Vierailija

Kaikki edut vaan pois ja potkitaan vähän maassa makaavaa...

Sivut

Kommentit (62)

Minusta on aivan loogista, että tuollainen käytännön sanelema " etu" poistuu, jos maksumahdollisuudet paranevat nykyisestä. Jo nykyisinkin näkee kyllä sitä, että heti bussiin päästyään vaunulapsi kiipeää näppärästi itse pois vaunuista ja lähtee hortoilemaan pitkin bussia vanhemman viis veisatessa. Eli ei kauhean vaikeaa olisi aikuisen kävellä pari metriä maksamaan se matka.

vaan näihin muutamiin tapauksiin, joissa lapsi/lapset on viety kodin ikkunan alta vaunuista, kun vanhemman huomio on hetkeksi ollut muualla.



Vierailija:

Lainaus:


Milloin muka Suomessa on napattu lapsi vaunuista sillä aikaa kun äiti tai isä käy maksamassa matkan? :-O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

No verrataan lähiöitä. Loviisassa näkyi maksavan 75 neliön 70-luvun kolmio lähiössä 45 000, Hesassa vastaava samalla etäisyydellä maksaa noin 250 - 300 000.



16

Vierailija:

Lainaus:


Ei meilläkään autoa ole, ostoksille mennään bussilla, eikä siltikään ole nelivuotiaat tai kolmevuotiaatkaan rattaissa. Meillä ei ole olemassakaan rattaita tuolle meidän 3 v 7 kk ikäiselle.






2009 ei meidän lapsista istu enää yksikään rattaissa :) ollaan siis hyödytty edusta varsin kiitettävästi kolmen lapsen kanssa. ja kyllä mäkin kausikorttini maksan työmatkojen takia siitä huolimatta... lähinnä koko perheen kanssa liikkuessa edusta on hyötynyt.

itse maksaisin vain käteisellä matkan koska linja-autolla ei tule usein kuljettua.



omat vaunut en luota niissä jarruihin yhtään ja ruuhkabussissa liikkuminen olisikin helppoa eli kärsivällisyyttä kanssamatkustajillekkin sitten.

Vierailija:

Lainaus:


Oikeasti, yksikään terve ja täyspäinen äiti ei laita tervettä lasta rattaisiin enää 5-6 vuoden iässä, ei ehkä 4 vuoden iässäkään!

Missä maalaisjärki? Vauvojen äitien täytyy laittaa vauva kantoliinaan ja maksaa matkasta, koska kuusivuotiaiden äidit kuljettaa isoja lapsiaan bussissa rattaissa? Äly hoi, älä jätä.






Vertailun vuoksi vain kerroin hintoja, kun jatkuvasti tulee sitä nurinaa siitä, ettei Helsingissä ole vara asua. Kyllä on vara, mikäli ei halua ängetä sinne keskustaan tai ostaa priimaa.

Ruokakaupassa käydään kolme kertaa viikossa, koska en saa kerralla tuotua viikon ostoksia (enkä saisi, vaikka mukana olisi rattaatkin). Kun ostetaan jotain isokokoista, vaikkapa matto, tullaan joko taksilla kotiin, tai pyydetään kyytiä joltain tutulta.



Vierailija:

Lainaus:


Miten saat raahattua mukanasi painavat ja tilaavievät ostokset ja lapset?

Vierailija:

Lainaus:


Ei meilläkään autoa ole, ostoksille mennään bussilla, eikä siltikään ole nelivuotiaat tai kolmevuotiaatkaan rattaissa. Meillä ei ole olemassakaan rattaita tuolle meidän 3 v 7 kk ikäiselle.









Vierailija:

Lainaus:


Oikeasti, yksikään terve ja täyspäinen äiti ei laita tervettä lasta rattaisiin enää 5-6 vuoden iässä, ei ehkä 4 vuoden iässäkään!

Missä maalaisjärki? Vauvojen äitien täytyy laittaa vauva kantoliinaan ja maksaa matkasta, koska kuusivuotiaiden äidit kuljettaa isoja lapsiaan bussissa rattaissa? Äly hoi, älä jätä.






eikä viitseliäisyyttä odottaa omaa vuoroaan, voi harkita sitäkin.

saisi sitten hkl ja vr hankkia sellaista kalustoa että matkustus rattaiden kanssa sujuisi ilman jatkuvaa nostelua vanhoihin kämäisiin korkeisiin busseihin ja juniin.

vaikka sellaista ei aiemmin olisi käynyt.



Pahimpia juopuneita tai muuten päihtyneitähän pelkäävät aikuisetkin busseissa, juttua on ollut vaikka kuinka monta kertaa yleisönosastoilla ym.



Vierailija:

Lainaus:


(hei oikeasti: _milloin_ joku narkkari on hypännyt bussissa olevan lapsen kimppuun?)

kävelee eteen maksamaan matkan ja sitten takaisin vaunujen luo pitämään vaunuista kiinni on aikaa odottaa ettei bussi liiku ennen kuin on takaisin lastenvaunujen luona pitämässä kiinni ja siis isojen kaa matkustaessa nehän voi ite pitää kiinni ettei vaunut lähde liikkeelle liikkuvassa linja-autossa.

Mitä osaa viestistäni et ymmärtänyt?



Halusin vain tuoda julki, että muissakin maamme kaupungeissa kuin Helsingissä asuntojen hinnat ovat korkealla, joten vetoaminen asuntojen hinnan korkeuteen on mielestäni epäolennaista kun ajatellaan busseissa matkustamista ilmaiseksi lapsen kanssa. Ei muuallakaan valiteta.

Joskin kyllä tämä vähentää taas entisestään julkisten käyttöä sillä juuri äitiyslomalla minä opin käyttämään tosi tehokkaasti julkisia ja kynnys näin työelämässäkin on huomattavasti pienempi nyt julkisten käyttöön.



Muutenkin olisin sitä mieltä, että tosiaan ensin pummit kuriin (metroasemille ja juniin samanlaiset portit kuin muuallakin maailmassa). Sitten itse julkisten maksujen alentaminen ja verkon tiheyttäminen, että ihmiset oikeasti harkitsisivat julkisten käyttöä oman auton sijasta.

Kyllä helsinkiläiset lapset ovat varmaan astetta kiinnostavampia sitten, kun ne siepattaisiin heti kun niiden vanhempien pitäisi maksaa bussimatkastaan.

Eli minä todellakin ottaisin lapsen kainaloon mennessäni maksamaan matkani, enkä jättäisi rattaisiin, jossa hän saisi kamalan itkukohtauksen kun äiti jätti, ja itkisikin sitten koko matkan kun kerran alkuun pääsee :/

Ohimenevä vaihe tämä on, meni se isommillakin kuukaudessa ohi, mutta tällä hetkellä tätä lasta ei todellakaan voi jättää hetkeksikään metriä kauemmaksi :/

Täällä ei bussikuskit viitsi sen vertaa odottaa, että pääsisi rattaiden kanssa paikoilleen ja saisi isomman lapsen penkille. Hädintuskin pääsee ovesta sisään, kun kuski jo kaasuttaa. Siinä sitten heilutaan hetki, kunnes saadaan rattaista jarrut päälle ja isommalle lapselle penkki pepun alle. Kun bussiin tulee kepin kanssa kulkeva vanhus, silloinkaan ei odotella että vanhus pääsisi istumaan, nasta lautaan vaan. Poikkeuksen tekee maahanmuuttajakuskit, jotka ainoana tuntuu ymmärtäneen myös sen, miksi busseissa on " niiaustoiminto" sekä stop-nappi jossa on lastenvaunujen kuva. He ajavat reunaan, ja laskevat lattiaa sen verran, että mummot ja mamit pääsee helpolla ulos. Kiitos siitä heille!

Entisessä naapurustossamme oli teini-ikäinen tyttö, joka matkusti aina iltamenonsa tyhjien vaunujen kanssa. Vaunuissa ei ollut koskaan edes kuomua. No, eipä tuo minua häirinnyt, mutta tuli joskus pohdittua, että mahtaako tuo olla tytölle ainoa mahdollisuus matkustaa bussissa. :(



Vierailija:

Lainaus:


Itsellä siis se puolivuotias ja sitten on kaksvuotias ja 4 isompaa lasta että toivon mukaan kuskit rupeevat puuttumaan tohon 4 vuoden ikään ja onneksi en usein edes matkusta linja-autolla että pian vaan yksityisautoilu vaan menee julkisen liikenteen ohi mulla.

Vierailija:

Lainaus:


Hän ei käytä enää rattaita, ei tarvitse niitä. Kaupungilla hän kävelee, ei juokse minne sattuu, ja olen onnistunut kouluttamaan hänestä sellaisen ettei tarvitse kainalossakaan kantaa ;)



Kyllä, mielestäni sun pitäisi vähän hävetä sitä, että sulla istuu iso lapsi rattaissa, ja aikoo istua vielä kauan. Mikä sinänsä on aika ristiriitaista sen lauseen kanssa, jonka kirjoitit ihan aluksi: et laittaisi rattaisiin kuin maksimissaan 4-vuotiaan lapsen :p






tietyissä tilanteissa isompikin lapsi rattaissa. Jotkut joutuvat tekemään isommatkin ostokset lasten kanssa julkisia käyttäen. Ymmärrän hyvin, että silloin ei ehkä tule mieleen lähteä lapsen saati useamman kanssa kävelleen liikkeelle. t. 4-vuotiaan äiti, joka nykyisin yleensä kulkee julkisilla lapsen kanssa ilman rattaita ja jolla on auto käytettävissä

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat