Sivut

Kommentit (30)

Palattiin juuri anoppilasta. Oli paljon rankempi reissu kuin kuvittelin... Johtui siitä, kun ei oltu viikonloppua (kuten normaalisti) ja appivanhemmat töissä.

Rankkuus jatkuu. Aloitettiin se (hemmetin) soijamaito ja jätkä vain yökkii, jos maistaa sitä. Meillä kun ollaan syöty vielä 1-2krt/yö, niin on tosi ihanaa öisin. Tänään olis ollu october festit, mutta pakko kai jättää väliin, muuten oon ihan kuollu.

Nyt tarvii taas mennä. Palailen linjoille vasta torstaina. Maitoaltistus pitäis olla perjantaina ja samalla kuullaan verikokeena otetun allergiatestin tulokset.

Justus & (vihdoin) hieman elopainoa saanut poju 14.1.

Iltaa!

Mukava lukee vauvojen kuulumisia =)

Meillä oli tänään 8kk päivä ja neuvola. Mitat 72½cm ja 9150g. Eli ollaan tultu pituuden suhteen tasasesti alas +2 käyrältä +1 käyrälle ja paino on ihan normaali. Pään kokokin oli keskikäyrällä vaikka oon aatellu että likalla taitaa olla keskimäärästä isompi kuuppa.

Uus neuvolantäti oli vähän nuiva. Ei ottanu mitään kontaktia lapseen (paitsi mitatessa otti koivista kii) vaan istu vaan koneensa takana. Tais pyöriä netissä =)

Pinjalla on nyt neljä hammasta. Eteneminen on alkanu viimeaikoina kiinnostaan ja nyt hän saattaa liikkua selällään ja liukumalla liukkaalla lattialla taaksepäin. Ei juuri kääntyile. Tykkää seisoo ja istua tuettuna. Kävelytuoli ja hyppykiikku on edelleen in.

Meillä harjotellaan jo pottailua ja täytyy sanoo että loistavin tuloksin. Pissa tulee pottaan lähes joka kerta kun hänet siihen istutan =)

Nukkuun mennään edelleen klo 22 ja viimeaikoina on ollu vähä merkillinen tapa herätä joka toinen aamu klo 9 ja joka toinen jo klo 7. Ite otan kans omaa aikaa öisin eli valvon helposti pual 3:n. Eli viime yönäkin nukuin 4½h. En nuku päikkäreitä mutta en oo kyllä mitenkä hirveen väsynykkään.. En vaan jotenki malta nukkua.. Ylösnouseminen on kyllä tosi vaikeeta eli me notkutaan kaikki kolme (+ koiruudet) sängyssä suht pitkään. Pinsku kertoo juttuja ja kattelee lelujaan siinä välissä ja me yritetään nukkua..=) Onneks huomenna on ysiaamu.

Pinja syö aamupuuron, lihapurkin päivällä, vihannespurkin iltapäivällä ja hedelmäsoseen iltasella. Ja tissiä. Neuvolantäti tänään kyllä käski vaihtaan sen vihannespurkin lihaan (?)

Kaikki maistuu paitsi se joku possukasvispata. Se on kyllä ihme ällötahnaa.

Meillä on sattunu niin että kaveripiirissä on tosi paljon pieniä lapsia, vauvoja ja raskaana olevia. Lapsettomia pariskuntiakin on. Naispuolisia sinkkukavereita on vaan kaks ja heistäkin toinen raskaana.

Voi sanoo että Pinjan myötä oon saanu kolme uutta kaveria. Yks asuu tässä ihan liki ja etsi netissä vaunuttelukaveria.Eli vastasin ja ollaan nähty silloin tällöin.

Yks otti yhteyttä ylöjärven mammat-palstan kautta kun hänen tyttönsä on syntyny 15min. Pinjan jälkeen. Mielenkiintosta aina vaihtaa kuulumisia kun tytöt on täysin saman ikäsiä.

Ja sit on viä yks entinen hyvä tuttu mistä nyt on tullu hyvä ystävä kun hällekin tuli vauva tossa keväällä.

Niin ja sit on tietty te =) kiitos siitä.

Harrastuksina on edelleen vauvauinti, vauvajumppa ja muskari. Kivaa nähä paljon vauvoja kerralla =). Vauvajumpassa Pinjaa nostellessa tulee kyllä ajatelleeks että onko tässä mitään järkee kun tätä joutuu tekeen ihan tarpeeks kotonakin..

Meillä tehään taas kovasti remonttia. Erityisen onnellinen oon keittiöstä jonka epäonnistunu tapettivalinta nyt korjattiin... Toista eteistä Pete on väkästelly pari päivää. Alkaa oleen suht valmis tää kämppä joten ollaan alettu puhuun uuden rakentamisesta.. Tämmösiä me ollaan =) Kauhee tarve sisustaa.

Ihana kuva Sebastianista! Aion matkia =)

Onko Ametistilla muutes millanen kamera kun tulee niin tosi hyviä kuvia!?

Turvaistuinta ollaan ostamassa ihan näillä näppäimillä. Ilmeisesti tilataan recaron young sport (9-36kg) saksasta. Mitä ootte mieltä?

Tämmösiä tänne. Jatketaan.

Koitan vääntää taas jonkun kuvan tonne loppuun mutta senhän tietää miten siinä käy.

T: Xena ja Pinja 070208

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Terrrrve kaverrrit!

Argh, miksen mä kirjoita tänne aina kun käyn lukemassa... Vätys!

No niin ja sitten "urakan" kimppuun...

MiiKaro: yritä nyt udella siltä mieheltäs, mikä vaivaa! Ja en kyllä kehoita ryhtymään sänkypuuhiin jollei huvita, siitä vasta v*ttuuntunut olo tulee. Siis sinulle. Mies ei varmaan edes huomaa mitään :D

Xena: hui, miten sä jaksat valvoa noin myöhään!!! Mä oisin kyllä ihan vainaa!!

mutsiko: ihania kuvia kerrassaan! Otin mallia siitä pottailukuvasta ja kokeilin Millaa potalle niin, että en pitäny kiinni. Aiemmin ollaan siis koklattu niin, että pidin selästä/kainaloista kiinni, kun vaikutti riuhtovan ties mihin suuntaan siinä. Ja oho, istuikin ihan kiltisti siinä! Pissa tulee pottaan joskus, eikä sitä pottaa kokeilla kuin kerran päivässä yleensä. Vois varmaan useamminkin, mutta ei jotenkin muista :D

Ametisti: voi vitsi, aloititte sitten unikoulun, onneksi olkoon! Me ei vieläkään... Ja ens viikolla ei jaksa, kun mulla on koulua melkein joka päivä ja kasin aamuja vielä nekin (eli pitää nousta klo 6).... Mahtaisko se heräily loppua itsestään.... Olenkohan turhan toiveikas!! Mummo pärjäsi Millan kanssa hyvin klo 13:30 saakka, sitten Milla oli tajunnu, että ei juma, ei ne äiti ja isä täällä tosiaan ole. Oli alkanu pää pyöriä ja katse etsiä, olivat kiertäneet kaikki huoneet (3, heh) ja Milla itkenyt lohduttomasti. Hölmö minä, kun en ollu tajunnu jättää mitään valokuvia! Se olis voinu auttaa. Milla oli rauhoittunut vähän sit sillä, että mummo oli vetäny kaikki keittiön kaapit auki jääkaappi mukaanlukien. Sitä oli Milla sitten äimistellyt niin, että oli suurin suru unohtunut...

Mäkin olin eilen hullareilla. Ostin Millalle pari bodya (sellasia 80 senttisiä eli menee joskus) ja yhdet verkkarit kans 80 cm. Ja sit sellaisen pehmokoiran. Maksoi vaan 8,90 (muistaakseni) ja on melkein Millan kokoinen :D Nimesin sen Reuhu-koiraksi, koska sen kanssa voi reuhuta.

Ametisti: kuinka nopeasti Olavi rauhoittuu ilman tissiä? Kun tuntuu, että Millalle se on periaatekysymys, että sitä tissiä on tultava. Itkee ja valvoo vaikka kuinka monta tuntia, jollei tipu tissiä. Huoh. Mukavaa kylpylälomaa! Toivottavasti kuume talttuu nopsaan eikä kehity miksikään suuremmaksi taudiksi!

Aksiina: ooh, onneksi olkoon kokonaisista öistä!!

Frimmy: oho, teillä mentiin sitten vauhdilla!! Miten meni unikoulu?

No niin, vauvanäyttelystä sitten... Kukaan muu ei ole ilmaissut mielipidettä, niin lyödäänkö lukkoon se 20.10.? Mitäs Ipu ja Magda, huhuu?? Voisiko joku ystävällinen laittaa mulle (meilinä, tekstarina) Pajunkukan meilin/puhkan, niin ilmoitan hänellekin?

Palailemme taasen!

T: Miukkis&Milla 3.1.

Ihania syyspäiviä! Todella kaunista! Aamulla oli aivan ihana hakea kukkia puutarhasta, kuuraa maassa, kirkas sininen taivas ja ruskan värit puissa.

Isi nukuttaa Oavia ylhäällä, saas nähdä kuinka meidän käy! Viime yönä Olavi nukkui meidän välissä ja heräsi kaikkiin kääntymisiin ja ainoa mikä rauhoitti oli tissin luputtaminen. Nälkä hänellä ei ole. Kyllästyin siihen kitinään aamulla ja katosin makkarista klo 7.30. Nukkuivat sitten äijät melkein kymmeneen saakka.

Kiitos Mutsiko! Kiitos unikouluvinkeistä, tänä yönä se nyt alkoi! Eli mies hoitaa yöhärdellin, tissiä ei tarjota. Toivottavasti onnistuisimme! Silmissäni kiiluu jo läpi yön unet :)

Miikaro, ota mies unikouluun mukaan, yksin se on turhan raskasta. Tuollainen sohvalla mököttävä mies onkin tosi eroottinen ja saa naisen kuin naisen himot heräämään :D.

Miukkis: Mites mummo pärjäsi vauvan kanssa? Mulle käy tapaamiseen myös illat, olen yltiöhöveli joustaja :). Nyt vaan jokin päivämäärä, että saan kalenteriin ruksata. Mies keksii kohta jotain työjuttuja ja mun vapaus loppuu.

Olin eilen oikein pääkaupungissa, tapasin esikoisen kummin ja hänen vauvansa 8kk, olimme ihanassa ravintolassa syömässä. Tänään kävin katsomassa vauvaa, joka on 2vk. Kylläpä vauvat ovat pieniä!

Xena1: Iso tyttö teillä! Ihana vedenneito kuvassa. Meillä on ihan tuiki tavallinen digikamera, ei ne vermeet vaan taiteellinen ote :).

Mutsiko: Ihana pottakuva :). Meillä Olavi ei tykkää potasta, hän pissaa ja kakkaa joko suoraan isojen poikien pönttöön tai lavuaariin. Aina haluaa tikistää edes pienen lirun pissaa. Juu ja kellukkeet kiinnostaa, räpläystä ja venyttelyä. Tekin olette muuttamassa. Tampere on kyllä kiva kaupunki. Olen itse todella haluton muuttaja, en ymmärrä miten joku jaksaa pakata ja purkaa tavaroita + kaikki muu työ.

Mitenhän Justuksen muutto sujuu?

Mieheltä meni 28 min. ja Olavi nukkuu omassa pinniksessä. Katsotaan miten meidän hermot kestää yöllä.

Kertokaahan kuulumisia; missä luuraa Frimmy, allu, sammermanni jamoni muu?

Ametisti ja Olavi 13.1

Rännältä tuo nyt jo näyttää, mutta kävipäs maa jo valkoisena. Oltiin ulkona ja keskimmäinen hoputti minua hakemaan sukset ja rattikelkan kesäteloilta. Voi tuota lapsen mieltä =)

Ametisti: Mulla menee siihen nuo hiljaiset hetket että sinkoilen ympäri kämppää ja hoksaan mukamas koko ajan jotakin tekemättömiä töitä, mutta loppujen lopuksi löydän itseni lukemasta lehteä kahvikuppi kädessä. No, kait sitäkin on joskus hyvä harrastaa. Koira on jo nyt erittäin uskollinen ystävä tytölle. Itse asiassa meillä on jo pienimuotoinen ongelma koiran suojeluvietistä Annuun. Ei päästäisi vieraampia (eikä kyllä tutumpiakaan) tytön lähelle ollenkaan. Kyseessä on kuitenkin kääpiökoira, jonka ei pitäisi olla edes erityisen suojeluviettinen.

Onnea Mikaelille konttaustaidosta!

Mutsiko ja Strutsi: jep, ollaan pohjoisesta, tosin tästä ihan Etelä-Lapista, Rovaniemeltä. Tosiaan viime talvenakin satoi vettä vielä tammikuussa, joten mustaan jouluun joutuu varautumaan täälläkin!

En minäkään uskaltanut kesällä lähteä tytön kanssa kivirakkaan, hyvä että tuollaisia turvallisempiakin luontopolkuja on!

Pitää vielä vähän hehkuttaa (toivottavasti ei kostaudu)! Neiti on nimittäin alkanut nukkua läpi yön. Tosin aikaisemminkin on herännyt vain kerran aamuyöstä, mutta enää ei sitäkään. Tuntuu kyllä aivan ihmeelliseltä herätä siihen oivallukseen että on nukkunut itsekin heräämättä koko yönä. Todennäköisesti tätä ei kestä kauaa, joten nautin kun vielä voin...

Otan varaslähdön ja toivotan jo mukavaa viikonloppua!

aksiina ja Annu 28.1

Tervehdys ystävät!

Taas on uusi viikko alkanut. Toivottavasti alku onkin ollut mukava ja jatko on vielä parempi.

Meillä tosiaan oli hyvä alku viikolle kun esikoinen tuli herättämään aamulla minua ja Mikaelia (otin Mikaelin vierelle puoli seitsemän aikoihin kun mies lähti töihin). Katsoin kelloa ja totesin sen olevan kymmentä yli kahdeksan. Ihan normaali heräämisaika siis. Otettiin kuitenkin rauhallisesti siinä ja noustiin rauhassa pesemään hampaat ennen aamupalalle meoa. Sitten huomasin keittiön kellosta, että eihän se puoli yhdeksän ollut vaan puoli kymmenen!!!! Melkeinpä huono omatunto tuli ;) No, tämä on nyt tätä aikaa. Kyllä niitä aamuherätyksiä ehtii tulla sitten kun töihin menee.

Viikonloppuna oli vieraita la-su ja saatiin kämppä siivottua, ihanaa! Oli muutenkin kivaa seurustella mukavien sukulaisten kanssa joita näkee harvoin, syödä hyvin ja joinpa pari lasia hyvää punkkuakin.

Sitten käytiin vielä eilen iltapäivällä sirkuksessakin. Mikael jaksoi todella hyvin ja jopa nautti musiikista, valoista ja varsinkin hevosista! Heti alkuun rupesi "tanssimaan" sylissäni (Pää heilui musiikin tahdissa ja välillä hän hyppi sylissäni ja heilutteli käsiään). Ennen tauon alkamista Mikael rupesi hamuamaan rintaa ja hieman hermostumaan, kunnes näki hevoset. Niitä ensin ihmeteltiin ja sitten Mikel rupesi kannustamaan niitäkin pomppimalla innoissaan sylissäni. Tauolla imetin häntä hetken ja niin hän jaksoi kahta esitystä vaille loppuun asti. Oli kyllä mukavaa.

Ja nhyt palattiin arkeen, eli esikoinen huutaa ja raiivoaa. Täytyypä taas mennä muistuttamaan häntä säännöistä....

Hyvää viikon alkua kaikille!

T: Emem ja Mikael sekä 5-vuotiaan uhmasta edelleen kärsivä esikoinen...

Tervehdys taas!

Se on viikonloppu ja mies on "harrastuksessaan", eli viettää saunailtaa työpaikan ihmisten kanssa. On tosin autolla ja sanoi, että ilta loppuu siinä yhdeksän maissa. Onneksi, ajattelin nimittäin minäkin vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhtyä opettamaan Mikaelille nukahtamista omaan sänkyyn ja ilman tissiä... Ilman miehen apua en sitä kyllä jaksaisi.

Mutsiko: Olipa ihana syyskuva ja kiva kun palasit palstailemaan taas pitkästä aikaa.

Aksiina: Myös sinusta oli kiva kuulla. Piti jo ajat sitten kertoa ihailevani teitä kun ryhdytte siihen sijaisvanhemmuuteen. Ennen Mikaelin syntymää, kun koin monia keskenmenoja ja tuulimuna raskauksia päätimme jo ryhtyä adoptioprosessiin ja käytiinkin ensimmäisessä infotilaisuudessa. Siinä puhuttiin myös sijaisvanhemmuudesta ja totesin silloinkin että on ihanaa kun on ihmisiä jotka sellaiseen ryhtyvät. Itse olen aivan liian itsekäs ryhtyäkseni siihen. Onnittelut myös heräämättömyydestä. Toivottavasti jatkuu samanlaisena teidän yöt.

Ametisti: Kiitos vinkistä puremisen lopettamiseen. Ekalla kerralla Mikael rupesi itkemään oikein kunnolla. Onkin sitten sen jälkeen vähentänyt pureskelua. Toivottavasti unikouluhärdelli on ohi ja Olavi nukkuu yöt läpeensä (lyhyttä onnistunutta unikoulua siis toivon meillekin...)

Miikaro: Kaimalle onnittelut konttaamisesta! Missä vaiheessa opintosi ovat? Rankkaa se on kun perheellinen opiskelee ja työskentelee, mutta täytyy muistuttaa itseään siitä, että tämä on vain yksi vaihe joka loppuu aikanaan, eikä muutama vuosi loppujen lopuksi ole niin pitkä aika. Toivottavasti asiat selvisi miehen kanssa.

Strutsi: Kiva kun saitte vähän lomailla. Toivottavasti teillä maitoon totuttelu tuottaa pian tuloksia.

Miukkis: Meille varmaan sopii maanantai parhaiten tapaamispäiväksi, tai sitten keskiviikko. Meillä on menty myöhään nukkumaan. Esikoinen laitetaan sänkyyn jo puoli yhdeksän maissa, mutta Mikael on nukahtanut tissille vasta puoli kymmenen aikaan. Esikoinen yleensä nukahtaa lopuksi vasta puli kymmenen ja kymmenen välillä. Häenllä on sama nukahtamisongelma kuin minulla oli ja on saanut luvan katsella Aku Ankkaa sängyssä, jos sitten käy nukkumaan kun hänelle sanotaan. Saa nähdä kuinka vaikea tästä on oppia pois sitten kun menen töihin...

Toivottavasti teidän unikoulu meni hyvin.

Xena: Pinjalle 8 kk onnittelut!

Frimmy: Millaista unikouolu sairaalassaon ollut? Toivottavasti saatte pysyviä tuloksia aikaan.

Justus: Tsempitykset maito-ongelmille. Soisi jo teidän ongelmien olevan ohi.

Oikein hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! Nyt menen viettämään laatuaikaa ihanien poikieni kanssa. Palaillaan taas!

Emem ja Mikael 211207

En ole vähään aikaa täällä jaksanut käydä kun yöt ovat menneet valvoessa ja päivät (valvoessa) joten kuten.

Ensin kun selvittiin sitkeästä flunssasta, sitten itkettiin ne pari ylähammasta ja nyt sitten heti perään iski rokko. Mä olen nukkunut viikon ajan sellaista 2-3 tuntia yössä, ihan sikahienoa. Tosin eihän siis mikään ole muuttunut...

Esikoisella oli vesirokko kun hän oli 3 kk, joten nyt selvittiin näin pitkälle! Tässä rokossa on kurjia ne suuhun tulevat rakot, ovat kipeitä ja vaikeuttavat syömistä ja juomista. Niitä tuli lisäksi käsiin ja jalkoihin ja vaippa-alueelle. Niin ja leukaan. Mutta ei muualle.

Esikoinen selvisi ilmeisesti vain niillä suurakkuloilla. Toivottavasti ei nyt vielä ole tulossa enempää...

Tätä on nyt liikkeellä tosi paljon, joten varautukaa. Ei ole karanteenia, koska tarttuu huiman pitkän ajan vielä oireiden kadottuakin. Joka puolella Suomea nyt oikein epidemiana päiväkodeissa ja kerhoissa.

Laitanpa teille kuvan ilahduttaakseni ;)

ipu
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a95df3ad-985d-11dd-aae1-0...!

Pitkästä aikaa ajattelin pistää täältäkin kuulumisia. Olen kyllä silloin tällöin käynyt lukemassa teidän turinoita, mutta omat kirjoittelut ovat jääneet.

Täällä vietetään hiljaiseloa, neiti nukkuu vielä ekoja päikkäreitään, keskimmäinen on mummolassa papan kanssa puunteossa ja esikoinen eskarissa. Ukko häärää ulkona omiaan. Tässä hiljaisuudessa on jotain vastenmielistä, kun tähän ei ole tottunut...

Meille ei sen ihmeempiä, harrastuksia pitkin viikkoa ja sitä sijaisvanhemmuuteen valmentavaa koulutusta. Tytöllä on eroahdistus, aurinkoisesta päivänsäteestä on tullut kärttyisä kintussaroikkuja. No, aikansahan tätä kestää ja kuuluu kuvioihin. Pinnasänky on meilläkin sisustuselementti, siinä on taittu viimeksi nukkua 5kk sitten... Mutta tämä järjestely sopii meille ja neiti on toistaiseksi pysynyt meidän sängyssä tippumatta (kopkop...)

Annu liikkuu omintakeisella konttaamisen ja ryömimisen sekoittavalla tyylillään. Jos kiire tulee, menee ryömimällä mutta on enemmän kiinnostunut konttaamisesta. Osaa myös mennä jo itse istumaan. Tunnistaa monia sanoja, osaa vilkuttaa ja sanoa päivää =) Uusi hittileikki on esineen pudottaminen syöttötuolista ja sen odottaminen, että joku sen lattialta noukkii. On myös oppinut ruokkimaan koiraa syöttötuolista käsin =/ Tai no, koira on systemaattisella kerjäämisellään ilmeisesti vähän edesauttanut...

Strutsi oli käynyt Lapissa. Missä päin kävitte, jos saa udella? Ruska on tosiaan jo muisto vain. Puut on paljaana. Lapset odottavat jo ensilunta...

Ihana kuva Sebastianista!

Magda_lena: Älä yhtään kanna syyllisyyttä Tomaksen halusta ottaa kontaktia toisiin lapsiin!! Kuten muutkin ovat sanoneet, katsot vaan ettei pääse satuttamaan. Meidän perhekerhossa on Annua kuukauden vanhempi poika, jonka luulisin olevan paljon teidän T:n kaltainen. On TODELLA kiinnostunut varsinkin meidän neidistä ja ottaa lähikontaktia, välillä kovakouraisestikin. Mutta ei tulisi mieleenkään katsoa vauvaa tai hänen äitiään pahalla. Jos äiti on toisessa huoneessa, minä vahdin ettei mitään satu jne. Siinä samalla oppii alakynteen jääväkin pitämään puoliaan.

Jätänpä muut kommentoinnit toiseen kertaan. Neiti heräsi ja on vailla ruokaa. Tulta ja tappuraa heti kun silmät aukeaa...

aksiina ja Annu 28.1

Terkut Huiputus Päiviltä :). Kävin aamulla Sellossa (väljää) ja vielä Stockalla penkomassa nuorten eläkeläisten kanssa kasoja :). Mieletön konsepti tuo Hullu Päivät, kallista ja hirveä ryysis. Ostin kuitenkin pienen Bodom-pannun, karkkia ja Olaville auton.

Mutsiko: Kiitos tsempityksestä! Uskoa tässä tarvitaan! Olavi heräsi klo 1 jälkeen, mies nukutti sänkyyn, Olavi heräsi uudelleen....pakenin olkkariin. Vein sitten klo 8 tissit Olaville. Olivat nukkuneet vierekkäin sängyssä , Olavi oli herännyt n. 5-kertaa. nyt olisi vielä tarkoitus saada poika nukkumaan omaan sänkyynsä.

Ihanaa huidella päivät pitkin kyliä, kun mies on kotona!

Kaunista syyspäivää mammoille ja vauvoille!

Ametisti ja Olavi 13.1

strutsi, kuulostaa samanlaiselta tuo teidän tilanne. meillä vaan ei kyllä posket ole alkanut punoittaan.. pelkkää sitä puklailua vaan (kunnon voimalla ja kaaressa). ja poitsuhan puklaili muutenki pienenä tosi paljon, että oiskos sitten massu tavallista herkempi. tarkotus nyt sitten ois alottaa vasta reilu 10kk kieppeillä.. lähempänä varmaan 11kk.. niitä jogurtteja, raejuustoja ym pikkuhiljaa. vuoden ikään ois mullakin tarkoitus imettää, joten ei sillä tavallisella maidolla niin kiire ole, mutta ois se kyllä mukava joskus saada mukaan kuvioihin.

miukkis, kyllä on hauikset kovilla ollut jo monta kuukautta. ei se kyllä varmaan näy missään.. harmi. :D

miikaro, meilläkin ollut tappelua samaisesta aiheesta. mutta jotenki vaan ei yksinkertaisesti haluta. mielummin vaikka nukkuu kuin ajatteleekaan mitään seksiin liittyvää. huoh.. miehet!

toivottavasti teillä poitsu itsestään alkais nukkumaan niitä öitä, tai saisit miestä vähän apuun nuissa yövalvomisissa/unikoulussa! tsempiä!

mutta nyt telkkarin pariin.. illan jatkot!

on jäänyt täällä palstalla käynti ihan kokonaan, koska niitä ongelmia oli tämän sivuston kanssa niin kyllästyin arpomaan, että tuleeko teksti perille vai ei. jokos tästä ongelmasta on päästy?

viime torstaina pamahti ikä-mittariin 9kk. 8kk-neuvolassa mitat oli 10 260g ja 71,4cm.. luulen että paino huitelee nyt jo siellä 11kilossa. ihan iso poika meillä. :D viime vkolla sebastian vihdoin ja viimein löysi liikkumisen riemun ja lähti ryömimään. konttausasentoa meillä on harjoiteltu jo monta kuukautta ja olisin luullut, että lähtee suoriltaan konttaamaan mutta näin ei sitten käynyt. ilman tukea istutaan hienosti, vielä ei kuitenkaan itse osata mennä istuun. meillä ei edelleenkään ole hampaita, kovasti ikenet alhaalla pullottaa, mutta vielä ei ole tullut hampaat läpi. n.kuukausi sitten meillä oli parin vkon unikoulu ja yösyötöistä vieroittaminen ja nyt poika nukkuu omassa sängyssä (siihen asti nukkui suurimmaksi osaksi meidän viekussa). yöt on vaihtelevia, joinakin öinä saattaa heräillä muutamaan otteeseen, suurimmaksi osaksi nukahtaa itekseen mutta joskus saattaa joutua lauleskeleen ja silitteleen. jotkut yöt taas ovat sitten tosi tosi hyviä, viime vkolla saatiin kokea jopa 11tunnin keskeyttämättömät yöunet. :D ruoka menee hyvin alas ja kaikki kelpaa.. onneksi mitään allergioita ei oo ilmennyt (maidosta ollaan vähän huolissaan, kun jos joskus on jotain korvikepohjaista saanut niin sitten lentää oksennus.. nyt sitten yritetään pitkittää mahdollisimman pitkään tota lehmänmaidon aloitusta. tissin kautta ei onneksi reagoi.) tämmöistä meille. :)

mutta nyt pitää rientää lounaan tekoon..

syysterveisin, mutsiko & sebastian 2.1.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b732c09d-937b-11dd-9a6c-f...!

Kyllä meitä nyt hemmotellaan syyskeleillä! Paistetta on riittäny enemmän ku kesällä yhteensä!

Ametisti: voitte tulla klo 8 :D Keitän sit ison kattilallisen puuroa... Milla menee yleensä ekoille päikkäreille klo 10:30 aikaan ja heräilee puolilta päivin.

Mantelihammas: apua, miten sä kestit koliikin kanssa yksin!!?? Huh huh. Jos sulla on muuten tylsyyden hetkiä, niin ilmoittele vaan tänne! Meistä saa kyllä seuraa. Kun asutaan samassa kylässäkin molemmat :D

Strutsi: olipa mukavan kuuloinen reissu teillä! Mulla on nykyään vähän sama juttu tuon lentämisen kanssa, lieneekö nää ympäristöalan opinnot vaikuttaneet asiaan myös. Periaatteessa meille kävis näyttelyyn viikonloppu tai ilta, kun ei tarvi matkustaakaan minnekään, mutta miten muiden laita lienee?

Emem: ohoh, teillä nukuttiinkin myöhään! Millaa ei kyllä saa "kirveelläkään" nukkumaan yli klo 8. Monelta teillä muuten mennään nukkumaan?

Mutsiko: huh, sulla on hauikset koetuksella! Milla oli 8 kk neuvolassa yli 3 kg kevyempi Sebastiania. Huimia eroja kyllä näillä vaaveilla. Muuten meillä näyttää olevan sama tilanne liikkumisen ja hampaiden suhteen (plus iän) :D Ihana kuva!!! Voi vitsi, kyllä pitäis täälläkin unikoulu aloittaa... Milla heräs viime yönä klo 23, 1:30, 4:30 ja 6:30. Huoooohhhh.... Ja muuhun ei tyynny kuin tissiin.

Kokeilin eilen illalla (ja yölläkin aika monta kertaa, heh heh) sellaista, että en antanut Millan nukahtaa tissille vaan laitoin heti imetyksen jälkeen omaan sänkyyn. Lieneekö tässä ollut syy ylenmääräiseen heräilyyn??!! No, sama kokeilu jatkuu myös tänään. Vaalisunnuntaina olen töissä äänestyspaikalla yötä myöden ja silloin pitäis miehen (ekaa kertaa!!!) laittaa Milla nukkumaan yöunille. Sitä silmällä pitäen yritän jo "kouluttaa" nukahtamaan omaan sänkyyn (vaunuihin päikkäreille nukahtaa kyllä itse)....

MiiKaro: miten meni unikoulu? Selviskö syy miehen outoon käytökseen...?

Ametisti: serkkuni unikoulutti tissilläroikkujaansa niin, että nukutti vaunuihin muutamana ekana kriittisenä yönä. Niissä helppo hyssyttää. Ajattelin kokeilla tätä sitten, kun rohkaistun aloittamaan unikoulun. Ehkä vasta sitten, kun lopetan imetyksen....?! Kamalaa, en halua ajatella sitä vielä... Mutta vuoden ikään olen ajatellut imettää, en pidempään. Kai. Ehkä. Nyyh.

Huomenna on kohtalon hetki: Milla ekaa kertaa hoidossa mummulla, kun mä meen kouluun ja mies on töissä. Lähden kotoa (toivottavasti...) klo 10:30 ja olen takas kaiketi joskus klo 17 aikaan vasta. Mummu saa nukuttaa yksille päikkäreille ja antaa kolmet sapuskat. Olen ehkä hiukan huolissani...

Onko vauvanäyttelypäivästä ehdotuksia muilla?

T: Miukkis&Milla 3.1.

Me ollaan Ohton kanssa sairaalassa unikoulussa! Tästä osaston koneelta tulin pikaisesti kurkkaamaan kuulumiset, ajattelin yhtä pikaisesti ilmoittautua.

Tuli siis tosiaan eilen aivan yllättäen kutsu sairaalaan unikouluun. Me lähinnä odotettiin jotain tutkimuksia, mut täällä olivat sitä mieltä että selkeää syytä tutkimuksille ei ole, katsotaan nyt miten ne yöt menee, tutkitaan vasta tarvittaessa.

Nyt täällä siis aamusta asti oltu Ohton kanssa, leikitty kivoilla leluilla ja juteltu hoitajien kanssa rytmeistä. Illalla ne sit ajaa mut kotiin täältä ja Ohto jää nukkumaan tänne.

Alkuperäinen suunnitelma on, että Ohto olisi kolme yötä täällä.

Mä oon tosi häkeltynyt tästä kaikesta, kun en jotenkin osannut uskoa että meidän asioihin puututtaisiin näin pian, ja sit en myös sitä että suoraan sairaalaan unikouluun vaan ilman mitään isompia kotikokeiluja.

Mutta näin meillä nyt mennään. Fiilis ihan hyvä, vaikka tosiaan vähän hämmentynyt. Ja pelottaa että luotan liikaa tän jutun toimivuuteen ja petyn sitten raskaasti jos tästä ei olekaan apua.. Inhoan pettymyksiä.

Täytyy yrittää pitää toiveet tarpeeksi matalalla. Kun osais.

Tsemppiä kaikille koti-unikoululaisille!

Frimmy

meillä ei harmi kyllä oo paljon vauvakavereita. tai viikottain tavataan yhden paikallisen mammaporukan kanssa, mutta mekin ollaan nyt muuttamassa sitten marraskuun alusta tampereelle, josta en tunne juuri ketään. juuri kun tänne ehti kotiutua ja saada jotain kontaktia muihin ihmisiin niin pitää alkaa etsiin uusia tuttavuuksia. käydään sebastianin kanssa myös vauvauinnissa ja muskarissa, mutta ei sielläkään hirveesti tule kuitenkaan juteltua kenenkään kanssa. onneksi on netti! mun yhdellä hyvällä ystävällä on laskettuaika marraskuun alussa, mutta hekin asuvat lappeenrannassa, joten tulee enimmäkseen höpistyä vauvajuttuja sitten puhelimessa. muutenkin mun kaveripiiri on ripoteltuna ympäri suomea ja suurin osa on kyllä ihan lapsettomia. mä päätin olla kaveripiirin eka "lapsellinen". ;D

meilläkin ollaan pottailtu kohta pari kuukautta. suurin osa kakoista ja pisuista tulee pottaan. nyt vaan sebastian on alkanut nouseen istumaan/seisomaan sitä potan "selkänojaa" vasten ja pippeli on nyt sitten pop! onneksi yleensä eka pissaa ennenku nousee niin ei oo koko kylppäri ihan pissassa. :D yks päivä meillä tutkittiin kakkaa, kun en omalta naamapesultani heti huomannut että poikahan on löytänyt tuotoksensa.. onneksi ei ollut kerennyt laittaa suuhun. :D

xenalle kiitos kuvakehuista. matki pois vaan! :) ihana tyttönen teillä!

mulla on virallisesti tänään äippäloman (eli vanhempainloman) vika päivä. nyyh, minne se aika katoaa?! huomenna alkaa rullaamaan kotihoidontuki eli köyhyys iskee nyt sitten lopullisesti. :(

// mutsiko & sebastian 2.1.08

ps. laitetaanpa tähän loppuun vielä tämmönen pottakuva, kun poitsu oli ekoja kertoja potalla elokuun lopulla. :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=97354f2f-9523-11dd-9d2c-f...!

aksiina, kiitos. :) toivottavasti lapset saavat tänä talvena sitä lunta sinne lappiinkin. (ettekös te sieltä olleet?) viime talvet kun sielläkin on olleet vähän arpomista, että tuleeko vaiko ei.. mikä on kyllä todella harmi. :( itse muistan, kun omassa lapsuudessa ne ensilumet tuli jo joskus lokakuussa. ja marraskuussa nyt viimeistään oli lumet maassa. <3

ametisti, kiitos. :)

meillä oli vähän sekalaista käytäntöä siinä unikoulussa.. mikä milläkin hetkellä sopi tilanteeseen ja tuntui parhaimmalta. 1) aloitettiin oikeastaan sillä, että kun poika alkoi itkemään, nostettiin syliin rauhoittumaan ja heti kun oli rauhoittunut niin sen jälkeen laskettiin heti takaisin omaan sänkyyn (ettei vain nukahtaisi syliin). tätä tehtiin varmaan pari yötä (parikin tuntia pahimmillaan). oli selkä pikkuisen kipeä siitä edes-takaisin nostamisesta ja laskemisesta, mutta poika tottui tällä tavalla omaan sänkyynsä. 2) sitten kun tää alkoi sujumaan.. siis poika huomasi ettei saa tissiä kun herää ja ei pääse viekkuun niin sitten alettiin tassuttelemaan/silittelemään. eli aina kun heräsi niin rauhoteltiin tassuttelemalla tai silittelemällä.. jos yltyi itkuun niin sitten nostettiin rauhoittumaan syliin. 3) sitten kun se alkoi sujuun niin ei enää tassuteltu/silitelty vaan käytettiin pelkkää ääntämme eli "shhh" ja "rauhoitu nyt nukkumaan" jne. sitten jos tuntui että sillä ei rauhoitu niin sitten tassuttelu käytäntöön ja jos yltyi itkuun niin sitten syliin.

laitoin vähän numeroita selkeyttämään. :D pari viikkoa tuossa meni tolleen, mutta me ei haluttu mitenkään rankalla kädellä alkaa mitään huudatus-unikoulua pitämään.. ihan naapureidenkin takia, kun kerrostalossa asutaan. poitsu menee siis nukkumaan n.19-21 välillä, yleensä klo.20 ja ekan kerran saa tissiä vasta aamulla klo.5 tai sen jälkeen.

miikaro, tsempiä unikouluun! mites meni ensimmäinen yö? toivotaan että se sinunkin mies osallistuis siihen.. itse en ainakaan ois jaksanut ilman miehen tukea.. välillä kun tuntui että itse haluaisi luovuttaa niin mies onneksi otti ohjat käsiinsä eikä luovuttanut. :)

meijän unikoulu jäi lyhyeen. olinniin väsyny että otin mikaelin vaan viereen olen softis :(

miehen syy eiliseen käytökseen on varmaan seksi. tai siis sen puute en tiedä. kun ei kiinnosta eikä jaksa...plääh, pakko kait se on vaikkei taho. ainaki sopu säilyy...

unohtui sanoa että Sisu oppi nousemaan seisomaan viikko pari sitten. Nyt sitten noustaan joka paikkaan ja urheillaan yhden käden varassa.... ja sitten lennetään lattialle :)

ipu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat