Sivut

Kommentit (45)

Tämäkin vielä....:(

Menin isompien tyttöjen kanssa hakemaan kellarista vanhaa äitiyspakkauslaatikkoa, jossa on meidän kaikki pienet vauvanvaatteet. Laatikko on ollut kellarin lattialla yhden hyllyn alla, kun ei ole muualle mahtunut. Vedin laatikon esiin ja -yllätys yllätys-, se oli takaa ja pohjasta aivan homeessa! Hometta oli seinässä ja laatikossa ja osa vauvanvaatteistakin oli homeisia, mutta luulen, että saan ne koneessa puhtaiksi.

Laatikko on ollut paikoillaan vajaa 2 vuotta ja vaikka olen tiennyt, että kellarissa on vähän kosteaa, en ole tajunnut, että siellä on NÄIN kosteaa. Hyllyillä olevat laatikot olivat ok, homeessa oli ainoastaan lattialla ollut laatikko. Ilmeisesti lattiatasossa ei parane pitää mitään homehtuvaa materiaalia...:/

Hohhoijaa. Pähkäilen edelleen, ottaisinko uuden äitiyspakkauksen vaiko en. Näytti olevan aika samanlainen kuin se, mikä minulla 5 vuoden takaa on. Ehkä otan rahan, ja ostan sillä, mitä itse haluan...

Hei vaan kaikille täältä Pääkaupunkiseudulta!

En nyt ole varma raskausviikoista, kun sen seuraaminen on vähän unohtunut. Ehkä nyt on rv 25. laskettu aika 28.9. En jaksa nyt alkaa laskeskelee. Poikaa odottelen. Muutin takaisin Suomeen pari viikkoa sitten, ja ensimmäinen neuvolakäynti on maanantaina. Egyptissä ja Turkissa olen käynyt kyllä tarkastuksissa. Kahden viikon välein ultrassa, niinkuin Egyptissä on tapana. Kovia mahakipuja on ollut Turkkiin menosta lähtien. Siellä töitä tehtiin hullunlailla. Mieluummin olen työttömänä Suomessa kuin siellä. Tosin nyt kivut Suomeen tulon jälkeen vähentyneet huomattavasti ja nukun jopa yötkin.

Monet tällä palstalla puhuvat siitä kuinka he aikovat olla ainakin ens kesään asti vauvan kanssa. Sanoin tädilleni että olen 3,5 kk lapsen kanssa ja sit menen töihin, ja hän kauhisteli pitkään sitä ja että miten kiintymyssuhteen käy jne. En tiedä mikä on sen parempi, että äiti syö kerran kuussa ja ei ole kattoa pään päällä, kuin se että on... Asunnotomienkin tila on huono Suomessa nykyään. En välttämättä saa edes äityislomarahoja, koska olen ollut ulkomailla töissä. Ikävähän se on jättää pienokainen, mutta ei mulla ole vaihtoehtojakaan. Voittaisinpa lotossa.

Jaksamista vaan sinne kaikille äideille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Typykkä: Käypä Kivenlahden Skidissä, jos makuupussia tarvit. Siellä oli jossain vaiheessa useita ja ostin 5 eurolla tosi siistin. Siis Skidi myy käytettyjä lastenkamoja.

Mammavirtahepo: Kiva kuulla sinusta. Välillä mietinkin ja huhuilin, että mitä sulle kuuluu, kun samassa veneessä oltiin tuon veriseulan kanssa. Kiva että tulos oli teilläkin normaali ja kaikki periaatteessa hyvin.

Mulla on myös rankka puolivuotinen noin henkisesti takana ja täytyy myöntää, että tämä odotus ei ole ihan sitä, mitä aikaisemmat juuri tuon stressin takia. Mutta nyt yritän sitten olla positiivinen ja nauttia omasta hyvästä (aikaisempaa paremmasta) olosta ja masuasukista.

Eli tsemppiä ja positiivista ajattelua sullekin lähettelen! Eiköhän vaikeuksien jälkeen sullakin kaikki suju hyvin!!!

Mukavaa viikonloppua muillekin!

apinaemo 27+5

[b]Pientä galluppia oli työhönpaluusta[/b] ym. Mä ite enempi kannatan kotiäitiyttä. Ja siitä syystä toivottavasti kykenen olemaan edes sen 2 vuotta kotona, ainakin pyrkimys on se! Esikoisen kanssa olin yksinhuoltaja ja rahat tiukilla, silti pystyin reilut 2 vuotta hoitamaan tyttöä kotona..

Mutta toisaalta koskaan ei tiedä mikä on tilanne sitten tämän kohdalla - ainakin mies aloittaa opinnot ammattikorkeassa nyt syksyllä ja munkin pitäis jossain vaiheessa opiskella.. Että saa nähä, ajan ja tilanteen mukaan eletään :)

[b]Apinaemo[/b] - Mun siskolla on toiminut ihan hyvin tuo seisomalauta vaihtoehto, vaikka hänellä on kyllä pikkasen enemmän ikäeroa lapsilla.. On niin yksilöllistä millaiseen tarkoitukseen menopelejä käyttää ja miten aktiivinen liikkuja isompi lapsi on. Ainakin tulisi tosi lyhyt käyttöikä kaksostenrattaille, talvellakin varmaan aika kova sana on pulkka ja ensi kesänä taas opetellaan pyöräilyä..(?) Vaikea valinta.

[b]Rakkausvauva[/b] - Meillä istuksitaan masussa. 4D ultrassa oli jo istuma-asennossa kohdun pohjalla ja omat tuntemuksetkin ovat havainneet että se on se paras asento. Tänään neuvolassakin totesi vauvan istuvan siellä. Saa nähä kiinnostaako tätä tyyppiä ollenkaan muu asento, parasta olisi kääntyä oikeinkin päin vielä :)

Neuvolassa oli kaikki sinänsä ok - Hemoglobiini oli tosi alhainen 99, niin kuin jo kirjoittelinkin aikaisemmin että olokin on sen mukainen. Kahdella rautatabulla jatketaan ja uusi hb-mittaus muutaman viikon päästä. Pissa ok - paineet niin kuin aina, alhaiset - sydämensyke hyvä 140 - kohdunpohjankorkeus keskikäyrällä tasaisesesti kasvanut, 24cm.

Tytöllä oli se 6-vuotis neuvola samalla ja kaikki hänelläkin mukavalla mallilla. Kaksi rokotusta sai ja oli oikein reipas. Xylitol pastilleja ja tarra kotiin viemiseksi ;)

Mulla seuraava neuvola menee elokuun alkuun, mutta painotti että tietenkin soittoa sinne päin, jos on tarvetta lisä käynnille. Ja mainitsi että siellä on se hoitotuntikin ark. klo 8-9, että aina saa tulla millä asialla vaan silloin käymään :) Mukavaa palvelua siis.

Taidan heittää pursuavan olemukseni tuohon sohvalle pitkäkseen, niin kyllä nyt väsyttää!

Dumle jolla alkoi juuri 27. rv

Elikkäs kommenttia pukkaa...

Tervetuloa uudet!

Jaksamisia ärsyttävien miesten kanssa! Mulla mies on kyllä innoissaan vauvasta ja kovasti toivottu tämäkin on. Kumpikin raskaus meillä lähtenyt hormoneilla, ei luomusti. Ärsyttää välillä vaan, kun mies tuntuu keksivän kaikenlaista tekemistä pihalla, varastossa, autotallissa tai sitten tässä tietokoneella pitkien työpäivien lisäksi. Välillä oonkin napannut auton, kun on töistä saapunut ja sanonut, et terve, nyt lähden jonnekin tai alan itkemään. Välillä kun tuntuu, ettei mihinkään kotoa pääse. Ne hormonit, ne hormonit...

Kotona meinasin olla ainakin 2v. (siihen saakka saan kuntalisää), luultavasti 3v. niinkun tästä esikoisestakin anoin. Mä teen sitten hoitovapaalla keikkaa, kun se näin hoitoalalla on mahdollista ja töitä tosiaan riittää! Tänäänkin olin töissä ja huomenna menen kans. Lähinnä viikonloppuja olen tehnyt. Niistä kun saa kivat korvaukset ja miehellä viikonloput vapaata. Ens viikon su on sitten viimeinen päivä, kun keikkaa teen. Sitten jään lomailemaan ja odottelemaan äippäloman alkua.

Sydämensykkeistä kyseli Sparven. Saitkin jo vastauksia. Sykkeet voi tosiaan aikalailla vaihdellakin. Yleensä lähellä synnytystä sykkeet laskevat tavallista alemmas.

Turvakaukalosta joku kyseli. Meillä on vauvalle toi Gracon autobaby ja tosi hyvä on ollut sen jalustan takia. Huuto.Netissä on niitä paljon myynnissä.

Nyt tuntuu, että unohtui joku aihe kommentoida. Eipä vaan muistu millään mieleen.

Voinnit mulla enimmäkseen ok. Töitten jälkeen tulee iskiassärkyä joksikin aikaa, mutta iltaa kohti on taas helpottunut. Kovasti pyörii tuo Pikkis masussa. Tuntuu välillä ihan ilkeältä, kun kummasti muljahtelee. Harjoitussupistuksia on silloin tällöin, muttei siis kipeitä eikä säännöllisiä. Öisin ei tahdo uni tulla ja vähän väliä saa vessassa ravata tai juomassa, kun on kauhea jano. Turvotusta ei ihme kyllä vielä ole. Esikoista odottaessa olin joutunut jo sormukset näillä viikoilla ottamaan pois, kun niin turposi sormet ja nilkatkin oli hurjan näköiset.

Edea+Pikkis 28+4

Mun mies lähti juuri tulevan kummisedän ja parhaan ystävänsä kanssa juhlistamaan hänen kesäloman alkua.Alunperin kummisetä anoi miehelleni terassi iltaa ja meidän piti grillaillakkin ennenkuin lähtevät mutta tää ilma ei nyt sitten antanut myöten;(

No ihan kiva kun viimein lähtivät saunoivat ja joivat tässä hieman wiskiä ennen lähtöä.ällö haju ,noi wiskit sun muut konjakit haisee musta normaali tilassakin pahalta:+

Spanrven voi kurjuus se home homma.Mäkin tuossa viime viikolla kaivoin vanhan äitiyspakkauksen tuolta kellarista ja ihme ja kumma ei ollut mitkään homeessa vaikka paljon muita vaatteita saikin pois heittää.Syksyllä kun etsin talvivaatteita niin mun uusi valkoinen topatakki oli hihoista homeessa ja sitä kun surkuttelin töissä niin meidän laitsari oli sitten ystävällisesti ottanut selvää jostain (tais olla martta-kerhosta)että piimällä lähtee.En sitä kuitenkaan ole vielä kokeillut.Toivottavsti nyt kuitenkin saat homeet pois ja vaatteet raikkaaksi!!

Hoitovapaasta oli ollut puhetta.Mä ajattelin olla kotona vähintään 2 vuotta ehkäpä sen 3v.

Turvaistuimesta.Me ostettiin britaxin istuin huutonetistä.Se on ihan uudenveroinen ja yhdellä lapsella ollut.

Kehdon mies kasasi tänään tuonne makkariin:)

Huomenna ajattelin käydä läpi noita vanhoja vauvan vaatteita ja ottaa nyt erikseen ne ihan mini vaatteet.

Oikea uusi äitiyspakkaus tulee 2 viikon sisällä kun toissa päivänä tuli päätökset kelalta.Ihanaa päästä hipelöimään niitä pieniä vaatteita jotka kuitenkin on aluksi liian isoja:)

Leivoin tänään nuoremman tyttöni kanssa mansikka kakun jonka vien huomenna töihin samalla kun tyhjennän kaappini ja vien sairausloma todistukset.Sitten seuraavan kerran sinne vauvelin kanssa.Toivottavasti sen vauvan ihan oikeasti syliinsä saa,sitä kun ei voi olla mistään satavarma.

Venekuumeilioita täällä onkin minien miehet.Meillä ei sellaista kumetta ole.Mökillä ja miehen lapsuuden kodissa on soutuveneet pienellä moottorilla ja ne on mun miehelle kelvannut.Miestä kiinnostaa kalastus ja metsästys ,jota ei tosin ole harrastanut aikoihin.

Kamala punkeaminen on mun masussa,ihanaa kyllä toi pieni saa mut aina hyvälle tuulelle.Mutta nyt taidan kohta hilpasta petiin.Tuo nuorimmainen saakin nukkua tän yön mun vieressä kun vanhempi on mummolla.Mies saa tyytyä sohvaan kun kuorsaa ja haisee kun tulee:))

Onkohan sinulla jokin jälkistressi kaikista noista tutkimuksista ja odotteluista? Voi olla että sinnittelyjen jälkeen tulee väsymys ja pelko vähän jälkijunassa.

Tunnemyllerryksistä minun on pitänyt pitkään kirjoittaa. Itse huomasin itkeväni kun Teemu Selänne voitti stanley cupin. Enkä ole edes jääkiekkofani. Sitten viikko sitten olin ihan maassa. Melkein suunnittelin avioeroa. Sitten sain aukaistua suuni miehelle ja nyt on paljon parempi olo.

Niin, ne tunnemyllerryksen kaikessa karmeudessaan kuuluvat asiaan ja ovat tarpeellisia äidille ja vauvalle. Äidillä täytyy olla tunteet herkkänä kun alkaa hoitaa vastasyntynyttä. Lasta voi toki hoitaa ilman tunnekontaktia, mutta parempaa hoitoa lapsi saa jos äiti pystyy hoitamaan häntä " ihollaan" omien tunteidensa kautta. Masennus, hirmuinen pelko ja ahdistus, niistä ei tietenkään ole hyötyä kenellekään, mutta tästä " tavallisesta" tunnemylläkästä käsittääkseni on.

Nyt äiti on leiponut sämpylöitä. Ovatkohan hyviä?

terv peikkoäet ja turkulainen lomalla!

Sain vihdoin luettua pinon ihan ajatuksen kera ja jos sais jotain oikeeta asiaakin irti itsestään :)

Ekaks pakko kommentoida näitä uusimpia " huolen aiheita" . Huldion kommentti: " Mies mieluummin töissä tai jossain muualla kuin kotona.." Kolahti niin että upposi. Meillä on suurempana pöytä keskusteluna ollut viime aikoina sama aihe. En tiedä oonko ite jotenkin mäkättävä akka vai sanonko ihan aiheesta - mutta todella alkaa tuntua tuo miehen ainainen työnteko + siihen päälle aina jotain omia juttuja - missäs vaiheessa me sitten ollaan siinä listassa! Toisaalta ristiriitaista, koska tiedän että jonkun on niitä töitäkin tehtävä ja miehellä on suht rankka yöhoitajan työ (eli hoitoalalla), kaikki muuta elävät vain ja ainoastaan miehen työn ympärillä ja hyvin on ymmärrystä saanutkin. Mutta ettei tämä olis liian helppoa - pitää hänen tehdä kahta muuta työtä samaan aikaan! Mitä *piip*!! En tajua miks se raha menee niiin usein meidän muiden edelle..! (vaikka mies onkin)

Toinen juttu oli tää " miehen kriisi" - tai jotain sinne päin. Meillä mies elää ihan selvästi jotain kriisi-aikaa. Valmistautuu tulevaan vauvaan, omalla tavallaan. Ehkä siksikin helposti haluaa pois koti-ympyröistä..(?) En tiiä. Joskus sen on vaikeaa antaa tarpeeksi tukea minulle (just ymmärrystä supistuksiisn ym.), mutta toisinaan on kovin innoissaan ja paijaa sitä masuakin. Mutta selvästi hakee omaa paikkaansa perheessä ja tulevassa muutoksessa. Tämä vauvahan on miehelle ensimmäinen ja minulle toinen, eli sinänsä täysin ymmärrettävää kaikki tunteet hänelläkin.

Eiköhän tässä ollut tätä purnausta taas tarpeeksi. Varmasti on monia samoissa ajatuksissa - uskon näin! Näistä ei vaan ihan aina puhuta ääneen.. Ja luulempa että nää on vaan sellasia asioita jotka kuuluu tähän odotukseen ihan normaalina ihmisten kasvamisena.. tjsp. ;)

Uusille tervetuloa - mammavirtahepo ja Nefertti84! Nostelen vaikka tuota meidän Esittely pinoa, niin voi käydä ilmoittamassa itsensä sinnekkin :)

[b]Colikselle[/b] onnittelut hyvästä kärryvalinnasta, siis tästä toisestakin ;) Toivottavasti saatte sotatilanteesta huolimatta pitää rauhallisen juhannuksen, ilman nyrkin heilutteluja *heh*

[b]Auringontytär[/b], jos energiaa riittää tuu vaan suunnittelee meidänkin ristiäiset – mua jo kauhistuttaa ajatuskin siitä touhusta.. Jaksuja sinne lasten kanssa!

[b]Rakkausvauva[/b] kirjoitteli seksistäkin. Vähän samat fiilikset – huomattavasti onkin vähentynyt ne touhut makkarin puolella, paljon mieluummin käytän senkin ajan nukkumiseen ;) Itse asiassa mulle seksi aiheuttaa aika kovaa supisteluakin, neuvolassa aiheesta puhuin ja todettiin yhdessä, että parempi sitten kuunnella kroppaansa tarkemmin, kokeilla vaikka ihan sitä hellimistä.

[b]Uma[/b] – Tosta maalauksesta tuli mieleen, että kai sitä ois raskauden aikana parempi välttää tai sitten yrittää tuulettaa mahd. paljon tai käydä itse tarpeeksi usein raitistumassa. Mutta ei kai siinä pitäis olla sikiölle mitään suurta vaaraa.. Näin olen ymmärtänyt! Voihan tuota kysyä ihan neuvolastakin!

Juupa juu - Saa nähä mitkä on fiilikset kun mies taas saapuu " sotatantereelle" iltapäivällä :) No joo, olisin halunnut siivota kunnon siivouksen ennen kun se tulee - mutta niin kramppaa toinen jalka, että on vaikea astua. Että ehkä jätän sittenkin siivouksen miehelle, niin kuin oli tarkoitus alunperin.

Mukavaa viikonloppua!

Eipä täällä mitään ihmeitä tapahdu.Töissä pitää painaa ja muuten relailla.Mun olis tarkoitus olla ihan sinne äitiysloman alkuun asti töissä, kun ei oo mitään lomia mitä siihen saumaan sais.Muttas hyvin oon vielä jaksanu.

Eilen oli taas neuvola.Kaikki oli kohdallaan niin vauvan kun munkin osalta.Painoo on tullu koko aikana nyt 7kg.Vauva potkas sitä sydänääntenkuuntelu-laitteen anturia, ei vissiin ollu sen mieleen, että tullaan noin vaan sörkkimään kesken unien.Kohtu on napakasti kiinni jne, eli eipä siellä paljon hullua hurskaammaks tullu, toisaalta hyvä niin.

Onneks nyt ei oo niin kuuma tuolla ulkona kun viime viikolla, että jaksaa taas vähän toimia jotenkin.Miten tää lapsukainen lämmittääkin tosi paljon?Oon aina ollu vilukissa ihan lämpimilläkin ilmoilla, mutta toista on siis nyt...

Tässäpä tärkeimmät.Jaksamisia kaikille, ja lomalaisille loistavia kelejä!

Ei irtoo tästä mammasta nyt kummempia kommentteja - sanotaanko näin että " Äiti on vähän väsynyt.." ;)

Koko päivä ollaan menty pää kolmantena jalkana - vakuutusyhtiössä, työkkärissä, kyläilemässä, kaupassa.. Ja sitten piti(!) ottaa pikkusiskoni tänne yöhoitoon, kun vanhemmat mössivät omat " hoitovuoronsa" , eli ovat molemmilla vuoroviikoin.. (ja nyt sitten molemmilla sovittuja menoja yhtäaikaa!) Pikkuveli meni sitten isommalle siskolle. Nyt vielä omalle tytölle iski kuume ja mua supistelee muutaman minuutin välein.

Mieskin ollut viimeiset 4 päivää töissä niin että ollaan keretty huomenet ja hyvät yöt toivottaa :( Nytkin on vanhemmillaan yötä, kun tätinsä hautajaisiin menee huomenna. *pläääh*

Eli pinna kireenä - onneks aamulla on jo mieli virkeempi, tiedän sen.

Pika kommentit ja sitten nukkumaan.

Hienoa Huldio. Iso taakka vierähti siis harteilta! Hyvä!

Sparven. Muistaakseni etikassa liotus poistaa hometta. Pelkällä konepesulla ja tavallaisilla tahranpoistoilla tuskin lähtevät puhtaiksi.

Kotonaolosta. Aion olla kotona siihen kun lapsi on reilut kaksi vuotta. Meillä menee esikoinen kouluun samana syksynä ja eiköhän minua tarvita kotona siihen saakka. Rahat meillä riittää. Tai siis miehellä riittää, minulla ei. Me elämme näissä raha-asioissa ihan eri maailmoissa. Se onkin ollut minulle kovaa opettelua opetella siihen ettei minulla ole omaa rahaa juuri ollenkaan kun olen kotona. Aina täytyy käydä miehen pussilla. Ehdin elää työssäkäyvän sinkun elämää noin 7 vuotta ennnenkuin jäin kotiin ja on ollut kamalaa olla taloudellisesti riippuvainen. No, ehkä nyt osaan jo paremmin kun alkaa toinen kierros tätä peliä.

Nyt nukkumaan.

terv peikkoäet ja turkulainen sekä nukkuvat neidot.

Esikoisella silmätulehdus. Uusi aluevaltaus meidän sairauskertomuksiin.

Tulin just lääkäristä kun piti mennä tarkkailemaan ennen seuraavaa neuvolaa kohdunsuun tilannetta.Pehmentynyt on ja pituus sama kuin viimeksi n2 1/2cm,ultrallahan se voisi olla vaikka pidempikin kun on tarkempi mitta.Tulipa oikein mojova kunon supistus kun ronklasi,auhh.

Mutta että mulla pitäisi alkaa vuosiloma ens tiistaina niin lääkäri laittoi sitten sairaslomaa äityspäivärahakauden alkuun asti kun en kerran mitenkään tässä pysty lomailemaan.

Automatkoja ei kieltänyt kun ei supistele istuessaan jos vain pysähtelee usein.Mullakun tuo ongelma on kävely,en pysty ottaa kuin pieniä askeleita ja välillä ei tarvitse kävellä kuin muutama metri kun ei enään vaan pysty:" ¤%

Sokerirasitus testin tuloksetkin olivat tulleet ja mulla oli se 1h jälkeen koholla 10.4 eli nyt herkuttelut huomattavsti vähemmälle ja terveydenhoitajalle pitäisi soitella (kun en jaksanut jäädä kyselemään)että miten jatkossa toimin.

Sparvenkos se oli huolissaan alhaisista sydänäänistä.Meidän tytölläkin ne on ollut koko ajan alhaisemmat kuin aiemmin tytöillä kuin olen ollut raskaana(150-160). sillä nyt jumpsuttaa lukemia 120-140,lääkäri on kuitenkin pitänyt niitä hyvinä.Tämä neito on kyllä tosi vilkas tapaus masussa.Oli nyt poikittain(niinkuin arvelinkin)viimeksi lääkärissä istuskeli.

Kenenkäs vauveli istuskeli joskus " kuukausia" sitten siellä melkein synnytyskanavassa?onko vielä siellä niin?

Pippurimamma:Onpa kurjan kuulosta toi sun ihottuma.Eikö ole mitään viilentävää rasvaa mitä voisit laittaa?Tai varmaan kyllä oletkin jo kaikki keinot kokeillut.Toivottavasti menee pian ohi!

Seksistäkin piti vielä muutama rivi kirjoitella.Alkaa olla jo aika epäeroottinen olo tän ison masun kanssa ja asennonvaihdot aikakoomisia kun liikkuminen hankalaa:)Tisseihin ei voi koskea kun maidot suihkuaa...joopa joo ja sitten tuomeidän pikku bööna voisi tietenkin vaikka mielummin nukkua tuolla masussa kun vilkkaasti potkia kun äiti ja isukki hellivät toisiaan.:).Ehkäpä sitten taas joskus vähän naisellisempi olo kun on imetykset ja laihdutukset läpikäyty.

Nyt taidan aloittaa uuden kirjan lukemisen.

Saat kyllä täältä täydet sympatia pisteet.Tosi paskamaisen itsekeskeistä käytöstä ja ajattelua mieheltäsi(MURRR).

Sen verran voin samaistua että mun ex-oli kerran ryyppäämässä(niinkuin aika usein oli viikonloppuisin ja varsinkin silloin kun olin raskaana)mut kerran kun oli taas pois (en ehkä ollut raskaana tai sitten oli km.)tuli mulle yöllä todella voimakkaat menkkakivut jotka kestivät monta tuntia.Mun pienet tyttöni nukkuivat vieressessä huoneessa joten purin peitoa,tyynyä,kättä etten huutaisi täysiä.Lopulta soitin siskolleni joka tuli paikalle pian.Katsoi muo hetken kun vääntelehdin ja olin valkoinen kuin lakana ja sitten soitti ambulanssin.Kun lääkintämiehet tuli paikalle oli pahin jo ohi,olisivat antaneet morfiinia mutta ajattelin että siitä tulee huono-olo(ja kun olokin jo parempi)kieltäydyin.Supistukset siinä sitten laantui ja tuli aamu ja lapsetkin heräsivät.Onneksi sisko laittoi aamupuurot ja sain hetken sängyssä lepäillä.Kun mies sitten tuli kotiin päivällä (kenenlie kottaraisen kainalosta)Kertoi siskoni mitä oli yöllä tapahtunut ja miehen kommentti siihen oli että:Voi,vittu,kaikkee sitä pitää keksiä että sais huomioo,ja sitten halveksuva katse muhun!ETTÄ NÄIN,SIIS MUN EX!

Pointti on siis se että tiedän miltä tuntuu vastaanottaa tommoisia paska kommentteja kuin mitä miehesikin sulle sanoi.

Älä nyt kuitenkaan ihan vielä ala ero suunnittelemaan,kun kuitenkin tämä raskaana olevan mieli on niin vuoristoratainen.

Mitenkäs ne sun supparit nyt?????

Mun supistukset tuntuu olevan pientä sun rinnalla.

Mä olin eilen töissä käymässä n.3 siellä istuskelin ja tultiin kaupan kautta kotiin ja siitä sitten alkoi mojovat supparit että olin 5h sängyn pohjalla ja sattui paljon.Ihan koko tuon ajan supisteli.Jos olis vielä kestänyt jonkin aikaa olisimme lähteneet naistenklinikalle.Nytkin on kyllä sellainen olo että näytille eilisen jälkeen pitäisi ehkäpä mennä.

Tällä erää ei muuta.nähdään taas:)

Eli noista kaksostenrattaista/seisomatuesta. Mä kans mietin, pärjäiskö sillä seisomalaudalla. Meillä tulee ikäeroa (jos laskettuun aikaan päästään) 2v2kk. Hommasin kaksostenrattaat, kun toi poika on aikamoinen menijä. Viihtyy rattaissa (ainaskin valjaissa), mutta ei malttaisi pitää kiinni rattaiden sivusta enkä uskoisi, että malttaisi seisoakaan tuen päällä. " Vapaana" lähtee monesti hortoilemaan päättömästi ja ihan omaan suuntaan ja harvoin tulee huudellessa luokse. Meillä ei siis vielä tehoa tämä " hei, hei, äiti menee nyt, jäätkö sä tänne" . Riippuu paljon lapsesta, toimiiko toi seisomalauta.

Autoista on ollut keskustelua. Meillä kummatkin autot on vaihdettu vuoden sisällä. Hyvin mahdutaan siis ainakin muutama vuosi näihin autoihin. Venekuume on kuitenkin kova mutta onneksi ei ehdi niin haaveilla nyt.

Vauvatarvikkeista. En ole edes katsonut vielä, mitä jäikään esikoiselta. Ajattelin sitten joskus syyskuun alussa palata asiaan. Pitäisi myös ostaa vaunut, kaukalo, kestovaippoja, sitteri ja kantoliina. Saas nähdä, nekin varmaan hommataan sitten joskus. En jaksa nyt kiinnostua ollenkaan. Vaunuja pitäisi vähän miettiä. Haluaisin kevyet ja laadukkaat. Mä edellisetkin myin heti, kun lapsi olivat reilun vuoden. Nyt samalla tavalla varmaan toimitaan.

Minkälaisen turvakaukalon aiotte hommata? Mä haluan sellaisen, jossa on se jalusta. Esikoisella oli Graco mutta nyt on muillakin sitä jalustaa. Paras olisi sellainen, jonka saa rattaisiinkin kiinni.

OMA napa:

Sain ne parvorokkotestin tulokset, olen sairastanut sen joskus, eli vasta-aineet löytyivät. Kävin ensimmäisessä kontrollissa alkuviikosta. Meidän masuvauva oli jo 1100g (viikkoja 25+3) eli tosi iso jötkäle. Esikoisella oli todella paha sikiöaikainen kasvuhäiriö, jonka vuoksi olin tarkkailussa koko raskauden, osan sairaalassa sisällä. Nyt näyttää paljon paremmalta saas nähdä joudunko nyt taas sokerirasitukseen. Mitään viitteitä siihen ei ole muuta kuin tuo isokokoinen vauveli. Toivon, että kasvaisi hieman hitaammin nyt loppuaikoina, miten synnytän yli 4 kg vauvan.

Tänään oli myös neuvola ja hemppa oli tipahtanut 98. Dumle, taidetaan olla samassa veneessä tämän asian suhteen. Sinänsä vähän ihme, koska viime neuvolassa oli 120 ja tässä välissä olen syönyt laatikollisen Obsidaneja. Kuvittelin sen olevan tooosi hyvä. Nyt sitten menen huomenna verenkuvaan, jossa tutkitaan rautavarastoja näin yleisesti. Tässäkin on ohje muuttunut ekassa raskaudessa oli kokoajan alle 100 eikä kukaan puuttunut mihinkään. Loppujen lopuksi synnytyksen jälkeen sain punasoluja melkoisesti, koska luku oli jo painunut 60.

Painoa oli tullut nyt kokonaisuudessaan 4,5 kiloa. Kuvittelin että olisi tullut paljon enemmän. Olen haaveillut siitä, ettei tulisi 10 kg enempää mutta saas nähdä kuinka tässä vielä näitä kiloja kertyileepi. Mä otan kyllä näistä vähän stressiä, koska mulla ei imetys kiloja vie yhtään. Mutta kiva kuulla, että moni on niin sinut asian kanssa.

En ole saanut levätyksi, suppareita on vähän väliä ja sairaalaan en todellakaan päässyt näytille. En saanut tänne ketään ja sammuneen miehen kanssa en IKINÄ jättäisi lapsia ja päätin, että niin kauan kuin suinkin pystyn sinnittelemään olen kotona. SiihenKIN tuo keksi sanoa: et mitä mä sit vielä täällä teen jos nyt NIIN kamalaa on ollut. Ja kun sanoin etten VOINUT jättää lapsia ja EN SAANUT tänne ketään niin siihen vaan et tyhmähän mä olen kun en lähtenyt. OLISI PITÄNYT JÄTTÄÄ LAPSET YKSIN TÄNNE, KYLLÄ NE PÄRJÄÄ... VITTU MIKÄ APINA TOI ON!!!

Mieliala ei kyllä ole nousussa ollenkaan ja edelleen haisee tuossa sohvalla ja valittaa, kun ei saa levätä ja et ei näemmä voi lähteä mihinkään ja et mä haluan sitoa vaan kotiin jne... MÄ IHAN AIKUISTEN OIKEASTI mietin jo eroakin... NIIN pahalta tuntuu!!

kun taas laiskuus vaivaa... mutta kun ite aina raivostun kateltuani montako kertaa sivut on luettu, eika kirjoituksia ole tullukaan, ja sitten ite on tallanen laiskamato! Antakaahan anteeksi, meilla on tayskesa jo tullu ja joka paiva siis helteet +30 paremmalla puolella!

Makin kavin miehen kera ' reissussa' ; autolla 400km ja jalat ' huh huh voi taivas sentaan' . Ekat turvotukset nilkoissa kun en juonu tarpeeks enka kayny vessassakaan kun pari kertaa... viela tanaankin tuo nilkkaluu nakyy just ja just; vesipulloa kanniskelen kuin vauvaa kupeella koko paivan ja yritan juoda!

Muuten olo on mainio; oon aloittanu iltakavelytkin tyyliin hitaasti hyvaa tulee, ja ihan oman jaksun mukaan sadasta metrista eteenpain , heh. Mutta parempi nain kuin paria kuukautta sitten kun en minnekaan voinu liikkua! Olo on muutenkin aikas seesteinen; nuppi jo haluis tehdakin kaikkea, mutta kun en saa nostaa en tehda mitaan kyykkimisiakaan, niin aina pitais pyytaa apua joltain /arsyttaa.

Vauvanvaatteet on taallakin laittamatta paikoilleen; projekti on valmiina paassa, heh, toteutuspuoli siis tekematta! taytyis nuo vaatteet hakea miehen siskolta ensin...

Rattaat kavin siis jo katsastamassa; odottelen elokuun aleja etta ne ostan! Vareina meilla on vain ja ainoastaan joka lajissa siniset, enka nita halua, nama siis sellaset vaalean vihreat, pehmealla kantokopalla.

Mutta eipa tassa kummallisia, kunhan ilmoittelin itsestani. ' Neuvolaan' eli lekurille menen ens viikolla...

Kiloja tullu nyt, hetkinen, kayn vaa' alla: 7.5kg alusta. Ihan rajoilla omaan arviooni ' hyvasta' ...

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 26+5 -

Mummolassa ollaan. Tytöt touhuaa ulkona papan ja enon kanssa ja mummo paistaa pullaa. Leipovat aina tyttöjen kanssa pullaa. Se on likoista ihanaa. Eilen istuimme junassa ja hyvin meni matka. Kiva kun tytöt on jo noin isoja. Ei tarvii pelätä junan vaihtoja sun muita.

Auto-asia on minusta huvittava. Meillä ainakin alkoi taas heti miehellä autokuvastojen selailu kun tuli positiivinen raskaustesti. Mies miettii autoa, minä mietin sitä mieten saamme tarvarat mahtumaan meidän huusholliin ja arjen rullaamaan.

Haikarapolska kyseli vw variant golfista. Minun vanhemmilla on sellainen ja viime kesänä ajeltiin sillä kerran n. 400 km tänne mummolaan. Kaksi turvaistuinta mahtui takapenkille ja kapeapyllyinen mummo vielä keskelle. Tavaratilaa on myös hyvin. Taitaa olla vm 2003. Meidän entisellä audi a4:llä sama homma ei olisi onnistunut mitenkään.

Painosta. Minä aion nyt vakaasti uskoa ja uskotella itselleni, että minulla on sopivan kokoinen maha nyt. Kolmatta ja viimeistä kertaa elämässäni. Painohuolet astukoon kuvioon sitten joulun jälkeen taas. En haaveilekaan mistään painon pudottamisesta tai jumpasta ennenkuin olen kunnolla toipunut raskaudesta ja synnytyksestä. Katsotaan sitten millaisia vinkkejä naistenlehdet tammikuussa antavat painon hallintaan. Minullakin on sokerirasitus tulossa heinäkuun alussa. Ällöttää!!

Nyt syömään mummon ruokia. Ja tuoretta pullaa ; )

terv peikkoäet ja turkulainen mummolasta

Noista tavaroista ja valmiiksi laittamisesta. Just naureskelin tossa itsekseni, et esikoisesta oli tässä vaiheessa hoitopöytä valmiina makkarissa, pinnasänky pedattuna ja niitä piti käydä ihailemassa itsekseen vähän välilä, mut nyt ne on autuaasti jossain varastossa ja aattelin tossa elokuun alussa kaivella ne esiin.

Viime yönä oli oikein kunnon ukkonen ja myrsky, ei tullu paljoo nukuttua kun kuuntelin lähteekö katto lentoon.....onneksi ei, sillä ukko on reissussa.

Mulla on oikea lonkka alkanut kipeytyä oikein kunnolla, saas nähä miten kohta päästään enään linkkaamaan puistoon...no, päivä kerrallaan

hyviä viikonloppuja

t. maitohamsteri ja kirppu 28 +2

Olen jo pitkään lueskellut palstaa, kerran jopa esittäydyinkin, mutta eikös kone kaatunut juuri, kun piti viesti lähettää :(

Hei vaan kaikille siispä! Nopee esittely tässä alkuun:rv 28 (tasan), ennestään 2 lasta (8 ja 9 v). 35 vuotias. Ihana perhe ja onnellinen.

Miksi sitten mun otsikko on epätoivoinenko?. Välillä tuntuu, että tämä raskaus on kaikkea muuta kuin onnellista odotusta. Kävin lapsivesipunkitossa kohonneen veriseulariskin takia -> itkuinen 3 viikon tulosten odottelu, tulos normaali. Kävin 4D ultrassa, jossa lääkäri sanoi sikiön olevan laskettua-aikaa 2 viikkoa pienempi -> kontorollikäynti 4 vkon päätä -> huolestuttaa... Juuri sain sokerirasitustestin tulokset: 2 arvoa koholla -> äitipolille jatkotutkimuksiin...

Onko nyt mitään positiivista? No joo se, että voin ihan hyvin. Ei suppareita, vähän välillä liitoskipuja, olo ihan pirteä, välillä närästää, mutta ei siis mitään normaalista poikkeavaa :)

Tiedän, että meille on tulossa poika ja odotan vauvaa ihan mielettömästi, kaikki perheessämme odottavat. Miksi en ole kuitenkaan lainkaan innostunut vaunujen, tarvikkeiden, vaateiden jne ostosta? Mua vaan välillä pelottaa ihan kamalasti. Ei synnytys, vaan se, että voiko kaikkien näiden jälkeen oikeesti kaikki mennä hyvin?

Mammavirtahepo & Jallu rv 28 (tasan)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat