Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä oli lauantaina vähän ikävä hoitokokemus.. tai ei siinä nyt mitään vaarallista käynyt, mutta vähän jäi itseä muutama asia harmittamaan. Justuksen kummit oli meillä yötä ja ehdottivat, että voisivat illalla hoitaa Justusta, jos haluttaisiin miehen kanssa lähteä käymään ulkona. Innostuttiin, että voitaisiin lähteä pitkästä aikaa ravintolaan, kun Justus on käynyt nukkumaan, niin olisi kummeillakin ensimmäinen hoitokerta vähän helpompi kun ei tarvitsisi muuta kuin valvoa, että toinen nukkuu. Ovat kyllä leikkineet Justuksen kanssa monta kertaa, syöttäneet yms. mutta eivät olleet ilman meitä. Annettiin ohjeet, että jos Justus alkaa itkeä, niin kuinka käydään antamassa tutti ja kohentamassa asentoa mahdollisimman vaivihkaa ja hämärässä. Sovittiin, että 'jos jotain tulee', niin soittavat. Itse ainakin käsitin tuon niin, että jos esimerkiksi Justus herää eivätkä saa häntä rauhoittumaan, niin soittavat heti. Juuri kun oltiin lähdössä, miehen veli vaimoineen kysyi, voisivatko tulla käymään. Sanottiin, että Justus nukkuu jo ja ollaan itse lähdössä ulos, mutta voivat toki tulla tapaamaan kummeja meille. Justus oli sitten ilmeisesti johonkin ääneen vähän herännyt ja alkanut kitistä, niin miehen veljen vaimo oli halunnut mennä rauhoittelemaan, koska ei ole nähnyt poikaa pitkään aikaan, ja miehen velikin oli mennyt katsomaan. Vaimo on sellaisessa ammatissa, että tietää lapsen kehityksestä ja on myös hoitanut omaa kummilastaan, joten luulisi hänen ymmärtäneen, että Justuksen kannalta parasta olisi ollut, että kummi, joka on saanut ohjeet ja leikkinyt koko päivän pojan kanssa, menisi rahoittelemaan. Ilmeisesti huoneeseen oli mennyt sen verran valoa ja ääntä, että poika oli herännyt ihan kunnolla, säikähtänyt vieraita naamoja ja alkanut huutaa. Aikansa olivat yrittäneet rauhoitella ja ottaneet sitten olohuoneeseen leikkimään, kun eivät olleet halunneet häiritä meitä. Sinänsä ihan hyvä, että eivät tunti tolkulla huudattaneet makuuhuoneessa ja ymmärrän kyllä, että ajattelivat meidän vapaailtaa kun eivät soittaneet, mutta oltaisiin voitu yrittää antaa puhelimessa neuvoja ja ainakin jättää jälkiruokadrinkit tilaamatta. Oltaisiin oltu edes vähän nopeammin kotona ja minä olisin voinut imettää. Kummit olivat itse pahoillaan tilanteesta (miehen veli vaimoineen oli jo lähtenyt kun olivat vain ohikulkumatkalla), joten loppujen lopuksi minäkin vain rauhoittelin, että eipä tuo yksi vähän erilainen ilta haittaa jne. enkä sitten oikein saanut sanottua, mitkä asiat minua harmitti. Kuitenkin halusivat auttaa meitä ja tarjota vapaailtaa.

Tulipa tilitystä... Muuten ei kai sen kummempia. Käytiin eilen yhdessä asuntoesittelyssä, kun oli kiinnostava kohde, vaikka tarkoitus onkin muuttaa vasta keväällä. Sovin sitten välittäjän kanssa hinta-arviotapaamisen tästä meidän asunnosta. Tänään on tulossa ja vähän jänskättää, mitä sanoo. Puhuttiin miehen kanssa, että jos hinnat on laskeneet siitä kun ostettiin tämä, niin asutaan vaikka loppuikämme olohuoneen lattialla, mutta halvemmalla ei myydä.

Ai niin, sain äsken Justuksen päikkäreille omaan sänkyyn niin, että ihan hereillä laitoin!Yleensä on tuo päikkäreille nukuttaminen sisällä ollut vähän sellasta kikkailua, että pitää olla puoliunessa ennen kuin laittaa sänkyyn. Aika paljon rattaisiin nukutankin päivällä.

Sivut

Kommentit (24)

Katsotaan mitä saan aikaseksi Eetun unien aikaan.. Paras uutinen meillä tällä hetkelleä se että Eetun hoitopaikka varmistui. Perhepäivähoitaja tossa n.1,5km päässä. Paikka olis kyllä voinut olla lähempänäkin mutta olis kai se voinut olla kauempanakin. Täytyy olla tyytyväinen. Tosta metsän läpi tulee varmaan matkaa kilometrin verran ja jää kamala mäki välistä. Polku ei oo kyllä kovin hyvässä kunnossa mutta kyllä sillä noilla Brioilla pääsee, matkiksilla ei. Ja autolla kai sitä suurimmaks osaks kuljetaan. Miehen sisko on asunut siinä lähellä ja se tiesi mukavaksi tämän hoitajan joten ihan hyvä fiilis. Tutustuminen jää yhden viikon varaan koska ollaan lomalla se viikko 43. Mut luottavainen olo mulla on Eetun suhteen, että kyllä se pärjää kun on niin sosiaalinen eikä juurikaan vierasta. Tai sit voihan se olla ihan kauheeta huutoa mutta sempä näkee sitten. Ei auta etukäteen murehtia.

Tänään ollaan menossa mun työpaikalla käymään, ajattelin kertoa raskaudesta nyt muillekin. Eetun nuha alkaa olla paranemaan päin, satunnaisesti on vaan tukossa (viime yönä) mut hyväntuulinen on ja kiltti oma itsensä. Mun oma vointi on ollut tällä viikolla hyvä =) maanantaina viimeks yrjö lensi ja sen jälkeen onkin ruoka maistunut. Ikävää vaan että mulla tuli takas käsivarteen tosi inhottava ihottuma. Kävin sen takia lääkärissä joskus kesän alussa ja sehän kunnon rasvalla parani mut nyt tuli uudestaa. Rasvan tuoteselosteessa lukee ettei vaikutuksista ihmisen sikiöön tiedetä, eläinkokeissa kai aiheuttanut epämuodostumia joten empä uskalla sitä käyttää.Pitäis vaan olla raapimatta.

MamajaJustus, toivottavasti siellä päivärytmi palautuu unien suhteen. Mites ne ens viikon treffit? käykö sulle ke tai to? Justukselle muuten myöhästyneet 7kk onnittelut.

Heltsy, ne Eetun kitinät johtu varmaan siitä nuhasta. Hienoa että sait töihinmeno-asian päätettyä. Kyllähän sun alalla varmasti töitä riittää myöhemminkin.

Mites Odottelijan ja Eemilin yöt on sujuneet?

Weeran Ainolle 5kk onnittelut! Toivottavasti flunssa on jo selätetty!

Buuffa, me otettiin Eetusta itselle kaikenlaisia kuvia. Kasvokuvia ja istuma- ja seisomakuvia. Paljon on lisäks siskoja kenelle laitetaan kuvia. Nakukuvia meillä ei otettu. Meillä tohon kuvaukseen sisälty 4 niitä 12x15(kai se oli toi koko?) kuvia ja sitä lisänä otettiin sitä kokoa 6kpl ja samoin 6kpl kokoa 10x13. 175e tekee yhteensä. Luulis riittävän.

Dajmin Pätkikselle myös tsemppiä unirytmin palautumiseen. Meillä on tollanen kosteussuojaton puku kokoa 80 ja toppapuku kokoa 86. Toppapukua päästiin eilen jo kokeileen kun täällä oli aamulla pakkasta. Hyvä oli eikä juurikaan liian iso =) varmasti menee tämän talven hyvin. Meillä on sit "kaupunki"reissuja varten h&m ostetut vihreät vähän topatut housut ja takki. Niitä käytetään kauppa ja kyläreissulla. Takki on kokoa 80 ja housut 86, housut on aika väljät mut ei liikaa.

Hyvä että Butterflyn pojat on jo terveitä =)

Pacolle paranemisia! Meilläkin Eetu kerran muksahti sohvalta lattialle, näitähän aina joskus sattuu.

Sara-marialle ja poitsulle vilkutuksia!

Gaiolelle ja Piiperölle myös tsemppiä uni-juttuihin. Kiitos hienosta menusta =) mistä lie tonne hypännyt. Ja kiitos kysymästä, kai siellä masussa on kaikki hyvin.

Tipulle ja Siennalle mukavaa rauhallista viikonloppua.

Nyt syömään kun poitsu vielä uinuu.

hermione ja Eetu 1v ja Eero rv13+1

kiitos kaikille treffiseurasta!

mamajajustus: olipas ikävä hoitokokemus.

sara-maria: löysitkö oikean junan?

meillä on tosi tylsää. mä kävin eilen lekurissa kun korva on kutissu jo kuukauden verran ja olin jo ihan varma et siellä on hirvikärpänen. no ei ollu otus vaan korvakäytävän tulehdus ja vielä molemmissa korvissa vaikkei toinen oireillu mitenkään. kiva laittaa korvatippoja kun ne vie joksikin aikaa osittain kuulon. no, tultiin lekurista himaan niin hetken kuluttua jätkä tippu sängystä lattialle. oli sitten keksiny jonkin oikeasti nopean liikkumistavan. aiemmin liikunu hyvin, hyvin hitaasti ja kääntynyt joko vatsalleen tai selälleen, ei molempia. liekö kierinyt tai oppinut ryömimään? nyt pienellä kuhmu päässä. nähtävästi selvittiin säikähdyksellä, onneksi. hieman oli yöllä kärttyisämpi kuin normaalisti mutta ei onneksi mitenkään sekava tms. annettiin heti panadolia ja sitten jo onneksi hymyilikin. musta tuntuu et mä en oo nukkunu viime yönä juuri lainkaan kun on vaan koko ajan vahtinu et toinen hengittää. tähän asti sen on voinu jättää hetkeksi lelujen kera keskelle sänkyä mut ei sitten enää. toisaalta, ei varmaan ollu vika kerta kun jostain putoaa... varsinkin jos muhun on tullu...

palaan asiaan paremmalla ajalla. t: toipilas&toipilas

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ipana unilla ja äiti netissä, mitä uutta. Ollaan poikkeuksellisesti oltu koko aamupäivä kotona kun ulkona on niin tylsä tihkusade. Olen kyllä sitten saanut imuroitua ja pestyä 2 koneellista lakana- ja pyyhepyykkiä, joten ihan harakoille ei ole aamupäivä mennyt. Iltapäivällä on varmaan pakko käväistä ulkona ettei ipana ala hyppiä seinille.

Hermionen Eetulle oli löytynyt hoitopaikka, onnittelut! Täällä myös jännityksellä odotetaan, mihin kaupunki meidät sijoittaa. Toivottavasti löytyy yhtä mieluinen paikka kuin teille.

Dajmin Pätkikselle kävi pieni haaveri, toivottavasti siellä on jo kriisistä toivuttu. Kyllä mä laittaisin tuon teidän yöhulinan liikkumaan opettelun piikkiin, kuulostaa ihan samalta kuin meilläkin. Uskallankohan sanoa edes täällä, että meillä on nyt nukuttu 4 yötä putkeen ilman yhtään herätystä (nyt tietysti palstakirous iskee). Tänään alkoi tosin aamu jo 6.25 eikä tyttö enää nukahtanut takaisin, mutta päikkäreille simahtikin sitten tosi nätisti kymmenen minuuttia touhuttuaan. Tsemppiä sinne valvottuihin öihin.

Heltsyn Kiia kävelee jo hienosti! Kyselit Siennan liikkumisesta, se kävelee vasta tukea vasten, ei uskalla vielä irrottaa. Eilen seisoi ekan kerran ilman tukea ehkä 5 sekuntia, ihan vahingossa kun oli molemmat kädet täynnä. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa uskalla irrottaa, on kyllä tosi varovainen. Siitä huolimatta pari kertaa päivässä tulee itku kun kompastuu.

Ostin eilen Siennalle 4-palaisen palapelin ja sitä ollaan harjoiteltu tänään. Sienna vaan ei oikein ymmärrä sitä ideaa, haluaa koko ajan kurkistaa palapelin toiselle puolelle, varmaan tarkistaa, että jatkuuko tarina siellä.

Hauska väärinkäsitys syntyi muuten eilen illalla. Kun Siennaa pyytää näyttämään, kuinka pitkä se on, se nostaa toisen tai molemmat kädet suoraan ilmaan. Eilen se heitti palloa ja sanoin että "menipäs se pitkälle", ja ihmettelin kun Sienna nosti kädet ilmaan. Kesti hetken tajuta, että se reagoi siihen "pitkä"-sanaan. Aamulla se puolestaan alkoi yhtäkkiä osoittaa mahaansa ja käsiään ja jalkojaan ja hoki "kokko, kokko". Kyselin, että mikä ihmeen kokko ennen kuin tajusin, että sen pyjama on täynnä sammakon kuvia, Siennan kielellä se on nähtävästi "kokko" (ennen oli pelkkä "ko"). Hassu ipana.

Onko kukaan täällä lukenut niitä Sophie Kinsellan Himoshoppaaja-kirjoja? Ne on vähän liian hömppää mulle, tai niin luulisin, joten en ole lukenut, mutta nyt nappasin mukaan kirjastosta Himoshoppaajan vauvan. Se on tosi hauska, erittäin kevyttä luettavaa jos joku sellaista kaipaa. Sopii myös odottajalle.

Tähän kirjavinkkiin päätämme tämän päivän tarinat. Toivottavasti kenelläkään ei ole yhtä kurja ilma kuin täällä.

Tipu & Sienna 1v

Kiitokset kaikille pk-treffikamuille, oli tosi mukava taas nähdä. Selvisin jopa hengissä sinne leppävaaraan ja sieltä kotia :)

Mama: Harmittavaa, että teillä on takana ikävä hoitokokemus, toivottavasti oli kuitenkin mukava ilta miehen kanssa ulkona. Mites teillä sujui asunto-välittäjän kanssa teidän asunnon arviointi?

Hermione: Lapsen kanssa ei oo niin helppo siivota, sen oon huomannu myös. Meillä on tuo imuri aika mörkö kapistus, ja sitä meillä joutuu käyttämään aika usein kun koirasta lähtee karvaa ja se tuo muutenkin likaa sisälle.

Heltsy: kiva, että teillä oli kiian yökylähoito mennyt hyvin ja pääsitte miehen kanssa viettämään yhdessä laatuaikaa. Kyllä niitä töitä tarjotaan varmaan sitten myöhemminkin.

Weera: Kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Hienoa, jos vaunuissa viihdytään jo paremmin.

Buuffa: Ilmottelehan milloin kisa alkaa niin pääsee äänestämään :)

Dajm: Myöhästyneet 10 kk onnittelut pätkikselle. Mä elättelen toivoa, että poitsu mahtuis vielä tuohon äp-pakkauksen toppapukuun talvella ja siihen kuuluviin töppösiin ja rukkasiin. Tällä hetkellä käytössä on se äp-pakkauksen vanupuku tai fleecepuku tai välikausihaalari, riippuen vähän kelistä ja mihin ollaan menossa ja villasukat/töppöset ja hanskat ja tietenkin päässä on jonkinlainen hattu. Tosin keväällä kirpparilta ostin 80 cm toppapuvun, se varmasti menee sitten kun tuo toinen jää pieneks. Minkä kokosena teillä on muuten tuo äp-pakkauksen toppapuku vielä mennyt päälle?

Odottelija: Eemilille onnittelut uudesta taidosta. Täällä ollaan kyllä valmiita lähtemään tuollaseen viikonoppu treffeille jos vaan joku viittii järkätä :)

Butterfly: Hienoa, että siellä ollaan taas terveitä :)

Paco: Hyvä, ettei tapahtunut mitään pahempaa. Noi lapsukaiset on yllättävän nopeita liikkeissään :) Paranemisia. Niin ja oikea juna löytyi.

Meille ei varmaan mitään suurempaa uutta, kovasti tukea vasten noustaan seisomaan ja kontataan pitkin taloa. Tänään lähetään kerhoilemaan kunhan poitsu herää noilta päikkäreiltä.

-Sara-Maria ja poitsu-

Omanapaisia kuulumisia jälleen. Sienna on ollut oikea pieni riiviö viime päivät, meillä on kai ollut vähän liikaa ohjelmaa. Nyt on sitten ihan hiljaista viikonloppuna, joten toivottavasti se saa vähän rauhoituttua. On meinaan niin kova vauhti päällä että väsykin tulee äkkiä ja sitten vaan kitistään ja äidillä menee hermo. Myöskin kaatuilua ja törmäilyä tapahtuu paljon ja siitä seuraa aina itku.

Tiistaina iltapäivällä kyläiltiin kaverin ja sen tyttären luona ja eilen piti olla toinen kyläreissu, mutta se peruuntui. Mentiin sitten Itiksen Stockalle Hulluille päiville, fiksu ratkaisu... Yhden mekon ostin Siennalle ja kirjan itselle. Tänään illalla oli Siennan kummitäti (mun bestis) kylässä, ei ollakaan nähty ihan hetkeen. Se toi Siennalle kaksi pientä Myyrä-kirjaa synttärilahjaksi, niistä tuli ihanan nostalginen fiilis. Sienna on ihan Myyrä-fani kun meillä on muskarissa sellainen käsinukkemyyrä joka käy haistelemassa lasten varpaita.

Aamupäivällä oltiin kuuntelemassa yhtä kuntavaalipaneelia. Pitäisi vähän alkaa tutustua mahdollisiin ehdokkaisiin, ettei ihan summamutikassa tulisi äänestettyä. Kummasti eri asiat kiinnostaa nyt lapsen syntymän jälkeen kuin ennen...

Hain pari kirjaa kirjastosta, taidan käydä niiden kimppuun. Mukavaa iltaa kaikille!

Tipu & Sienna 1v ja zzz

MAMALLA ollu kurja hoitoon jättämis kokemus. : ( Olis joo voineet miettiä pikkusen enemmän... Joskus tuntuu et yleensä ihan järkeviltä ihmisiltä häviää kaikki älli pienen lapsen kanssa. Tarkotan siis just tommosta et on pakko päästä kattomaan vauvaa, vaikka unien kustannuksella. Kaikkea pitäis olla syöttämässä (semmosta mitä lapsi ei saa vielä syödä ja sit ihmetellään et miks ei nyt vois vähän saada???) ja tyyliin "miks sen nyt tarvii taas nukkua" no siks kun se on pieni lapsi joka tarvitsee unta! Välillä niin ärsyttävää!! Mun oma isä eli Eemilin pappa on meillä ehkä kaikista pahiten järkensä menettäny. Ja mä en meinaa jaksaa yhtään sitä höösäystä. Vaikka kait pitäis ymmärtää, eka lapsenlapsi ja harvoin näkevät. Mut silti. Sori vähän karkas aiheesta. : ) Kiitos manduca tietoudesta. : ) Jos toivois sitä joulupukilta... Oon miettiny sitäki et voisin käydä tanssimassa sen avulla pidempään ku saisin Eemilin selkään. Jossain vaiheessa kun maha enempi kasvaa niin alkaa olee hankalaa tanssia lapsi rinnalla...

HERMIONELLA ja Eetulla oli huono yö takana. Toivottavasti helpottais. Kyllä mä viime yönä kans kirosin ku Eemil oli hereillä puol neljästä viiteen enemmän tai vähemmän huutaen ja mies vaan siirty sohvalle. Voi ku joskus vois itekki vaan siirtyä pois tilanteesta ja joku toinen hoitais. Tajuan kyllä et sillä on töihin meno jne... Mut silti se välillä pännii. Sillä mietinki et jos olis käyny välissä töissä ja mies olis pitäny isäkuukauden ja ollu tääl kotona. Ois voinu pikkusen valasta sille et minkälaista on oikeesti pyörittää tätä arkea. Nyt pääsee tosi vähällä.

HETSYN Kiia oli ollu onnistuneesti yökylässä. Ja teillä ollu mukava ilta. Ihanaa! Mä oon kans suunnitellu et vien Eemilin yöhoitoon ihan vaan siks et saan ite nukkua just niin kauan ku unta piisaa.

No niin huuto kuuluu... Pitää mennä.

Väsyttää ihan armottomasti mutta kun ei kerkeis päikkäreille niin paljon olis kaikkee hommaa. Mä oon aina perjantaisin ihan poikki kun mulla on torstai-iltaisin reenit tosi inhimilliseen aikaan klo 20-22 . Lisäksi ne on vähän kauempana joten kotona oon puoli yhdentoista aikaan ja siitä sitten suihkun ja iltapalan jälkeen sängyssä ehkä 23.15. Ja vaikka on ihan väsynyt niin eihän sitä heti unta saa kun käy vielä ihan ylikierroksilla. Onneksi meillä on huomenaamulta uinnit peruttu, jospa Kiiakin nukkuisi pidempään ja saatais kunnon unet kaikki.

Dajm: voi pikku pipisormi Pätkistä. Ei taida tämän ikäisillä auttaa nalle puh tms. laastaritkaan että malttaisi pysyä haava peitossa. Ja onpa harmi juttu että teillä on ilta ja yöhuutoa ollut. Toivottavasti on ohimenevä vaihe. Miten muuten toimtte kun tyttö herää itkemään? Ja alkaako heti suoraa huutoa vai pienempää itkua? Ihan vaan uteliaisuutta kysyn, en mitenkään pahalla. Meilläkin oli tuollaista yöhuutoa (tai oikeastaan aamuyö) kun jätettiin aamutissittelyt pois. Niin ja oikein muistit, kätilö olen.

Hermione: kuulostaa hyvältä paikalta tuo Eetun tuleva hoitopaikka. Täälläkin on herätty siihen todellisuuteen että pakko alkaa etsimään Kiialle paikkaa jo nyt vaikka varmaa töihinpaluu päivää ei olekaan tiedossa.

Ja Tipun Siennalla on riiviöpäivä menossa (vai oliko se peräti viikko). Jaksuja sinne äitille paljon. Mun pitäis varmaan alkaa tutkiin noita ehdokaslistoja kanssa, ja tekeen ehkä vaalikoneenkin niin ei jää taas viime tippaan tuo valinta. Mitenkäs se Sienna muuten tällä hetkellä liikkui, ei muista nyt just? Kävelikö jo? Kun kirjoittelit tuosta törmäilyistä ja kaatuilemisista. Ja vielä piti kommentoida noista Siennan monista sanoista, voi että kun ihan näin netin välitykselläkin kuulostaa suloiselta "vaapaat" ja muut:)

Jos jotain Kiiasta vielä. Tällä viikolla ollaan alettu ottaan askelia myös ilman tukea, tänään syntyi uusi enkka 5 askelta. Ja syömispuuhat sujuu nykyään hienosti lähes itse, kunhan äiti kaapii välillä ruuan takaisin kasaksi josta lusikka saa sen sitten otettua ja vietyä suuhun. Ja taitaa Kiiakin olla ihan tyytyväinen elämäänsä tällä hetkellä, sen verran monta kertaa saadaan kuulla päivän aikana: HYYVÄ-HYYVÄ.

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivotaan kauniita syksyilmoja jotta päästään vähän ulkoilemaankin ennen loska-aikaa.

heltsy & kiia

Gaiole: kuulostipa herkulliselta tuo sun menu;) Ja kiitoksia työasia tsempityksistä.

Paco: siellä tosiaan kaksi toipilasta, joko on kuhmut ja korvat kunnossa?

Butterfly: siellä oli hyviä uutisia poikien terveystilanteesta, hyvähyvä!

Odottelija: kuulostais mukavalta tuo enskapikkujoulut tai joku muu tapaaminen. Oon itsekin ajatellut että pitäis joskus hypätä junaan ja lähteä kuokkimaan pääkaupunkilaisten treffeille. Mites teidän yöt tällä hetkellä menee?

Weera: Ainolle onnea 5kk iästä!

Ja jos vielä lopuksi vähän Kiiankin kuulumisia. Meillä on tällä viikolla harjoteltu kävelyä myös ilman tukea. Tänään syntyi aamulla uusi enkka, 5 askelta. Ja syömistouhutkin sujuu oikein mallikkaasti lähes itse. Äiti kun vaan kääntää tarvittaessa lautasta ja laittaa ruuan kasaan, että lusikalla sen voi ottaa ja viedä suuhun. Taitaa Kiia olla elämäänsä muutenkin ihan tyytyväinen tällä hetkellä, sen verran monta kertaa saadaan päivässä kuulla: HYYVÄ-HYYVÄ:)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan hyviä ilmoja että voidaan ulkoillakin vähän, loskakelit taitaa jo olla nurkan takana.

heltsy ja kiia

...kun pari juttua kuulosti niin tutuilta. Katotaan ehdinkö näiden unien aikaan muillekin kirjoitella...

..eli tosta välikausihaalarista. Meilläkin kävin kevyttoppis auttamattoman pieneksi, ei tosiaan ole 70 cm. Meillä kun muut vaatteet on kuitenkin 68/74. Sain tutulta käytetyn takin ja housut, jotka on ostettu H&M:ltä ja jos en olisi saanut niitä, olisin varmaan ostanut vastaavat. Ne on sellasta vähän vahvempaa kangasta vuorella, vaikea selittää. Mitään kallista välikausihaalaria en olisi uskaltanut ostaa, kun ei tiedä, mahtuuko keväällä. Ajattelin, ettei varmaan tänä syksynä vielä mennä hiekkikselle tms. niin ei tarvitse olla niin 'suojaava'. Jokos te ootte olleet pihahommissa muutenkin kuin ratasajeluilla? Ajattelin sitten heti kun ilmat lähenee nollaa, siirtyä toppikseen ohuilla sisävaatteilla.

Noista unista... Meilläkin on mennyt päikkärirytmit tällä viikolla ihan sekaisin. Jostain syystä täälläkin on nukuttu aamulla pitkään, mikä on muuten ihanaa mut sotkee rytmiä, ja on ollut kaikkea epäsäännöllistä menoa, ja sitten olen yrittänyt opettaa nukkumaan sisällä... Ens viikolla pitäisi kyllä yrittää päästä johonkin säännölliseen rytmiin kiinni, mutta miten? eli ei sen kummempia neuvoja mut kohtalon toveri täälläkin : )

Jatkan nyt pidempää juttua wordiin, katotaan ehdinkö lähettää vielä tänään...

M & J

Ottaa päähän ihan hirveesti. Eetulla oli huono yö ja heräs taas klo5. Ilmeisesti nuha vaivaa tai sit hammas, ei kyllä todellakaan märkä vaippa ollut viime yönä syy. Sit yritin aamupäivällä kitisevä lapsi perässä roikkuen siivota, kun miehen mielestä viikonloppuna ei tarvinnut! aina jää mulle nää siivoukset. Laitoin sille äsken viestin että sit kun mun työt alkaa ja on eka viikonloppu töitä, saa mies yksin silloin siivota. Saa nähdä miten mukavaa se on kaksin Eetun kans. Kipeehän se Eetu on ja siks niin hankalalla tuulella mut ottaa päähän silti. Onneks se nukahti ainakin hetkeks, paitsi että ääntä jo kuuluu =(

MamaJaJustus, harmi sitä teidän hoitokokemusta. Tyhmiä ne vieraat kun paukkaavat kesken toisen unien pimeään huoneeseen vaan katsomaan Justusta. Liekö niillä ollut ajatuksena "ettei se nyt meitä voi vierastaa?"

Kiva kuitenkin että pääsitte ulkona käymään. Meidän naapurissa olis myytävänä yhtä huonetta pienempi asunto kuin meillä, olispa pojilla leikkikaverit lähellä jos muuttaisitte tänne =) se on siis tässä samassa talossa mut ei ihan seinänaapuri.

Tässä ne vanhat jutut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Eipä se Eetu herännytkään vaikka ääntä kuului, hetkeksi siis vielä sohvalle sudokun pariin. Mukavaa alkavaa viikkoa!

Ai niin Sara-maria, mun työt alkaa marraskuun alussa.

hermione ja Eetu 1v ja Eero rv12+4

Täällä yritetään päästä edes jonkinlaiseen unirytmiin kiinni... eli Pätkiksen unet aivan sekaisin! Esim. eilen nukkua posotettiin molemmat klo 9 asti. Aamupäivä meni perhekahvilassa touhutessa ja yleensä Pätkis nukahtaa sieltä pois tullessa autoon, josta olen siirtänyt nukkumaan sänkyyn. No, nytpä ei nukahtanutkaan! Eikä mitenkään muutenkaan, kun vasta 14.45, kun lähdettiin ratasajelulle. Nukkui siis PUOLI TUNTIA (!) päikkäreitä eilen. Illan oli hoidossa mummolassa, kun kävin jumpassa. Pikku torkut otti sieltä kotiin tullessa autossa. Illalla uni ei tullut sitten millään, 22.30 vasta simahti. Ihan outoa... No, tänään herättiin vähän normaalimpaan aikaan eli klo 7 ja nyt kävi päikkäreille jo 10.30 eli luultavasti nukkuu kahdet päikyt tänään. Joku järki tähän pitäs saada, mutta miten?

Sitten toinen "ongelma": Pätkis on kasvanut kevyttoppiksesta ulos, joten pakko kai sille olis joku välikausihaalari ostaa. Muistelin, että toi vanupuku olis ollut 80 cm, mut eihän se ollutkaan eikä meidän pitkäkoipi enää tohon 70 cm pukuun mahdu. Nyt se ongelma on sitten se, että minkä kokoisen ja millaisen ostais?Tyttö on nyt varmaan jotain 72-74 cm välillä (vähän yli kk sitten oli 70 cm) eli mietin, että ostaisko 80 cm vai 86 cm (vai mikä se seuraava koko onkaan)? Jos 86 cm ostais, niin menis varmaan vielä keväällä sitten, mutta 80 cm on kyllä siinä ja siinä. Toisaalta tässä vaiheessa ei hirveesti haittais, jos olis vähän reilu ja lahkeita+hihoja joutuis vaikka kääntämään, kun ei vielä kävele, että sitä häiritsisi. Sen olis varmaan oltava sitten joku vedenpitävä, jos meinaa, että keväällä olis käyttöä. Lauantaina olis tarkoitus äipän päästä itsekseen kaupoille, joten silloin olis hyvä tuo hankinta tehdä. Samoin olis ostettava rukkasta, toppahattua ja töppöstä... Millaisia teillä käytössä syksyksi ja talveksi? Kenkiä en ihan vielä hanki, sitten talvemmalla, kun näkee, miten jalka kasvaa.

ODOTTELIJA: Ai teillä mies lähtee ihan koko viikonlopuksi metsälle... meillä sentään käy illat ja yöt kotona :) No, hyvä harrastushan tuo on, mieluummin siellä kuin esim. baarissa. Juu, hirvenlihaa laitoin just Pätkikselle viikonloppuna: jauhelihaa keitin ja sekoitin pe-po-soseeseen. Hyvin upposi. Jokos sie olet ehtinyt siitä Eemilille kokkailla?

PIA-MARIA: Vai ei mies ollut innostunut häiden siirtämisestä, kumma juttu ;) No, vitsivitsi... Hienoa, että vauvalupa kuitenkin on jo. Meillä ei kuulemma ihan heti "aloiteta tätä tivolia uudelleen alusta" (suora lainaus miehen sanoista usean huonosti nukutun ja flunssaisen yön jälkeen). Pätkiksen nukkumisajoista ja yksiin päikkäreihin siirtymisestä kyselit: valitettavasti en osaa kyllä sanoa tällä haavaa tähän oikein mitään (katso viestin alku!). Mut NORMAALISTI siis jos on yhet päikkärit nukkunut, niin herää n. 7-7.30 ja käy nukkumaan n. 20-21.

SARA-MARIA: Onnea poitsulle seisomaan nousemistaidosta! Tuosta tripp trappin kopiosta: meillä käytössä ja ihan hyvin toimii. Tosin nyt on Pätkis ruvennut ponnistamaan pöydän reunasta jaloilla (ärsyttävää!) sen verran lujaa, että tuolia joutuu siirtämään sen verran, ettei vaan pääse keikkaamaan. En tiedä, onko tripp trapp siinä mielessä tukevampi. Ei tuokaan ihan helposti keikkaa, mutta parempi olla varovainen.

MAMAJAJUSTUS: Siellä ollut harmittava hoitokokemus, tosi ikävää, että ei ole tajunneet, että toimivat väärin. Toivottavasti kuitenkin jäi kiva olo yhteisestä ajasta miehen kanssa?

HERMIONE: Paranemista Eetulle ja koitahan jaksella. Joo, tuo siivoaminen on kieltämättä hiukan haasteellista lapsi lahkeessa roikkuen. Just oli perhekahvilassa puhetta asiasta ja eräs 9 kk ja 2,5 v lasten äiti toivoi lapsiparkkia (on sellainen kuulemma joskus ollut perhekahvilan tiloissa) takas, että sais edes joskus rauhassa siivota!

HELTSY: Siellä vietetty ihana viikonloppu, varmasti teki hyvää! Ja eiköhän niitä töitä varmaan löydy myöhemminkin, toivotaan niin. Olitkos sie kätilö, vai muistanko ihan väärin?

TIPU: Jokos on ääni palannut? Miulla kipeytyi taas kurkku yön aikana, ja aamulla lähti vain kähinää. Pätkis ihmeissään katsoi, että mitäs se nyt tuommosella äänellä puhuu.

BUUFFA: Kivalta tuo teidän kuvaus kuulosti ja vaihtoehtoja taisi olla runsaasti. Ihan sillä kyselen, että meillähän se 1-v kuvaus olis parin kk:n sisällä ajankohtainen, jos nyt siihen päädytään.

WEERA:lle ja muille vilkutukset!

Dajm + Pätkis (eilen tuli 10 kk täyteen) zzzz kohta 2 tunnin ajan, jee!

Aurinkoista alkavaa viikkoa 41 enskapenskoille ja -mammoille!

Olen pahoillani, en osaa tehdä sitä linkkiä... eli jos joku viitsii laittaa sen alemmaksi...

Sara-Maria: Jännä kuulla miten samassa tahdissa siellä mennään, meilläkin aika tuttuja nuo kopsahdukset/äiti apuun -huutelut. Yöt on jatkuneet suht hyvin, kiitos kysymästä. Viime yönä kerran syötin ja kerran laitoin tutin. Meilläkin olisi edessä tuo turvaistuimen hankinta. Meillä on syöttötuolina vanha perintötuoli, mutta kerhossa Justus on istunut siinä Emman tripp trapp -kopiossa ja oli mun mielestä tosi hyvän mallinen.

Pia: Ostitteko minkä istuimen? Meilläkin olisi kohta edessä. Ihana että mieskin on samoilla linjoilla vauva-asiassa : )

Dajm: Jaksuja sinne hirvestys-leskeyteen! Mutta säästäähän siinä ison summan kauppalaskussa ja hirvenliha on myös tosi hyvää, nam.

Hermione: Hyvä että Eetu on nukahtanut helposti ilman iltamaitoa! Jospa se pidentäisi öitä, eikä sitten jää sellainen tapa, että vielä parivuotiaanakin tarvitsee illalla pullon. Harmi että vieläkin pahoinvointi vaivaa : (

Heltsylle oli tullut töistä puhelu. Miten olit alun perin ajatellut lähteä takaisin töihin?

Odottelija kyselit Manducasta. Kasvot eteenpäin ei voi edessä kantaa, mutta selässä voi. Meillä Justus on nyt tosi hyvin viihtynyt ulkoillessa selässä ja lyhyempiä matkoja myös edessä kasvot minuun päin, esim. jos pitää lähikaupasta (jonne ei mahdu meidän rattaat...) hakea jotain tai jos välttämättä haluaa syliin, kun olen tekemässä kotitöitä. Ihania taitoja Eemilillä! : )

Ja Siennalla myös uusia sanoja! Siennalla on kyllä tosi hienosti kehittynyt puhe, vaikka on kaksikielinen. Mun kummipoika on myös (suomi, ranska) ja hieman normaalia hitaammin alkoi puhetta tulla, mutta nyt kolmevuotiaana puhuu tosi hyvin molempia.

Missäs Weera? Aino pitää ilmeisesti äitin kiireisenä : ) Vilkutukset jos käyt lukemassa!

Jahas, nyt pitää alkaa siivoilla, kun tulee tänään se asunnonvälittäjä.

M & J 7 kk

Mä täällä kovasti mietin mitä ihmettä keksisin ihan itelleni menemistä Siis semmonen vaikka yhden yön yli kestävä reissu tai edes koko päivän juttu niin että mies sais hoitaa Eemiliä. Vaikeeta on, mulla ku kaikki kaverit on noin 600km päässä niin ei niin vaan lähetä tolla kotihoidontuella tyttöjeniltaa viettämään. Mutta mieli tekis niin maan peevelisti.

Järjestetään kuulkaa semmonen enskojen pikkujoulu! Tavataan vaikka jyväskyllässä kaikki joku lauantai, miehet hoitaa lapset, käydään syömässä ja tutustutaan. : ))

DAJM Meillä oli toi ihan sama puku ongelma. Mä sit ostin koon 86 vaikka onki nyt reilu että saa hihoja ja lahkeita käännellä mut jos menis sitte keväälläki. Ostin remun veden ja tuulen pitävän haalarin. Ei oo topattu mut laittaa sit vaan enempi väliin. Tosi vaikee oli enään löytää kokoja, kaikki alkaa oleen jo toppiksia. Tuurilla sit löysin yhden oikeen koon -50%. En oo vielä kerenny Eemilille hirvenlihasta kokkailemaan mutta tarkotus on kyllä... Toivottavasti Pätkiksen unirytmi löytyy. Ja vielä 10kk onnittelut neidille. : )

BUUFFA mulle jäi ekasta raskaudesta semmonen 5kg... Ja olin oikeestaan tossa samassa tilanteessa et ainaki 5kg pois ja jos 10 sais niin olis tosi hyvässä kunnossa. Mut se siis oli tilanne ennen tätä toista raskautta...

HELSY eiköhän niitä töitä tosiaan löydy myöhemminkin. Hieno päätös. : )

Eemil nous eilen eka kertaa lattialla seisomaan ilman tukea. Ei se pystyssä pysyny ku sekunnin. Muuten kyllä pysyy jo aikalailla hienosti, siis silloin ku päästää kädet irti jostain tuesta tai joku laittaa seisomaan. Niin ja sit oppi kiipeämään sohvalle. Tosi kiva. Koira on ihmeissään ku ei pääse enään sinne karkuun ja äidin silmiä tarvitaan taas ihan erilailla. Niin ja kävelee kävelyautonsa kanssa enemmän ku aiemmin, sohvaa vasten juoksee! Ja yöt on sen mukasia että ihan mutamassa päivässä on tapahtunu ihan kauheesti kehitystä. Herää öisin noin tunniks-puolekstoista huutelemaan, tätä on jatkunu nyt viikonlopusta asti...

Joo nyt on mentävä, sohvalle kiipeemisestä tuli kiva leikki. : ) Vilkutuksia kaikille.

Odottelija; Eemil 9kk ja 3pvä + pikku e öö mitähän se onkaan 15+jotain

Kiitokset pk-seudun treffikamuille mukavasta seurasta! Harmi, että jouduttiin lähtemään vähän aiemmin, mutta en viitsi sotkea meidän yksiä päikkyjä, kun ollaan tosiaan menossa vielä iltapäivällä kylään. Sienna vetäisee nyt unet ja lähdetään heti sitten jatkamaan matkaa.

Maman Justuksella oli vähän kurja hoitokokemus, harmi. Heltsyn Kiialla puolestaan parempi. Mun pari kaveria oli eilen illalla kylässä ja tarjoutuivat lapsenvahdiksi sitten kun mies on taas kotona, niin että päästäisiin kaksistaan joku ilta ulos. Ne ei kyllä ole kovin tuttuja Siennalle, mutta voisihan se onnistuakin, jos me laitetaan tyttö ensin nukkumaan ja lähdetään sitten. Nykyään Sienna kyllä saattaa herätäkin kesken unien, tai useimmiten herääkin.

Meillä on nyt ollut kaikenlaista menoa viime päivinä, enkä ole juuri koneella käynyt. Kommentoinnit jää taas vähiin. Multa katosi eilen ääni mystisesti johonkin, nytkin on vähän sellainen kähisevä. Outoa, kun en ole yhtään kipeä. Sienna sitten höpöttää sitäkin enemmän, tänään päivän sana on "vaapaat" (eli varpaat). Yrittää sanoa myös sukka, mutta siitä tulee "kukka".

Nyt en ehdi enempää, mutta loppuviikosta pitäisi olla paremmin aikaa. Palailen viimeistään silloin.

Tipu & Sienna 1v

Huoh. En sit viikolla enää kerennykään koneelle vaikka piti. Eikä nytkään kovin suuri inspis oo päällä. Mut jos nyt vähän jaksais. Meillä oli siis tänään isopapan hautajaiset. Yllättävän hyvin Neea jakso olla vaikka ruoka-aika ja päikkäri aika osu molemmat tilaisuuden aikaan. Hienosti kuitenkin sain Neean ottaan sisällä vaunuissa reilun tunnin tirsat. Sit jakso taas painaa loppuun saakka. Kirkossakin selvittiin suht pienillä mölinöillä. Aika rankkaa oli, mut nyt jotenkin hieman helpottaa. Mieskin lähti mökille nollaan päätänsä.

Tipu:

Hassuja juttuja noi ipanat tekee. Neealta tulee kans ihan hyvin noita "sanoja". Välillä tulee jo ihan oikeenkin koko sana mm. äiti, pupu, kukko, auto, mut yleensä viä joku kirjain puuttuu välistä tai tulee vaan eka tavu. Oon huomannu että r ja l on erityisen vaikeitä. Mutta musta on nykyään hienoo kun Neea ymmärtää jo normi puhetta sen verran että sitä ei aina tartte käydä kantamassa pois jostain vaan voi pyytää tuleen. Tottelee viä tosi nätisti. Lisäks jos joku tavara on hukassa niin Neeakin ettii mielellään sitä. Sit kun haluaa maitoo niin sanoo maau ja menee syöttötuolille. Kiva että teillä on yöt sujunu hienosti. Meilläkin on nyt viime aikoina menny suht kivuttomasti. Ilmoittele sit kun ootte tulossa Tampereelle. Ois mukava tavata ja nähdä Sienna livenä. Kuulostaa niin mainiolta tapaukselta : ).

Heltsy:

Wau siellä kävellään...kohta sä toivot että ois konttaillu viä vähän aikaa.... : ) Täytyy tunnustaa että mä en oo jaksanu antaa Neealle omaa lusikkaa, kun en jaksa siivota. Pitäis varmaan alkaa treenaan nyt kun mummikin toi imukuppilautasen perjantaina tuliaisiks.

Sara-maria:

Kokeilin tässä yks päivä äp-toppapukua ja jouduin kääntään Neealla viä puntteja hieman enemmän kun mitä se valmis käännös oli, jotta pääsi käveleen kunnolla. Neea oli 1 vee neuvolassa 72 cm. Mahtuu varmasti päälle koko talven, ainakin meillä.

Dajm:

Joko Pätkiksen pipi on parantunut?

Ai niin pottaankin on jo saatu saalista, mutta ei vielä kakkaa.

Nyt telkun ääreen...rauhallisia öitä kaikille

Buuffa ja Neea 1v1kk

Mama: Voi ku ikävä hoitokokemus teillä oli. Nuo vieraat tuppaa olemaan niin hulluina noihin pikkusiin että järkikin lähtee huitelemaan muille maille. Toivottavasti teille ei jäänyt ikuisia traumoja vaan uskallatte lähteä uudestaankin kahdestaan tuulettumaan.

Hermione: Eetulle paranemisia:)

Heltsy: Kyllä sitä piristyy kummasti ku saa viettää omaa aikaa rentoutuen. Mäkin olin viime viikonloppuna yhden ystävän kanssa lapsimessuilla, shoppailemassa ja syömässä ja olin ku uus ihminen sen jälkeen:)

Tipu: Sienna oli kyllä niin suloinen pieni höpöttäjä:)

Weera: Kiva kuulla teistäkin:) Mukavia hetkiä harrastusten parissa.

Buuffa: Kovasti oottelen että pääsen Neeaa äänestämään. Neea saa varmasti oikein kunnon äänisaaliin ku me kaikki käydään äänestämässä:)

Dajm: Voi ku kurjaa ku Pätkiksen unirytmi heittelee... Toivottavasti saatte sen pian kuosiin:) Mä oon kanssa pohdiskellu noita haalariasioita enkä tullu oikeen mihinkään tulokseen. Haluisin toisaalta kevyttoppapuvunkin, mut sit anoppi oli käyny ostamassa tollasen Remun 80 centtisen toppahaalarin Leeville. Laurille nyt mahtuukin noi äitiyspakkauksen puvut, vaikka kuinka ja kauan ku on tollai tirppana. Myöhästyneet 10 kk onnittelut Pätkikselle:)

Odottelija: Voi että kuulostais hauskalta idealta noi pikkujoulut. Mä oisin ainakin mukana Jyväskylässä ku siellä ois monta yöpaikkaa:)

Meillä pojat on suht terveitä ollu nyt jo viikon:) Lauri jonkun verran vinkuu mut lääke auttaa. Toi laite alkaa vaan sanoa sopimustaan irti eikä millään jaksas Hyvinkäälle asti lähtee sitä vaihtaa. Onneks meillä on toinenkin laite varalla, mut ei saatas oikeestaan vielä siirtyä sen käyttöön... Huomenna lähdetään mun äitin luo käymään ni pakko ottaa molemmat laitteet mukaan.

Pojat on sit vissiin siirtymässä yksiin päikkäreihin. Eilen nukkuvat enskatreffien jälkeen vaan yhet unet ja aattelin et tää on tälläi poikkeus tilanne mutta tänään sama juttu. Mä aattelin et tää vaihe tulis vasta paljon myöhemmin mut ei näkyviltään. Suht hyvin noi on kuitenkin jaksanu valvoa, vaikka heräävät päikkäreiltä jo tossa kahden ja kolmen välillä.

Loppuun vielä kiitokset kaikille treffikamuille. Ois kiva tosiaan joskus järjestää vaikka sellasetkin treffit että kauempaakin porukka pääsis messiin:)

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi 8kk

Menipä hassusti tuo teksti. Ensin ilmoitti että keskustelu ei ole käytössä ja poisti osan tekstistä mutta toisella yrityksellä suostukin sen laittamaan kaikkineen. No, ottakaa selkoa tosta..

Aika hiljasta tuntuu olevan. Me painutaan kanssa pihalle heti kun saan tän viestin ilmoille. Aamupäivällä käytiinkin moikkaamassa isomummua. Ihan hyvässä kunnossa tuntui olevan vaikka hieman väsymystä valittelikin. Ikää on kuitenkin jo kuukauden päästä 91v. Tosi vaikee oli valkata millä kuvalla osallistutaan kisaan, päädyttiin nakukuvaan vaikka tarjolla oli muitakin hymy kuvia. Se oli vaan niin söpö.

Hermione:

Joo munkin piti viikonloppuna siivota kun mies oli kotona niin oin saanu vähän jeesiä, tai ees sen verran että olis ollu Neean kanssa. No niinhän siinä taas kävi, että ohjelmaa oli sen verran että ei kerenny ja sit maanantaina piti kans yksin hoitaa homma. Neea pelkää viä vähän imuria. Alkaa kieltämättä tääläkin jo vähän kypsyttää kun tää on enemmän sääntö kun poikkeus.

Ei nyt virallisesti oo mitään kilotavoitetta, mut ainakin 5kg ois kiva saada pois. 10 niin oltais jo todella hyvässä kunnossa.

Toi on kyllä tehokas keino pysyä roskaruuasta erossa jos laatta lentää sen jälkeen.

Olipa teillä tosiaan lyhyt kuvaus. Mut mitäpä sillä jos kerran hyviä kuvia tuli. Meillä ois ollu myös valittavana puolen tunnin kuvaus johon ois sis. yks 20x25 kuva, mut otin tän tunnin kuvauksen johon sis 4 14x18 kuvaa. Tiesin että toi meidän elohiiri ei pysy kuitenkaan paikallaan. Lisäks kerettiin ottaan tosi erilaisia kuvia, nakuna taljalla, kahdella eri mekolla, erilaisilla rekvisiitoilla mm. pieten vaunujen, keinuvan ja lampaan kanssa. Millasen kuvan valitsitte Eetusta?

Odottelija:

Kiitos laihis tsemppauksesta. Ihan ok on lähteny käyntiin, vaikka en mitään tappolaihista pidäkkään. Tarkotus ois tosiaan saada vähän pois ennen kun mahdollinen tonska tulee. Jäikö sulle viä paljon kiloja enska raskaudesta jäljelle? Mä ilmoittaudun kans mettäleski jengiin, tosin ei meillä ihan noin suuressa mittäkaavassa kun teillä. Mut yleensä toinen päivä viikonlopusta menee metsästykseen.

Dajm:

En viä tilannu kuvia, mut siihen pakettiin kuulu 4kpl 14x18 kuvaa käsittelyineen. Hetken täytyy mietiskellä mitä valkataan ja sit kysästä mummuilta yms. mitkä kuvat ne haluu. Otetaan varmaan ihan suurennokset kaikille pakollisille vaikka se hieman maksaakin. Sit saatan ottaa muutaman kiitoskortti kokosen kuvan mikäli niitä saa mukavaan hintaan. Niitä voi sit antaa parille kaverille. Isille työpöydälle yms.

Päikkäreistä viä sen verran, että Neea oli suunnilleen saman ikänen kun Pätkis ja se tosiaan ite siirty yksiin, alkuun oli kans samanlailla, että nukku välillä kahdet. Sillon annoin tietysti nukkua.

Ai, lisää porukkaa oli ollu linjoilla tällävälin kun oon tätä rustaillu ja kokkaillu. Täytyy palata illalla paremmalla ajalla jutustelemaan...nyt pihalle

Buuffa ja Neea 1v 1kk

Kiia jo poikkeuksellisesti päikyillä tähän aikaan, kun ollaan menossa puistokaverille leikkimään iltapäivästä. Katsotaan nyt miten ilta menee kun nukkuu unet jo tässä vaiheessa, yleensä kitinää enemmän ja vähemmän muutenkin joten voi olla että tulee pitkä ilta.

Viikonloppu meni hyvin. Kiia oli la-su yökylässä, oikein oli mennyt mallikkaasti eikä äitiä kaivattu. Ihanaa oli myös nukkua aamulla pitkään, melkein puoli kymmeneen asti, ah. Ja ilta konsertteineen ja ravintolaruokineen oli ihanaa ja rentouttavaa myös. Suosittelen kaikille:)

Moni kyseli mun työhönpaluu ratkaisusta. Viikonloppu sitä mietittiin vaikka olin jo melko varma kannastani. Mä sitten päätin että otan riskin ja kieltäydyn vielä tosta sijaisuudesta. Sitä ei ollut mahdollisuutta pilkkoa pienemmäksi (50 tai 78% työajaksi) ja musta tuntu etten ihan vielä halua Kiiaa laittaa kokopäivähoitoon. Toivon siis että töitä löytyy vielä vuoden vaihteen jälkeenkin ja ehkä sitten jo helmi-maaliskuussa voin harkita kokopäivästäkin jos tilanne vaatii. NIin ja ton homman ottamalla olisin melkein satavarmana ollut joulun ja uudet vuodet töissä, eipä sekään kovasti innostanut.

Hermione: Mites Eetun alkuviikko? Onko kitinälälle löytynyt syy? Toi siivoomishomma on kyllä rasittavaa, tutulta kuulostaa! Miehen mielestä ei tarvis oikeestaan koskaan imuroida tai siivota. Ja sit suurin osa jää mulle. Mä en nykyään ees yritä tehdä juuri mitään siivoomista muullon kun Kiian unien aikaan mutta sekin on ärsyttävää kun sitten se ainoa oma hetki menee tylsiin hommiin.

Mama: onpa teillä ollut vähän ikävä hoitokokemus:( Harmittaan jää helposti jos ei kaikki mene niin kun on sovittu. No, toivottavasti uskallatte lähteä toisenkin kerran ulos.

Sara-Maria: Kiia kiittää onnitteluista. Ja poistulle lähetetään vaihdossa onnitteluita uusista taidoista.

pia_maria: uusi istuin oli siellä hankittuna Pötköllä. Meillä olisi lainaistuin odottamassa asennusta autoon (Kiia siis edelleen kaukalossa jonne mahtuu ilman toppavaatteita hyvin kokonsa ja painonsa puolesta), mutta kun ei saa aikaseksi. Lisäksi ollaan mietitty että pitäiskö sittenkin ostaa oma nyt jo kun tuo istuin joudutaan antaan kuitenkin takaisin keväällä kun tarvitsevat itse silloin. Mutta kun ei saa aikaiseksi mitään päätöksiä eikä toimintaa asian suhteen.

Dajmille ja Odottelijalle heilutukset! Samoin muillekin isoille ja pikkuenskoille: Yksis, Häpö, Dese, Buuffa, Tipu, Butterfly, Paco, Gaiole, Fiiu, Bianco, ÄitijaEdwina, Susanna, Norpanpoikanen, Marge, Malaikavaavi, Sanle... ketä jäikään vielä sanomatta (anteeksi siitä). Tulkaapa kertomaan alkuviikon kuulumisia ja suunnitelmia loppuviikolle!

heltsy ja kiia

Menu

Marinoidut oliivit

Yrtti-marinoidut kasvikset

Tomaatti-mozzarellasalaatti

Katkarapu Caesar

Kananpoikasalaatti

Halstrattua lohta

Lihapullia

Parman kinkkua ja melonia

Keitinperunaa

Leipälajitelma

Meijerivoi, tuorejuustolevite

Naudanpaistia, punaviinikastike

Kermaperunoita

Kasviskiusaus

Hääkakku

Sydänpiparit ja makeisia

Kahvi/Haudutettu tee

Mamalla ja Justuksella ollut vähän huonompi hoitokokemus. Tylsä juttu! Me ei olla piiperön kanss vielä hiekkikselle asti päästy. Pitäisi kyllä mennä. Pelkkiä ratas-ajeluita tai kantoreppureissuja ollaan tehty ulkosalla.

Sara-Maria: Piiperö hukkuu siihen äp:n toppapukuun.. On muka 68 cm, oikeesti kyllä 74-80 cm mun mielestä.. Mutta meille siinä mielessä hyvä, että menee tämän talven. Meillä siis tuo 2007 ä-pakkauksen puku, teillä varmaan sama.

Pacon residenssissä sairastellaan, pikaista paranemista sinulle! Ja puhalluksia pojun kuhmuun, siitä se kuhmujen keräys sitten alkaa.. Kun ei niitä kaikkia mitenkään estääkään voi.

Butterflyn pojat siirtyvät jo yksiin päikkäreihin, voi hurjaa! Toivottavasti saatte nyt olla terveinä.

Odottelija Eemilillä oli sielläuusia taitoja, onnea seisomaan nousemisesta! Ja tsemppiä yöhulinoihin, kuulostaa niiiin tutulta..

Dajmille kanssa tsempityksiä Pätkiksen uniongelmiin. Kuulostaa noi päikkäriongelmatkin liian tutuilta :) Piiperö on kanssa nukkunut ihan miten sattuu päikkäreitä. Kivoja ylläreitä olleet sellaiset 15 minuutin pyrähdykset viime aikoina. Ja muuten ollaan niin kärttyistä, kun ei jaksa sellaisilla unilla yhtään mitään. Ulos en saa sitä enää edes nukkumaan. Olen ihan helisemässä ollut viime päivinä. Pätkikselle 10 kk onnea!

Buuffalle tsempitystä painonpudotukseen! Pitää käydä äänestämässä Neeaa :)

Weera ja Aino ovat olleet flunssan kourissa, paranemisia sinne!

Tipulle ja Siennalle vilkuuksia! Toivottavasti meni päikkärit hyvin tärskyjen jälkeen ja jaksoitte vielä kyläillä.

Heltsylle ja Kiialle moikkaus! Siellä oli ollut vuorostaan parempi hoitokokemus. Ja kuule, varmasti teit ihan hyvän päätöksen työnteon suhteen. Töitä ehtii tehdä vielä loppuelämän..

Hermionelle ja Eetulle kanssa heilautuksia. Toivottavasti Eetu on ollut jo parempana ja masun kanssa sujuu ok?

Sitten omia kuulumisia. Piiperö tosiaan nukkuu nykyään vähän miten sattuu. vaunuissa ja rattaissa on maailman tylsintä olla, huutokonsertti alkaa melkein heti. Yöllä herätään ihan millon sattuu, joko huutamaan suoraa huutoa, tai sitten on tutti tippunut tai neiti ihme asennoissa jossain päin pinnistä. Vauhtia on tullut ihan hirveästi lisää liikkumiseen - yhä vaan ryömitään, mutta harjoitellaan kovasti polviseisontaa ja ylöspäin lähtemistä. Tuo varmaan vaikuttaa myös niihin uniin. Ollaan oltu aikalailla liikenteessä kaiket päivät, ja illalla ei ole enää jaksanut palstailla. Nuo lyhyet ja sekavat päikkäritkin ovat vieneet mammalta tietsikalla löhöämisajan :)

Oli kiva tavata pk-seudun enskoja! Toivottavasti taas pian nähdään.

Gaijis ja piiperö, kohta 9,5 kk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat