Vierailija

Löytyykö täältä äitjä jotka ovat viittoneet vauvoilleen? Missä vaiheessa vauvat ovat alkaneet ymmärtää viittomia ja itse viittoa? Lisäksi olisi kiva tietää onko viittomisella ollut vaikutusta puheen kehitykseen.

Odotan nyt toista lasta ja olisi kiva kokeilla hänen kanssan viittomista.

Kommentit (4)

Tukiviittomia käytetään kielihäiriösille lapsille, autisteille jne. Mutta en minäkään ymmmärrä miksi niitä pitäisi käyttää normaali lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samoin tukiviittomista on hyötyä ihmisille joiden puheen kehityksessä on ongelmia jne.

Kuitenkin sen mitä olen näitä terveiden lasten vanhempien viittomisia seurannut niin siinä tuntuvat lähtökohdat olevan vääriä. Moni on innostunut kuullessaan että viittominen voi nostaa lapsen älykkyyttä ja haluaa näin viittomien välityksellä tehdä lapsestaan neron. Sitten on näitä kaiken maailman pipertäjiä joiden on pakko keksi mitä tahansa erikoista nostaakseen itsensä ja lapsensa muiden yläpuolelle. Viittomilla saa sitä huomioa mitä janoavat.

Olen kuullut ihmisten ylpeilevän sillä kuinka heidän vuoden ikäisenä osaavat jo viittoa useita sanoaja ja näin kommunikointi on helppoa. Mutta kun rehellisiä ollaan niin omat lapseni ovat tuossa iässä osanneet ilmaista nuo samat asiat ilman viittomiakin. lapsella jota seurataan ja kuunnellaan on värikäs elekieli ja hän oppii nopeasti ilmaisemaan asioita äänteillä jo ennen oikeita sanoja. Eli varsinaista hyötyä en tuosta terveille lapsille näe. Paitsi tietty sen jos sattuu samassa päiväkodissa tai lähipiirissä olemaan viittovia lapsia, silloin nuo viittomat helpottavat lasten välistä kommunikointia.

Mieti ensin miksi haluat lapsellesi viittoa ja jos löydät mielestäsi hyvän syyn niin sitten vaan etsimään tietoa asiasta. Muuten voi käyttää viittomisiin menevän energian muuhun lapsen kanssa touhuamiseen, sen myötä opit tulkitsemaan lastasi paremmin (ilman viittomiakin)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat