Seuraa 

Kommentit (16)

Tänään oli lääkärineuvola, ja vauva puksutti 148 tuntinopeudella menemään:D tsuk tsuk tsuk... IHANAA!! se on niin ihana ääni, että ei toista! kaikki muutenkin hyvin, rr on matala edelleen, niinku mulla raskaana on, hb 133 joka on hyvä, ja painoa -2 kiloa! ei haittaa, on mulla mistä luovuttaakkin;) sitten heinäkuussa terkkarille seuraavaks, miksei neuvolaa vois olla joka vko?

Tosiaan, voimia kaikille jotka kärsii pahoinvoinneista, ja muusta ilkeästä. Kaikista eniten niille jotka on repivän parisuhteen kourissa... voimia ja iso hali.

mä en muista yhtään millon oon tuntenu ekan kerran noita liikkeitä, mutta sen muistan että pajon lähempänä vkoa 18, kun 14.... eli aika myöhään? voishan se olla että jos kuuntelis enemmän itseänsä niin tuntis nopeemmin...

no niin... mä meen taas!

priscu ja junapapu 12+4

Tänään sitten käyty np ultrassa, ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Pikkanen vastasi viikkojaan, LA edelleen se 20.12.

Mä kans voisin listailla noit raskausoireita, siis tämän hetkisiä:

*VÄSYMYs ihan ehdoton ykkönen

*Pissattaa ja pissattaa

*Rinnat kipeet, auts

*Pikkuruisia pyrähdyksiä tuntuu masunpohjalla jo toisinaan

Pahaolo toivottavasti jäänyt jo taakse, pahimmillaan se oli tossa viikoilla 7-10.

Ikävää lukea noita parisuhteen ongelmia, toivottavasti saatte kaikki asianne kuntoon. Ei se täälläkään aina niin ruusuilla tanssimista ole. Meilläkin kun on kahden perheen entisen liiton lapset ja yhteiset siihen päälle sovitettavissa keskenään.

Höh, mihin se kesähelteily ny toikeen hävisi?? Vettä van sataa...

Priscu: =) (shh)

Toivomus ja Toive rv 13 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyl on taas ollu väsyjä päiviä...menis tää väsymys jo ohi mut ku ei....

ihan mieletöntä kuinka voi olla nuutunu olo...ei jaksa tehdä mitään.

mul kans pientä kumpruilua masussa kun oikein alkaa kuuntelemaan ja tunnustelemaan,mut neuvolas ne kovasti sanoo et vasta n.rv18 ne sit tuntee...

mul tää öklötys vaan jatkuu ja sekin vieny voimia...en oksenna enää mut kaik öklöttää ja siks ei huvita syödäkkään...

siis mul alkanu masu pyöristyy ja vaatteet jääny pieneks mut painoa mul ei oo tullu yhtää lisää.

päivät yritän jaksaa touhuta neidin kans ja vkl lähettäs systerini luo ja sit hulinaa kun neiti näkee 5 ja 7-v serkkuja. la olis mun serkun häät ja ihan kivaa vaihteluu välillä.

mä innostunu tekee kirppari löytöjä ja ystäviltä saanu/ostanu pikku hiljaa tavaraa vauvalle...ns.kun halvalla saa on hommattava=)

manja-82 rv14+1

Käytiin eilen neuvolassa. Ensin tehtiin pojalle 3-vuotis tarkastus.

Kyseltiin, että kumpi on terävä sohva vai sakset?

-Sohva

' eiku kummalla sinä leikkaat?

-sohvalla

Ja polkupyörä/lentokone -Polkupyörällä lennetään

Pojalla taitaa olla vähän erikoinen huumorintaju, tietää varsin hyvin kyseiset sanat ja asiat. Aamullakin vielä naureskeli, että polkupyörä lentää. :D

Omassa mahassa kaikki ok, sydänäänet kuului. Painoa tullut kyllä lähemmäs 600g/vko. Pitää ruveta liikkumaan enemmän, kun lapsetkin lähtee ensi viikolla isänsä luo.

Miten muilla, joko ootte joutuneet rautaa syömään?

Mulla Hb oli enää 110 ja terkkari suositteli rautaa ottamaan purkista.

PS. Miehekkeestä ei vieläkään ole kuulunut mitään...

Työkiireiden keskeltä:

Marzi 15+2

Eipäs mitään uutta tännepäin. Paitsi että, tänään on ollut pitkästä aikaa sateeton päivä ja päästiin tyttöjen kans käymään leikkipuistossakin!

Onko muilla ongelmaa, että naama kukkii... Tuntuu että on palannu taas murkkuikään ku ottaan ilmestyy näppyjä toisensa perään :( Väsymys on mullakin aivan älytön, mies on vielä ollu nii täypäiväsesti töissä, että kyllä on tämän perheen pyörittäminen välillä ylirankaa. Mietin vaan että mitenkäs sit ku tenavia on 4?

Puistossa käydessä kohtasin taas erään yliuteliaan täti-ihmisen. Rattaissa oli nuo kaikki kolme nii heti uteluja et Ei kai nää kaikki oo sun omia? ja on tainnu tulla tiuhaan tahtiin ku on kolme noin pientä... Ikäerotkin ois pitäny luetella tarkaan ym. Mitähän ois täti tuumannu ku oisin sanonu et neljäs on tulossa. Yritin siinä ystävällisesti, mutta niukasti vastailla tenttiin, vaikka kyllä sisällä kiehui. Ei mua sinällään haittaa kyselyt jos ne on positiivisia, mut tänpäivänen oli tosi tympee muori muutenki. Jotenki vielä tää raskausväsymys ku on päällä nii vielä vähemmän jaksaa tollasia :(

Onkos teillä kaikilla ollu/on tulossa lääkärineuvola? Mulla kun siitä ei ole mitään tietoa... Kerran oon siis käyny ihan tavan neuvolassa. Sillo nvla täti sano et ku sul on kerran toi polikäynti tulossa niin ei varmaan tääl tarvita lääkärikäyntiä? Mut mullahan oli polilla vaan ultra nii et en ymmärrä miten se korvais tän lääkärin??? No pitää maanantaina soitella nvlaan ja kysellä. Tänään myöhästyin soittoajalta ja huomenna ei soittotuntia ole. Eipä tää varmaan nii kiireinen asia oo et pitäis muuna aikana soittaa. Meillä vaan alkaa sulku heinäkuun ajaks et en tiä miten sovitaan käynneistä, seuraavasta nvla käynnistä ei sanonu mitään ku yritin viimeks kysellä. Eihän se tietysti nii tarkkaa tässä vaiheessa oo et miten ne käynnit on mutta inhottaa tämmönen epätietoisuus...

No tulipas tuota joutavanpäivästä jorinaa taas...

Palaillaan! daisy82 rv 13+2

Olo on aivan surkea. Syynä on se, että olemme kaksi päivää tarjonneet kivasta rivitalonpätkästä ja saimme siitä myös vastatarjouksen. Hinta oli meidän budjettiin ok, ja asunto oli tosi käytännöllinen yhdessä tasossa ja isolla pihalla. Mieheni kuitenkin päätti että muita tarjoajia ei ole, joten hän aikoo pysyä alkuperäisessä tarjouksessamme. Mä yritin koko ajan patistaa korottamaan, mutta sain ainoastaan kuulla olevani hätähousu... No eilen asunto meni sitten nenän edestä... :' ( Harmittaa ihan vietävästi ja suututtaa miehen moka. Meille on siis tulossa toinen laspi, joten piha, johon sais vaunut jätettyä suoraan, ois ollu tosi ihana. Tällä hetkellä asumme kerrostalossa. Eniten ottaa päähän kun meillä ois ollu kaikki mahdollisuudet ostaa kämppä... Anteeksi valitus...

Omaan mahaan ei kuulu uutta. Välillä tuntuu epämääräistä möyrintää, mutta varsinaisia liikkeitä en ole vielä tuntenut. Onkohan tyyppi enää hengissä? Eilen oksensin kyllä aamulla ja pahaolo on taas jokapäiväistä.

Eipä muuta tällä kertaa,

mamma05ja07

Täällä torstaita kulutetaan. Aika ihme tämä väsymys. Luulin, että raskausoireet olis jo hävinneet, niin nyt ne pukkaa uudelleen. Ei nyt ehkä ihan niin voimakkaina kuin alussa, mut kuitenkin. Tänä aamuna nukuin 11:een!!! Siis tällaista ei oo tapahtunut vuosiin. Ja todella nukuin. En vain makoillut sängyssä. Eikä ole edes mitenkään tokkurainen olo, niin kuin yleensä, jos nukkuu liikaa. (Anteeksi kaikille, jotka ovat joutuneet nousemaan liian aikaisin. Tämä ei ollut tarkoitettu mitenkään kehuskeluksi siitä, että saa nukkua.) Kyllä mullakin hommia olis ihan riittävästi. Opiskella pitäis, mutta mutta... Itsekuri pitäis kait kaivaa jostain naftaliinista, jotta sais jotain aikaiseks. Tarkoitus olis valmistua ennen vauvan syntymää, mutta toi gradu...aaargh!

Noh, omaan napaan ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Painoa on tullut neljä-viisi kiloa, että hyvää vauhtia ollaan menossa siihen 25 kg:aan. Eilen kuulin sydänäänet lääkärissä ekaa kertaa, syke jotain 155. Eikös sen sykkeen perusteellakin voinut jotain arvailla sukupuolesta (vai eikö?) Loppukuusta seuraava neuvola. Liikeitä ei ainakaan mitenkään selvästi ole tuntunut. Välillä voisi luulla siellä masussa jonkin mönkivän, mutta tiedä häntä.

Jaksamista kaikille, joilla vaikeuksia parisuhteessa. Naiset ovat kyllä selviäjätyyppiä, mennään läpi vaikka harmaan kiven, jos sellainen sattuu tielle osumaan. Tsemppiä!

Marianni rv.13+6

Eilen oli sellanen päivä että oksat pois! Lapset oli ihan superärsyttäviä ja oma jaksaminenkin siinä sivussa ihan nolla. Tänään aamulla ei millään olis saanu kiskottua itteään ylös sängystä ja viedä vanhempaa tyttöä puistoon mutta kun luvattua tuli...siellä olo oli taas sellanen etten taida ihan heti joukkoon kuulua (ollaan asuttu täällä vasta vähän aikaa ja on pieni paikkakunta jossa kaikki tuntee kaikki) Eli suljettu äitirinki seisoo portin vieressä ja taitaa yks sanoa moi. ja vähän jäi fiilis että mahtaako ne nuoret tytöt nyt nähdä sitä mun lasta ollenkaan. Onneks on aika reipas kumminkin. Jotenki mieli on ihan maassa ja kyyneleetki pyrkii väkisin silmään vaikka oikeasti ei ole mitään syytä!! Kaipa tää on taas näitä päiviä ..Empä olekkaan juur herkkänä tässä raskaudessa ollut vaikka muissa onkin vaivannut kovasti. Ehkä se kaikki purkautuu nyt ulos ;)

Joo, mut porskutettaan parhaamme mukaan eespäin..

masu 16+3 ja edelleen liikkeet häviksissä..kai neki sit joku vuos..

kiva vaan istua ja päästä toista kertaa tänään koneelle...lapsi katsoo lasten ohjelmii nii on aikaa...

mä yrittäny syödä täs jotain mikä vain maistuis mut ääh kun jääkaapin avaa kaik öklöttää...

outoo kun ei ekalta tämmöstä ollu ja nyt täävaan jatkuu ja jatkuu...plääh sais jo loppuu ja haluis herkutella niin et se ois kivaa eikä öklöttäs...

juuh näist raskaus oireista kun on ollu puhetta niin niitä kyl piisaa....

mul mieletön väsymys

herkkyys(kyyneleet on aina helpos)

naama kukkii

ja se öklötys on kait pahinta täs

iho tosi kuiva

hiukset on paljon huonommas kunnossa

rinnat kipeet ja varsinkin nännit(multa tipottaa välil jo maitookin)

et semmosta...

muutes osaako joku kertoo mistä kautta saa tietoo yksityisistä paikoista mis tehdää ultria kun tääl mikkelis ei tois synnyttäjällä oo kun se yks äp käynti eli niskapussiseula ja sit voi ite käydä yksityisel mut en tiiä mistä sellasta kysyy ja paljonkohan maksais jos sit rv20 rakenne ultran haluis....

nyt meen väkisin jääkaapil syömää jottai=)

edelleenkii manja 82 ja vilperi 14+1

Heippa! Kylläpä nää päivät lentää, oon kyl käyny aina sillon tällön lukemassa kaikkien kuulumisia, en vaan oo mitään vastaillu.. Laiska ;)

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, maha ei oo viel kasvanu edes, mutta onneks noita liikkeitä tuntuu aina joku päivä.. Sydänäänet kuului ainakin toissapäivänä neuvolassa!

Aikamoista kiirettä on pitäny tuon esikoisen kanssa, ollaan oltu päivät pihalla kun on ollu hyviä kelejä, omat häät on tulossa, ja viikko niiden jälkeen muutto omakotitaloon, eli touhua todellaki piisaa!:)

Varasin jo aikaa rakenneultraan, se olis reilun kk päästä.

Viltsutti rv 15+4

Sataa taas.

Eilen oli eka kunnon närästys illalla, nyt se sitten taas alkaa...Rennien suurkuluttaja olen aina raskauksissa ollut, eikä tämäkään tee poikkeusta :-( Mulla kohtu nostaa kaikki muut sisuskalut ylemmäksi, joten alkaa tämäkin viheliäinen vaiva, ei tarvinnut sentään Rennietä ottaa. Muuten tasasen paksua eloa täällä, lomaa odotellessa, tänäänkin ;-)

ponnari ja itu 13+6

Oon siis ollut todella huolissani,kun liikkeet ei ole vielä tuntuneet(edellisessä raskaudessa tuntui jo kunnolla tässä vaiheessa). Tänään piti olla neuvola ja odotin/jännitin kovasti,että kuuluuko masusta mitään ääntä. No se neuvola-aika peruuntui!! Terveydenhoitaja oli sairastunut,kyllä siellä joku sijainenkin on,mutta ei ehdi kaikkia asiakkaita ottaa vastaan,kun sen ptää tehdä omatkin työt. Mun aika siirtyi ensi viikkoon! Ihan ymmärrettävää,mutta silti kyllä harmittaa. No harmittelin jonkin aikaa tilannetta ja sitten soitin sille sijaiselle takaisin. Sain sovittua,että pääsen huomenna pikaisesti käymään,niin että saan itselleni mielenrauhan(toivottavasti niin myös käy,enkä saa huonoja uutisia). Eli yksi yö tässä nyt täytyy vielä odotella,että saa varmuuden siitä,että onko pikkuisella kaikki hyvin.

Tänään on kyllä ollut oikea masennus päivä. Aamulla olin kyllä ihan pirteä,mutta heti kun sain nuo ikävät uutiset,tuntui että armoton väsymys oikein hyökkäsi päälle! Lisäksi täällä on satanut koko päivän,eipä sekään juuri mieltä piristä.

No tässä kaikki tällä kertaa,palailen huomenna toivottavasti paljon iloisemmissa merkeissä!

Himpula rv15+2

Pitihän tämäkin arvata :P Taustoista sen verran, että mulla on itsepäinen viisuri, joka laskee ja nousee pari kertaa vuodessa. Nousun aikana luonnollisesti aina tulehtuu. Ikinä en ole missään lääkärissä sitä näyttänyt (multa leikattiin ensimmäinen ja ainoa viisuri 14-kesäisenä ja uudestaan en ihan vieläkään taida mennä), olen antanut tulehduksen parantua itsekseen ja nappaillut särkylääkkeitä, jos on kamalasti sattunut. Yleensä rauhoittuu päivässä parissa.

No, nythän sen piti tulehtua taas, jo toisen kerran tämän raskauden aikana. Ja nyt on vähän pahempi tulehdus, eron tuntee heti. Lähdin töistä ajoissa, jotta ehdin päivystykseen, vielä pitäisi tunti kotona hillua, että sinne vastaanotollekin pääsisi :) Ei niin tosin pahaakin, ettei jotain hyvää: sain varattua normaalin tarkistusajan ja sylkinäyteajan. Viimeksi olen käynyt purukalustoani näyttämässä vuonna 99. Saapahan taas nähdä ilmeitä ;) Tosin, mitäpä ne tälle tulehdukselle voi edes tehdä? Muuta kuin putsata vähän. Leikkaukseen en suostu ainakaan ennen kuin vauva on syntynyt, enkä antibioottejakaan voi ottaa, puhumattakaan niistä särkylääkkeistä.

Vauvalla ei mitään uutta. Ärsyttää tämä vaihe: alkustressi on ohi, ultra on ohi, toiseen neuvolaan vielä kaksi viikkoa, seuraavaan ultraan kuukausi. Ihan vielä ei ole puoliväli, mutta eipä tämä ihan alkuakaan ole. Potkuja tosin tulee melkein päivittäin, pitää vähän röhnöttää, että tuntuisivat.

Oma kunto on surkea. Tajusin _vasta_ eilen, mistä mieletön väsymys ja päänsärky johtuivat. Olen unohtanut syödä kotona kokonaan. Töissä syön 4-3 kertaa (hyvin pieniä annoksia), mutta kotona se sitten jää... Lenkille en ole muutamaan päivään päässyt: jalat ei kanna ja väsymys on todella lamaannuttava. Jalat on rikki, ihan kuin olisi vasta juossut maratoonin, eikä lihakset tunnu palautuvan ollenkaan.

Mutta juu, vedän vielä loput suklaat napaan, koska lääkäri varmasti kieltää ne, tai ainakin pitää olla syömättä jonkun aikaa ja sekös tässä asioita auttaakin :P

Nunia ja Lumikko 15+1

Kummallista =)

Eilen oli kammottava päivä kokoajan oli huono olo, en edes konetta saanut auki...

Mutta meidän ultra kuulumisia;

Joku siellä majailee mutta ei kovin riehakas tonttunen tunnu olevan, sydän löi mutta muuten hän vain köllötteli peppu ultraan päin ja lääkärillä kesti aika tovi jotta sai pääperämitan ja niskapussin mitattua. Tämmöistä ei ole ennen ollutkaan, lääkäri töni ja heilutti mahaa ja kaveri vaan on, minä yskin, käänsin kylkeä ja hypin tasajalkaa mutta vauva säilytti asentonsa, mitä nyt pari kertaa säpsähti. Joko hän on hyvin itsepäinen tai unelias, tiedä sitten onko mitään vaikutusta sillä, että minä yleensä nukun juuri tuohon aikaan ;) Emättimen kautta sitten loppuviimeeksi lääkäri sai mitattua mutta sekään ei ollut aivan siitä vaan, sellaisessa kippurassa hän asunnossaan oli=)

Mutta kaikki oli OK, pari päivää lisää antoi tämä ultra mutta sillähän ei ole juurikaan merkitystä.

Muuten täällä meillä on on aika tasaista kiirettä, rehunteko kiireimmillään, onneksi helteet helpottivat niin mä jaksan navetassa paremmin.

Kiva kuulla, että muillakin on ultrasta tullut hyviä uutisia, se on ihanaa!

Tsemppiä kaikille joilla on monimmutkaisia kiemuroita menossa,, olen varma, että kaikki me selviämme =)) paremmin kuin hyvin!

Rilla-ma-rilla 12+3

Vieläköhän joku muistaa reilun viikon tauon jälkeen??

Täällä todella rankka viikko takana. Kävin siis varmistusultrassa silloin rv 10+6 ja np-ultra oli rv 12+5. Tässä varmistusultrassa kaikki tuntui olevan ok, se oli yksityisellä. Mutta np-ultrassa terveydenhoitaja havaitsi vauvan aivorakenteissa muutosta, pelotteli kehityshäiriöllä ja sitä rataa. 6 päivää jouduin odottamaan äitipolille menoa, täytyi miettiä lapsivesipunktioasioita jne... Tiistaina sitten kävin siellä ja lääkäri totesikin että kaikki kunnossa!! Oikeasti, kivi vieri sydämeltä pois... Ei sitä vielä ymmärrä... Varsinkin kun alkuraskaudessa piti olla se rypäleraskaus ja kaavintapäivänä huomattiin että hei, eipäs olekaan. Nyt tämä, mitähän vielä?!

Väsymys helpottanut. Vointi ihan suht hyvä.... Meillähän ne rakennuspuuhat kesken joten miehen aika menee siellä, kiva olisi talo jouluksi valmiiksi saada!!

Hyviä vointeja kaikille!!

Tuikku ja (säikyttelijä) vilpertti 13+6 (tai itse asiassa ultran mukaan jo 14)

näyttää useimmilla olevan masennuspäivä tänään. Voimia kaikille teille ja epätietoisuudessa eläville!

Liikkeita ei ole paljon ehtinyt tunnustella. jonkinlaista möyrinää tuntuu olevan mahassa,ei vieläkään kunnon potkuja,välillä muljahduksia..seuraava neuvola n. 2 viikon päästä.

Touhusin tänään pihalla ja vähän väliä piti istua ja hengähtää. Hengästytti ihan hirveästi!! Mitenkäs muilla?

Pikkuveli on ollut meillä " lomalla" , tai ennemminkin töissä :). Tänään on sitten lähdössä kotiin.

Meillä on sukuun ja kaveripiiriin tulossa monta vauvaa vuodenvaihteessa. :) Arvaattekin varmaan mistä sitten puhutaan kun nähdään.

Siivouksia voisi aloitella tänään, ei jää kaikki yhdelle päivälle..

Jaaritusta, jaaritusta..

Illan jatkoja!!

Puolkymmpi rv 15+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat