Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Saunotteko paljon raskauden aikana ja varsinkin loppuraskaudessa?

Itse olen ihan koukussa siihen nyt kun palattiin Suomeen takaisin, olen huomannut sen poistavan tehokkaasti nesteitä kehosta ja iltasaunan jälkeen nukun kuin tukki. Onko saunomisesta olemassa mitään ohjeistuksia? Olen ollut niin kauan maasta pois etten tiedä voiko raskauden aikana saunoa miten haluaa, ennenvanhaanhan saunassa synnytettiinkin. Iso-britanniassa vaan kehotettiin olemaan ottamatta lämpimiä kylpyjä raskauden aikana, joten siksi tämä hassu kysymys saunasta:)

Kiitos!

Kommentit (2)

... ainakin maltillisesti saunoa ihan hyvin! Minusta saunominen ei tuntunut kovin mukavalta loppuraskaudesta, mutta en koskaan olekaan ollut mikään kova saunoja. Toisaalta lämpö usein helpotti ihanasti selkäsärkyjä ja tosiaan auttoi sitten nukkumaan yöllä.

Toisaalta saunominen on " tunnetusti" yksi keino käynnistää synnytys - siis ainakin kansan suussa. Omakohtaisesti voin kyllä sanoa ettei siitä ollut mitään hyötyä - yliajalle mentiin ihan rutkasti vaikka saunoin niin pitkään kuin pystyin joka toinen päivä! Mutta kansanviisaus siis sanoo, että vihdan kera mahdollisimman kuumassa saunassa rehkitään, ja välissä vilvotellaan mahdollisimman kylmässä vedessä. Mene ja tiedä... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat