Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10535868&p=&mpage=1&tmode=...

Toivottavasti osasin linkittää oikein... eli tässä pitäisi olla eilinen pino.

Sivut

Kommentit (26)

Kuulkaas tytöt, mä en enää voi kuin nauraa. (hysteristä ja sekopäistä naurua tosin...)

Niinhän siinä sitten kävi, ettei ne mua mihikään osastolle huolineet. Mulla ja vauvalla oli kaikki liian hyvin. Vaikka kuinka itkin ja valitin, sain papereihin maininnan " psyykkisesti tasainen" !!! Ja mistä kohtaa???

Istuin ensin siinä käyrillä jotain 15min. Millin syke oli jotain ihan kauheaa, kun liikkui niin paljon(inhosi yllättäen taas niitä antureita). Sykeväli vaihteli 150-190, joka lääkärin mielestä oli erinomainen. Kai sitten jos pitää ylikorkeaa sykettä normaalina. Supistuksia piirtyi käyrälle kaksi, joista toisen tunsin ihan ihan vähän ja toista en lainkaan. Lääkäri sitäkin sitten ihmetteli, ettenkö oikeasti tuntenut niitä. No, kun en niin en.

Alakerran tilanne oli just sellainen kuin vähän pelkäsinkin. Suu löyhästi sormelle auki, ja kaulaa yhä se sentti. Paska! Runnoi varmuuden vuoksi oikein urakalla sitä kohdunsuuta ja sanoi, että joskus ärsytys auttaa... Paras olisi, koska se tuntui melkoisen ikävältä, kun työnsi sormensa kohtuun sisälle ja venytti reunoja. Verta en onneksi ainakaan toistaiseksi ole siitä vuotanut.

Ultrassa painoarvioksi tuli 3860g. Eli myöskään sillä indeksillä ei käynnistykseen ollut mitään asiaa. Täysin normaalikokoinen lapsi. Istukka toimi vielä todella hyvin, ei kalkkeutumisia näkyvissä ja napanuoran virtauksia katseli kahdestakin kohtaa ja erinomaiset olivat nekin. Liikkui vilkkaasti.

Mulla ei toiveitakaan, et paineet olis nousussa tai pissaan ilmestynyt jotain häikkää. Turvotuksiakaan ei tietenkään just tänään ollut yhtään. Eli sain merkinnän " perusterve" .

Tämä lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, et sunnuntaina olis voinut jo käynnistellä, kun oli päivän yli, mutta soitti osastonlääkärille ja tämä kielsi kun kuuli mun taustat. Eli maanantaina sitten vasta. Olisi pitänyt olla jokin lääketieteellinen syy, jotta viikonloppuisin pääsee käynnistelemään.

No, se hyvä puoli tässä nyt kuitenkin on, että lauantaihin asti saan mennä sinne haikaranpesään, mikäli käynnistyy itsekseen. Ja se olisi kyllä todella huippujuttu. Sunnuntaina sitten päivystyksen kautta ja ma aamusta suoraan osastolle jokatapauksessa. Nyt on ainakin joku takaraja annettu, että tietää tämän joskus sentään loppuvan. Onneksi antoivat kuitenkin käynnistysajan, eikä seuraavaa kontrolliaikaa!!! Iloinen täytyy kai olla siitäkin.

Ode ja Miltsi 41+5

Huoh, pitkää pinnaa tosiaan tarvitaan. Mulle on tosiaan jo tänään soittanut anoppi, ennen aamu kahdeksaa että no, no no eikö muka mitään tuntemuksia. No. Ei ole. Anoppi on paasannut jostain huhtikuusta asti, että toinen lapsi syntyy AINA aikaisemmin kuin ensimmäinen ja ollut tyyliin varma että tämä vauva syntyy toukokuussa. Ja kaiken huippu on musta se, että eihän mulla ole vielä ollut edes laskuttua-aikaa. En kestä millaiseksi tämä menee maanantain jälkeen (silloin LA). Oon yrittänyt alusta asti sanoa, että ei tämä synny kun joskus ehkä viikon lasketun jälkeen mutta siihen saa aina vastuksen höpö höpö, viimeistään on kesäkuun 10pv syntynyt. Just.

Sanoinkin anopille että tämä on meidän viimeinen lapsi, en jaksa tätä rumbaa kun kokoajan kytätään ja povataan milloin se syntyy. Aivan kun mä sille jotain voisin. Lisäsin vielä, että olis pitänyt valehdella laskettuaika 2 viikkoa myöhemmäksi, mutta ajattelin että kestän tämän mieluummin kun se että sitten päivitellään sitä mahan kokoa jo huhtikuussa. Vaikka sitähän tehtiin nytkin.

Anteeksi kun nyt teille purkauduin, pakko vaan sanoa joillekin jotka ymmärtää miltä tää tuntuu. Miksi me raskaana olevat olemme yhteistä omaisuutta? Ja jos menee saman kaavan mukaan, anoppi höösää kaksi ekaa kuukautta kärppänä vauvan ympärillä ja hengittää niskaan. Sitten kun se arki alkaa ja mies on taas töissä ja apu voisi ollakin tarpeen on vauva jo vanha vitsi eikä aikaa löydy.

jees, meen suihkuun viilentymään ja toivottavasti muille on parempi pinna kun mulla! Jaksamista kaikille.

Iiran

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensiksi onnittelut kaikille lukemattomille oman nyyttinsä jo saaneille. Teitä oli niin paljon, että ei nimet pysy tässä hatarassa ja pehmeässä päässä. Mutta onnea ihan tasapuolisen paljon kaikille!! Ihanaa!!:)

Mulla on tänään ollut eka päivä, kun olen ollut itsekseni tyttöjen kanssa kotona. Täti on kartsalla vähän tuulettamassa päätään.;) Ja yllätyksekseni tämä on mennyt ihan hyvin..? Vaikka päätin kunnianhimoisena siivota lattiat pitkästä aikaa. (Ne on siivottu ja pesty varmaankin silloin 24.5 viimeksi, kun ne vedet sitten meni siivouksen yhteydessä.;)) Ja vauvallakin on ollut ihan ennätys vaikeaa tänään nukahtaminen. Mutta silti ollaan saatu ihan hyvin tämä arkirytmi ja päivä rullaamaan omin naisvoiminkin. Olen aidosti vähän ylpeä ja yllättynyt. Mutta milloinkahan sitä lähtisi sitten koko remmin kanssa ruokakaupoille ja ym. asioille?? Olen kyllä käynyt kaupungilla ja Ideaparkissa vauvan ja esikon kanssa, mutta erikseen. Meillä ei ole edelleenkään niitä tuplia. *Huokaus*

Kirpulla oli eilen neuvola ja hyvin on kasvanut. Paino 3165g ja pituus 50cm. Muutenkin kaikki hyvin ja th:ltä tyttö sai erikoiskehuja ja vähän ihmettelyäkin osakseen, kun on niin jäntevä ja liikkuvainen. Pitää päätään ja niskojaan tosi hyvin ja yllättävän pitkiä aikoja itse, sekä hoitopöydällä kääntyilee koko ajan kyljeltä toiselle. Ihan mahdoton sätkyttelijä ja menijä on tuohon vauhdikkaasen esikoiseenkin verrattuna.

Pakko vielä sanoa tuosta liikkumisesta ja melskaamisesta sen verran, että olin aina kuullut ja luullut, että kaikki vauvat rauhoittuu ennen synnytystä ja ainakin nyt viimeistään synnytyksen ajaksi vaan ei meidän kirppu. Kova potkiminen ja melskaaminen kävi koko synnytyksen ajan mahassa ja taisi vielä ponnistusvaiheessakin jotain melskata. Ainakin siltä se tuntui.;)

Ponnistusten kestoista, joku kysyi. Esikoiselta 18min, päätyen lopulta imukuppiin virhetarjonnan ja sydänäänienlaskun takia ja tältä toiselta 8min.

Mun piti lopettaa muuten se rintatulehdukseen saamani antibioottikuuri kesken, kun sain siitä nimittäin oireina pahoinvoinnin ja ihottuman, sekä vauvallekin tuli lievä ripuli. Pitää nyt vaan toivoa, että tulehdukset pysyy poissa.

Tsemppiä ja pikaisia synnytyksiä kaikille mahakkaille ja erityisesti Odessalle toivon pikaista synnytystä.

Tuuli@ ja tyttö 2vko6vrk.

Niinhän se koitti laskettu päivä ja masussa ollaan tiiviisti tyytyväisiä omaan pesään edelleen:)

HUH, ymmärrän kyllä todella hyvin että Odessalla menee hermo jos joutuu tänne vielä kirjoittelemaan ilman nyyttiä... Mun mies sanoi jo heti herättyään että miten mä voin olla niin kärsimätön, heräsi mun mutinaan syntymättömyyspäivästä.

Mä meen tänään TÖIHIN valvomaan mainoskuvauksia (eipä tässä paremoaakaan) toivotaan että lapsivedet lorahtaa firman lattialle ja työkaverien veikkaukset töistä synnyttämään lähtemisestä osuvat oikeaan;)

Huomenia pallot, kyllä meillä kaikilla nyytinsaanti lähestyy, kuitenkin.

Rouvaii 40+0

Mutta ihan kamala väsymys tuli! Otinkin tässä tunnin tirsat palattuani. Ajattelin nyt mennä pesemään saunan, sitten laitan lämpiämään saunon ja sitten harrastetaan seksiä saunassa.

On se juma jos ei käynnisty! ;)

No niin, nyt on pölyt pyyhitty, imuroitu ja pesty lattiat. Ja tuloksena: vauva riehuu ja liikkuu aivan törkeen kipeesti. Mutta yhden yhtäkään supistusta ei... Hitto se viihtyy vähän liian hyvin tuolla mahassa! Mulle on nyt tullu pakkomielle saada se sieltä tän viikon aikana pihalle.

On tosiaan kiva lukea vauvallisten kuulumisia! Kiva kun jaksatte käydä kirjoittelemassa! Oon välillä käynyt vauvat-puolella jo kurkkimassa onko siellä pinoa, mutta ei taida vielä kesäkuisille olla?!

Jatkan riehumista täällä yksinäni... Pitäis tosin varmaan vähän levätäkin, ettei flunssa pahene. Oon ahkerasti kurlaillu suolavettä (YÖK!) jos se vaikka ihmeen kaupalla veiskin tän kurkkukivun pois.

Hemppa 40+0 edelleen...

Täällä on taas näköjään näitä öitä menossa, kun ei sitten nukuta tipan tippaa. No, okei... tunnustan... mua jännittää ihan sikanaan se aamuinen yliaikaiskontrolli.

Lähinnä pelottaa se kohdunsuun tilanne. Jos on ihan epäkypsä käynnistykselle, mä hajoon kyllä siihen paikkaan. Mä niiiiiin toivoisin, et ottaisivat jo samantien sisälle ja jollainlailla avittaisivat tän tytön ulos, kun ei se nyt näköjään ymmärrä sieltä itse tulla. Kohta ollaan ihan oikeasti jo yliaikaisuuden puolella.

Eli, jos huomenna ei musta kuulu, on mut otettu sisälle. Jos taas kuuluu, niin sen kyllä varmasti huomaatte, koska taatustikaan en ole millään parhaalla päällä sitten. Koittakaa kestää!

PÄIVIKK11 oli saanut käärönsä. Onnea oikein paljon koko perheelle! :)

Te olitte sitten mitä ilmeisemmin haikaranpesässä... Täällä mä jo valmiiksi surkuttelen, kun mitä todennäköisemmin mä en sinne nyt sitten pääsekään. Huokaus!

Pitäisi varmaan yrittää tuota nukkumista vielä... Maksoin tuossa jo laskuja verkkopankissa, kun tajusin, et palkka tuli tänään.

Jaksamista kaikille taas kerran ja pitkää pinnaa myös -sitä tarvitaan!

Ode ja Milli 41+5

eli tämä mamma jakaantui tiistaina kahtia niin kuin maanantain äitipolikäynnin jälkeen toivoinkin ;) komea miehenalku syntyi käynnistyskonstina kalvojenpuhkaisu + oksitosiinitippa (kun kp ei saanut supistuksia aikaan) rv 39+4. Syy tuohon käynnistykseen oli mulla vauvelin arvioitu koko 4-4,4kg. Tuo tippa sai lopulta aikaan ihan hirveät supistukset ja ilman puudutuksia (viimeiset sentit alle puolessa tunnissa) sitten taas ponnistettiin poitsu maailmaan. Ukon mitat on ihan kelvolliset; 4,1kg - 52 cm ja pipo 34 cm. Tänään lääkärintarkastuksessa lääkäri totesi terveeksi ja kotiinhan me sit tultiin. Oikein on kiltti poika, ei juuri itkeskele :)

Mutta nyt lähden etsimään ukolle maitopullon (omaa ei ainakaan vielä tule riittävästi) että päästään hetkeksi nukkumaan. Onnea muillekin vauvan tämän viikon aikana saaneille ja VALTAVAT TSEMPIT ODOTTAVILLE :) täällä ollaan hengessä mukana!!

-sykkis ja poju 2,5 vrk

Pitkään aikaan en oo taas kirjoittanut. Anteeksi saamattomuuteni...

Paljon onnea kaikille oman nyyttinsä kotiin saaneille!!! Kuka oli miun jälkeen seuraava?!

Meillä kaikki mennyt oikein hienosti. Niklaksen yöt on joskus kovin katkonaisia. Saattaa herätä jopa 6 kertaa yössä syömään :( Toisinan taas syö vaan kahdesti yössä, joka kyllä melko harvinaista. Keskimäärin varmaan 3-4 kertaa yössä syö.

Oikein kiltti lapsi muutoin on. Tietysti kun saavutti sen maagisen kuukauden iän, niin silloin alkoi osoittaa välillä mieltään. Nykyisin pieni mies valvoo jo paljon enemmän ja seurailee tilannetta. Masu vaiva Niklasta välillä todella paljon ja nykyisin onkin joka syönnin jälkeen röyhtäytettävä kunnolla, jos ei halua punaisena kitesevää ja tikistävää vauvaa hyssyteltäväkseen.

Koirat on ottanut Niklaksen oikein hyvin vastaan. Mitään ongelmia ei ole ollut. Poika voi olla sitterissä lattialla, eikä koiruudet kiinnitä siihen sen kummempaa huomiota. Välillä käyvät kuonollaan tökkäämässä. Raksalla ollessamme Bokseri- poikamme ilmoittaa milloinn vaunussa ollaan herääilty, jos mie en ole öninää kuullut.

Reissattukin olaan jo yksi kesälomareissu. Käytiin Helsingissä, Tampereella (särkänniemessä 2 päivää) ja Jyväskylässä. Mukava viikko oli. Niklas köllötteli vaunussa ja söi välillä, samalla kun isosisko(puoli) 6v. hurvitteli laitteissa. Planetaariossa Niklaksell oli oma show, kun sai mahdottoman hikan ja koko paikka kaikiu. Myös Delfinaario esityksen Niklas pääsi näkemään ;)

Maanantaina käytiin neuvolassa. Painoa oli jo 4300g ja pituutta 53cm. Iso poika siis jo.

Tämmöistä siis meille.

Koettakaa jaksaa vielä te joilla vauva on vielä masussa. Tuskaista varmasti on mutta kukaan ei oo vielä mahaan jäänyt :)

T:Remukka

Tämä päivä ei taida lähteä käyntiin ollenkaan.. Yö oli taas aika vaikea, ei suppareita tai muuta, mutta kun tähän mahaan sattuu oli sitten asento mikä tahansa. Ei auta tyynyt sun muut... Välillä ajattelee, että olisipa nämä 13 ylim. kiloa tasoittuneet paremmin (eikä suoraan eteen) niin jospa sitten ehkä olisi parempi olla... Tiedä sitten. Paljonko teillä muilla on tullut kiloja tähän mennessä lisää?

Suppareista ei edelleenkään mitään tietoa tai sitten en tajua........ Sormet ja varpaat todella kipeät varsinkin aamuisin tämän kökkömäisen turvotuksen vuoksi.

rv40+1

Hei! Pitkään olen ollut poissa listoilta. Syynä ensin kaikenmaailman kiireet ja sitten synnytys. Sitäkin käytiin ensin harjoittelemassa, ja parin päivän sairaalaolon jälkeen tulin kotiin.

Seuraavana yönä uusi lähtö ja palkintona poika 4020g ja 51 cm. Ambulanssilla piti mennä erittäin kovien kipujen vuoksi. Sairaalassa ehdittiin olla 2h 15 min kun poitsu oli maailmassa. Eilen tultiin kotiin.

Olen ihan pihalla mitä täällä on tapahtunut. Oletan kuitenkin, että muitakin synnyttäneitä on.

Onnea siis kaikille vauvan saaneille!!

Tsemppiä kaikille vielä omaa nyyttiänsä odottaville!

Mama ja poitsu 5vrk

huomenna viimenen neuvola, sit saan soittaa naikkarille kun hepariini on loppu!!! katotaan jos ottasivat ronkittavaksi, vaikkei toi Odessan käynti siellä toivoa juuri antanut.

Meillä tuo utelija on mun isä, joka aamu ennen aamukahvia soittaa et ootko vielä kotona, tänään en ollut...oltiin asioilla ni isä ihan kauhuissaan et joko synnytät..kun heillä on niin raskasta odottaa.Ai heillä, mites mulla!!!!!!!!!!!!!

tänään ollut menkkakipuja ei muuta.

palaan huomenna astialle, toivottavasti en ;)))

kuumetta 40+3

Iltapäivää! Tuli vain tsekkaamaa, että olisiko Odessa päässyt tositoimiin, mutta eihän meiltä yliaikaisilta mikään nopeasti käy ;-)

Odessa: Mä en kyllä tajua, miten tätä oloa voisi kestää vielä reilun viikon verran? Tsemppiä vain sinulle! Nytkin on pinna jo ihan kireällä. Mä olisin varmaan pimahtanut täysin tuolla yliaikaiskontrollissa. No, onneksi sentään sait käynnistysajan ja jonkun takarajan odottamiselle :-) Eli ensi maanantaina sitten viimeistään menet synnyttämään. Se on positiivinen uutinen se!

ON: Mua alkaa tosissaan pelottamaan se, että tämä synnytys ei käynnisty ennen juhannusviikonloppua. Apua. Ainakin mun kuvitelmissa vauva on jo silloin yli 4 kiloinen, repeän synnytyksessä tosi pahasti, paikalla ei ole kuin kesäharjoittelijoita ja nukutuslääkärit ovat kaikki mökeillään. Tosi kiva tilanne, jos tuo pitäisi paikkansa. Toivottavasti sairaalassa on pyhistä huolimatta pätevää henkilökuntaa paikalla...

Juuliar 40+3

Mun isukki on luvannu että vauva syntyy tänää, joten paras ois alkaa oireilemaa! ;)

Joku kyseli painonnoususta. Mulla on tällä hetkellä tullu painoa +800g lähtöpainosta. Pahoinvoiti laihdutti tehokkaasti... Jos vauva painaa 3-3,5kg, istukka 0,5kg vedet+muut rojut ehkä 0,5 kg, niin jään vielä muutaman kilon miinukselle! ;) Esikoisesta sain sen 15-20 kg+, joten onneksi tää meni näin!

Tapettia on revitty koko päivä. Oon oikein rehkiny, mutta ei niin mitään pienen pientäkään supistusta. Kai se on nyt vain uskottava että yli menee...

Täällä on myös puhelin pirissy tiuhaan tahtiin. " onko mitään tuntemuksia" , " eikö vieläkää" , " no kylläpä se kestää" ... AAAAAAARGH. Omat vanhemmat ei kysele, tietää että se kysely saa savut nousemaa korvista. Anoppi kyselee mieheltäni, ei halua ärsyttää mua. Lähinnä lapsettomat- ja sinkkuystävät sekä pari sukulaista jankuttaa...

Kohta alkaa veikkausliigamatsi. Fc Kooteepeen kotipeli. Pitänee raahautua sinne, jos sais itsensä vaikka niin kiihdyksiin että vedet menis...

-E rv40

Toivottavasti ainakin Odessalle tää torstai on toivoa täynnä! Mä tulisin kyllä jo hulluksi tossa tilanteessa kun tulen jo nyt hulluksi kun ei mitään tapahdu ja mulla on vielä eräpäivään muutama päivä aikaa.

Toivottavasti ne nyt ottavat sut sisälle ja käynnistävät synnytyksen! Pidetään peukkuja : )

Taru_76 taitaa kans lähteä ihan pian synnärille. Onnea matkaan!

Rouvaii: Toivottavasti työpäivä saa synnytyksen käynnistymään : )

Oliko se IIran kun kirjoitti et menee hermot kun koko ajan kysellään. Meilläkin anoppi soittaa joka päivä ja kyselee joko pian lähdetään. Ymmärrän, et hän tarkoittaa hyvää ja ajattelee myös meidän esikoista, jota hän sit tulee hoitamaan kun lähtö tulee. Mutta kyllä mä sit ilmoitan hyvissä ajoin kun tarttee lähteä! Mä en jaksa joka päivä vastata kyselijöille! Ja kun ei edes vielä ole laskettu aika.

eilen oltiin shoppailemassa turvaistuimia molemmille muksuille ja kävin vielä illalla reippaalla kävelyllä. Eipä ollut noilla mitään vaikutusta. Mies ei suostu enää siihen yhteen s:ään ja kaikki muut on kokeiltu tuloksettomina. Plääh. Mä alan jo nyt olla ihan hermoheikko. Eilenkin huusin esikoiselle oikein kunnolla kun se vaan pelleili nukkumaan mennessä. Ei suostunut sitten millään päiväunille ja lopputuloksena oli kova riita ja hän nukahti sit autoon kun oltiin shoppailemassa. Unta hän siis tarvitsisi. Yöllä sitten heräsi kaksi kertaa ja tuli meiän sänkyyn, josta kiikutin hänet takaisin omaan sänkyyn ja varmistin et saa nukuttua. Näkee nyt jotain ihme painajaisia tms. ja pelkää yöllä. Pyysi valot päälle mut en niitä laittanut vaan silittelin vähän niin nukahti. Ja nyt itseä väsyttää. Ja jos se ei edes nuku päiväunia niin koska mä sit nukun? No hyvää harjoitusta siihen kun vauva tulee taloon...

Nyt painun takavasemmalle valittamasta!

Kalamami rv 39+2

Päivikille onnittelut pojasta!:)

Odessalle tsemppiä, toivottavasti saat apuja vaavin ulos saattamiseen ;) Täytyy kyllä hattua nostaa kun oot sentäs vielä ihan järjissäs noilla viikoilla, itsellä kun tuntuu olevan nyt hermot jo niin tiukalla ja vasta su laskettu :b

Tänne ei erikoisempia. Tänään samat viikot, kun kakkosesta rupes aamusta vedet lorisemaan. Ja nyt ei mitään! Mikä pettymys, vaikka paikatkin jo aiemmin pehmenneet ja auki. Tänään kyllä aamusta kiertelin kaupoilla, ja tuntui kyllä tosi epämukavalta ja tuikki tonne alas, mutta ei sen kummempaa.

Mulla kanssa rupee olemaan hermot jo aika tiukoilla. Esikoinen 3v2kk ei auta asiaa yhtään kun pitää koko ajan kiusata tai yllyttää tuota pienempää 1v7kk tekemään pahojaan. Koko ajan saa olla kieltämässä. Miehelle sanoinkin että ens viikolla en sit varmaan pysty olemaan ees näin hyvällä tuulella :/ Sen verran rupee jo ottamaan voimille tän mahan kanssa.

Noh, josko tää täältä kuitenkin haluis tällä viikolla ulostautua ;)

PP 39+4

Paatin sitten minakin tulla kurkkaamaan mita on tekeilla.. :)

Eli omassa navassa on sitten niiiiin hiljasta ettei tarvii sinne ainakaan katsastella yhtaan mitaan. Ei supistuksen supistusta, ei siis yhtaan mitaan. Todella tylsaa. Viesteja ja soittoja tulee kanssa vahan valia etta joko joko joko?? Ja kun ei niin ei. Tulis edes yksi supistus niin ilmoittaisin siitakin kaikille!! :) viikkoja siis kasassa 40+3.

Onnea silti kaikille jo kaaronsa kainaloon saaneille! Hengessa ollaan mukana!

Mulla on kanssa yliaikaiskontrolli maanantaina rv41+0, mutta tuskin tekevat EDES sisatutkimusta jota kylla toivoisin ihan tosissaan, pyysin sita jo vimpalla neuvola kaynnilla rv38+jotain mutteivat suostuneet tekemaan TURHAN TAKIA!!!! Jospa sielta olis jotain lahtenyt liikkeelle ihan suosiolla?? Taalla kylla mattaa naa neuvola systeemit niin pahasti etta oikeen suututtaa lukea teidan juttuja kaiken maailman tutkimuksista joita ei edes ehdoteta. Blaah. PAras oli silla vimpalla neuvola kaynnilla katilo kokeili vauvan asentoa ja ilmotti kylman rauhallisesti ettei loyda vauvan paata! Sanoin etta kylla silla on paa tahan asti ollut...? Toinen katilo tuli huoneeseen ja siina he sitten tutkailivat tilannetta ja lahes tulkoon riitelivat siita oliko vauva peratilassa vai ei? Itse sitten sanoin etta voisin vaikka menna ultraan asiaa tutkituttamaan, saivat ultra ajan jarkattya ihmeen kaupalla ja oikeen painhan se vauveli siella oli.. Viela kun armon korkeus suvaitsisi ilahduttaa meita seurallaan niin olisi oikeen kiva, alkaa taa odottelu kaymaan kanssa pinnan paalle. Esikoinenkin pyorii ihan tarinoissaan ja kyselee koko ajan koska vauva tulee ja miksi se ei jo ole taalla kun han on niin hienosti odottanut. :) No ajallaan sitten kait tulee, ei kai se sisaankaan voi jaada ;)

Tulipahan purettua! Huoh!

Etta nain taalla! Hauskaa paivanjatketta kaikille ja kuten tuossa jo joku taisikin sanoa, koko ajan lyhenee odotus paivalla!

Jos se menikin etta Perjantai on toivoa taynna?? ;)

Onnittelut Päivikk11 suloisesta nyytistä!

Kävin eilen äitiyspolilla tarkistuttamassa tarjonnan ja siellähän vauva lillui pää alaspäin. Paikat oli vähän pehmenneet ja kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm, suu visusti kiinni. Jee, jee... Oli niin helläkätinen lääkärikin, ettei tutkimus aiheuttanut kuin muutaman supistuksen illalla. Niin ja tänään ois siis meikäläisen eräpäivä. Alkaa kyllä jo hirvittää kun ajattelee, että tässähän voi vielä kevyesti mennä pari viikkoo. Kestääköhän pää... Flunssaakin pukkaa, minkähänlaista mahtaa olla synnyttää flunssaisena/kuumeisena?! En haluais ottaa siitä selvää...

Eipä tänne sen kummempia, kaipa alan siivoileen tai jotain... Odottelen teidän muiden onnekkaiden vauvauutisia!

Hemppa 40+0

Olisko Odessasta kuulunut mitään, täytyy vissiin todeta että valitettavasti ; ) Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan ; )

Se on tuo käynnistysasia aika hankala välillä. Olen itse opiskellut alalla ja lääkärit kun etsii sitä lääketieteellistä syytä käynnistykselle, yliaikahan alkaa oikeasti vasta 42 jälkeen. Äitiähän se ei lohduta yhtään..... Mutta usko pois Odessa, ei käynnistyskään pillereillä olis kvin herkku kun kohdunsuun tilanne on ihan epäkypsä, voi kestää monta päivää..........

Mutta maanantaina sitten heittäydyt sairaalan lattialle makaan jos uhkaavat lähettää kotiin ; )

Itsellä ei mitään uutta joten palaillaan.....

Tiina

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat