Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Työmatkani on tällä hetkellä 40km suuntaansa eli viikoittain saan ajella autolla ihan tarpeeksi. Vielä tähän asti olen jaksanut näitä reikäpäitä mutta nyt on pakko valittaa!!!

Työmatkani on tosiaan 40km ja tiellä on 80km/h rajoitus ja tie on todella mutkainen ja mäkinen. Ajelin aamulla navigaattorin mukaan 82km/h vakionopeudensäädin päällä (eli vauhtini ei todellakaan seilannut). Taustapeiliini ilmestyi Volkkarin pakettiauto, näin melkein kuskin partakarvatkin yksitellen niin lähelle hän oli itsensä tunkenut.

No, ei tässä mitään, tähän olen tottunut liikkuessani. Perseessä on aina kihnutettava mutta tämä paku vaan lähestyi ja lähestyi ja rupesi " kuikkimaan" vasemmalle ja ehdin ajatella että ei kai se nyt ohi meinaa mennä (edessä mutka jonka jälkeen alkaa ylämäki eli vastaan tulijoita ei nähnyt...).

Paku lähti ohitseni (minun nopeus edelleen 82km/h), sivusilmällä huomasin että sillähän on peräkärry mukana (ja minun muistini mukaan peräkärryä vedettäessä ei saa ajaa yli 80km/h mutta voihan olla että 8vuodessa on liikenne säännöt muuttuneet).

Tultiin mutkaan rinnakkain ja mäki alkoi, mäen päältä ilmestyi yht' äkkiä auto (jonka nopeus ei ollut 80km/h vaan inasen enemmän) ja paku kiilasi minun eteeni katsomatta yhtään millä kohdin oli minua ohittamassa. Jouduni tekemään paniikkijarrutuksen koska muuten olisin törmännyt peräkärryyn (ihan kuin pakukuski ei olisi muistanut että hänellä on perässään jotain vedettävää...). Eikä pakukuski edes hidastanut vaan jatkoi kaasutuksiaan, tuskin edes huomasi että jouduin jarruttamaan rajusti.

Muuten en olisi tässä valittamassa mutta olen rv18+3 ja turvavyö kiristyi aikamukavasti... Odottelen nyt että pääsen äippäpolille ultraan ja paniikki on melkoinen, verta ei onneksi tule ja muutamia pieniä pikkuisen liikkeitä on tuntunut.

Onko se niin h*lvetin vaikeaa noudattaa niitä nopeusrajoituksia?!?!?! Onneksi selvisimme (ainakin vielä) pelkällä säikähdyksellä mutta jos tuon kuskin vielä jossain näen niin kyllä käyn palautetta antamassa!!!

Kommentit (6)

Olin niin pöllämystynyt sen jarrutuksen jälkeen etten tajunnut katsoa rekkaria. Täytyy nyt hoitaa tämä vauva-asia ensin kuntoon ja sen jälkeen miettiä tuota poliisille menoa. Pikkuinen on kuitenkin se tärkein!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muulinsa kanssa valtavaa ylinopeutta. Ei niillä paljon järki päätä pakota. Eivät ilmeisesti osaa edes ajatella, miten kivasti se jarruton peräkärry jysähtää oman auton läpi, jos tulee kiivas jarrutus. Puhumattakaan siitä, miten kiinnitykset mahtavat kestää hulppeita ylinopeuksia. Ei yhtään kiinnosta ajaa kolaria täydessä vauhdissa irronneen peräkärryn kanssa.

En myöskään tajua noita perässä roikkujia. Esim. jos ajan myöhään illalla kehä kolmosella, niin ainapa jostain ilmestyy perään se viiden metrin päässä takapuskurista roikkuja, vaikka tie olisi ihan tyhjä niin että ohi kyllä pääsisi. Ajaako ne imussa, että bensaa säästyisi vai mitä ne oikein miettii??

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat