Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En siis aio tehdä mitää okysiivousta, olen ihan tavallisesti. jne,

Mua niin huvittaa, että mä olen niin " emäntä" että kun olimmr maassa jossa mieheni pomo asui (asuttiinsiellä 2 viikkoa) niin mieheni sanoi, että tule syömään ja esimies ei millään raaskinut koska luuli että en ole varautunut, tosiasia on, että meillä on aina siistiä ja ruoka päydässä kun mies tulee kotiin ja jos tulee pomokin niin siitä vaan.

Meillä ls tulee koska miehellä meni kuppi nurin burn outin seurauksena ja hakkasi mut pahasti..

Kommentit (21)

Meillä on käynyt monestikin, kun mä olen mt-potilas ja ollaan siis perhetyön ja kotiavun (eli lastensuojelun) piirissä. En ole siivoillut erityisesti enkä ole kahveja keittänyt koskaan, olkkarissa ollaan istuttu ja juteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On ihan faktaa, että ihminen on niin primitiivinen otus, että äärimmäisen paineen alla KUKA TAHANSA, kaikista rauhallisinkin voi muuttua yllättäen väkivaltaiseksi. Ja se saadaan hoidettua kun paineet poistuvat tai vähenevät.

ROHKEUTTA AP, ja kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

ja lapsella on turvallista vain jos perheessä ei ole väkivaltaa. Lapsi kokee äitiin kohdistuvan väkivallan yhtä rajusti kuin jos häntä hakattaisiin. Keskustele avoimena, sillä se on ehkä lapsesi elämän tärkeimpiä keskusteluja.

Mä olen elänyt perheessä, jossa äitiä hakattiin ja minuun se on jättänyt elinikäiset traumat. Olen katkera myös äidilleni, että hän ei eronnut ja jouduin kärsimään tuosta väkivallan seuraamisesta koko kotonani asumisajan. Olin välillä todella huolissani äidistäni ja meidän roolimme vaihtoivat päälaelleen minun ollessani teini. Minusta tuli henkisesti äitini äiti, ja tätä ei äitini näe vielä tänäkään päivänä vaan edelleen käyttää minua äitinään.

Sanoin eilen lääkärille, että ennemmin otan eron kun lähden vuosien ls-prosessia läpikäymään. Toisaalta saman katon alla voin tarkkailla miestäni ja hänen suhdettaan lapsiin.

En voi sanoa mitään positiivista miehestäni tällä hetkellä vaan oloni on todella karsea. Lapseni on minulle olleet aina kaikki kaikessa ja tulevat sitä olemaan, mies on ollut tässä perheessä enemmän sellainen arjen jakaja ja kaveri, pystyisin hyvin elämään ilman häntä, mutta lapset ei.

Sehän tässä onkin vaikeaa..

Ja tänne saa tulla vaikka kuka koska vaan, ei minua huoleta, PAITSI jos tänne tulee kokematon ihminen joka ei ole ennen nähnyt vilkasta uhmaikäistä. Mutta siis ovi on kaikille auki, tiedän, että olen parhaani tehnyt ja se on vielä riittänyt aika pitkälle. Mies tässä on perhettä laiminlyönyt ja minua jo vuosia (keskittynyt uraan)

ap

mutta yhtä hyvin hän voi asettaa työn tärkeämmäksi. Suututtaa vaan pirusti, että ilman tuon miehen minuun kohdistunutta silmitöntä väkivaltaa, meille ei kukaan edes tulisi käymään.

Ja nyt minä olen tarkkailun alla vaikka minä olen antanut näille lapsille ja perheelle kaikkeni viimeiset 5 vuotta.

Kyllä tulee olemaan kestämistä, se on varmaa : (

ap joka kiittää saamistaan vastauksista

sen lisäksi ovat nähneet myös oikeasti oireilevia lapsia. luota vaan heidän ammattitaitoonsa.

olen varma että he näkevät asian niin että sinä olet lasten tukipilari. ei heillä ole mitään intressiä alkaa sinua haukkumaan tai kritisoimaan. he haluavat antaa apuja sinun jaksamiseen. ¨

18

vaan 3vuotiaalle leikittäjää jotta saan itse esim. siiovttua. Mulla on kavereina psykologi ja juristi ja neurologi, joten itä lätinää mä en tänne kaipaa vaan APUA arkeen!

T, tukiverkotona lasten hoidossa

Siis silloin me vain jutellaan. Lapsenhoitajana meillä käy perhetyöntekijä, jolloin haluaisin ihan vain keskittyä omiin harrastuksiini (jos ei ole asioita mitä pitää hoitaa) kuten kirjoittamiseen... Mutta ptt:n työnkuvaan kuuluu myös kysellä kuulumiset ja jaella neuvoja (monesti ärsyttää kun hän neuvoo miten pitäisi tehdä, vaikka meillä jo toimitaan niin!!) joten jutustelua on vaikea tai jopa mahdoton välttää!

T. 2

vaan teidän perhedynamiikka. ja se että tuleeko tuo tapahtumaan uudestaan. sekä se miten lapset voivat.

ainut mitä sinusta tarkkaillaan on se, että jos vaikuttaa siltä että mies alkaa hakata sua ja lapsia ihan säännöllisesti, niin osaatko viedä lapset turvaan.

ja juu, kyllä lapset oireilee jos näkevät isän hakkaavan äitiä.

peesaan minäkin kyllä 7:a.. jotenkin tuntuu että et keskity siihen oleelliseen asiaa: väkivallan loppumiseen vaan siihen että puolustelet miestä jne..

Mutta vain jos hän itse tarttuu siihen aktiivisesti ja yrittää kaikkensa. Se ei riitä, että väkivaltainen henkilö syyttää tilanteesta jotakuta muuta (Nalkuttavaa akkaa) tai stressiä tai syötilannetta tai mitä tahansa muuta kuin itseään. Se on nimittäin HÄN joka TEKI VALINNAN että tarttui väkivaltaan pyrkiessään ratkaisemaan vaikean tilanteen. Meitä on todistettavasti maailmassa iso joukko ihmisiä jotka kestävät huomattavasti vaikeampiakin tilanteita, stressiä, traumoja, burnoutia, sotia, jne ILMAN väkivaltaan turvautumista. Se on AINA oma valinta. Jos sen on kerran tehnyt, on koulutettava itsensä siitä ulos.

Niinpä väkivaltaisen puolison toiseen mahdollisuuteen PITÄÄ sisältyä myös terapia ja muiden agression ja stressinhallintakeinojen opiskelu. Jos ihminen vain syyttää tilanteesta stressiä tai burn outia, hän lankeaa samaan uudelleen heti kun tilanne on taas vaikea. Ja voin kertoa, että vaikeita tilanteita elämässä tulee ja tulee ja tulee toinen toisensa jälkeen tästä eteenkin päin.

Ne saattavat nähdä perheestänne jotain, mitä sinä et sisäpiirissä kykene näkemään. Luota heidään ammattitaitoonsa, sillä heillä on ollut satoja vastaavia asiakkaita. Onko miehesi päässyt hoitoon? Kerro perheenne tulevaisuudensuunnitelmista.

ja toivottavasti ls-työntekijä pakottaa sinut keskustelemaan asiasta kunnes " diipadaapa" muuttuu sinustakin oikeaksi asiaksi ja tajuat mistä tiellä on kyse. Perheväkivallata. Se ei johdu stressistä eikä burnoutista vaan väkivaltaisesta puolisosta, EIKÄ SE MENE ITSESTÄÄN OHI!

Vierailija:

Lainaus:

On ihan faktaa, että ihminen on niin primitiivinen otus, että äärimmäisen paineen alla KUKA TAHANSA, kaikista rauhallisinkin voi muuttua yllättäen väkivaltaiseksi.

Kiitos viesteistänne. ei ole tosiaan ollut helppo viikko takan, kivut ovat eelleen kovat ja tänään tuli pommi, että joudumme ls- ilmoituksen alle.

Olen ihan romuna. Vihaan miestäni koska hän on täissä kun täällä käydään jne. Lapsi on vilkas ja uhmakas (juuri 3v) kai se katsotaan että on meiän vika.

Ja joo, en to. anna toista kertaa anteeksi enkä totisesti unohda tätäkään mutta mies on ottanut omalla tavalla vastuun huomenna menee jolekin miehellle juttelemaan jne.

Parisuhde on auki, mutta lasten vanhempia tulemme olemaan hautaan asti joten en hätiköi.

ap

Teidän tilanne on sellainen, että miehen voisi olla viisasta ottaa aamupäivä töistä vapaata silloin tällöin näitä tapaamisia varten.

Meillä mies tekee aina niin, jos ei muuten satu työvuorot yksiin minun sopimieni tapaamisaikojen kanssa. Tekee sen mielellään, kun on nähnyt pari kertaa, miten romuna olen monta päivää niiden tapaamisten jälkeen, jos olet yksin vetänyt koko revohkan läpi.

Oikeastaan, jos mies ei olisi ollut mukana, olisin varmaan jossain vaiheessa päätynyt lähtemään omille teilleni ja todennäköisesti ilman lapsia. En vain olisi jaksanut jatkaa, jos olisin tuntenut olevani yksin asialla. Meillä on edelleen vaikeuksia, mutta ainakin olemme selvittelemässä niitä yhdessä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat