Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

millon/millä viikoilla päätetään synnytystavasta ja kivunlievityksistä keskustellaanko asiasta neuvolassa vai saako lähetteen johonki?

rv 35+4

Kommentit (3)

Kätilöopiston haikaranpesässä keskustelu on minulla 4.7. ja la 18.8. Kokoarvion tekee kuitenkin tk- lääkäri viikolla 36. Synnytystapasuunnittelu on vain osviittaa antava, kannattaa muistaa että itse synnytyksessä tahdolla ei ole mitään virkaa, asiat menevät omalla painollaan ja ylläreitäkin sattuu. Ettei kannata niin sen suunnittelun päälle laskea.

esikoisen kohdalla synnytystapa " suunnitelma" tehtiin siinä vaiheessa kun astuin synnytyssaliin, vaikka olin viettänyt viikon jo sairaalassa etukäteen. eikä siinä muistaakseni ollut muuta kun että mitä kivulievitystä toivon ja oliko muita toiveita. Tosin mun kohdalla oli ainakin toive ettei epiduraalia, mutta kätilö ehdotti sitä kuitenkin ja se laitettiin ja ilman sitä en ois jaksanut. Kiitos siis kätilölle. En ole kuullut että kovinkaan monessa paikassa tehtäisi etukäteen synnytystapa-arviointia. Mielipiteeni onkin että toiveita voi esittää mutta koskaan ei voi tietää miten synnytys kuitenkin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Omalla kohdallani ei ole ollut synnytystapa-arvioita tms., mutta neuvolassa olen joka kerta täyttänyt lomakkeen synnytyssairaalaa varten, johon olen saanut kirjoitella toiveitani, mm. kivunlievityksestä, välilihan leikkauksesta jne. Kyllä ne on aina luettu ja toiveitani on pyritty toteuttamaan. Esimerkiksi välilihaa ei ole automaattisesti leikattu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat