Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Työmatkalla kuuntelin ja olin järkyttynyt, että Voicen juontajien mukaan sinne tulleista viesteistä ja puheluista noin 90 % hyväksyy lasten fyysisen kurittamisen! Mun mielestä kauheata! Fyysisen kurittamisen vastustajat kuunnelkaa lähetystä ja laittakaa nyt hyvänen aika viestiä sinne! Ei kai voi olla niin, että vain 10 % vastustaa tukkapöllyjä, luunappeja, läpsäytyksiä jne!

Kommentit (11)

ihan hyvin voi antaa uhmaikäselle tenavalle luunapin tai pienen tukkapöllön jos MIKÄÄN MUU ei tehoa. itse saanut nuoruudessani tonne ylä-asteelle menoon asti selkäsaunan jos en ole ollut kiltti. tai on selvästi ollut tottelematon. eikä se ole pahaa tehnyt! nykypäivän ihmiset on ihan sika itsekkäitä ja omahyväsiä, ei kunnioita toisia, kaikki on hyväksyttyä, on väkivaltasia psykopaatteja..tässä syy: LIIAN HUONO KURI LAPSILLE!

t.20-v äiti

Ei kukaan täysjärkinen ja vastuunsa tunteva vanhempi tänä päivänä kasvata lastaan fyysisellä kurituksella. Pisti myös korvaan, kun toimittaja itse perusteli fyysistä kuritusta sillä, että " tänä päivänä tapetaan ja jatkuvasti puhutaan, että lapset ovat kurittomia, opettajat ovat kouluissa hätää kärsimässä jne." . Vain joku jolla ei itsellä ole lapsia voi luulla, että lapsen kurittomuus tai käytöshäiriöt johtuvat fyysisen kurin puutteesta! Kyllä ko. ongelmat johtuvat pikemminkin siitä, että juuri sitä fyysistä väkivaltaa on perheessä ollut eikä sitten mitään muuta kasvatusta ollenkaan.

Meillä kasvatetaan lapset muilla keinoin, ilman fyysistä kuritusta, ja todella hyvin on mennyt. Kouluikään ehtineet lapset saavat kaikissa yhteyksissä kiitosta hyvästä käytöksestään, mutta kyllä se on vaatinutkin meiltä jatkuvaa kasvatusta, monella tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja lapsettomia ovat myös Juha ja Vappu, joten eivät ilmeisesti hekään oikein ymmärrä mitä puhuvat, jos fyysistä kuritusta kannattivat.

pidät lapsesi tukistamista ja luunapin antoa hyvänä ideana. Se ON tehnyt sulle pahaa, ja nyt jatkat sitten perinnettä oman lapsesi kanssa.

Mun lapsi on usein uhmassaan ihan mahdoton. Mutta juuri näissä tilanteissa joissa " mikään ei auta" on kyse ihan jostain muusta kuin siitä että lapsi haluaa olla ilkeä ja paha. Kun tilanne viedään fiksusti loppuun asti, aikuinen pysyy turvallisena aikuisena ja lopuksi keskustellaan, saan lapseltani usein niin onnellisen hymyn ja halauksen, ettei se ole tottakaan. Olen ihan tasan varma, että lapsi on saanut niistä tilanteista rakennuspalikoita elämäänsä.

Molemmat taisi olla sitä mieltä, että kyllähän ne luunapit ja tukkapöllyt on ihan ok tai vähän enemmänkin kuin ok.. Vappu kertoi, että hänen tuttavapiirissään on sellaisia lapsia, jotka pompottelevat vanhempiaan ihan miten vain, kun ei-sana ei tehoo, eikä kuriteta (fyysisesti).... Kyllä rajat ja kasvatus onnistuu ilman väkivaltaakin!

En olet tottunut väkivaltaan. Ajatus tuntuu todella pahalta, ja tilanteissa joissa kaverini kurittavat omia lapsiaan, NÄEN mitä se tekee lapselle.

Omaa lastani ei ole kuritettu ollenkaan. Hän on mitä hyväkäytöksisin ja ihanin uhmaikäinen! Totta kai meilläkin matsataan monta kertaa päivässä, mutta vieraiden ihmisten suhteen lapsi käyttäytyy kuin enkeli. Ja on todellakin saanut isoja kehuja päiväkodissa, neuvolassa jne.

Täytyy myöntää, että minäkin ajattelin ennen lapsia, että ei luunapeista ja tukkapöllyistä haittaa ole. Mutta niin vaan mieli muuttui jo ensimmäistä odottaessani ja vahvistui vain lapsen synnyttyä; onneksi äly hiipi pintaan, samoin miehellä. Viisi lasta olemme kasvattaneet ilman fyysistä kuritusta, ja hienoja lapsia ja nuoria ollaankin kasvatettu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat