Sivut

Kommentit (46)

Heippa vaan kaikille!

Mun pikkuveli on kyläilemässä joten puuhaa riittää. Ainon päiväunetkin ovat olleet hukassa pari päivää joten ei ole oikein ehtinyt koneelle.

Sain hyviä uutisia tänä aamuna, työpaikalle soittelin ja olisin päässyt aloittamaan työt jo ensi kuun alusta, kun kollegalla alkaa vuorotteluvapaa. En tietenkään Ainon hoitokuvioiden takia vielä voi aloittaa, mutta isosta yrityksestä kun on kyse niin noita vuorottelu- ja äitiysvapaita alkaa vähän väliä joten ottavat mut ilman muuta kuulemma takaisin töihin. JEE! Ei siis tarvitse lähteä työnhakurumbaan vaan on helppo mennä vanhaan työpaikkaan takaisin. Paljon on tosin kyllä vuodessa muuttunut... Voi olla mamma alkuun vähän pihalla.

Iiris kyseli kyytiä... Meidän kyytiin ei valitettavasti nyt mahdukaan koska lähdetään koko perhee reissuun. Meillähän asuu kaveripariskunta Riksussa joten vieraillaan heillä ja seuraavana päivävä on Hausjärvellä sitten rippijuhlat joihin myös mennään. Niin ja syöttötuolista vielä, Aino alkoi siinä istua 6,5 kk iässä alkuun pehmusteilla tuettuna.

Amy, tiedätkö Riihimäeltä hyvää hierojaa joka tekee töitä lauantaisin? Nimittäin mietin mitä mies voisi tehdä treffien ajan ja keksin, että kun on hällä synttäritkin ensi viikolla niin voisin antaa lahjaksi hieronnan. Siinä saisi sitten vähän aikaa kulutettua...

Viipero ja MM, Ainollahan oli myös tuota yölevottomuutta (joka tosin nyt helpottanut) ja niin yö- kuin päiväunille mentiin kiukun kanssa. Onneksi sitä vaihetta keski vain muutama viikko, nyt tosiaan yöt menee paljon paremmin.

Viiperollahan on isot häät tulossa! Meillä oli häissä vieraita 80 ja tuntui ettei kaikkien kanssa ehtinyt edes jutella. :/ Toivottelen sulle jo nyt tosi mukavia polttareita, koska en varmaan ehdi linjoille enää. :)

Jenni mitä viimeksi mulle kirjoitit niin sun ajatukset on kyllä kuin suoraan mun päästä! Ootko sä ollut sellainen perfektionismiin taipuvainen? Mulla ehkä se on eniten aiheuttanut ongelmia kun ei ehdi/jaksa tehdä kaikkea niin perusteellisesti kuin ennen, on siis joutunut vähän laskemaan rimaa ja vähentämään " suorittamista" .

Jaahas, pitäisköhän sitä pukea jotain päälleen, kekkuloin edelleen yökkäri päällä. :)

Lauantaina nähdään sitten aikas ison poppoon kesken, toivottavasti ei tule paljon peruutuksia että näkis mahd. monta!

Karssuli & Aino 8kk+

Eli tietysti kiitokset isolle ja pikkuiselle emännälle!!! Ja Emmin isillekin kiitokset, kun oli evakossa treffien ajan. Olis se kyllä mukaankin voinut tulla. Nyt vaan tytöt lahjotte isiä herkuilla, eikö niin? ;)

Ja Amyn ja pikkumillin perheille molemmille mukavaa matkaa!

-Q- jälleen kerran

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjottelin päivällä jo tänne aika löpinät, mutta lähettäessä meidän nettiyhteys tilttasi ja kaikki jutut tietenkin hävisi :(.

D sai päiväkoti paikan tuosta meidän naapurista :). Matkaa hoitoon on siis joku 200 m. Ens tai seuraavalla viikolla käytäis tutustumassa kerran ja sit elokuussa harjotellaan hoitoon menoa ja eka hoitopäivä ois 31.8.

D on syönyt nyt niin hyvin, et ei enää juuri syö yöllä. Herää kyllä, mut maitomäärät on tippunut jotain puoleen siitä mitä ennen. Jotain unikoulua pitäis siis alkaa kehitteleen, ettei ala syödä öisin taas enempää (eikä sit syö päivällä). Oon nimittäin nyt huomannut, et kun antaa vaan vähän maitoa (niin että päiväannos on just jonkun 5 dl), niin ruokahalua on paljon enemmän. (Tänhän ois tietysti voinut tajuta jo paljon aiemmin, jos ei ois blondi..) Etenkin aamu- ja iltapuuroa menee ihan hillittömät määrät (siis ottaen huomioon meidän entiset annoskoot). Toivottavasti nyt ei taas lopettais syömistä, kun tänne kirjotin näin..

Iiris: Meille ostettin syöttis, kun D oli 6 kk (just täyttänyt) ja otettiin se sit samalla käyttöön.

Amy: Laitatko mulle sähköpostiin jotkut koordinaatit asemalta teille? Ostin laiskana pakastepasteijoita. Voidaanko paistaa teillä vai paistanko aamulla kotona valmiiks? Mulle on ihan sama, pysyy ehkä paremmin ehjänä, jos paistaa teillä.. D oli 8 kk 72,5 cm ja 8675 g. Aika kökköjä oli neuvolan hlökunta päästellyt, mutta niinhän ne välillä (paras oli mun masikseen silloin jälkitarkastuksessa " kun lapsi täyttää 3kk ja nukkuu paremmin, niin helpottaa" , tuolloin D oli siis 1,5kk ja ei ole ikinä nukkunut tähänkään mennessä paremmin..).

Q: Onko pikku-q jo käynyt 10 kk neuvolas? Mua kiinnostaa, et vieläkö " veljekset" kasvaa samaan tahtiin..

MM: Mä kattelin huvikseni Rovaniemellä asuntojen hintoja.. Oli ihan hiukan halpaa verrattuna tänne. Eri asia on vaan, et suostuisko siellä asumaan ;).

AA: Ainolle onnea etukäteen merkkipäivästä!

Hienoa, et Karssuli saat töitä! Ei tarvi sitä ainakaan stressata. Mihin Aino menee hoitoon? Oot kyllä varmaan sanonutkin, mut en nyt muista. Joo, oon vaatinut aina iteltäni aika paljon ja lisäks mulla on tarvittaessa liiankin rautainen itsekuri. Tästä syystä en esim. laihduta enää (kun se menee helposti överiksi). Muutenkin oon nyt tän vuoden aikana oppinut aika paljon sulkemaan silmiä kotitöiltä ym. ;). On vaan pakko ottaa välillä ihan vaan aikaa itelleen ei-minkään tekemiseen (niin kun netissä istumiseen), koska muuten hajoo pää.

Kandi: Meillä on noita yöhulinakausia ollut vähän jatkuvasti. Pahin ehkä joskus 7-8kk, ihan selvästi samaan aikaan eroahdistuksen kanssa.

Jees nyt käyn vielä taaperopuolella tutkimassa kuulumisia..

Jenni ja D 11 kk

[color=blue]Vaikkakaan monikaan teistä ei varmaankaan enää ole tätä näkemässä.

Nyt ainakin näyttäisi tulevan aurinkoinen ja mukava sää.

Mulla on kohta edessä lähtö polttareihin...jaiks! Ei vaan, kaasoni tuntien mukavaa menoa tiedossa.

Aleksi nukahti 00.30, huoh. Ihme hulinaa taas, ei malttanut millään rauhoittua nukkumaan. Koko ajan vain olisi pitänyt kääntyä ja ottaa konttausasentoa tms.. Nyt oon ihan silmät ristissä, ja poika nukkuu vielä. Pitäisi tunnin päästä lähteä mun vanhemmille, Aleksi menee sinne illaksi hoitoon. Aion itse kotiutua puolilta öin jotta voin vielä hoitaa yöimetykset. Vähän jännittää että miten Aleksi pärjää mumman kanssa. Vaikka miksei pärjäisi, ovat kuitenkin jo hyviä tuttuja :)

Nyt lisää kahvia ennen kuin A. herää.

Viipero & Aleksi 7kk+[/color]

oon ihan pihalla kaikesta... päivät menee tautisen nopeesti ja vaikka luen, en oo jaksanut kommentoidakaan mitään.

Meillä ei siis nukuta, yritin jo aloittaa unikoulua mut sit tuo meidän toinen vauva eli mies rupes valittamaan, et hänellä on vileä työaamuja. no nyt alkoi loma, joten ens yönä saisin sit jatkaa unikoulua. Taidan vaan itse olla liian väsynyt... :) Saa nähdä millaisen zombien saatte lauantaina treffeille! :D

Typy on ollut viime päivät vähän " vaikea" , kärttyinen ja itkee mun perään. ilmeisesti eroahdistus on tosiaan alkanut, ja öisinkin heräillään tiuhaan tahtiin. Ruokaa en suostu antamaan ku kerran tai maks. kaks, ja sen seurauksena päiväruokailu on tähän asti parantunut - paitsi et tänään on syönyt tosi huonosti. En tiedä, onko flunssa taas pahenemassa, vai mikä tyttöä vaivaa, mutta ihan selkeästi on jotenkin reppana. Nukkuiskin koko ajan, jos vaan pystyis. Mut eiköhän se tästä...

Nähdään suuren osan kans lauantaina, voi olla etten jaksa ennen sitä taas tulla tänne kirjottelemaan, kun huominen menee asunnon tarkastuksessa.

Ai mut sehän mun piti kertoa, et ostin eilen vihdoinkin monen vuoden jahkaamisen jälkeen polkupyörän itselleni ja tytölle istuimen ja kypärän. Huomenna päästään pyöräilemään!

Jaahas, huuto yltyy joten mentävä on

-Osse ja huutotypy 7kk

Katsotaan ehdinkö jotain kirjoittaa ennen kuin typy herää taas kerran..

Täältä voi siis tupsahtaa toinen zombi treffeille ossen lisäksi..millikin taitaa kuulua samaan sakkiin;)

Hiukka meinaan väsyttää!!

Q: On se vaan jännää miten lapset kehittyy erilailla, meillähän Liia tosiaan vasta ryömii mutta sitten taas vilkutus ja käsien taputtelu on nyt ihan huippukivoja tytön mielestä:) Sit meillä tuo vierastusvaihe kesti kuukausia mutta nyt se on mennyt ohi, tosin äiti ei edelleenkään saa lähteä mihinkään tai edes tehdä mitään muuta;) Täälläkin kovasti odotetaan lauantaita!!!

Niin ja käytiinhän mekin tosiaan 10kk neuvolassa, 11,550kg ja 77cm oli tytön tuoreimmat mitat, eli ei ihan pikkuinen enää:)

Miamik:kappas,sait tosiaan tuplaonnittelut;)

Viipero:Mulla oli hääkimpussa jotain hernettä (oisko voinu olla hajuhernettä) no se oli kuitenkin sellaista herkkää vaaleanpunaista kukkaa ja jotain vihreääkin siinä oli,enpä muista mitä:)..pöydillä oli värikkäitä gerberoita maljakoissa, äiti sitoi kaikki kimput kun on puutarhuri.

Taisan painua nukkumaan jos tämä yö nyt sitten vihdoin olisi se rauhallinen..joopajoo.

Queen ja Liia 10kk

Olipas mukava päivä, kiitos teille siitä! =) Syötävää jäi, kuten joku vähän ennustikin. Jopa ne kaikki Kandin tuomat jäätelöt - että sori vaan likat! ;o) No, saapa mieskin osansa noista hyvyyksistä... Emmi vielä nukkuu ja taidanpa itsekin hiukan huilia ennen avopin saapumista.

Toivottavasti Viiperolla on mukavat polttarit!

Saatan illalla vielä kurkata tänne, mutta jos en, niin mukavaa viikkoa kaikille! Me startataan aamusella huomenna kohti Dublinia ja kotiudutaan perjantaina. Tulen sitten kertoilemaan, kuinka reissu meni ja kuinka Emmi oli pärjännyt isovanhempien kanssa.

-Amy ja Emmi - väsyneet mutta iloiset emännät-

Mun on pitänyt tää jo sanoa monta kertaa, mutta ISO KIITOS kaikille hoitoasiaa mun kanssa pohtineille! Ootte te kyllä ihan parhaita, kun aina saa tukea ja kannustusta, oli kyse mistä asiasta tahansa! Jotenkin tuli parempi ja rauhallisempi olo sen asian suhteen, kun ette lynkannutkaan mua ihan suoralta kädeltä, vaikka pohdin " näin pienen" lapsen laittamista hoitoon. Noi lainausmerkit sen vuoksi, että niin moni tarhatäti sitä mulle toitotti, kun kiersin niitä paikkoja... Mutta siis oon nyt yrittänyt kehitellä jotain positiivista virettä tähän asiaan ja päättänyt, että mehän tehdään just niin kuin ajatellaan olevan parasta meidän perheelle. Ja jos sitten se osoittautuu huonoksi ratkaisuksi, täytyy ottaa käyttöön plan B, jota ei kylläkään vielä ole... Mua helpottaa ajatus siitä, että mikään ei ole lopullista. Jos kaikki on kurjaa, eikä quu tunnu yhtään viihtyvän päiväkodissa, niin sitten kai jään kokonaan kotiin. Toisaalta, jos mä yritän tehdä n. kolmena päivänä viikossa töitä (jos siis saan asiakkaita), niin mun mies pystyy hoitamaan quuta ainakin yhtenä niistä päivistä. Eli tarhapäiviä tulis maksimissaan kaksi viikossa. Ja mieskin saisi sitten nauttia ainakin kerran viikossa siitä, että saa olla hiekkalaatikkoiskänä. :)

Milli, kyllä teidän Aksu varmaan pärjää myös hienosti tarhassa, on se niin vekkuli poika! ;)

Ja jenni, meidän pojat on edelleen ihan veljeksiä, myös tässä tarha asiassa. :) Pikku-quu siis aloittanee syyskuun alussa myös hoitokuviot.

Hääkimppugalluppiin: Meillä oli häissä ihanan perinteinen ruusuteema. Siis mä rakastan vaaleanpunaisia ruusuja yli kaiken, ja meillä taisi olla aika romanttishenkiset prinsessahäät. Juhliakin vietettiin linnassa. :) Mun kimpussa oli siis - yllätys yllätys - vaaleanpunaisia ruusuja ja jotain valkoista pikkukukkaa, sellaista harsomaista. Ja sitten vihreitä lehtiä siinä ympärillä. Mun kimppu oli ihan tasainen eli siitä ei valunut silleen mitään pitkiä huitsukoita, niin kuin monella kai on. Jotenkin ajattelin, että sellasta tasaista on helpompi pitää, kun ei tartte välittää, miten päin se on kädessä. Nauti Viipero häävalmisteluista!!!!

-Q- ja -q-

oli tosi kivat treffit! amyllä on aivan ihana piha, kateellisena täällä ajattelen kun odottelen pääsyä meidän tulevalle pihaläntille, josta kyllä olen jo ihan onnellinen. Emmi tosiaan oli mainio emäntä, kun kiltisti vaan istuskeli pihalla ja antoi muiden leikkiä leluillaan. Ja sit vasta meni nukkumaan ku vieraat oli lähdössä! Toisin kuin meidän kiukkuneiti, jolla oli vähän huono päivä vissiin... en tiedä, onko reppana saanut taas jonkun uuden flunssatartunnan, hengitys rohisi illalla inhottavasti ja mulla itselläni on myös vähän flunssainen olo. Ärsyttävää, mut tätä kai tää on.

Itse olin eilen illalla niin poikki, että meinasin taas purra ihmisiltä päitä poikki. :D Luovuin hetkeksi unikoulusta ja niinpä meillä sit syötiinkin taas useempaan otteeseen, mut sillä ei niin ollut väliä, koska en nukkunut aamuyöllä enää oikein kunnolla ollenkaan. Silti olo on kuin uudestisyntyneellä tällä hetkellä! Jostain syystä nukuin sen kuutisen tuntia ja heräsin n. 3 minuuttia ennen nälkäistä tyttöä klo 3 ja siitä eteenpäin pyörin sängyssä, välillä sohvalla ja taas sängyssä loppuyön tissi tytön suussa... :D Eli ei sillä taida olla väliä nukkuuko tyttö vai ei, koska mä näytän luulevan, et 6h on kokonainen yö muutenkin!

Et semmoista. Mun pitäis oikeesti ruveta pakkailemaan tai siis heittämään turhia tavaroita roskiin ennen ku ti saadaan laatikot. Mut taidan lähteä pihalle ja etsiä miehen ja typyn jostain ja mennä jätskille jonnekin. Palaillaan!

-Osse ja typykkä 7kk

ps. mä muuten olin kans näkevinäni jotain hehkua burdessa ja ajattelin, et se olis sitä, mut harmi et ei... ja naperolle myös, hengessä ollaan, mut en viitsinyt eilen kaikkien kuullen kysellä, kun tiedän millaista se on...

Mä siirryn nyt tänne isompien enskojen puolelle, kun Aino on 2 pv vajaa puoli vuotta, täällä on muutenkin ehkä enempi noita tuttuja immeisiä.

Kovasti huonosti olen lukenut palstaa viimeisen 2 viikon aikana, piha hommia on ollut vaikka muille jakaa. Onneksi säät on suosineet.

Ainolle puhkesi maanantaina 2 alahammasta samaan aikaan, kärttyilyä on riittänyt eikä uni tule ilman pandolia, nukkuu kuitenkin onneksi koko yön.

Lauantain treffit jää nyt meiltä kuitenkin väliin, sillä enhän mä tyhmä muistanut että mummo täyttää perjantaina 77 v ja täytyyhän sitä mennä synttärikaffeille, loukkaantuu pian jos ei mene.

Toisekseen mummon vointi ei ole mitä parhain joten saattaa olla viimeiset synttärit .

jospa sitä menis antamaan neidille sapuskaa ja laittais päikkäreille, palaillaan myöhemmin uudelleen ja koitan terästäytyä tässä kirjoittamisessakin.

AA ja AE melki 6 kk

Meillä näin:

- sängyssä on 2 päätyä ja sen toinen laita on seinää vasten... sit se tyhjälle laidalle on laitettu peitot ja tyynyt valliks (jos ei olla ite nukkumassa)

- jos ollaan iteki nukkumassa ni Heidi nukkuu seinän puolella tai keskellä

- aamulla koitan keksiä sille jotain tutkittavaa (lattialta lelu, mun puhelin, ns. unilelu, jne.), että viihtyis siellä seinän puolella (koitan torkkua vielä)..

-sit kun se ei auta ja se koittaa rynniä mun yli, ni pitelen kiinni ettei tipu ja usein se temuaa siinä mun päällä... (koitan torkkua edelleen)

-sit kun se ei auta, ni ei auta ku nousta ylös... (ja torkkua olkkarin lattialla) :D

Heh... Ei vaan... Eiku joo! :) Noin meillä totta puhuessa aamusin menee... ;)

burde ja heidi 8,5kk taas

HääkimppuG: Naimisiin asti ei olla vielä päästy ja en osaa yhtään sanoa minkämoisen kimpun haluan. Minä olen vähän sellainen kaikki kelpaa-tyyppi, eli tykkään kaikista kukista ja eri värisetkin kelpaa :)

burde, siis aivan ihana hääpuku sulla, tuollasen minäkin haluan!!!!

quieron poika on kyllä taitava! Pitääkö 10 kk ikäisen osata jo laittaa palikkaa palikan sisään? :)

En nyt muista olenko jo kertonut että me päästään tulemaan treffeille!!! Monien mutkien kautta kylläkin: Maanantaina mies kävi kolmessa eri varaosaliikkeessä kysymässä varaosaa ja yhdestä sanottiin että tulee viimeistään keskiviikkona. Mies marssi ke hakemaan sitä ja sieltä sanottiin että tulee vasta 2kk päästä, kun niitä ei ole maahantuojalla tällä hetkellä. Mä meinasin jo tulla sanomaan että ei päästä taas yhtään mihinkään. Mies onneksi hoiti homman kotiin ja olisi jo lainannut lauantaiksi autoa jotta me oltaisiin päästy rautatieasemalle. Eilen kuitenkin löytyi vähän kauempaa se varaosa ja nyt on taas auto kunnossa :) Kiva nähdä teitä kaikkia!

Kandi ja AA, tervetuloa isoihin enskoihin!

Kandi, meillä muuttui yöt siinä 5-6kk iässä enemmän levottomaksi. Kyllä niitä hyviäkin öitä on, mutta aina välillä tulee viikon parin kestäviä jaksoja, kun joko herätään vähän välilä kitisemään tai sitten pidetään 1-2 tunnin jumpat keskellä yötä! Hampaita meillä ei vielä ole, joten varmasti Idalla tulee kaikki uudet taidot uniin!

Viime yö meni taas ilman kitinöitä ja herättiin klo 9.15. Yöllä oli vaan kauhea ukonilma niin en saanut ennen klo 2 unta ja nyt väsyttää!

Nyt menen sohvalle lukemaan lehteä ja syömään suklaata :D

MiaMik ja Ida 8kk13pv

Vai että olin mä " säteilly" treffeillä... :) Heh. No kiva kuulla, vaikka ei se raskaudesta johtunukaan. :)

Q: Mulla on monirakkulamunasarjat (ei ilmeisesti varsinaista PCO:ta, kun ei oo ylipainoo, ylim. karvotusta, tms..), eikä multa irtoo munikset välttämättä joka kierrolla. Se siis selvis, kun mentiin Heidiä yrittäessä tutkimuksiin ja sit hoitoihin.

Nytkin on alaselkä kipee... Tuntuu vähän samalta kun synnytyksen aikana. Voihan se tietty olla ihan menkatkin tulossa, mutta ei mulla kyllä koskaan ennen tälleen oo ollu. Alavatsaa on saattanu särkee 1-2 edeltävää päivää ja selkää ehkä edellisenä päivänä ja sit on alkanu... Mut ei tälleen koko viikkoa ikinä. Kai sitä tartteis maanantaina soittaa aikaa sinne V.liittoon, ni tietäis missä mennään. :S

Osse: Kurjaa jos/kun ootte kipeenä! :( Toivottavasti menee pian ohi. Niin ja tsemppiä pakkauspuuhiin! Heh.. Tuli siitä tavaraa roskiin heittämisestä mieleen, ku olin meijän porukoilla siivoomassa varastoja ja kaappeja, ja äiteen ja iskän luvalla sain heittää vanhoja ja huonoja pois... Sit ku porukat oli vieny kirjoja & lehtiä paperin keräykseen, ni äite toi varmaan puolet takas! Vähän mulla meni hermot -> se valittaa ku niiden talo on kaatopaikka ja sit ku rikkinäisiä ja huonoja heittää pois, ni se kantaa ne takas.. Siinäki laatikossa minkä se toi sieltä paperinkeräykseltä, oli mm. mun ja siskon vanhoja matikanvihkoja -> niissä kuulemma oli muutamia tyhjiä sivuja!!! (just joo), kirjoja joissa oli pelkät kannet, jne... Voi tsiisus! :)

Mitähän vielä... En muista. Kiitos muuten millille ja tikrulle treffikuvista! Mä voisin kans jossain vaiheessa lähettää, mutta en ehkä ihan vielä, ettei oikeesti jonkun s.posti mee ihan tukkoon! :)

Burde ja heidi 8,5kk

PS.Mulla on vähän sama vaikeus ku Naperollaki -> meinaa tulla koko ajan oikeet nimet tänne. =)

Nyt pikaisesti viestiä tänne, ja sitten hakemaan Eetua ja Sealifeen... Eilen siis illalla vietiin Eetu mun vanhemmille hoitoon, ja mentiin mun veljelle syömään tortilloja ja sitten Kapakanmäelle (tanssilava) kuuntelemaan YÖtä. Oli tosi ihana keikka!

Siis asiaan... KIITOKSET Amylle ja Emmille! Ja hyvää reissua teille! (vaikket vissiin enää ookaan maisemissa?!) Meillä oli kivaa! Vaikka mulla tuskanhiki pukkas päälle tuon ukkelin kanssa... Se kun on vähän liian vilkas... Mutta silti niiiiin ihana!!!! (mulla on pikkunen ikävä sitä...) Ja kiitokset myös kaikille muille treffeillä olijoille!

Quu, kyseli kuulumisia, kyllä mä eilen meinasin kertoakin, mutta sitten mulle tuli vaan sellanen olo, ettei välttis kaikki (tai kukaan) haluu kuunnella mun mietteitä/oloa yms... Etten oo taas paasaamassa... Mutta siis eilen aamulla sitten tuli taas romahdus, eli menkat... No, kai tää tästä josku, ehkä... Elokuussa sitten jatketaan... Kyllähän mä ke tein testinkin, kun oli kaks viikkoo irrotuspiikistä, mutta näytti negaa...

Burdelle mun piti sanoo noista kivuista, että kannattaa kyl käydä näyttäytymässa lääkärissä. Mullahan ennen Eetua ei ollut yhtään menkkakipuja (tai oli, mutta sillain, et just tuntu), vaan syksyllä ja tässä talvella oli kyllä sellaset kivut, että mies passitti mut menemään lääkäriin, kun olin muutaman kerran kaksin kerroin lattialla, ja huusin! kun sattu niin pirusti. Mutta kaikki oli kunnossa, ja lääkäri anto jotain menkkakipulääkettäkin, jota en oo viel kyl kokeillu, kun en oo ton lääkärireissun jälkeen kärsinyt enää... Tais jäädä mun kivut sinne...

Mutta joo, nyt lopetan ja painun pakkaamaan.

napero ja Eetu 1v4kk

ps. on muuten hankalaa kirjoittaa, kun meinaa väkisinkin tulla oikeet nimet kirjoitukseen...

[color=blue]Kiva kuulla Iiriksestäkin! Pianhan tekin Ellin kanssa jo " kuulutte" tähän pinoon, vaikka eihän täällä tarvi välittää mistään pinorajoituksista, senkus kirjoittaa mihin tykkää ja keille " asiaa" on :) Onpas Ellikin jo iso tyttö. Tuntuu että ihan vasta sinäkin käväisit (kirjaimellisesti) synnyttämässä.

Aleksi alkoi kokeilla syöttiksessä istumista lyhyitä aikoja kerrallaan siinä 5,5 kk:n iässä, koska halua istuvaan asentoon oli ja aika topakasti jo tuolloin istua pönötti tuetusti. Pienennettiin tuolia pyyhkeillä jotta istui vähän tuetumpana kuitenkin. Puolen vuoden iästä on sitten enenevässä määrin istunut tuolissa ja ehkä tuosta 6½kk:n iästä on syönytkin siinä - aluksi oli helpompaa syödä sitterissä. Nyt ei enää tuolinpienennyksiä tarvi, koska istuu lattiallakin jo hienosti ilman tukea, tosin lähellä täytyy olla varmistamassa, koska oikein innostuessaan saattaa vielä muksahtaa naama edellä lattiaan.

Idallakin oli ollut aamuyön levottomuutta. Aleksilla on aamut aika levottomia, ja illat erityisesti. Nyt on uutena tullut mahdoton huuto ja raivo yöunille käydessä, aivan kuin protestoisi nukkumaan menoa, mutta silti on ihan väsy. Tosi vaikea näistä pikkuisista aina sanoa mikä milloinkin vialla.

Anoppi tuossa soitti meitä lihasopalle. Lähdetään kun Aleksi herää, mikäs sen mukavampaa kuin istua valmiiseen ruokapöytään :P

Viipero & Aleksi 7kk+[/color]

zombie-äidin oli pakko päästä tuulettumaan ku tyttö nukahti yöunille, eli kymmenen aikoihin lähdin kaverin kans yhdelle ja jopas rentoutti. Tyttö oli lopulta illalla oma iloinen itsensä, nukuttiin yhdessä ne neljännet tän päivän päikkärit kuuden ja seiskan välillä. :) piristi kummasti minuakin. Sitä ennen jo torkuin kun tyttö leikki makkarin lattialla itsekseen, heräsin siihen kun repi kirjojen suojapapereita. :D ja mää aina vannoin, et mun kirjoja ei lapset sit revi... kaikkea sitä tekee pikku-unien eteen.

Mut nyt taaperran suihkuun ja hampaiden pesulle ja petiin. On oikein puhtaat lakanatkin odottamassa!

Ai niin, hääkimppugallup: mulla oli kolme oranssia gallaa sidottuna yhteen vähän gallan muotoisesti eikä sit muuta. tykkäsin itse hirveesti!

Unohdin muuten vissiin sanoa, et yks syy tähän viime aikojen kiukkuun täytyy olla toinen puhkeava hammas, ien on niiiiin valkoinen ja pullea, et kumma jos ei jo puhjennut ku rauha oli taas illalla maassa. Tyttö puri kylvyssä pikkuankkaansa niin antaumuksella, että saattoihan se siinä tohinassa vaikka tulla läpi?? Ei tarvinnut edes suppoa yöksi. Toivotaan, et yökin olisi rauhaisa... (hah!)

-hiprakka-Osse ja uni-tytsä 7kk

Kiitos kaikille syöttötuolikysymykseen vastanneista! eiköhän mekin sit loman jälkeen aleta ellistä pitämään tuolissa ainakiin pikkuhetkiä kerrallaan... Jäädään juhannuksen jälkeen ehkä pariksi viikoksi ellin mummuloihin hengailemaan ja sit kotiin palatessa aletaan maistelemaan soseita ja kokeilemaan syöttistä, alkaahan E sitten ollakin jo sen puoli vuotta :).

Huomenna sitten osan kanssa tavataankin.

Q:n kanssa ei olla ennen nähtykään mut jos tavataan siellä helsingin asemalla ennen junaan menoa niin meidät voi bongata tummansinisistä vaunuista joiden kaksi etupyörää on lähekkäin ( kolmipyöräisen näköiset siis) ja meillä on auton turvaistuin myös mukana siellä vaunun alla kun mun mies tulee hakemaan meidät pois sieltä matkansa varrella. :) eli jos huomaat meidät niin kiskaise hihasta (tai laita postia l.iiris100 @ gmail. com niin saat mun numeron) ja jenni ja d hyppää kyytiin sit myöhemmin. :)

Ihan huippua kun te pääsette jo pyöräilemään vauvojenne kanssa! Onko Osse ja typy jo kokeillut? miten meni?

Ehkä mekin loppukesästä/syksyllä... Ihanaa!

Niin ja hääkimppu: Mulla oli yksi valkoinen lilja ja ihan vähän vihreää lehteä, aika pieni kimppi, tykkäsin kovasti. Olisin halunnut vain yhden kallan enkä muuta (ehkä varteen jotain) mutta yllättäen tilasin kukat vasta viikkoa ennen häitä niin ei onnistunut kalla. :) Mutta se lilja oli kans ihana...

jees, mutta nyt imurin varteen.. :)

Moikkis,

-iiris ja ellis

En tiedä haluutko vastata, mutta mikä teillä oli alunperin syynä siihen, että menitte Väestöliittoon? Oliks sulla aiemmin jotain tollasia vaivoja vai onko noi uusia? Kyllä mä varmaan menisin ihan oman mielenrauhan vuoksi vaikka ihan tavalliselle gynekologille, jos pelkäisin jotain outoa. Mutta mä oonkin sellanen, että aina haluaisin tietää, missä mennään.

Odottelen edelleen, että ekat menkat kaavinnan jälkeen alkais... Torstaina jälkitarkastuksessa gyne ei osannut sanoa asiaan juuta eikä jaata. Totes vaan, että kun mulla on ollut pitkät kierrot niin ei ne varmaan ihan vielä oo alkamassa. Niinpä. Toivottavasti kuitenkin tän kesän aikana alkais. Jotenkin ankee olo vieläkin, kun tuntuu, että ennen kuin menkat on alkanut niin ei olla edes nollapisteessä...

Ja napero, en tiedä toivoisitko, että sulta kysyttäis aina välillä kuulumisia, mutta jotenkin ajattelen, että ehkä et haluakaan kaikkien seuraavan tilannetta ihan reaaliaikaisesti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Tiedäthän kuitenkin, että täällä pidetään teille kauheesti peukkuja!!!

-Q-

Mä tänään sua siellä treffeillä katselin " sillä silmällä" , et saattaisitkohan olla raskaana..! Maha sulla oli kyllä kahdehdittavan littana, mut jotenkin vaan tuli sellainen fiilis :) Harmi jos mun aavistukset oli väärät, ja testikin näytti negaa :/ Toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen pian! Ja eikös ole parempi tutkia ja tietää asian laita, kun arvuutella josko jokin saattaisi olla vialla?

Mä tulen samalla junalla huomenna, joten mennään sitten Riksussa yhdessä perille. Joku teistä varmaan osaa sinne..? Mulla ei ole kenenkään teistä numeroa, mutta jos voitte hengailla siinä laiturilla sen aikaa et mä löydän teidät :) Ellei sit satuta samaan junavaunuun. Mä nousen täältä Keravalta kyytiin.

Ja jos joku bongaa mut vaunujen kanssa, nykäiskää hihasta! Muuten mä kökötän Riksun asemalla yksin ja eksyneenä... :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat