Vierailija

Kuka hoitaa työllistämistuella olevan asioita jos joku menee pieleen?

Mulla työpäivä pitäisi olla 6,5 tuntia kun siitä kerran maksetaankin mutta mulla teetätetään jatkuvasti ylitöitä joista en saa korvausta,sijaisia ei oteta vaan jos joku lähtee vuosilomalle tai on muutoin pois,hommat sysätään mun niskaan. Meillä ollaan muutenkin koko ajan 1-2 työntekijän alivoimalla vaikka kaikki olis töissä kun eivät palkkaa lisää työntekijöitä.

Olen kyllä liitossa,onneksi,mutta sopimus tehdään työvoimatoimiston ja työnantajan johdosta.

Kommentit (3)

Sinä olet oikeuksiesi ja velvollisuuksiesi puolesta täysin samanlaisessa asemassa kuin muutkin työntekijät. Se tarkoittaa, ettei sinulla ole oikeutta mihinkään erikoiskohteluun siksi, että työnantajasi saa palkkaukseesi tukea eikä toisaalta työnantajasi voi teettää sinulla sellaista mikä ei ole normaalin alasi työehtosopimuksesi mukaista. Se, että yritys saa sinusta palkkatukea (työllistämistuki on vanha termi), ei vaikuta millään muotoa työsuhteesi muotoon.

Palkkatuki on tarkoitettu työnantajalle tueksi sellaisen henkilön palkkaamiseen, joka on ollut jonkin aikaa pois työmarkkinoilta ja joka todennäköisesti tarvitsee perehdytystä tehtäviinsä eikä siten ole yhtä " tuottoisa" vielä työsuhteen alussa kuin joku pitkään alalla ollut tai suoraan toisesta työstä siirtynyt. Palkkatuen maksamisen ehtona on alan työehtosopimuksen mukainen palkka, joten senkin puolesta olet oikeutettu samanlaiseen kohteluun kuin muutkin ko. työehtosopimukseen kuuluvat.

Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että paikallinen sopiminen asioista on erittäin suositeltavaa. Siinä ei kuitenkaan kannata vedota missään tapauksessa sinusta maksettavaa palkkatukeen.

Nim. työvoimahallinnon työntekijä

än takana kun ei pysty eikä jaksa tällä työntekijän määrällä tekee hommia. Kaksi ihmistä jäi eläkkeelle pari vuotta sitten eikä lisää ole otettu vaikka työnmäärä on lisääntynyt laajennuksen ansioista.

Kyllä se vaan niin on että työntekijälläkin on oikeutensa eikä vaan velvollisuutensa.

Ja ihmeellisintä on se,että vakityöntekijöitä ei kyllä laiteta muiden hommia tekemään mutta minut laitetaan kun olen työllistämistuella.

Ennen kuin tulinkaan taloon töihin,oli joku " uskaltautunut" sanomaan että homma leviää täysin käsiin,oli työnantaja vain tuumannut ettei häntä kiinnosta.

Se vaan on tosiasia että kohtuutonta on valittaa työnjäljestä jos pitäisi ehtiä esim.8 tunnin työt tehdä 6,5 tunnissa. Diihen kun ei vakituisetkaan pysty. Saati sitten kun teet omat työt ja vakinaisen 8 tunnin hommat LISÄKSI,edelleen siinä 6,5 tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä sinäkin olet työsopimuksen tehnyt työnantajasi kanssa, koska ainoastaan sitä työsopimusta vastaan työnantajasi on voinut hakea työvoimahallinnolta palkkatukea. Katso siis oikeutesi ja velvollisuutesi siitä ja keskustele tarvittaessa liiton kanssa.

Sinun tehtäväsi ei ole ohjeistaa työnantajaasi sijaiskäytännöistä tai muista vastaavista asioista, sen arvioinnin tekee esimies.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat