Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

pikemminkin huolestuttavaa

Pitää saada kaikki, avioliitto, ammatit mahdollisimman pian. Pätemisentarvetta?

Tuntee olevansa "jotain" vain jos hyppää benjihypyn, nai ison pomon. Titteleiden kumartelua. Huono itsetunto?

Minä arvotan ihmisiä sen mukaan miten he kohtelevat muita, millaisia ovat ihmisinä. En koulutuksen ja aseman mukaan.

Kunhan kerroin kun luin omaa maakuntalehteä verkossa ja oli tuollainen juttu. En tunne kyseistä ihmistä. Lisäksi minusta on mukava kehua ihmisiä heidän ansioistaan. Olen sellainen joka kehuu myös kasvotusten jos on aihetta ja ihmeekseni moni menee hämilleen koska se on heistä outoa ja ei kovin tavallista.

Positiivisen palautteen antaminen on jostain syystä minulle helppoa ja ominaista,

joku ehkä osaa analysoida miksi näin on.

Arvostan ihmisessä älykkyyttä ja sitä että osaa järjestää elämänsä mielekkääksi. Älykkääksi väitän tätä nuorta naista.

Lentäjäksi opiskelemaan pääse erittäin harvat siinä on todella tiukat testit. Tuostakin jutusta voi katsoa hakijamäärän ja läpi menneet.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaksi ammattia. Ei kohta!

Näin minä ymmärsin alla olevan lauseen! Kyllähän monella 27-30v on kaksi ammattia! JOillakin kolmekin.:) Mutta ihan hyvää työtä tyttö kuitenkin tehnyt!!

"Nuoresta iästään huolimatta Sanna-Mari Pesosella, 23, on muutaman vuoden päästä kaksi ammattia: opettaja ja lentäjä."

Lainaus:

kaksi ammattia. Ei kohta!

Näin minä ymmärsin alla olevan lauseen! Kyllähän monella 27-30v on kaksi ammattia! JOillakin kolmekin.:) Mutta ihan hyvää työtä tyttö kuitenkin tehnyt!!

"Nuoresta iästään huolimatta Sanna-Mari Pesosella, 23, on muutaman vuoden päästä kaksi ammattia: opettaja ja lentäjä."

Harvassa ne ovat, joilla on alle kolmekymmpisenä pari, kolme ammattia.

Ihmettelen vain, että missä välissä kaikki nuo ehtii: opiskelut, seurustelut, harrastukset ja ikää 23-vuotta. Mahtaako naisella olla erittäin vaativat vanhemmat;)

ammattia ja kumpikaan ei helpoimmasta päästä.

Finnairin sivuilta tämä tieto

Työ ja koulutus / Ammatillinen koulutus / Liikennelentäjä

LIIKENNELENTÄJÄKSI

Liikennelentäjän työ on mielenkiintoista, antoisaa, vaativaa ja haasteellista. Ammatti edellyttää hyvän terveyden lisäksi pitkäjänteisyyttä, tarkkuutta, selkeää ajattelutapaa, paineensietokykyä sekä hyvää yhteistyökykyä.

Kursseja suoraan tyyppikurssille tuleville järjestetään tarpeen mukaan ja niistä ilmoitetaan erikseen.

Tietoja lentäjän alkeiskoulutukseen haluaville

Lentäjien alkeiskoulutusta tarjoaa Suomen Ilmailuopisto. Finnair ja muut suomalaiset ilmailualan yritykset voivat tarjota töitä kurssin suorittaneille.

Opetuskieli on suomi, joten siellä edellytetään hyvää suomen kielen taitoa.

Koulutus toteutetaan jaksoissa. Yksityislentäjäjakso (PPL) kestää noin kolme kuukautta ja sitä seuraava ansiolentäjäjakso noin 15 kk. Ansiolentäjäjakso jakautuu vielä yksimoottori- ja monimoottorivaiheisiin.

Koulutuksen jälkeen lentäjillä on ansiolentäjän lupakirja, mittarilento- ja monimoottorikelpuutus. Koulutuspaikka on Suomen Ilmailuopisto Porissa.

Lainaus:

Tuntee olevansa "jotain" vain jos hyppää benjihypyn, nai ison pomon. Titteleiden kumartelua. Huono itsetunto?

Minä arvotan ihmisiä sen mukaan miten he kohtelevat muita, millaisia ovat ihmisinä. En koulutuksen ja aseman mukaan.

On jo opettajaksi valmistunut jos luitte loppuun asti. Ja nyt lentäjäksi. On toi hieno saavutus, kun yliopistossa ensin päntännyt ja nyt toinen vaativa koulu. Ei ole kyse mistään jatko-opinnoista vaan taas aloitetaan alusta. Hieno juttu!

Täällä palstalla aina vähätellään toisten saavutuksia, katkeraa porukkaa. Itse olen 37, kaksi ammattia opiskellut ja kumpikin oli työn takana.

Lainaus:

että mitä erityistä tässä oli? Ja siis mikä oli ap:n motiivi tämän aloituksen tekemiseen?

Mainitse vuosikurssi, jossa ennen häntä olisi Suomen ilmailuopistossa ollut nainen?? Pelkkiä pojan/miehenjässiköitä yleensä kaikki.

kun kaikkeen pitää löytää se lannistava sävy. Keitä nämä ihmiset oikein ovat jotka kokevat tarpeekseen vähätellä kaikkien muiden ihmisten elämää?

Lainaus:

että runttaat heti nuoren naisen, joka menestyy. anna kun arvaan: miehelle koulutus ja asema tekevät vain hyvää, naisella tarkoittavat pätemisen tarvetta?

Jenkeistä saat lentolupakirjan helposti, vaivatta ja halvalla.

Siis mitä tämä neito keskimäärin olikaan saanut aikaiseksi?

Onko tällä jokin uutis tai sankariarvo.

Huvittuneena luin sitä ketjun aloittajaa.

Sille muijalle tää olis järkytys.

Tuosta avioliitosta olen sitä mieltä että harrastus on yhdistänyt ja todennäköisempää on tuollaisen liiton kestäminen kuin monen muun avioparin.

Joillakin elämä on kohdallaan.

Ei tuo ikäero ole liian suuri vaan ihan sopiva.

Mutta ei se minusta niin huima saavutus ole kuin mitä ap:n aloitus monien huutomerkkien kera antoi ymmärtää.

Tunnen monia, joilla oli alle kolmekymppisenä kaksi akateemista loppututkintoa tai tohtorin tutkinto. Yhdellä tutullani oli jopa molemmat (siis eri aloilta kaksi akateemista tutkintoa ja kolmannelta alalta tohtorin paperit). Ja kaikilla näillä tutuillani oli myös sosiaalista elämää ja harrastuksia opiskeluaikana.

Minusta on hienoa, että nuoret opiskelevat ahkerasti ja tekevät töitä saavuttaakseen päämääränsä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat