Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

linkki edelliseen : http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10518361&p=1&mpage=7&tmode...

Nyt päätin aloittaa tän päiväpino systeemin, josko vaikka tästä lähtien eka joka aamul tulee kirjoittaa niin aloittaa pinon sit. KUn rupee olee maratooni pinoja.

me eilen lääkärineuvolassa, kaikki ok, eikä kohdunsuulla mitään tapahtunut.

Tänään oli kääntöyritys, mutta sitä ei tarvinnut tehdä.vaavimme oli kääntynyt itse raivotarjontaa..JIPIIIII!!!!! eli nyt odottelemme ihan normaalisti.

nyt pitää lähteä kauppaan...

Liipe ja prinsessa rv 36+1

Sivut

Kommentit (23)

terkkuja neuvolalääkäristä!

Kyllä täytyy sanoa, että aika turha reissu oli taas. Tämä olikin sitten viimeinen lääkärikäynti. Meillä ei ole mitään synnytystapa-arviota tms. Kaikki arvot, verenpaineet ja hemoglobiinit oli tosi hyvät. Hieman turvotusta jaloissa. Otettiin myös nyt viiminen verikoe tän mun negatiivisen veriryhmän tiimoilta. Sitten vaan äkkiä housut pois jalasta ja nopsasti lääkäri katsoi paikat. Vauva oli kuulemma jo hyvin laskeutunut alas. Paikat pehmenneet. Sf 32. Sanoi, että voi jo pian tulla maailmaan, että kannattaa laittaa kaikki valmiiksi. Mutta eihän noista koskaan tiedä. Mitään painoarviota ei sanonut. MUTTA...huippu oli kun kuunneltiin sydänääniä, niin ei hän oikein meinannut niitä löytää. Totesi vaan että OLETETAAN; ETTÄ KAIKKI ON OK!!! Kyseli miten liikkeet on tuntunut. sanoin että kyllä tuntuu, mutta ei koko ajan ja on muutenkin ollut rauhallinen vauveli alusta asti. Toivotteli vaan hyvä synnytystä ja hei hei.

Kyllä on asia vaivannut koko päivän ja kovasti oon koitellut tunnustella/kuunnella liikkeitä. Taidan varata vielä ajan yksityiselle, jos vaan saan ja jos vaikka ultrattais vielä. Taitaa vaan joka paikkaan olla kovat jonot. Kyllä liikkeitä tosissaan tuntuu joka päivä, mutta ei ihan koko ajan.

Kyselenkin nyt teiltä vielä liikkeistä, vaikka niistä jo paljon ollaan puhuttu, että tunnetteko te koko ajan liikkeitä vai vaihtelevasti päivän mittaan?

NimiG: kyllä meillä on jo nimi mietittynä kummallekin. Tietty pitää eka nähdä, että onko vauva yhtään nimensä näköinen :)

Eikös meitä heiniksiä ole jo 2 syntynyt? Muistaakseni. Nekkiksen vauvahan valitettavasti menehtyi. Mutta muistanko väärin, että myös toinen olisi syntynyt, hieman nekkiksen jälkeen?

Kaipa sitä tosissaan tarvii sairaalakassia alkaa pakkaamaan, kun kerran lähtö voi olla lähellä. Huomenna ajattelin mennä hankkimaan imetysliivit. Vaikeee vaan ajatella mitkä kupit tarvitsee.

beebebeebe 35+5

päivittäin tuntuu liikkeet täällä. Välissä on taukoja jolloin oletan että vauveli tirsaa, mutta tasainen " mylttäys" on käynnissä. Hikottelee kyllä tosi paljon...

Ei meilläkään meinanu lääkäri saada ääniä kulumaan, minun pulssi vaan suhisi taustalla, mutta lopuksi sydänäänet löytyi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jotenkin kauhean ahdistava olo... mutta mun ei paljoa kannata valittaa, ku kuulin että yks tutun tuttu on tänään joutunut täydelliseen vuodelepoon. hänellä on kaks pientä lasta ja viikkoja on nyt 30. Että kyllä sitä sitten koittaa kestää nää turvotukset sun muut, mulla hajois pää jos joutuisin makaamaan sängyn pohjalla.

Vauva liikkuu kovin. Välillä supistelee mutta eivät ole kipeitä, ja mä niin toivoisin että vauva jo syntyis. Esikkokin odottaa vauvaa kovasti ku ollaan sovittu aika paljon juttuja sitten kun vauva syntyy... Laivareissu, muumimaailma, yms. Sitten ku vauva syntyy... Nyt sitten kysellään joka aamu että syntyykö vauva tänään ;). Kun vastaan että en tiedä, hän katsoo mua ihmeissäään...

Huomenna on neuvola taas kerran. Toivottavasti pissa on tällä kertaa ihan ok. Aina ollut jotain hemputin leukkareita. Sf- mitta mulla on parhaimmillaan ollut 35 ja sitten oli 33 ja viimeks ma 34. Mutta tuon 33 mittatuloksen sai kesälääkäri joka luki papereista kohdunsuun ja kaulan tilanteen edellisen viikon ultran sanelusta. Että sellainen kesälääkäri.

TyöG: Mä olen ajatellut tehdä jo marras-joulukuussa sunnuntaivuoroja jos tarvitaan. Niistä saa ihan hyvin rahaa eivätkä vaikuta äippärahaan kun ovat sunnuntaipäiviä. Katsotaan nyt.

Mutta nyt laittamaan ruokaa...

Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 37+4

Täällä päin on vietetty aika hiljaiseloa palstojen suhteen...

Vaivoja ja supistuksia sen verran ollut ettei ole jaksanut juuri mihinkään keskittyä...

Toivottavasti vielä mahdutaan mukaan...

Täällä synnytys kovasti jo mielessä, toiveissakin jo :D

Eilen oli neuvola, tässä tuloksia sieltä:

Rv: 35+1

Painonmuutos: 754 g (lähtöpainosta tasan 6 kg)

RR: 128/82

Pissa: Puhdas

Hb: 118 (taas laskenu vaikka syöny rautaa)

Tarjonta: RT (ollu rv 28 lähtien)

Syke: +

Liikkeet: ++

Neuvolatäti veikkasi painoksi noin 3300g, ja vihjasi samalla että tulevana maanantaina kun on synnytystapa-arvio, että katsellaan samalla aikaa käynnistykseen noin rv 38, vauvan ison painon vuoksi.

Nyt jännittää... toivois kuitenkin että syntyis ilman käynnistyksiä ennen tuota rv 38.

Lupa syntyä on jo annettu siis :)

Tänään käyty jo iltapäivä saunassa ja siivottu ja jorattu toivoen voimakkaita supistuksia!

Tavarag: Täällä on melkein kaikki valmiina, sänky laitettu lakanoineen jo valmiiksi, vaatteet pesty ja silitetty, laitettu vauvan omaan lipastoon, hoitotaso on hankittu, samaten turvakaukalo, vaunut, vaipat jne. Amme vielä puuttuu.

Työg: näillä näkymin tuntuis että haluais olla kotona lapsen kanssa niin kauan kun raha antaa myöten, mutta sitä kun ei tiedä millon tiukka tilanne tulee... aikasintaan -08 syksyllä töihin.

Liikeg: täällä liikutaan ja vaihdetaan asentoa ahkerasti, mutta potkut tuntuvat vähemmän kuin ennen, tila käynyt ahtaaksi...

Synnytysg: en pelkää ainakaan synnytystä, jännitystäkin on hyvin pientä... tervettä sellasta :) tai sitten tää ei ole normaalia? :D

Täällä veikataan myös kaksosten odottajaa " MotherOf4" ensimmäiseksi " posahtajaksi" :)

Onko muilla päätetty jo nimet valmiiksi?

Itellä on jo aika varman päälle mietitty jo.

Terkuin Skye85 ja poju rv 35+2

Alkuun kirjoittelin hyvinkin ahkerasti, mutta on ollut niin väsy olo kun töitä on tehty hirveesti tähän päivään asti, ettei ole jaksanut koneella käydä..

Kävin toissapäivänä yksityisellä ultrassa ja rv 36 lääkärissä. Todella kokenut ja mukava lääkäri, painoarvioksi ultran perusteella tasan rv 36 antoi 3400g, ihmekkös on ollut jo niin tukala olo. Vauva on ihan lähtökuopissa, mutta masu ei todella ole laskeutunut, eikä mahdukaan laskeutumaan. Ikävä olo, kun painaa todella alas ja ylös. Kova on liikkumaan tämä veitikka, joka mitä suuremmalla todennäköisyydellä on poika :0) Kohdunkaula oli pehmeä ja sitä oli reilu sentti jäljellä, kohdunsuu 1-2 cm auki. Kipeästi supistelee päivittäin.

Toivottavasti ei mene yli, ettei tulisi yli 4500g vauva. Yhden sellaisen olen synnyttänyt, joten käynnistyksestä ei mulle puhuttu mitään ja mieluummin odotan että käynnistyy luomusti, ei ole sitten niin raju ja jää voimat ison vauvan ponnistamiseen. Synnytystä en ole ehtinyt miettiä, kun töitä on satunnaisesti vielä rv 38..

Turvotus vaivaa täällä sekä närästys, muutenkin olo on kuin rautakangella..Häpyluuhun särkee ja viime viikot olen nukkunut tosi huonosti, joka yö olen valvonut pitkän tovin lehteä lueskellen.

Tavarag: säikähdin kun luin, että monella on jo kaikki valmiina.. Meillä on turvakaukalo hankittu ja paketti pieniä sukkia, ei muuta.. Autoon pitäisi asentaa lisäpenkit, vauvan vaatteet on varaston perukoilla, ei ole sänkyä, ei lipastoa vauvanvaatteille, viikonloppuna edessä ikea reissu, että saadaan paikka vauvanvaatteille, nukutan vauvaa alkuun varmaan vaunuissa.. Jospa ensi viikolla saisin pestyä jotain pientä vaatetta ja kantoliinan käyn ostamassa. Muutamat uudet imetysliivitkin pitäisi hankkia ja paketti pieniä vaippoja, liivinsuojia jne. Apua! Millähän ajalla tämän tekee.. Oman kassini pakkaan varmaan sitten kun alkaa säännöllisesti supistella..

työg: tänään oli viimeinen varsinainen työpäivä (olen yksityisyrittäjä), mutta vielä on satunnaisia työpätkiä tiedossa rv 38. Työt aloitan pikkuhiljaa iltaisin jo syyskuun lopussa. Olen päivät kotiäitinä näille jo olemassa olevalle 3 lapselle, joten parisuhde on varmasti syksyllä koetuksella, kun miehellä on muutamana iltana viikossa vielä vauvakin hoidettavana..

Kukahan synnyttäisi ensin? Varmaan ne kaksoset tulevat ensin :0) Muistahan ei voi tietää, ellei ole sovittu sektio tiedossa.. Itselläni meni edelliset 2 lasta 2 viikkoa yli, vaikka kohdunsuu oli auki jo rv 36 ja todella kipeästi ja paljon supisteli viikkokaupalla, ilman käynnistystä kuitenkin syntyivät. Toivon, että tämä ei menisi nyt niin yli.. Joudun työssäni kantamaan ja kyykkimään paljon ja siksi nyt tuntuu supistelevan mojovasti jo hyvin ajoissa.. Toivottavasti päästään kaikki ajoissa mahoista eroon :0)

hyviä voimisia kaikille!

KolmenEmo ja iso masuvauva rv 36+2

Oon ollut hieman hiljaiselossa, miehellä kannettava on aina töissä mukana ja nyt kun aloitin lomailun en pääse koneelle kuin harvoin.

Neuvolakuulumisia:

rv 34+5

paino:+280

RR: 109/71

sokerit 4+!!!!! (munuaiset eivät oikein ymmärrä raskautta, diabetestä ei ole...)

B-Hb: 120

Sf:31

Rt

Eli kaikki hyvin.

Järkkäsin juuri esikoiselle kaksipäiväiset synttärit ja sen jälkeen sain nauttia kolme päivää yksinolosta kun tytär pääsi Muumimaailmassa käymään...luxusta.

Meillä on vaatteet valmiina, kaikki muu täytyy vielä hankkia. Mutta kun ennuste on että lapsi on pinikok. niin toivon tosissani että raskaus olisi täysiaikainen. Joten luotan siihen että kerkeän tässä ennen vk:a 38 laittamaan kaikki valmiiksi.

TyöG: Joudun palaamaan opintojen pariin jo keväällä -08 ja työtä teen siinä sivussa vähän.

Nyt pakko mennä, tyttö touhuaa kylppärissä ja on aivan liian hiljaa...

JEP

Eilen käytiin taas äippäpolilla. Poika oli vihdoin laskeutunut poikkitilasta viistotilaan. Eli alatiesynnytys saattaa olla mahdollista. JIPPII!!!

Lääkäri sanoi vielä että kääntyisi kokonaan raivotarjontaan kunhan saisi vähän supistuksia aikaan. Siihen loppuivat ne viimeisetkin supistukset, tänään ollut vasta yksi kunnollinen...

Eli miten saada aikaan supistuksia?

Juoksemalla maratonin?

Tyttö on myös kääntynyt mutta vaihtanut vain pään toiseen kylkeen. Köllottelee ihan massun yläreunassa poikittain. No kunhan tuo poika saadaan rt niin se riittää.

TavaraG: Meillä on kaikki suht valmiina, vaatteet vain pesemättä ja lisää vaippoja pitäisi vielä ommella (mies ihmettelee miksi en ompele sitten kun vauvat ovat syntyneet, niin tietäisin mikä malli sopii...)

Öisin ei enää saa kunnolla nukuttua, muutaman tunnin pätkiä. Lonkat puutuu ja mahaa ei saa mitenkään aseteltua (sf 44....) Ostin jopa säkkituolin jossa on helpompi torkkua. Tosin päivällä siihen ei ole asiaa, lapset suorastaan jonottavat siihen.

Ruotsin risteily kuulostaa ihanalta. Meidän lapset ovat myös laivalle toivoneet. Nyt ei kylläkään enää uskalla lähteä, mutta jos loppukesästä raahaisi koko katraan laivalle, saa nähdä.

MotherOf4 rv. 34+3

Juu kyllä miekin taidan veikata MotherOf4. Korasa on varmaan kanssa hyvä vastus, jos vauvelikin jo siellä alhaalla puskee alaspäin... Heatherista luulen että hän on jo saikulla...lapsen kanssa tai ilman. Kirjoittelin tänne viimeksi siitä kun hänellä on se diabetes ja isolapsi tulossa että käynnistelevät/leikkaavat hyvissä ajoin! Tai sitten hän on lomilla...

Mulla ei varmaan eppuli synny, kun ei raukka mahdu edes lantioon laskeutumaan! No 4 viikon päästä leikkaukseen...

Korasa: Olipa kiva kuulla että kaikki oli hyvin...ja eipä ihme jos kaveri kellottelee jäsenet selkärnkaanpäin että hirveitä liikkeitä ei tunnu!

Ummetusg. Mulla ei kanssa ole ollut ummetusta...paremminkin ehkä löysällä...Meidän eskarilla tosin masun kanssa ongelmia...ei anna kakan tulla pottaan/pönttöön. Kävin tänään ostaa mallasuutetta, jos se sais masusta löysemmän, että hänen olisi pakko mennä sinne potalle ja se olisi kiva kokemus.

Teimpä tossa äsekn pizzaa ja piti syödä likkaa niin nyt paha olo...Käytiin muuten puolilta päivin saunassa...Ihan hauskaa oli käydäkkin keskellä päivää:0)

No eipä kummosempaa...Ai niin supisteluista vielä...minua on supistellut paljonkin, mutta ei kivuliaasti..1 tod.kivulias suppari on tullut koko aikana.

No eipäs kummosempia kuin hyvää päivän jatkoa !

t.sadetar ja eppuli 35+0 ja esikko 03

Mukavia uutisia, kun korasallakin kaikki hyvin ja Liipenkin vauva tajusi kääntyä ilman mitään kääntämisiä =)

Jaa, että veikataan kuka pääsee tosi toimiin ensimmäisenä =)

Ketäs kaikkia jo uhkaavasti supistelikaan öisin???

Musta tuo synnytykseen lähteminen tuntuu vielä niin kaukaiselta ajatukselta, että hassua ajatella että me oikeesti aletaan tässä ryhmänä kohta jakaantua =)

Mukavaa kun porukka on viime hetkinä aktivisoitunut, kiva lukea kuulumisianne ja jännätä yhdessä!

Duracel rv 34+0

Motherof4:ää, että synnyttät nuo tuplat ensimmäisenä, korasakin kyllä on aika verraton vastus varmasti.... ja onhan tässä muutamilla ollut aika selkeitä oireita... mutta mä veikkaan kuitenkin tuplien pullahtamista maailmaan etuajassa ja annan " ääneni" siis Motherof4:lle!!

synnytys pyörii mielessä lähes koko ajan ja nyt taas erilailla kun päästiin raivotarjontaan.

Vähän jänskättää..miltä se tuntuikaan kun tietää että nyt se alkaa ja sitten nuo lapsetn vahdit ja koiran vahdit ja puolison mukaan pääsy yms..vähän huolettaa.

No lapsenvahti tulee taksilla heti kun soitan(toivottavasti herää yölläkin), ja mun pikkuveli tulis tänne juhannuksen jälkeen jo varavahdiksi kun se on sen verran iso (vajaa 13v) jotta voi jäädä meijän lasten kanssa joiksikin tunneiksi jotta lastenvahti kerkee tulee. Joku pitää vielä saada hoitamaan koirien vienti hoitoon, viiään meinaan vanhimmat koirat sairaala ajaksi hoitoon jotta lastenhoitajalle ei jää kun meijän pentu koira ja hänen oma koira. ja sitten kun tuo puolisoni tekee yötyötä niin jos lähtee syntymään silloin kun on yö viikko niin TOSIAAN jännittää saadaanko sinne sijainen nopeasti. nää mun synnytykset kun eivät mitään maratooneja ole ollut vaan on oikeasti kiire kun alkaa.

nyt pitäs mennä vaihtaa esikoisen pupulle purut, lapset jo siellä tyhjensi häkin päällysen ja ottia vesi ja ruoka kipot pois.

Mulla muuten tullut 11kg nyt painoa lisää lähtöpainosta ja kun siihen lisää sen jotta mulla oli ylimäärästä silloinkin n.8kg niin pudottamista riittää synnytyksen jälkeen. Puolisoni kin on nyt saanut lisäkiloja tässä raskauden aikana, myötätunnosta. ;)

Mulla selkäkivut pahentuneet...ja häpyluu koko ajan kipeä, mutta se nyt varmaan johtuukin siitä kun vaavi nyt oikein siellä ja painaa luuhun. Minua jäi häiritsemään kun eivät tehneet painoarviota ja kätilö sanoi jotta ihan kivan kokoinen tää vauva jo nyt on. eli minkähän kokoinen jätti meille syntyy.

Liipe ja rinsessa..edelleen rv36+1

Lumituulille pikaseen: Minullakin melkein joka kerran kun pissattaa/rakko mukamas täysi supistaa! Ja toisinaan sen jälkeen kun nousen istuma-asennosta ylös! Outoa tuo pisu/supistelu! En vaan koskaan ole muistannu siitä neukkarissa mainita että liekkö ihan normaalia!

Nyt aamutoimet kutsuu =) vien tipusen hoitoon 10:neen ja ens viikon toinen saa kotona huilia ja sit vielä yksi viikko hoitoa ja sit lomaillaan! itse otan levon kannalta nämä kaks huili viikkoa tai no teen tekemättömiä hommia ;)

Palailen päivemmällä/illemmalla astialle =)

Olen muuten tosi huono kommentoimaan asioihin, joten yleensä raapustelen vaan omaa napaa :(

Viileän Päivän jatkoja!!

Kiva Liipe kun avasit tämän päiväpinosysteemin.

Korasa: Hyvä kun kävit äippäpolilla ja että vauvalla kaikki hyvin.

Työg: Tähän lähelle olisi tulossa unelmatyö tulevaisuuttani ajatellen ilmeisesti kesällä 08 joten haettavahan sitä on. Tietenkin on mahdollsita että aikataulut venyvät jne ja omat suunnitelmat muuttuvat mutta ajatuksen tasolla olen ajatellut nyt vuoden breikkiä. Mies jäi esikon aikaan vähäksi aikaa kotiin kun itse menin töihin ja haluaa käyttää mahdollisuutensa isäkuukauteen nytkin ja siihen päälle hiukka hoitovapaata.

Eilen oltiin ilta Lintsillä ja kyllä osasinkin olla poikki kun kotiuduttin ysin pintaan. tuntu että jalat ei enää liiku minnekään. Yöllä kärsinkin sitten mojovista suonenvedoista. Muutenkin olo on jokseenkin väsy iltaisin ja samoin aamulla ennenkuin taas vertyy liikkeelle. Päiväsaika menee vielä mukavasti.

Taidanpa poistua sohvalle toviksi kun esikkokin kävi päiväunille. Palailen.

Persilja rv 37+1

Korasalle oikein onnittelut tuosta että kaikki oli hyvin. Minä vaan haluaisin tietää jotta mikä sillä sun mahalla on :) Tai jospa se laps ois silleensä siellä että kaikki " pallottavat" osat on selkään päin.

Mua ei jännitä tuo synnytys, vaikka varmaan alan jännittämään sitä sitten hiukan lähempänä. Tai eihän sitä muka koskaan tiedä millon lähtö tulee, mutta siltikään en osaa vielä jännittää.

Toisinaan tulee sitten jännitettyä sitä, että minkähänlaista se on ku vauva on muuttanu meille :) Oikein mukavia fiiliksiä tulee sitä jännitäessä!

Ja tuosta leikkimielisestä kisasta, että kuka ensimmäisenä poksahtaa. Minun villi veikkaus on juurikin Korasa, koska maha on niin hassusti jo :) Tai jos se Heather onkin jo vauva kainalossa siellä, ku mitään ei kerta ole kuulunut. Mua ei kannate veikata, on jotenki niin kiinnioleva tunnelma täällä :)

Mukavaa torstaita kaikille, tv:

Annemari ja minimutti 34+2

Hiljaiseloa ollut täälläkin. kun on niin kiireistä tämä raskaana olevan elämä(jos vaan jaksaisi liikkua).

Eilen oli lääkärineuvola. Sarjassamme " ei yhtään lasta lääkäri" joka katsoo kaikki NIIN kirjaimellisesti, että.....PLarasi sitä neuvolakirjaa ja alkoi mulle painosta ekana pitämään luentoa. No senhän tietää että verenpaineet ovat heti korkealla. NO saarna jatkuu sitten verenpaineesta ja siitä kuinka " joudun" varmasti jossain vaiheessa ALOITTAMAAN verenpainelääkityksen ARGH!

Sisätutkimuksessa tuumaa vaan " ettei täällä tunnu edes pää ettei tämä ole tulossa vielä hyvään aikaan" KÄÄK. Kaulaa oli jäljellä 2cm,kiinni ja sormelle auki!!! Sanoin, että aikahan on vasta heinäkuussa, ettei taida olla vielä kiirekkään. Sitten tuohon painoon vielä palatakseni, niin alkoi ehdotella että alkaisin ottamaan verensokereita!!!!!!! PRKL..kysyin ihan hölmönä, että onko siihen aihetta. Kun sokerirasitus on ollut normaali ja pissa puhdas!! Neuvolatäti kysyi huvittuneena että haluanko alkaa siihen että otan paastosokereita yms. Sanoin yks kantaan " EN" .

Kaiken perhananlaisia lekureita niitä on, tämäkään ei ole vielä valmistunut lääkäriksi!

Tämä on meidän 4s lapsi jota odotetaan ja joka kerta on paino noussut 10-12kg, verenpaine on alitajuntaista, koska nuorimmaisen odotusaikana sitä alettiin syynäämään niin perusteellisesti että on jäänyt kammo. (itse olen hoitaja ammatiltani)Ostin ihan Omronin jolla voin itse ottaa paineet kun siltä tuntuu!!

Pitäisi vain vissiin olla laiha vaikka on raskaanakin. Jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen paino palaa siihen aloituspainoon, mutten revi siitä ressiä. Kyllä meinaa masista lyödä päälle. Nyt olenkin sitten katsonut mitä lalitan suuhuni...

Isommat lapset ovat vilkkaita ja väsymys on käsinkosketeltavaa....

Onneksi on ymmärtäväinen mies joka tukee täysillä. Vaatteet on vielä laatikoissa, kassi laittamatta yms..kyllä ehtii vielä!

Kaikesta huolimatta aurinkoista odotusta joka iikalle =)...

Myytiäinen76 & " toukka" rv 36+2

Ei voi kuin ihmetellä taas noita terveyden ammattilaisten kommentteja/tekoja... saisivat varmistaa asioiden tilan ja sitä kautta rauhoittaa, että kaikki ok eivätkä jättää epävarmuuteen! :( Jos/kun asia vaivaa paras käydä tsekkauttamassa, niin saa rauhan. Varmaankin vauveli ok!

Kuten olen päivitellyt ennenkin meidän pikkuinen ei ole liikkuja kovimmasta päästä (vaikka itsellä ei ole vertailukohtaa)... siksi fleguksi välillä nimittelenkin. :) Meillä liikutaan eri päivinä eri tavalla... välillä on rumba päällä, välillä hyvä jos pitää lyhyen " jumppatunnin" koko päivänä (tietysti hentoja yksittäisiä liikkeitä voi mennä ohi, jos on muuta mielessä... alan yleensä hyppiä seinille, kun huomaan etten ole tuntenut liikkeitä useampaan tuntiin). Lisäksi päivän sisällä on eroja, välillä hiljaiseloa (nukkuu?) pitkäänkin... yleensä " ruokaa (varsinkin sokeria) saadessaan" alkaa vilkas kausi ja illalla nukkumaan mennessä on seurusteluhetki. Viime yönä taisi mökeltää suurimman osan yöstä, kun vääntelehdin sängyssä ja kääntelin pikkuyksiötä 180 astetta moneen otteeseen... Päivittäin hikataan yleensä useamman kerran.

Newbie: samanlaisilta kuulostaa liikkeet täällä meillä, kuin sun vauvalla. Meillä herkkua on esim. suklaavanukas tai jätski. Sillä saa pikkuiseen vauhtia :)

Tuntui muuten äsken aika hurjalta, kun äsken suihkussa käydessä koitin tuolta alapäästä, että tuntuuko siellä erilaiselta. Ja oli aika jännä tunne, kun vauvan pää tuntui sormella koittaessa aivan selvästi!

Nyt nukkumaan..

kylläähän minä veikkaan että minä en kyllä ensimmäiste joukossa synnärille lähde!!

itse ajattelen lähteväni vasta la ajan jälkeen että loppu heinäkuuta =)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat