Seuraa 

uus pino.

Sivut

Kommentit (23)

Ikäviä uutisia BE:ltä. Muistaakseni hänellä oli puhtaat kromosomit punktiossa, minulla sitä ei tutkittu omasta tahdosta punktiolla (ei ollut turvotustakaan kuin 1,1, mutta kakkostrimesterin AFP testi nosti laskennallista riskia downiin). Välillä tuntuu ihmeelliseltä, että maailmaan edes syntyy niin valtavasti terveitä lapsia, koko kehitysprosessi on jotenkin niin monivaiheinen ja herkkä.

Itselläni on ensi viikolla rakenneultra, muutamilla muilla taisi olla lähipäivinä, onnea sinne meille kaikille, rupean jo keräämään jännitystä ja kauhuskenaarioita, kuten varmaan moni muukin.

Muutoin ei kummempaa. Ensi viikonloppuna teemme miehen kanssa pienen autoretken täällä keski- euroopassa vielä kun voimme ja jaksan.

Mukava torstaita

AJL 20+6

Brown-Eyelle pahoitteluni ja jaksamista kohti tulevaa.

Olemme esikoisen kanssa lähdössä huomenna pienelle kotimaanreissulle, joten nyt en ehdi kirjoittaa pitempään.

Ghigi (rv 24+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näinkin harmaasta ja tuulisesta päivästä on ollut ihana päivä. Aamulla käytiin miehen siskon kanssa rakenne/4d-ultrassa, kun mies ei päässyt töiden vuoksi.

Olipahan mahtava kokemus!! Lääkäri oli enemmän kuin ihana, höpötti kaiken mahdollisen ja sanoi myös, että paljon on lokakuisia käynyt niillä ultrassa, että ruuhkaa tietää täällä Lahdessa.

No vauvalle kuului erittäin hyvää, kaikki osaset paikallaan ja tuntui olevan sellainen linssi ludekkin, kun oikein poseerasi. Painoarvio vastasi viikkoja päivälleen, eli ei tarvitse enää sellaisia murehtia =)

Sukupuolikin selvisi, kyllähän sieltä minun pikku Onni-Oskari on tulossa niin kuin alusta asti olen uskonut.

Dvd:tä en saanut mutta erinomaisia kuvia kylläkin. Hintakaan ei ollut läheskään niin paljon, kuin olin odottanut.

Kaiken kaikkiaan upea juttu, voin suositella Hemoa ja Tiina Posaa :)

Käytiin vielä ultran jälkeen lastentarvike liikkeestä, josta hain turvavyön alentimen.

Mukaan meinasi tarttua pinnasänkykin, kun oli minua miellyttävä malli tarjouksessa. Taidan kyllä hakea sen vasta ensi viikolla.

Vaunujakin katseltiin, ja eniten hinta-laatu suhteeltaan taisi miellyttää Boran yhdistelmät pehmeällä kantokopalla.

Mitään poikien juttuja ei voi vielä ostella, tai täytyy viedä siskon luo piiloon, kun mies ei edelleenkään tahdo sukupuolta tietää. Jos vaikka sitten muuttaa mielen myöhemmin.

No tämmöistä tänne, täytyy alkaa siivoamaan, kun sain nyt vauhdin päälle.

Pepiliina ja Onni-Oskari 20+5

No nyt on sitten tänään käyty neuvolalääkärillä, joka sitten pisti lähettäällä äippäpolille.

Neuvolassa lääkäri meinasi, että kohdunkaula olisi lyhentynyt puolella ja suulta vähän vertakin tuli. Lykkäs kaksi viikkoa sairaslomaa ja nyt sitten ei saisi hirveästi rehkiä, ettei tulisi supistuksia.

No minähän kyllä säikähdin oikein kunnolla noista uutisista ja naama valkoisena sitten painuin polille.

Sielläpä lääkäri tokaisi, ettei mitään ihmeempää vikaa löytänyt, hiukan vuotoa. Jotain kokeita otti varmuuden vuoksi. Vauva voi hyvin ja oli liikkuvainen.

Lopuksi tuli sellainen olo, että lääkäri kiukkuinen, kun turhaan lähettävät neuvolasta sinne porukkaa.

Omasta mielestä hyvä, että pääsin tarkistamaan tilanteen.

Niin sen verran vielä, että viime yönä ei kanssa meinannut uni tulla kun vauva oli todella vilkas. Mahtavaa, kun liikkeet nyt vihdoin alkavat tuntua.

Mutta huomiseen, silloin ultra hemossa.

Pepiliina 20+4

Olen lokakuinen odottaja ja lukenut viestejänne, kakkosemme LA 28.10. Halusin tulla kirjoittamaan surunvalitteluni BrownEyelle, olet ollut mielessäni, pahalta on tuntunut sinun ja perheesi puolesta. Teillä ei ole varmasti ollut helppoa päivää kevään jälkeen, joten toivon sydämestäni teille jaksamista, voimia ja lohtua tuleviin viikkoihin ja kuukausiin.

Nins

Hei!

Olen uusi tulokas. Pinoa olen välillä käynyt lukemassa, mutta töiden takia en ole ehtinyt/jaksanut sen kummemmin kirjoitella. Nyt olen saikulla ja aika tahtoo käydä pitkäksi : ) (lapset hoidossa)

Olemme n. 30-kymppinen pariskunta Keski-Suomesta ja neljättä lasta odotellaan, LA 4.10. Lapset syntyeet -02, -04, -05.

Tällä hetkellä olen siis saikulla suppareiden vuoksi. Muutenkin tuntuu, että tämä raskaus on ollut hankalin. Sitä voimia pursuavaa keskiraskautta minäkin tässä kaipailen.

Meillä ei ole tarjolla kuin alkuraskauden ultra, joten hieman kateellisena lueskelen teidän rakenneultra- odottelua :) Yksityisellä en kuitenkaan ole käynyt, kun tuntuu kaikki olevan hyvin masuasukilla. Heti tässä mielenkiinnolla kyselen, että missä korkeudella teillä tuntuu liikkeet mahassa?

Kun tuntuu, että täältä olisi tulossa jättiläinen.....

Ja paljon voimia täältäkin!! En osaa edes ajatella,että kuinka pahalta teistä tuntuu!! Ensin olette eläneet epävarmoissa tunnelmissa koko kevään ja alkukesän ja nyt tämä....=(

Kyllä tässä taas arvot loksahtelevat kohdilleen siihen malliin, että vaikka oma olo on todella kaukana energisestä ja hyvinvoivasta, niin eipä parane valittaa....Toistaiseksi kuitenkin näyttäisi vatsan asukilla kaikki olevan hyvin!

Aurinkoisempaa viikonvaihdetta kaikille!

Kiiuli&" hilma" 21+2

Tiina on aivan mahtava! Mekin käytiin sielä ja varasin hänelle neuvolalääkäriajankin... :) Meillekin muuten on tulossa poika, kuten aavistin. Tiina puhu, että oli tehny väikkärin äidin vaistosta..kuulemma siihen kannatata luottaa. Mäkin olin aivan varman, että poika on tulossa ja vointin 50e mieheltä kun vedettiin veto.. :)))))

suppareita tääläkin tuntuu joskus. Varsinkin kun Reino potkasee muutaman kerran reilummin niin mahaa kiristää. Ne ei kylläkään satu mutta tuntuu epämielyttäviltä. Suurin ongelma mulla edelleen väsymys. Päätin ens vkon sinnitellä töissä mutta sitten seuraavan viikon otan kyllä huilia, että jaksais jotain tehdä kotonakin. Nyt kun on tänään saanu olla ihan omassa taahdissaan ei olleenkään väsytä niin paljon...loma alkaa myös onneksi heinäkuussa..

Mukavaa viikkoa lokamammoille!

katarina+reino 22+5

Itse sairaslomalla olen myös selän vuoksi, sain tiistaina lähetteen fysioterapiaan ja yritetään nyt sitten niillä konstein saada selkää johonkin kuntoon. Lääkäri sanoi mulle että voisin käyttää vielä kipugeelejä esim voltaren geeliä vaikka pakkausselosteessa se kielletäänkin, sanoi että ennen viimeistä kolmannesta pitäisi sitten käyttö lopettaa, mutta en ole kyllä uskaltanut käyttää ohjeesta huolimatta. kylmägeelejä ja kääreitä ei voi käyttää kun aiheuttaa supisteluja, muutenkin rasituksessa supistelee herkästi. Muuten joudunkin sitten selkäkipuihin valitettavan usein panacodia syömään, yritän kyllä vältellä aina niin pitkään kun mahdollista, mutta kun tuo 1 vuotias tytön tyllerökin pitäisi pystyä hoitamaan. Kaupassa käyntiinkin kuluu aikaa monta tuntia kun töpötän eteenpäin vaikka edestakainen matka on vaan noin 4 km.

Edelleen muutenkin ravaan labrassa kokeissa koko ajan kun kilpirauhas arvot on ihan jostakin, seuraillaan niitä ja otetaan lisää kokeita koko ajan ettei johdu jostakin muusta yleissairaudesta. Eli tämän valitusvirren jälkeen voisin myös todeta että olo on fyysisesti lähinnä kuin 60 vuotiaalla (tai jopa moni sen ikäinen voi olla fyysisesti paremmassa kunnossa, mutta näin " kuvainnoillisesti" ) ei kyllä kolmekymppiseltä tunnu.

Vatsa on iso yläkäyrän yläpuolella mennään sf-mitan kanssa, mutta niin se oli iso viimeksikin, oma pituus niin lyhyt että vatsa ihan eteen tulee. Kova on meno iltaisin ja öisin vatsassa, eli siltä osin ihan rauhallisin mielin tällä hetkellä, että kaikki olisi kunnossa masuasukilla. Jotenkin tämän jatkuvan väsymyksen ja kipujen vuoksi tuntuu et olen ihan lamaantunut ja tullut täysin höperöksi enkä muista mitään, jos sitten välillä aina kerkeis kuitenkin jotakin kirjoittelemaan. Syyskuuhun tuntuu olevan vielä matkaa (siis la siirtyi silloin np-ultrassa sinne) mutta uskon kyllä että lokakuussa vasta synnytän, toki jos suostuisivat sen pelkosektion tekemään, mutta sen näkee sitten kun menen sinne pelkopolille jonakin päivänä ja synnytystapa-arvioon.

Nyt olenkin sitten alkanut miettimään et josko pitäisikin salaisuutena ja yllätyksenä itselleenkin tämän kakkosen sukupuolen, ensin halusin tosi paljon tietää kumpi on mutta nyt on tullut jotenkin sellainen tunne et ylläri olis kuitenkin ehkä mukavampi... Vaikka olen melko varma että toinen tyttö meille tulee.

Nyt nukkumaan!

Katuska ja 24+6

tuleehan noita. Puristavat jo reippaasti, muttei kipeästi. Eilen illalla tuli joku kymmenkunta peräjälkeen jollain 3min välillä. Ei kivaa ei, mutta miula nää on ollu jokaisen raskauden riesa. Edellisissä eivät ole tehneet mitään kohdunsuulla, joten en nytkään jaksa ottaa niitä " vakavasti" .

Kukaan ei varmaan ees muista meikäläistä NIIIIIN törkeen pitkä aika on edellisestä pinoutumisesta :S.

Mutta minkäs teet kiirettä pitää kahden pienen kanssa ja lisäksi väännän opinnäytetyötä tässä.

Maha on jo pullahtanut esille. Vilkasliikkeinen kaveri siellä asustelee, päältä jo tuntee liikehdinnän. ULTRA oli tiistaina. Kaikki hyvin. Kuvittelin näkeväni sen pippelinkin, mutta terkkarin mukaan se olikin napanuora :D.

BElle voimia kauheesti! kamala tilanne teillä! :(

väpä ja touho 20+3???

Vähän omaa napaa..Supistelemaan on alkanut aika ikävästi tässä viimeisen viikon aikana, ja ei pysty edes reipasta kävelyä enää harrastamaan. Kaupassakin piti kärryihin nojata ja hiippailla:(

Ei kovin mukavaa, jos tässä vaiheessa jo alkaa supistelemaan näin napakasti..Selkä on harvinaisen kipeä ja pitäisi vaan jaksaa pakata ja siivota..Meillähän on kohta puoliin tuo muutto edessä.

Lapsetkin pitää huolen, että äiti ei ehdi liikoja levätä.

Mutta lopetan tämän valitusvirren tähän..Sitä keski-raskauden hyvää oloa minäkin jään kaipaamaan..

Vanile 22+

Täällä myös alkaa yhä enemmän tuntemaan liikkeitä.Muutama kunnon potkukin jo tullut.Tekeekö se nyt jo kipeää hieman kun potkii lähelle kylkiluita..

Ylimääräistä ultraa odotellaan ensi viikolla mitä tuleman pitää vähän jännittää.Töissäkin on stressiä tuntijakoasioissa ja niistäkin palaveri ensi viikolla.Onnea kaikille kellä menneet asiat hyvin ja tsemppiä sekä jaksamisia niille kellä asiat eivät niin onnekkaasti ole.

Täytyy alkaa pohtia noita vauvavakuutuksia kun kolme kuukautta ennen täyty ottaa,että mistä se sitte kannattaa ottaa.

Ois se ainakin kiva olla niin ei tarvi sitte vauvan kanssa pomppia kunnallisella.Toivottavasti täällä porissa toimii yksityinen hyvin kun en ole tääl kauaa viel asunut eikä ole kokemuksia sitä kauttaa.

Kauanko menee siihen kun on täytetty kelan paperit,että saa äitiyspaketin..

Tervehdys pitkästä aikaa! En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun ei ole ollut mitään ihmeempää. Mutta nyt on ultrassa käyty viimeviikolla ja kaikki näytti olevan ok. Helpotti paljon, jännitin niin! Maha kasvaa ja äitiyshousuihin olen nyt siirtynyt. Ja potkut tuntuu selvästi, ei tosin vielä mahan päältä. Issiaskipu vaan vaivaa, välillä on parempi ja sitten taas kivut suorastaan helvetilliset. Kylmähoito auttaa hetkellisesti, mutta kai lääkäriin täytyy mennä jos kipu vielä pahenee. Neuvola on vasta juhannuksen jälkeen, sitä siis seuraavaksi odotellaan. Siskolta ja serkulta olen saanut jo vauvanvaatteita, niitä tässä olen tutkaillut. Seuraavaksi kai sitten vaunukaupan tarjontaa katsomaan ja muitakin tarvikkeita, kun ekaa odotan ja kaikki täytyy alusta asti hankkia, jollen sitten käytettynä saa. Eli ihan mukavasti menee!

Tintti rv 22 tasan

Voi ei, kauhea tilanne BrownEylla. En osaa edes kuvitella miten kamalaa heillä nyt on. Yli puolen välin mennään ja tällaiseen tilanteeseen joutuu, kuolisin suruun jos joutuisin samaan tilanteeseen,voimia heille:(

Nukuin tosi huonosti viime yön kun mies ´kuorsasi niin kovaa että menin välillä esikoisen viereen. Sitten vauva alkoi potkia eikä siinä sitten malttanut edes yrittää nukkua kun se tuntuu niin kivalle, sitten mietin vauvan huoneen sisustamista ja kumpikohan se vauva on?

No äskön sain peruutusajan 4d ultraan ensi tiistaille ( heinäkuun alusta nouseen hinta 60¿) ja alunperin kesäkuulle ei enää ollut aikoja joten nyt olen ihan innoissani.

Eilen aloitin kuntokuurin kun lääkäri sanoi tiistaina että kaikki keinot selän hyväksi on tehty ja töihin en enää voi mennä ennen äippälomaa. Päätin vielä yrittää liikuntaa ja venyttelyä kun tekisi niin mieli vielä töihin. Pyöräilin 30km ja kävin uimassa esikoisen kanssa tosin että voiko sitä sanoa uimiseksi. Päätin 3-5x viikossa liikkua ja katsotaan auttaisiko,yritän ainakin.

Pepsi rv 21+6

BrownEye, en osaa edes kuvailla kuinka pahoillani olen puolestanne :-(( Toivon teille kovasti voimia tulevaan.

Syvä huokaus, eipä tässä oikein ole mitään kommentoitavaa, jotenkin veti hiljaiseksi tuo BE:n tilanne. Vauva potkii kovasti (myös juuri nyt :-)) ja eilen illalla kun mies piti kättään alavatsalla ja poskeaan ylävatsalla, molempiin tuntui napakat potkut/lyönnit. Ensi maanantain 4D-ultraa odotellaan. Yksi aamu jäljellä ja alkaa kesäloma!

Käväisin viime viikolla Helsingin Kampin Bebes-liikkeessä ja mukaan tarttui kesätopin lisäksi Aventin koliikkia estävä (?) tuttipullo. Lisäksi myyjä antoi mulle näytteitä Weledan vauvan ja äidin hoitotuotteista. Niistä ei pitäisi erittyä elimistöön minkäänlaisia kemikaaleja, toisin kuin esim. apteekin perusvoiteista. Weledan raskausajan hoitoöljy tuntui niin hyvältä mun rutikuivalla iholla, että ostin sitä sitten isomman purkin tiistaina ekokauppa Ruohonjuuresta. Sen pitäisi estää raskausarpien muodostumista. No, viime raskaudesta on vieläkin ihan alavatsalla arvet, jotka muodostui kun raskaus meni yliajalle.... Uusia ei tän raskauden aikana ole tullut, tai en ole ainakaan huomannut. Mutta onhan tässä vielä aikaa...

Ai niin, sain siitä testistä tulokseksi jotta 80% poikaa odoteltais. Jää nähtäväksi ;-)

Mukavaa päivää ja hyvää vointia kaikille!

Yrjö 23+5

B-E:lle voimia!

Meillä ultra ensi viikolla ja kyllä pikku hiljaa alkaa jännittämään. ja ehkä vähän pelottamaankin, että entä jos jotain onkin pielessä. Lisäksi totesin, juuri että yön/päivän aikana ei liikkeitä ole tuntunut... vaikka muuten vauva on tuntunut liikkuvan tosi paljon. Muutamia isompia potkuja olen tuntenut kädelläkin, mies myös.

Ihana keskiraskaus....? En tiedä, mutta ainakin olen aamuisin aivan tolkuttoman väsynyt vaikka 8-9 tunnin yöunia vetelen. Muuten olo melko ok, mitä nyt kaikkea pientä välillä.

Uutu

B-E ERITTÄIN SUURET pahotoittelut. En voi edes kuvitella, miltä mahtaa tuntua. Paljon paljon voimia ja jaksamista!!

Tänne ei kummosia, väsy painaa edelleen ja työpäivien jälkeen on pakko vetää päiväunia..saa nähdä miten jaksan olla lomaan asti. Hieman epäilen kyllä...

Reino riehuu mahassa toisinaan jo melko railakkaastikin :)

katarina 22+3

Osanottoni B-E! Tuollaiseen suruun ei taida auttaa muu kuin aika...

Itselle ei sen kummempia kuulu. Kaikki mukavasti ja ens viikon ultraa innolla odottelen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mussu ja napu rv 20+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat