Vierailija

Onko se teistä " noloo" vai ihan jees? Mä en ainakaan missään vessas pystyis imettään (oon kuullu ku joku imetti vessakopissa, yöh)

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija:

Lainaus:

i]

Ellei sitten tunkenut nenäänsä kiinni tisseihini ja tullut kyttäämään, siinä vaiheessa he saavatkin jo tuntea olevansa ylimääräisiä ;)

Vierailija:

Lainaus:

Minusta myös olis olllut jotenkin kamalan noloa antaa tuttipullosta...

Hiljattain synnyttänyt ystäväni oli meillä kylässä. Hän ei imettänyt, ei kuullemma ollut hänen juttunsa. Kun ystäväni ruokki vauvaansa pullolla tuli äitini käymään ja nähtyään pulloruokinnan kysyi vilpittömän ihmeissään " Mitä sä sille annat?!" Ystäväni sopersi että maitoa ja minä olin häpeästä naama punaisena.

Äitini vaan ei oikeasti ymmärrä että joku antaa pienelle (tai suurelle) vauvalle lehmänmaitoa.

Mutta asiaan, julkisesti imettäminen ei ole noloa, ei todellakaan. Kun ottaa huomioon joitain perustapoja (ei imetä kirkossa, kesken juhlapuheen, vihkimisen jne.)

Jos paikalla on porukkaa jonka tiedät vieroksuvan imettävää äitiä (tissiä) niin voi heittää harson olkasi yli peittämään vauvan ja rintasi.

Minulla on vuoden ikäinen lapsi, imetän edelleen mutta nyt olen alkanut miettimään mihin ikään saakka kehtaan imettää julkisesti. Onneksi lapsi on pienikokoinen, näyttää 9kk ikäiseltä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja minä ainakin olen kokenut imettämisen paljon, paljon helpompana kuin pulloruokinnan.

Mutta mulla ei siis ole kokemusta kuin näistä omista lapsistani, en voi toisten tilannetta tietää.

Hyvä juttuhan sen pitäisi olla, että vauva saa äidinmaitoa, vaikkakin pullosta, jos toinen vaihtoehto olisi se, ettei saa ollenkaan äidinmaitoa! Typerää tuollainen syyllistäminen hermoradoista yms. Meidän pulloruokittu esikoinen on muuten todella fiksu lapsi, kehitystasoltaan joka osa-alueella pari vuotta ikäisiään edellä (se on todettu niin neuvolassa kuin päiväkodissakin), en sitten tiedä miten superfiksu olisi jos aivot olisi saaneet sitä tarpeellista stimulaatiota imetyksen kautta ;) Tuo imetetty nuorimmainen tuntuu itse asiassa kehittyvän joka asiassa hieman hitaammin, eikä kiellot tunnu menevän perille millään. Ihana hän on silti :)

Vierailija:

Lainaus:

Nimimerkillä oli paljon, PALJON helpompaa lopulta lämmitellä maitoja ja keitellä pulloja kun sen lapsen vain sai ruokittua. Sen sijaan minulle kyllä kerrottiin, että myös äidinmaidon antaminen pullosta on " väärin" , koska nimenomaan ja vain rinnasta imemällä lapsen aivot saavat tietynlaista stimulaatiota ja tuottavat uusia hermoratoja joista myöhemmin saattaa olla hyötyä. Pullosta näitä ei kuulemma tule vaikka kuinka syöttäisi sylissä ja läheisesti. Näin minulle kerrottiin, kevyen syyllistävään sävyyn.

Minä en vaan pysty imettämään kaikkien nähden: ei heru, alan hikoilla, hermostun, vauva hermostuu.

t: nolo vessasyöttäjä.

PS. Olen imettänyt myös kaupan vaatekopissa ja siivouskomerossakin kerran. Kotonakin imetän välillä vessassa ja pyyhin samalla esikoisen takamusta.

Vierailija:

Lainaus:

Mulle on vaan luonnollista tehdä asiat, jotka vaativat intiimeiksi koettujen ruumiin osien paljastamisen, omassa yksityisyydessä tai vain lähimpien seurassa. Tähän siis liittyy moni muukin asia, kuin imettäminen: vaatteiden vaihto, peseytyminen, vessassa käyminen, yms.

Mutta itse en kovin julkisesti suihkutisseineni viitsi imettää.

lapsikin saa yleensä raivarit jossain vaiheessa, kun maitoa tulee niin hurjaa vauhtia.

itse en tykännyt imettää julkisesti. Etsin aina hoitohuoneen tai muun rauhallisen paikan. Tämä jo lapsenkin vuoksi. Rauhallinen ruokailuhetki hänelle, siihen hän oli tottunut.

Jokainen tyylillään! :)

itse en oli pystynyt koska rintaraivarit oli jatkuvia. Ei sitä olisi voinut julkisella paikalla tehdä. Mutta muihin imettäjiin enkä pulloruokkijoihin en kiinnitä mitään huomiota. Ihan sama mitä tekevät tai eivät tee.

kun vauva saisi saman maidon paljon helpommallakin?

Ymmärrän toki sen, että äiti ei ehkä halua imettää bussissa tms paikassa jossa on paljon ihmisiä... ja antaa siellä sitten pullosta. Mutta jos kotonakaan ei imetä, niin ihmettelen. Jos siis tissit on ihan normaalit (ei liian matalia nänninpäitä tms) ja vauva osaa imeä.

Vierailija:

Lainaus:

Miten voi olla väärin antaa äidinmaitoa pullosta? Perustelepa se.

Flunssan aikana olet varmaan lukkiutunut kotiisi? Mahtaa olla hankalaa. Entä jos sinulta pääse julkisella paikalla aivastus? Sekin erittää nesteitä? Kehtaatko aivastuksen jälkeen pyyhkiä nenäsi?

Toivottavasti et kärsi siitepölyallergioista!!

Säälittää sellaiset vauvat, joita imetetään hirveässä hälinässä. Ei ihme, että tulee mahavaivoja, tuollaisestahan stressaantuu. Kuka nyt haluaisi hirveässä hälinässä syödä?!

Vierailija:

Lainaus:

Ehkä siinä on myös sen intiimien paikkojen peittämisen tarpeen lisäksi se, että kaikki " erittäminen" on sellaista yksityistä... Siis että miellän kaikki kehon nesteet ja eritteet sellaisiksi ei-julkisiksi jutuiksi. Julkisilla paikoilla ei virtsata, hikoilla, syljetä, itketä eikä edes eritetä maitoa.

Tämä on siitä hassu ilmiö, etten juuri muutoin ole häveliäs lainkaan :) Ehkä on hyvä, että mullekin joku on yksityistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat