Vierailija

Lapselle on kaksi yötä sitten ilmestynyt 5 aikuisen peukalonpäänkokoista punaista läikkää. 3 kasvoihin ja 2 kasivarteen. Alkuun luulin että olisivat vain hyttysen puremia mutta nyt viime yön jälkeen läikät ovat hieman suurentuneet ja punoitus kasvanut. Tarkemmin katsottuna ne ei normaaleilta hyttysen puremilta näytä.

mietin vain että voisiko olla punkin puremajälkiä? Pitäisikö seurata vielä muutama päivä vai kannattaisko käydä neuvolassa näyttämässä jälkiä?

Kommentit (11)

liikkuvat juuri öisin ja tulee iso jälki.

Tuskin punkki on? Nehän jää yleensä ihon sisään, ja se näkyy kyllä selvästi.

Kutiseeko lapsi?

Tosin saattaa olla, että ovat ihan hyttysen puremia. Ainakin minulla tulee kesän ekoista paukamista aivan järkyttävän kokoisia. Kesän jatkuessa elimistö tottuu ja reaktio pienenee.

Allergialääkkeestä voi olla apua, mutta kovin pienelle en antaisi. Neuvolassa neuvotaan kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nuo olen siis lapselta toissa yön jälkeen löytänyt ja nyt oli siis yksi uusi tullut toiseen käsivarteen tai sitten en sitä aikaisemmin ole huomannu.

Vesirokkoa meillä ei ole vielä ollutkaan.

ei ole edes raapinut niitä... ainoastaan nyt kun laitoin bepanthenia puremakohtiin kiinnitti niihin huomionsa ja käsivarressa vierekkäin olevia jälkiä hieman rupesi raapimaan...

Lapsi on siis yön aikana jäljet saanut. Minun vieressä nukkunut ja minulla ei kuitenkaan mitään jälkiä ole. Mut taidan käydä näyttää niitä tuolla neuvolassa kun niin lyhyt matka sinne on, niin eipähän tarvii arvuutella että minkä puremia ne mahtavat olla.

Ap

punainen keskusta, valkoinen renkula nousi ympärille, turposi. käytin terv. asemalla, ja siellä netistäkin (??) tutkivat, miltä punkin puremat näyttää. Tulivat siihen tulokseen, että oli allerginen reaktio hyttysen puremasta. Ja ohi se pian menikin.

Ensinnäkin on erittäin epätodennäköistä että lapsen sängyssä (yöllä) olisi ollut kaksi punkkia. Yksi puree vain kerran ja pudottautuu sitten irti. Verta imenyt punkki on sen verran kookas että olisi ne/sen nähnyt sängyssä, jos olisi ehtinyt jo irrottautua. Todennäköisemminkin punkki olisi vielä aamulla kiinni ihossa.

Luultavasi jonkun hyänteisen puremia, mäkärän, lintukirpun, hyttysen.

toisesta kädestä löysin vielä yhden jäljen ja siinä erottui selväsit pieni melkein rakkulan tapainen/pienen luomen tapainen jälki keskellä, muuten jälki siis punoittaa eikä kutise. Hyttysen puremalta ei siis näytä oikein ollenkaan.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat