Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta kaikille!

Tänään teen pitkän työpäivän ehkä yli 10h. Saatan roikkua useampaan otteeseen täällä.

-tulppa ja hiplaaja-

rv 19+1

Sivut

Kommentit (23)

Väsyttää.. Taas joku unikausi menoillaan =). Hemppa oli viimeksi päälle 130, katsotaan nyt tarviiko rauta alkaa. Nla ois maanantaina.

Uhmaiästä... Meidän 4-veelle on iskenyt sellainen n. kuukausi sitten. Äiti on tyhmä ainakin 10 kertaa päivässä, ovet paukkuu ja armoton vääntö joka asiasta! Tuntuu ettei osaa terpeeksi hyvin koskaan kieltojaan perustella- on kuin puhelintolpalle puhuisi =). Lohdullista silti on että illalla kiivetään kainaloon ja halataan kovasti...

Nyt on ollut mieli jo hieman rauhallisempi kun pienempi hiljaa potkaisee aina joskus. Helpottava tunne!

Nyt lähden katsomaan kaverin 7kk:tta vanhaa tyttövauvaa =)

Eppuliina rv 18+6 (eli käytännössä " puoliväli" kun on se sektio =))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itkien luin sen, lohduttava runo.

catry: Polttoja oli jonkin verran ennen kuin sain morfiini pitoisen kipulääkepiikin. Vauvan sukupuolta emme tiedä, vauva näytti tytöltä mutta toisaalta taas pojaltakin. Sukupuoli varmistuu sitten patologisissa tutkimuksissa ja saamme sen kuulla sitten myöhemmin. Raskausviikkoja oli 15+3

Itseäni ainakin helpotta puhua myös näistä asioista.

Täällä yksi sairaslomalainen notkuu.. rupee tympimään pikkuhiljaa. Olis ihana päästä töihin jos vointi sen sallisi. Eli vuoto siis jatkuu ja kontrollissa näkyi hematooma edelleen.. paskamaista. saas nähdä saanko kärsiä tästä koko loppu raskauden kun ei se näytä tyhjentyvän vaikka kuinka vuotaa ulos. hemoglobiini on myös sen luokkaista että apuva ja sekös pistää oloa kurjaksi.

Liikkeet onneksi jo tuntuvat ja se helpottaa omaa oloa huomattavasti. Kuinka moni kärsii vielä pahoinvoinnista..? Mä en pääse siitä eroon.. tai en siis oksentele mutta kuvotusta on varsinkin iltaisin. vaikka kuinka yrittää syödä.

Täällä osa on jo käynyt rakenne ultrassa ja oa vielä menossa. meillä ultra on juhannuksen jälkeen ja samalla näkee jatkuuko sairasloma. Meinaako moni kyyä sukupuolta vai tokko ne sitä kertovat ainakaan kovin monessa paikassa?

On tämä aika kyllä mennyt ihan hurjan nopeaa.. puoli välin moni ylittää kohta =)

Terkuin liinu-liisa rv 18+3

Vau, täähän on niinku ihan mun paikka, jos tässä keskustelussa marrasvauvoja on syntymässä ;) Terve kaikille. Tulin tutustumaan tällaiseen...:D

Kylläpä ilman lykkäs, ihan tuli jo syksy mieleen vaikka sit ois kyl vauvan syntymä jo lähempänä ;) Jätettiin tänään leikkipuistoilutki väliin ku en vaan jaksa lähtee talsimaan paria kilsaa sateessa...

Mulle tuli tänään illal ihan kaamee olo. Olin syöny ranskalaisia ja makkaraa ja sen jälkeen tuli heti paha olo sekä jotenki pyörrytti ja väsytti niin et silmät meinas mennä kii jo ruokapöydäs. Onneks olo helpotti ku sain kunnol rauhas levättyy. Eli pahaa oloa on toisinaan edelleen jos ei syö usein ja näköjään jos syö jotain tosi rasvasta tai outoa :( Liinu-Liisa ku siitä kyseli. Sukupuolta ei varmaan kysytä tälläkään kertaa kuhan kaikki ois vaan vauvalla hyvin!

Onkos muilla tuntunu yöllä ikävältä ku kääntää kylkee? Jotenki sattuu ku kääntyy toisella kyljelle ja tietty pelko iskee et onks kaikki kunnossa.

Sanlelle tsemiä huomiseen tenttiin!

Catrylle onnea uuteen kotiin! Muutot on rankkoja varsinki raskaana ollessa!

Shakatak: Hyvä et supistukset on helpottanu! Onpa ikävää et sulla on vielä noi kovaa pahoinvointi! Tää kuvotus ei oo sit mitään verrattuna tohon.

Mauku ja Eppuliina: Meidän kuopus 3v saa myös itku/raivokohtauksia aiempaa enemmän ja ennen niin kiltti tyttö on välillä niin Ei Eitä!

-ebba- : Miten liikuttava ja hellyttävä runo! Kyyneleet siinä tuli!

ama-riia:Supistukset tuntuu kipakoina kohdun kovettumisina. Ei siis välttämättä kivuliaita oo mut mulla on tuntunu niin et masu kovettuu ja tuntuu vähän ikävältä. Olikohan vaikeesti selitetty?

Tarald ja tiitiäinen 17+5

Palasin juuri reissuiltani. Täällähän oli todella surullisia uutisia, olen tosi pahoillani Kauris! En osaa edes kuvitella, miltä teistä on tuntunut! Lähetän paljon voimia ja halauksia täältä! Ebban runo oli kyllä todella kaunis, mies tuli ihan ihmettelemään että mitäs se mamma täällä nyyhkii. Ja meidän 2v tyttö toi paperia ja sanoi että " äiti, älä ikke, tässä papia"

Omaa napaa ei nyt oikein edes huvita kommentoida kun toiselle on käynyt noin.

Palaan paremmalla mielellä takaisin!

T: Nasulina rv 19+4

Pitkästä aikaa taas pinoudun tänne. On ollu muuttorulianssi,kylläkin jo kuukausi sitten mutta jäänyt tää netissä surffailu vähäksi osittain senkin vuoksi.

Kävin viikko sitten ultrassa rv määrittelemässä ja se oli ihan normi TK:n lääkäri huonolla laitteella ja saatiin kasaan sellaiset viikot et tänään olis 16+0. Tuntuis että olis enempi kun olen jo viikon verran tuntenut liikkeet. Mut sitten se määriytyy lopullisesti rakenne ultrassa 3 viikon päästä. Jänskättää vähän se ultra. :) Ainahan se...

Joku kyseli en muista nimeä (pitää yrittää opetella nimet uudestaan) että kyselläänkö sukupuolta rakenne ultrassa. Miehenkaa tultiin siihen tulokseen että kyllä, meillä on ennestään tyttö ja poika eli sukupuolella ei ole väliä mutta halutaan tietää että kumpi tuola mahassa poksauttelee ilmakuplia tällähetkellä. Näin me ajateltiin.

Joku toinen poti edelleen 18rv pahoinvointia, osanottoni. Itse olen tässä raskaudessa selinnyt melko vähällä pahoinvoinnnilla, alkuviikoilla 4-9 oli kovaa kuvousta mutta 12 rv ei ollut tietoakaan enään siitä. MUTTA lohdutukseksi että se on sitten sen merkki se pahoinvointi että istukka ainakin toimii.

Väsymys alkaa ihanasti olemaan muisto vain, jaksaa jo ahertaa päivän ilman päiväunia,,,tai lasten kans lepään sen tunnin sen aikaa kun ne nukkuu, jotta sit ei tule ainakaan iltapäivästä sellaista kaameeta nukkumispakkoa :D mieskun on töissä ei unet niinvain onnistukaan kuten varmasti moni pikkulapsinen perhe tietää.

Onko joitakin aijemmin synnyttäneitä joilla on ollut synnytysmasennusta? Ajattelin avata oman linkin tuonne ja keskustelua siitä miten tulevan synnytysmasennuksen voi ehkäistä ja muutenkin olisi kiva jakaa kokemuksia.

Pitää taas loikkia tänne ainakun kerkee ja muistaa, tää kesä kun on sitä ulkona olemista ja juhlimista, synttäreitä, rippijuhlia, ristiäisiä, reissuja ym, mökkeilyä.

Iloiset päivänjatkot kaikille!

terveisin catry ja vaavi rv16+0

Joku kyseli, että kysytäänkö sukupuolta ultrassa..me tultiin nyt kuitenkin siihen tulokseen että kysytään, vaikka eipä sitä tiedä, kertovatko tai niinkuin esikon rakenneultrassa, tyttö oli sellaisessa asennossa(tai jalat) ettei saanut selvää.

Mulla on ollut vähän huono olo tänään, en tiiä mistä johtuu, kun sitä ei nyt muuten oo ollutkaan..vähän semmoinen nälkäinen, mut kaikki ruoka inhottaa ajatuksenakin. Sit lisähuolena on ollut sekin, ettei eilen oikeen tuntunut yhtään liikettä ja vaikka illallakin yritin oikeen keskittyä, niin ei:( Tänä aamuna on olut kans hiljaista..jotenkin tuo alamaha kipeekin vielä. Tai semmoinen aran tuntuinen, kun liikkuu.

Laittoipa joku kauniin runon tuohon, itkut tuli taas..

Pitää koittaa laittaa tuo ruoka loppuun.

Milenna ja Onni rv 18+5

Tästä vain täytyy jotenkin selviytyä päivä kerrallaan eteen päin. Elokuussa meillä on tulosten kuuleminen sairaalassa että miksi näin kävi, vaikka en tiedä helpottaako se tieto sitten yhtään. Lääkäri sanoi myös ettei välttämättä syytä edes löydetä joten siihenkin täytyy varautua.

Käyn varmasti lukemassa kuulumisianne, kaikkea hyvää teille kaikille! =)

löysin tän ruonon tuolta toiselta palstalta ja ajattelin laittaa sen sull etähän lohdutukseksi:

Katselen täältä kaukaa

Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?

Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,

kun vain katselen täältä kaukaa.

Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,

että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,

pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?

Voitko isän olkaa taputtaa,

ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,

etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.

Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on

luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen

lennän perhosena ikkunaan.

Tietäisipä isä, miten tuulen mukana

hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa

ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.

Ja kun vihdoin kohtaamme,

löytää tarkoituksensa pettymys jokainen

Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää

Koska saan mennä, Taivaan Isä,

joko pian pääsen omaan kotiin?

Voimia teille surunne keskelle!

-ebba-

Itsellä ei ole mitään liitoskipuja vielä tuntenut. Eikä juuri muutakaan.. Muutamana iltana, kun oikein keskittyy tuohon masuun niin (en tiedä kuvittelenko) ihan kuin tuntuisi jotain liikettä. Potkuja tai sellaisia tömähdyksiä. Mulla ei niistä perhosen siipien surinasta oo ollut tietoakaan. Katsotaan nyt jos vaikka voimistuisi pikkuhiljaa!

Vatsa on pikkuhiljaa kasvanut pieneksi vauva-mahaksi... Ihanaa! Ostin äippävaatteitakin kasan ja hieman ovat vielä isoja, mutta ne kohta siitä masusta täyttyvät.

Pohkeet on muutamana yönä meinannut krampata ja viimeyönä heräsin kun vasen pohje oli aivan krampissa, auts! Eilen kyllä jäi juomiset aika vähille. Muuten kyllä juon vettä aika paljon, varsinkin töissä siitä pullosta on tullut tapa. Neuvolassa sanottiin, että magnesium auttaisi noihin kramppeihin, mutta ei sanottu mitään valmisteen nimeä. Onko teistä joku syönyt ja mitä? Kyllähän ne apteekissakin varmasti tietäisivät.. :-)

Ultra vasta juhannuksen jälkeen maanantaina. Sitä innolla odottaessa!

Pikku ja Kuuttilo tasan 18vk!! :-) :-)

Halaus ja pahoitteluni sekä voimia jatkoon Sinulle ja perheellesi..

Omaa napaa: olin pari päivää mahakipujen takia sairaslomalla lepäilemässä. Onneksi neuvolassa kuului syke ja kaikki ok. Vähän jo pelästyin että nytkö se keskenmeno tulee, kun viime viikolla kävin lapsivesipunktiossa. Ensi viikolla kuulemme tuloksen.

Mulla on yhtäkkiä tuo ylämahakin kasvanut, vielä viikko sitten mielestäni maha oli vain aika alhaalla. Nyt saa jo ruveta käyttämään äitiyspaitojakin :). Mammauikkarit pitäis vielä hankkia.

Esikolla on kauhea uhmakausi meneillään (2 v 4 kk). Aika raskasta kun mieli muuttuu sekunnin murto-osassa ja vastaus kaikkeen on ei... Jopa jos kysyy oliko jäätelö hyvää, vastaus on ei vaikka selvästi nautti siitä :)... Eilen hoidosta hakiessa tönäisi ekaksi tervehdykseksi ja sanoi " äiti pois" . Huoh!

Mauku rv 19+6

Piti niin monee viestiin kommentoida, mutta miksen nyt muista yhtään mitään =) Varmaan raskausdementia iskenyt päälle.

Niin, nämä nyt ainakin muistui mieleen:

Milenna- toivotaan, että kaikki on hyvin!

Paljon tuntui nyt olevan sairaslomalaisia- jaksamisia kaikille teille! Samoin teille, jotka vielä kärsitte pahoinvoinnista ja kuvotuksesta!

Sinulle, joka kärsit edelleen siitä vuotavasta hematoomasta, toivotaan että se nyt pikkuhiljaa alkaisi helpottamaan! Varmasti tosi turhauttavaa!

Omaa napaa. Mulla on nyt jotenkin kauheen kiva vaihe raskaudessa meneillään. Pohkeita on välillä kramppaillut, mutta oikeestaan muuta vaivaa ei ole ollut. Vauvan liikkeet tuntuu päivittäin ja masukin on vielä aika pieni. Onhan tuo jo kasvanut, mutta farkut jalassa tässä silti istutaan edelleen =) Olo on ihanan energinen ja ei oo semmonen " täys" olo enää koko ajan, niinkun alkuraskaudesta, kun piti koko ajan syödä jotain. Joku kyseli aiotaanko ottaa vauvan sukupuoli selville- me ei. Kuopuksesta otettiin, poikaa veikkasivat ja poika tulikin, mutta nyt ajateltiin, että pidetään jännitystä yllä loppuun asti =)

Ultraa odotan kovasti, se on juhannuksen jälkeen tiistaina. Tässä välissä pitäisi lähteä mökille juhannusviikoksi! Ensi keskiviikkona meidän kuopus täyttää 2v ja jotain pientähän sitä vois mökilläkin järjestää. Niin se vaan on aika kulunut...

Vointeja kaikille!

Yaz rv 17

täälläkin jo heräilty.

Nuorempi poika vieressä leikkii, hirveä bionickle-sota menossa, joten pikaisesti kirjoittelen etten tule itsekin ammutuksi tässä istuessani =)

Eipäs tänne ihmeitä kuulu. Sellaisen tempauksen tein eilen et tilasin 4d-ultran heinäkuun loppuun.

En ole koskaan käynyt ja nyt ajattelin et olis kiva käydä katsomassa pientä ja saahan siitä sit kivan muiston kun käynnistä saa dvd:n.

Sitä sais sit katsella kotona ja ihailla pientä.

Ja jos se sukupuolikin nyt paljastuisi =)

Mut taidan mennä keitteleen aamukahvia ja " potkaseen" vanhemman pojan kans hereille.

oikku ja pähkinä 18+5

Eipäs ole tullut taas moneen päivään täällä käytyä.

Aluksi pahoittelut kauris-80 perheelle menetyksestä. Itku tuli kun viestiäsi luin. Ei voi kuvitellakaan miten pahalta tuossa tilanteessa tuntuu.

Itsellänikin on ollut pari päivää huoli pinnassa. Kaveri ei nimittäin ole potkiskellut selkeästi pariin päivään. Jotain pientä kyllä aina tuntuu, mutta niistä ei osaa sanoa onko ne liikkeitä vai suoliston toimintaa. Ensi viikolla olisi neuvola, jospa ne sydänäänet sieltä saatais kuuluviin.

Meidän tuttaville syntyi eilen poika. LA ois ollut vasta elokuussa, mut ei hän halunnut niin kauaa masussa olla. Painoa ei ollut kuin 2200g ja pituutta 45cm. Kuitenkin suhteellisen iso ja pitkä tuon ikäiseksi, ettei mitään hätää ole.

Tämä päivä pitäis pyhittää tenttiin lukemiselle. Huomenna ois tentti ja vielä on melkoinen määrä sivuja lukematta. Samapa tuo toisaalta, kun ulkonakin vettä satelee ja on aika kylmä.

Sanle ja DJ 18+2

Pitkän tauon jälkeen tulin tääällä palstalla pinoutumaan ja luin eilisen kertomuksesi pikku vauvanne menetyksestä.

Surullinen tarina. En osaa sanoa muuta kuin osan ottoni, nuo tyhjät sanat, jotka eivät juurikaan lohduta, jäävät vain tyhjänä kaikumaan päähän ja risteilevät oman tuskan ja ikävän kanssa.

Voimia koko teidän perheelle!

Jos haluat kertoa, mikäli asian jakaminen tuntuu sinusta helpottavalta olisi muutama kysymys.

Oliko synnytyksessä kovatkin poltot?

Saitteko tietään oliko vauva tyttö vai poika?

Mitkä oli raskausviikot?

Ei ole pakko todellakaan vastata ja tarkoitukseni ei ole tunkeilla.

Kylläpäs nukuttikin niin pitkään että. Tosi vaikeeta oli kuudeltakaan vielä nousta... vaikka oli jo yli 9h unta takana. Ei vain malttas ihan hirveän pitkään nukkua kun sit pitää heti lähteä töihin eikä ehdi olla yhtään. Tein tossa äsken ruokaakin evääksi.

PikkuKuuttilolla oli kramppailleet jalat, niin minullakin. Mutta mulla auttaa ihan selvästi se magnesium kramppeihin, sitä voi ostaa ihan marketeistakin. Syön 250mg päivässä. (Paitsi nyt olin pari viikkoa syömättä ja taas eilen meni pohje pahasti kramppiin...) Mä oon jo monena kesänä huomannut ton magnesiumin auttavan, ennen tätä raskauttakin.

Tänään yhtäkkiä rupesin kuulostelemaan masua kun tuntui että siellä joku liikahteli. Vaikee vaan tietää oliko se vaaveli vai jotain pierunpoikasia, kun tää on esikoinen niin ei oo kokemusta mistään... Kyllähän ne vois olla jo liikkeitäkin tässä vaiheessa. Katsotaan ja kuunnellaan miten jatkossa. :) Vähän pelottaa täälläkin että onko siellä masussa mitään elämää, kun viimeksi on sydänäänet kuultu toukokuun alussa yli kuukausi sitten. Seuraava neuvola on kyllä ensi tiistaina, ja ultra sitten seuraavalla viikolla heti juhannuksen jälkeen. Yritän vain olla luottavaisella mielellä ja uskoa että kaikki on hyvin.

Sukupuolesta oli keskustelua. Me ei varmaan kysytä etukäteen vaan säästetään yllätys sinne marraskuulle. :) En oo mitään hankintoja tehnyt vielä vauvalle, ja aion sit ostella sellasia tarvikkeita jotka käy sekä tytölle että pojalle. Kun ei tässä vaiheessa vielä sitä sukupuolta voi 100% varmasti nähdä, niin olispa sitten tyhmää oottaa tyttöä ja valmistautua tyttöön kun tuliskin poika... Missään 4d-ultrassa me ei kuitenkaan aiota käydä.

Kertokaa te viisaammat ja kokeneemmat miltä supistukset tuntuu? Mulla tuntuu välillä töissä sellasta pistävää tai painavaa oloa alamahassa, mutta en osaa päätellä onko ne vain pahempia ilmavaivoja vai supistuksia... Oon yrittänyt kyllä kiinnittää nostotekniikkaan huomiota ja olla rehkimättä liikaa (ja hyvin oon onnistunutkin, ainakin jälkimmäisessä :P).

Ja ihan hirveesti tekis mieli laittaa jo omat housut (mammamalliset) töihin kun työhousut ei tahdo millään asettua niin ettei puristais. Mutta kun en oikein uskalla vielä tehdä asiasta niin julkista. Nyt suurin osa ihmisistä vain ajattelee että oon lihonut mahtavasti viime kesästä ;)

Joo. En muista pitikö mun jotain muuta kirjotella vielä... Hyviä vointeja kaikille, toivotaan että vuotelut ja supistelut lakkaa teillä joilla niitä oli!

<3:llä Ama-riia rv 17+6

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat