...

TIlanne yhdistä -- avaa suusi :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat