Vierailija

Siis millä perusteille vievät sossut nykyään lapset?

Sivut

Kommentit (29)

Liian pitkään yleensä seurataan. se että joutuu seurattavaksi ei välttämättä tarkoita että on huono vanhempi vaan sitä että perhe on jostain syystä ylimääräisen tuen tarpeessa. Ihmisillä on ihan virheellisiä käsityksiä tästä varhaisvaiheen tiiviistä seurannasta. Sillä nimenomaan pyritään välttämään huostaanotto!

Meitä on kuulkaa yllättävän paljon! Harva vaan rohkenee asiasta puhua!

Ja siitä huonosta vanhemmuudesta: meille sanottiin, että olemme hyviä vanhempia kaikesta huolimatta, koska aktiivisesti haimme apua! Otimme siis täyden vastuun tilanteesta SIITÄ HUOLIMATTA että pelkäsimme menettävämme lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mieheni uupui kahden pienen lapsen yh:na, varsinkin kun sai koko ajan pelätä koska tulee tieto että olen tappanut itseni. Onneksi vanhemmillani oli mahdollisuus auttaa ja mieheni asuikin heidän luonaan suurimman osan ajasta. Muuten olis meidän lapset varmasti huostaanotettu.

liian itsekkäitä. säälix käy pieniä mussukoita joisat vanhemmat ei huolehdi!!!! jos lapset hihhuloi kylillä puolenyön aikoihin niin siitä voidaan jo viedä!

vanhemmat ryyppää

jättää lapset ilman hoitajaa kotiin

vanhemmat narkkareita

tai muuta epäilyttävää.

onnex meil on sossunväki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta piti varsinaisesti sanomani, että ihana lukea että täällä ollaan yleisesti sitä mieltä, että huostaanotot tehdään ihan aiheesta ja pikemminkin liian myöhään kuin liian aikaisin. Olen myös kurkkuani myöten täynnä niitä täydellisiä äitejä ja isiä, joiden lapset vain ilman ensimmäistäkään syytä kaapataan huostaan.

Olen myös siinä käsityksessä, että monia lapsia palautetaan moneen kertaan takaisin kotiin, uudestaan ja uudestaan kokeilemaan, joko nyt äiti tai isä jaksaisi olla ilman huumeita tai viinaa, vaikka lapsen kannalta paljon parempi olisi saada pysyä huostaanotettuna turvallisemmissa, pysyvämmissä oloissa.

" hengessä" . kun perheestä huostaaototettiin lapset.

Sen takia olen paljon lueskellut näitä netissä olevia keskustelupalstoja, joissa biovanhemmat haukkuvat sossua, ja " sijareita" lastensa kaappaajiksi jne.

AINA nää " kaapaukset" on jo laittomia, tai ihan pommina tulleet perheelle. Olen niin täynnä näitä juttuja!

Koska olen vuosia nähnyt läheltä tätä prosessia, voin vakuuttaa ettei yksikään näistä huostauksista voi tulla yllätyksenä, tai sitten on tidella ymmäryksessä vikaa. Kyllä sieltä niin paljon annetaan tukitoimia ja lisää tukitoimia.

Välillä tuntuu että liikaakin paapotaan, ja se lisää taas uusavuttomuutta. opetetaan nuoresta asti ettei tarvi selvitä itse, kyllä sossun tätit auttaa. Sitten kun jossain vaiheessa raja tulee vastaa, auttajista tuleekin kaappaajia.

Minut on lapsena houstaanotettu 2 kertaa, sain sijaisperheen ja olen siitä tosi onnellinen, bioäitini ei pitänyt mitään yhteyttä sen jälkeen..

Huostaanotto näissä tilanteissa on oikein, mutta huolestuttavaa on se, että sen purkaminen on vaikeaa sittenkin, kun tilanne on jo normalisoitunut!

väkivaltaa (mm. äidin sairaalareissuja sen takia), viinaa, mielenterveysongelmia. Kesti vuosikausia ennen kuin siihen millään lailla puututtiin. Lastensuojelua olisi tarvittu jo 10 v. aikaisemmin!!

Yleensä taustalla on väkivaltaa, päihdeongelmia, mielenterveysongelmia, laiminlyöntiä tms.

Siihen kuka on hyvä tai huono vanhempi on vaikeaa ottaa kantaa.

Itse olen elänyt lapsuuteni niin että sain säännöllisesti turpaan isältäni. En silti sanoisi että isäni olisi ollut täysin kelvoton vanhempi, koska hänessä oli myös toinen puoli. Toki lapsuuden kokemukset olivat hirvittäviä ja masennuin myöhemmin niiden takia. Meidän perhe ei koskaan ollut edes lastensuojelun piirissä vaan oltiin ihan normaali keskituloinen perhe, ei alkoholiongelmia tms.

Päällepäin varmaan näytti että kaikki on hyvin.

Että paljon varmaan elää lapsia kaltoin kohdeltuina ns. hyvissä perheissä joista kukaan ei ole lastensuojelumielessä kiinnstunut.

jos ei jaksa hoitaa.

Ja onhan tuossa nyt katsottava sitäkin, onko arvionne omista voimistanne olleet alunperinkään oikeat. Siis onko teillä yleensä kykyä hallita elämäänne.

Paijataan vaan vanhempia päähän, koska onhan näillä oikeus lapseensa. Lapsesta ja tämän tulevaisuudesta ei mitään väliä, kunhan vanhemman oikeus toteutuu.

oli sossuntäti pahalla päällä, kun soitin sille ja halusin selvittää asiaa joka meillä tapahtui. lääkäri teki lastensuojeluilmoituksen tapaturman vuoksi ja isää syytettiin. no halusin asian pois päiväjärjestyksestä ja soitin lastensuojelu viranomaisille ja täti vastasi pahantuulisena ja uhkaili huastaanotolla.

asiaa en unohda koskaan ja sossuun en mene koskaan.

tosin meidän esikoinen aiheutti vauvan murtuman, kun isä jätti heidät kahdestaan. olin itse sairaalassa. hetken olivat lapset keskenään ja vauvalla kädessä kierremurtuma. esikoisella on kehitysvamma. isä teki virheen, kun jätti lapset keskenään, mutta ei sentään huastaanotto asia.

Lapset on aina olleet puhtaissa vaatteissa ja ruokaakin saaneet. Vitsi ettei näitä juttuja pitäis edes lukea! Niin mekin ajateltiin, ettei MEILLE voi tuollaista sattua... Tekisi mieli sanoa että toivoisin teidän kokevan saman - mutta se ei ole totta, sitä helvettiä ei toivo kenellekään!

mammasta, jonka kimppuun sossut " aiheetta" käy. Omat tekemiset on pikkujuttuja. Kyllähän kehitysvammainen ja vauva hyvin pärjää keskenään, ups tulipa murtuma. Toinen tyypillinen piirre on, että takerrutaan sossun mielialaan. Että sossuntäti siellä oli pahalla päällä ja sen taikia uhkaili. Eihän lapsella ollut kuin murtuma!

Tää on niin tyypillista. Otetaan joku pikkujuttu, josta meuhkataan! Lapseni otetaan huostaan, koska kouluvihossa oli merkintä ettei lapsellani ole asialliset vaatteet!!!111 Naurettavaa, aina olen muodikkaita ostanut!!!11 Tätä vaateasiaa vatvotaan sitten sivukaupalla osoituksena sossun ammattitaidottomuudesta. Sivulauseessa kerrotaan, että oli palaveri sossun kanssa, kun meidän Carita-Bettinalla on tapana vähän viillellä itseään.

Kärsimys on kestänyt vuosia ja heitteillejättö jatkuvaa. Uskomatonta. Mutta näin se vaan on.

Aika järkyttäviä ne sensaatiojutut, että lapseni vaan huostaanotettiin ilman syytä... sellaista ei tapahdu.

ei riitä heitteillejättö, pahoipitely, vanhemman sen tason psyykeongelmat että suljettu osasto on vakiosoite, rattijuopumukset, huumeiden käyttö, vanhempien tuomio varkauksista + petoksista yms yms. Eli kyllä tosi paska äiti saa olla että ainkaan Espoo mitään asian eteen tekee.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat