Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei kaikille.

Laitoin loppuviikolle oman pinon niin on helpompi taas seurailla juttuja.

Linkki alkuviikon jutusteluihin.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10520615&p=1&tmod...

Sivut

Kommentit (24)

Gallupeista:

NUKKUMINEN: Helteillä oli hihaton body ja harso peittona joka kylla potkittiin pois, mutta taas meillä sisällä jo aika viilee (omat varpaat kylmät ja fleecetakki päällä) joten poitsullakin on potkupuku ja huopa peittona, ja silti sormet kalikkana. Täytyy ens yönä laittaa varmaan makuupussiin :)

ROKOTUS: Ei tullut mitään suurempaa mutta oli levottomampi kuin normaalisti? joten laitoin yöksi supon.

TUTTI: Meillä on käytetty laitokselta asti mutta nyt pari viikkoo sitten ei enää päiväkitinöihin huoli kuin nukkumaan mennessä, ja myös yöunille mennessä.

VAIPAT: Kun viimeks on mitattu tän kuun alussa niin oli 61,5 cm ja olikse n. 6,6 kg?, ja vaipat on Pampersin 3 koko. Ostettiin vielä yks sellainen paketti ja testauksen vuoksi myös kokoa 4 joka oli myös ihan pitävä ei valskannut, mut mennään ensin tuo 3 koon paketti loppuun.

Ens maanantaina onkin sitten taas neuvola saas nähän onko tullut pituutta minkä verran, painoa on ainakin omien lihastuntemusten mukaan tullut kun niskat jumissa saa kannella Joelia olkapäällä, muu paikka kun ei kelpaa.

VAATEKOKO: 62 on juseimmissa kappaleissa jäämässä pieneksi mutta 68 on useimmiten vähän liian iso, ainakin hihat on vähän pitkät, eli pituus täytyy olla nyt aikalailla noitten kokojen välissä...

MÖSSÖT: Mamman litkuilla mennään.

Kuten SPORTTARILLA, myös meillä on mennyt nukkuminen 4 yötä putkeen eli 20 - 22 aikaan nukkumaan ja 5.50-6.30 ylös - syömättä välissä kertaakaan! Aivan hieno fiilis mutta mä luulen että ei tää rytmi vielä tähän ole vakiintunut, vaan nyt tiheän imun kauden jälkeen maitoa on tullut tosi paljon ja kunhan se siitä tasaantuu niin voi olla että unet taas lyhenee...

HIUKSET: Lähtee joo päästä enempi, ja kun on pitkähkö tukka niin huomaa vielä paremmin kun on sänkykin niitä täynnä.

Tälläistä tällä kertaa, sängystä kuuluu taas heräilyn ääniä joten hauskaa päivän jatkoa kaikille :)

juu mammutille tarkoitin, sori vaan! Tuo nimimerkki on jotenkin saman oloinen vaikka ihan eri! :) pitkä ja kirjoitettu pienellä alkukirjaimella...

Täällä on karjuttu kurkku suorassa koko aamu... ja mikkään ei ole auttanu kuin antaa syödä alle tunnin välein, ja karjuminen jatkuu vaan. Onneksi simahti hetkiseksi niin jaksaa taas huutaa :) Taitaa olla maha kipee ja kierre on valmis :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

4v lainalapsi vie mehut tädistä. Huomenna vielä Muumimaailmaan kolmin 4v ja vauvan kanssa. Jotenkin en vaan ikinä osaa antautua täysin lasten vietäväksi vaan koti pitää pysyä kunnossa samalla ja tänääkin ajoin puolen pihan nurmikot kun näin rivitalossa on kiertävät leikkuuvuorot yhteisillä piha-alueilla. Vauva nukkui sillä aikaa ja 4v keinui ja puuhasi hiekkalaatikolla.

ROTA II saatiin tiistaina ja keskiviikkona kakka virtasi taas, mutta tänään selvittiin yhdellä kakkavaipalla, joten toivottavasti ei enää samaa monen viikon vellikakkaa kuin ekasta rokotteesta.

JUSSIA vietetään kaveripariskunnan kanssa mökillä. Rauhallista tullee, heilläkin emäntä loppusuoralla raskaana. Hyvää ruokaa ja juomaakin kohtuudella (fysiologina en näe mitään järkeä kieltäytyä alkomaholista täysin, mutta kovasti ei ole kyllä mielikään tehnyt).

Eilen aloin jo kirjoitella iltamyöhällä jotain,mutta sitten tuossa 50 m päässä kaatui puu sähkölinjoille ja oltiin pimennossa vähän toista tuntia. Enpä sitten enää pinoutunut myöhemmin.

Muuttajia tuntuu tosiaan olevan muitakin. Meillä talon pitäis valmistua heinäkuun lopulla, elokuussa muutetaan. Onnea Sporttarille kaupoista!

Ei irtoa muuta --> nukkumaan! Yöt on taas muuttuneet levottomammiksi ja vauva alkanut päivisin kääntyä aktiivisemmin. Näin se kai on että juuri kun on Rytmi, vauva oppii jotain mikä sotkee sen!

äippä+pimu 4+kk

Sataa, ei sada...ja taas SATAA. Tällästä ilmaa ei kukaan kaipaa, just kun pääsee ulos, niin alkaa sataa niin, ettei ehdi alta pois..

Onnea sporttarille uuden kodin johdosta!

Täällä onkin monta jotka lähiaikoina muuttaa.

Me taidetaan tosiaan olla kun kaks marjaa KOLOMOSEN kanssa kun meidät useesti sekotetaan keskenään..=) Eipä tuo muakaan haittaa, kyllä itselle tarkoitetut jutut ymmärtää, vaikka meneekin väärälle nikille..ja itsekin välillä ihmettelen kuinka paljon yhteistä meillä onkaan, ihan kun olisin välillä ite kirjottanu joitain juttuja, mitä kolomonen on kirjottanu..

Harmi, kun meillä on välimatkaa niin paljon, voitas joskus tavata ja kattoo, kuinka samanlaisia ollaankaan!

JUSSI:

Jos mun vanhemmat on kotona, niin mennään varmaan sinne grillaan. Pääsee tuo meidän koiruus juokseen ja leikkiin kahden snautseri-pojan kanssa (parhaat kaverit) ja ite pääsee helpolla kun on Peetulle " hoitaja" . Äiti kun haluaa aina syöttää ja vaihtaa vaipat ja nukuttaa kun niillä ollaan.

Mutta jos porukoilla on muita suunnitelmia niin ollaan ihan vaan kotona ja kelistä riippuu mennäänkö kokkoa katsoon vai ei.

nyt täytyy mennä laittaan poikaa yöunille, muuten tulee kiukku

m

VAATEKOKO: meillä käytössä 68cm, mutta nekin alkavat jäädä pieneksi joten 70-74cm kin on jo käytössä.

VIERASTAMINEN: ei vierasta vielä. esikoisella hurja vierastuskausi alkoi tässä iässä mutta nämä ovat muutenkin erilaisia kuin yö&päivä :)

YÖPUKU: meillä nukutaan lyhythihainen body+sukkahousut jalassa. Täällä on aina niin lämmin, että tarkenemisen suhteen ei ole hätää. Tykkään pitää silti Mellulla sukkiksia, peitto ei pysy päällä ollenkaan tai on vedettynä korville.

Mutta nyt sohvan ääreen, hops!

Gallupit:

Nukkuminen: Nukutaan kuumilla keleillä pelkässä lyhythihaisessa bodyssa/shortimallisessa puvussa muuten tavan pitkälahkeisessa yöppärissä. Peitto ei pysy päällä.

VAATEkoko: 62-68. Ja tosiaan 4kk:den nlassa pituutta oli 61cm joten 74 vaatteet vielä kaukana. Meillä ei muuten oo paljoa vaatteita jäänyt kaappiin kun olen esikoisen jäljiltä niitä tosi paljon laittanut kierrätykseen (siis kavereille) niin nyt itsellä aika vähän vaatteita.Enkä ole viitsinyt alkaa kauheasti haalimaan. Ostan sitten kun tarvetta...kuumilla keleillä kävin hakeen lyhythihaisia bodeja lisää kun ovat näppäriä eikä tarvii muuta päälle vaipan lisäksi =0)

RUOKA:Meillä syödään soseita kaksi kertaa päivässä...aloitin lounas aikaan mutta tässä yhtenä päivänä kun laitoin pikkumies sylissä päivällistä muille niin poika alkoi pitää suullaan sellaista napsutusta/maiskutusta. Hän seuras tosi tarkkaan mitä tein ja maiskutteli samalla, niin tarjosin myös sitten hänelle hedelmäsosetta samaan aikaan kun toiset söi. Ja itku olisi tullut jos ei olisi saanut ruokaa...Seuraa muutenkin tosi tarkasti mitä ympärillä tapahtuu =0) Ja KOLOMONEN tässä taannoin kysyi maidosta soseiden lisäksi: mä annan ensin sosetta ja maitoa päälle ja muuten sitten maitoa saa halutessaan. Eli imetys noiden mössöjen seurana.

HIUKSET ja menkat: Lähtee päästä kyllä. Menkat ei ole alkanut(onneksi) Esikoisen jälkeen alkoi kun imetys loppui ja kakkosen jälkeen alkoi hormonikierukan laiton jalkeen :O/noin 4kk synnytyksestä. Muutenkin oli tuon kierukan kanssa ongelmia et täytyy harkita sitten joskus uudelleen kun imetys ja muut ohi.

Mitäs muuta...meillä yritetään ryömiä kovasti. Peppukin nousee jo välillä konttaus asentoon mut vielä etenee kierimällä. Ja huuto ja kiukkuhan siitä usein tulee kun ei vielä eteenpäin pääse.

Nukkuminen päivällä edelleen aikas pätkäistä. Nukkuu noin 45min, herää eikä vahingossakaan nukahda uudelleen. No onneksi yöllä nukutaan paremmin.

Pihan ainoa mäkäräinen kävi sitten pikkumiehen silmäkulmaan käsiksi. Onneksi ei sentään simmu turvonnut.

Olikos ketään kuka kärsii siitepölyallergiasta? Mulla nyt jo paljon oireita vaikka yleensä tulee vasta juhannuksesta kun heinät kukkii pahiten =0/ Mitä lääkettä käytätte? Mulle lääkäri sanoi et zyrtec:iä ja vastaavia voi käyttää kun imettää.

Tämmöisiä...kävin muuten alkuviikosta jo kirjoittelemassa mut meitin kone jäi jumiin ja teksit kans...tosi ärsyttävää.

Nyt leikkimökin tekoon pikkuneidille...tulee muuten vaaleenpunainen =OD

calmus & pikkumies 4kk+2vkoa

suunnitemat olis että mennään kaveripariskunnalle yökylään, he asuvat melkein järven rannalla, jossa on sitten kokonpolttoa sun muuta. Heillä on itsellä reilun vuoden vanha tyttö joten rauhallinen juhannus tiedossa, kiva!

Hyttyset minuakin vähän arveluttaa että miten suojais kun siitä vasta huuto varmaan alkais jos näppylät kutisee.. mulla tuli itsellä pienenä lapsena hyttysenpuremistakin 10 senttiä laakeat paukurat joten toivottavasti Joelilla ei tule samanlaista. Muuten mä en ole ikinä ollut allerginen tms. Onko teillä muilla mitään allergioita?

spaceage ja Joel 3 kk 3 vk

Aurinko paistaa ja on ihana ilma. Oispa vain saanut nukkua pitkään... Poitsulla meni eilen hieman unirytmit sekaisin. Ja herättiinkin jo klo 05.15.

Ikävää MAMMUTTI, kun teillä vatsatauti, mut sitä kuulemma paljon liikkeellä nyt. Ja sellaista et pitäis tosiaan mennä nopeasti ohitse. Pikaista paranemista teille, ja ehkä ei kaikkiin edes tartuttuisi!

Juhannus suunnitelmia joku kyseli, ja meidän perhe aikoo lähteä Kauhavalle JM-kisoihin. Kun on joskus tuo " ajokärpänen" puraissut. Onhan se aikas häslinkiä, kun 3 lasta. Ja Jesse vast 3,5 kk:tta, mut hyvin on pärjäilty. Ja koko perhe viihtyy ja on tottunut kisoihin.

Nyt kun me vasta tosiaan saatiin tämä tietokone hommatuksi, vaikka pitkään jo oltiin suunniteltukin. Niin on tosi hienoa lukea muiden samanikäisten vauvojen ja äitien kuulumisia.

Aurinkoista sunnuntai päivää toivotellen Vivian82 ja Jesse 3,5 kk:tta

Me ollaan mammutin kanssa vissiin niiin samanlaisia, lapsiakin on samanverran ja molemmilla on koira ja vauvatkin ovat suunnilleen saman kokoisia. Välillä oikein itteekin naurattaa kun tuntuu et elä jotakin " kaksoiselämää" . No on tuo mammutti minua sentään vähän nuorempi ja omaa vähän vanhemmat isommat mukulat!! Mua ei kyllä haittaa yhtään että meidät sotketaan, yleensä kyllä tunnistan sitten kun viesti on mulle tarkoitettu =)

Jussi vietetään kotosalla rauhallisesti, kyllä mäkin aioin saunaoluet juoda jussina ja vielä lasin ellen pari kuoharia sitten lasten mentyä nukkumaan!

Nyt täytyy jatkaa pakkaamista eli heippa!

Ja onnittelut vielä asuntokauposista sporttarille!!

T.Kaisa ja Ronja 3 kk

Niin ja allergioita ei mulla ole, kakkosella on tomaattiallergia eikä sekään mikään paha! Muuten perheemme on allergiavapaa!

Vähän tilitystä loppuvasta viikosta:

Rota-rokote osa 2. saatiin perjantaina, toistaiseksi ei vaikutusta kakkoihin, toivotaan parasta ettei alakaan löysikset!

Tänään oltiin Linnanmäellä, oli hauskaa ja meni hienosti! Milli tykkäsi kovasti ja hoiti syönnit ja nukkumiset sujuvasti siellä, pääsi äidin sylissä karuselliinkin : ) Vaikka pääosin 6v ja 11v ryntäilivät laitteesta toiseen innoissaan ja Milli katseli touhua rattaista ja rintarepusta. Kokeiltiin puoli-istuvaa asentoa matkarattaissa ja hyvin toimi.

Mutta sitten tämän viikon ihme unirytmi: 8+2 tunnin yöunet, ei toki mitään sitä vastaan, mutta päiväunet on lähes kateissa: 20 minuutin pikkupätkiä n. 3 kertaa päivän aikana, ehkä yksi niistä 40 min! Ja tyttö vaan naureskelee. Huh huh! Tätä on jatkunut nyt jo 5 päivää. Ja tosiaan esim. tänään ei ole itkenyt yhtikäs yhtään, hyvin tyytyväinen siis unettomuuteensa.

Ja vielä kiitos asunto-onnitteluista, on kiva juttu!

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja/tai viikon alkua kaikille!

T: Sporttari ja Milli

Eihän nyt tietysti mikään huomen enää ole. Me ollaan tänään lähössä reissuun mummolaan, joten mua ei täällä viikonlopuuna näy.

Oli muuten tosi kiva kuulla sinustakin JOMPPANA, olisi tosi kiva kuulla muidenkin " vanhojen" palstalaisten kuulumisia. Suurin osa kuitenkin jäi pois palstalta sen jälkeen kun vauva syntyi. Onhan se toki ymmärrettävää, kyllä mullakin varmasti olis paljon tekemistä nytkin, mutta tämä palsta on mulle sellainen henkireikä, josta tosiaankin saa vertaistukea tilanteeseen kun tilanteeseen. Ja jos oikein huono päivä kohdalle sattuu niin on ihana myöskin päästää höyryt pihalle, kiitos siitä että tänne ne saa päästää. Täällä meillä on mielestäni ainakin tosi hyvä henki vaikka välillä keskustellaankin tosi vakavistakin asioista!

No niin tällä kertaa ei tuu mitään kummallista mieleen, joten palailen vielä aamupäivän mittaan jos jotakin uutta galluppia löytyy....Itellä pää lyö ihan tyhjää!

T.Kaisa ja Ronja 3 kk

[color=green]Vihreenä kateudesta [/color]luen teidän täysimetys-juttuja.. =) En vois kyllä kuvitellakaan, että näistä mun " kärpäslätkistä" koskaan olis voinukaan tulla niin paljon maitoa, että sais tuon pojan nälän taltutettua, kun tietää kuinka paljon se päivässä nytkin syö!!

Olis se vaan ollu kiva pisempään pystyä imettään, kun tämä oli kerran viimeinen kerta, mutta minkäs sille voi, kun maitoo ei vaan tullu tarpeeks ja loppu sit kokonaan..

SPORTTARILLE (?) tsemppiä asuntokauppoihin! Toivottavasti teidän tarjous on menny läpi!

Peetu myös yrittää ryömiä eteenpäin nostamalla pyllyä ylös ja tunkemalla jalkoja eteenpäin..välillä muutaman sentin onnistuukin liikkumaan, mutta vaan jos varpaat sattuu oleen paljaalla lattialla.

Kuukautisia mulla ei oo, eikä tuu mutta sen kyllä tietää koska ne olis jos olis.. Kerran kuussa parin päivän ajan kauhee nälkä mukamas kokoajan ja kiukuttaa..miehelle täytyy ärhennellä vähän =) Mutta mies ei nykyään tunnu suuttuvan mistään (sen sectio-tapahtuman jälkeen) joten saan rauhassa kiukutella ja sit se menee ohi!

Mulla alkaa piakkoin nettipimento ja kestää ainakin viikon, ellei kuukauden (tai enemmän) ennen kun saadaan taas kone pelittään..millon mahtaa " laajakaistan" miehet ehtiä viritteleen yhteydet uudestaan muuton jälkeen..

(huomaa kyllä että en juurikaan ymmärrä, mitä koneelle tehdään, että saadaan toimimaan uudessa osoitteessa =] )

..paistais jo aurinko ja olis yhtä lämmin kun viimeviikolla!

mammutti ja Peetu

Mä en ikinä muista laitta tuota meidän ikää tuonne alas... niin ja

VIERASTAMISESTA: eilen kun iskä tuli töistä ja tuli juttelemaan Joelille joka oli just syönyt, niin suupielet käväisi ensin alhaalla ennenkuin tunnistus tuli, eli vähän vierasti iskääkin :) Muuten en ole huomannut mutta nyt ei ollaakaan viikkon käyty mummolassa tai missään muussakaan paikassa.

spaceage ja Joel 3 kk 3 vk

ennen kun aloitetaan uusi..

VIVIAN: Tervetuloa joukkoon myös minun puolestani! (on moneen kertaan pitänyt laittaa, mutta aina unohtuu)

Meillä onneks meni se mahatauti ohi yhtä nopeesti kun tulikin! Eikä ainakaan vielä (koputtaa päätä) oo muihin tullu kun noihin isompiin poikiin.

Tänään oli Peetulla piiitkästä aikaa kunnon nukkumispäivä. Nukkui jopa kolmet päikkärit ja yöunille oli valmis jo heti 19 jälkeen!

Eilen ei nukkunutkaan kun yhdet n. 40min. päiväunet.

Meidän kesälomareissut taitaa rajoittua aika minimiin, mutta särkänniemessä ollaan luvattu poikia käyttää ja ehkä sit sinne Ähtäriin kun sekin on tässä aika lähellä, eikä tuu kovin kalliiks.

Juhannussuunnitelmat on nyt aika selvät.. Perjantaina ollaan kotona ja käydään varmaan joku kokko katsomassa. Iltasella saatetaan ottaa muutama olut miehen kanssa ja ihailla tätä kamalaa pahvilaatikkovuorta joka kasvaa päivä päivältä olohuoneessa.

Lauantaina mennään sit mun vanhemmille grillaileen.

Eipä tässä tämän erikoisempaa, huomenna lisää

mammutti ja uninen mussukka

Tutti: käytössä on ja paljon, tosin yöllä ei tarvita.

Vierastaminen: Ei vierasta..

Helppo/vaativa: Todella helppo tapaus, on tosi mussukka. Esikoinen aina ollut tosi vaativa ja on edelleen niin ihan mukavaa et on hieman helpompia nämä kaksi. Terkut vaan Hannelelle ja Sampolle...välillä tulee esikoisen vauva-ajat mieleen kun luen sun juttuja. Ihanaa aikaa toki mutta vaatii myös itseltä paljon...

calmus

Täällä meillä elo sujuu ihan mukavasti. Hyvin samalla rytmillä ollaan menty jo kuukausia. Päivällä syödään 3-4 tunnin välein ja yöllä 2 tai 3 kertaa. Ja [b]kolomonen[/b] siis meilläkin vielä pelkällä rintamaidolla. Välillä tekisi mieli jo aloittaa kiinteet varsinkin noiden yöheräämisten takia mutta eiköhän tässä vielä kaksi kuukautta kestetä. Tai sitten aloitetaan aikasemmin, katsotaan nyt.

Tyttö on kyllä aurinkoinen ja hyväntuulinen lapsi. Kunhan vaan tarjoilu pelaa niin ollaan onnellisia. Täytyy katsoa mitä lukemia perjantain neuvola meille antaa. Veikkaisin huimaa nousua =)

VAATTEET käytössä koko 68, myös joitakin 62 vielä. VAIPOISTA menee pampersin kolmonen.

YÖLLÄ olen pitänyt vauvalla edelleen yöpukua ilman peittoa. Mielestäni ei ole liikaa.

ROKOTUS sujui meillä ihan hyvin. Ei itkuja eikä mitään jälkioireita.

VIERASTAMINEN ei vierasteta. En ole ainakaan huomannut. Tosin harvemmin ihan vieraita tapaillaankaan. Lähes kaikkia lähituttavia tapaamme viikoittain.

Ja sitten äidin oloon. MENKAT eivät ole täällä vielä alkaneet ja ihan mukava niin. HIUKSETkin ovat ihan normaali kunnossa. Kampaajan tarpeessa tosin mutta sekin helpottaa ensi viikolla. Ajattelin leikata lyhyen kesätukan.

KAUPPALASKU on noin 500 euron suuruinen vaippoineen ja pesuaineineen. Mielestäni aika iso meiltä kolmelta.(minä, vauva ja esikoinen kohta kolme) Vaateet ja muut eivät tuohon summaan sisälly. Tässä voisi olla vähän parantamisen varaa niin saisi vähän säästöön rahaa.

Ja vielä [b]Hanneleelle[/b] meillä tosiaan on esikoisella ollut useempia virtsarakontulehduksia. Ensimmäinen vähän reilu puolivuotiaana (olisko ollut melkein 7kk). Huomattiin ihan pissanäytteestä, teipattiin vaippaan sellainen pussi tai sitten istuttiin labrassa potalla pitkiä aikoja. Eihän se pissa silloin tule kun sitä odotellaan =) Ehkä meillä ollut sitten lievempiä koska ihan kotihoidolla ollaan pärjätty eikä olla oltu sairaalassa. Muistaakseni 10 päivän antibioottikuuri. Sitten aina vielä kontrollinäytteet. En osaa siis sanoa miten teidän tapauksessa menetellään. Toivottavasti Sampo pian paranee kun on noin ikävä vaiva.

MyQ ja tyttö kohta 4kk

Iltapinoutuminen tähän väliin.. ja joskos muistelisin gallupin tynkääkin. :)

Sporttarille ekaksi tsemppiä asuntokauppoihin! Samat hommat täällä menossa.. pankin tuomiota ja toivon mukaan vihreää valoa odotellessa...

HELPPO/VAIKEA VAUVA: meillä on pääosan ajasta tyytyväinen tytteli, jokeltelee ja naureskelee paljon, riemunkiljahdusten säestämänä. Yöt nukkuu tämä(kin) 20-08 heräämättä ihan kuin esikoinenkin. Mutta en valita, ihana että tällainen rytmi on molemmille vakiintunut!

KIINTEÄT: me ollaan syöty nyt parina päivänä hieman soseita. Tai siis maisteluahan se tässä vaiheessa vielä on. Maissisose ei ollut kovin hittituote mutta hedelmäsose sen sijaan kelpasi. Isosisko rohmusi ' jämät' joten ei mene hukkaan ainakaan. :)

Tänään kävi perhetyöntekijät vierailulla, tarkoituksena että he alkas käymään kerran viikossa meillä auttelemassa tovin lasten kanssa että itse pääsee yksin lenkille/kaverille/kauppaan/koirapuistoon eli minne vaan. 3 tuntia kerrallaan yksin oloa niin, ettei tarvitse aina vaivata miehen isää, jolla kuitenkin on jo ikää.

Mutta nyt nauttimaan hetkon laatuajasta miehen kera, tytötkin kun uinuvat molemmat sikeästi. Mukavaa torstain jatkoa!

-Henna ja Melina-

Poitsu nukkumaan niin vielä pari sanaa..

kolomoselle: tiijätkö mä oli suurinpiirtein silleet etten varmaan imetä ollenkaan, en ois siis raskausaikana halunnut. No kaikki on mennyt onneksi omalla painollaan ja nyt ollaan tosiaan kohta neljä kk syötetty imettämällä (näistä A-kuppikoon lätkistä :)) Kummallista tää elämä...

..olen ollut todella laiskalla/kiireisellä päällä etten ole paljon ehtinyt viime viikkoina täällä pyörähtää lukemassa helminauhalaisten kuulumisia.

Meidänkin Ilona on pian 4kk ja kovasti tyttö on kasvanut ja kehittynyt.

3,5kk oli jo 65,5cm ja painoikin 6,2kg. Ihanan iloinen (nimensä veroinen) ja rauhallinen vauva ollut aina.Todella helposti on siis mennyt.

Yöllä meilläkin syödään yleensä 2kertaa toisinaan 3 koska edelleen pelkällä rintamaidolla ollaan. Pari kertaa on koitettu pulloa (rintamaitoa tai Tuttelia) mutta ei sitä huolita ja koska olen pääasiallisesti aina paikalla, niin ei ole ollut tarvettakaan. Itsekin mietin koska niitä kiinteitä aloittelisin mutta jos tästä ei rytmi paljoakaan huonone, niin yritän täysimetystä ainakin 5 kuiseksi.

Vierastaminen - ensi kerran mummia vierasti pari päivää sitten, mutta liekö väsymyksellä osuutensa asiaan, sillä kello läheni jo nukkumaanmenoaikaa. Muuten en ole havainnut vielä.

Meillä oli nyt ensimmäinen krovatulehdus - saas nähdä tuleeko kierre tästä vai ei. Onneksi oli kovin lievänä mutta yhtä kaikki harmittaa kun jo nyt tuon ikäisenä joutui ensimmäisen antibioottikuurinsa syömään.

Menkat eivät ole alkaneet minullakaan, mutta syön minipillereitä joten niitä ei senkään takia tule. Syökö joku muu Cerazettea? Kuinka pitkään sitä voi jatkaa - onko mitään rajoituksia? Minulla ei ole ainakaan toistaiseksi tullut mitään sivuoireita ko.tuotteesta tai en ainakaan niiden nimeen mitään mielenilmauksia laske ;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Kaksosnainen ja Ilona 3kk 3vkoa

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat