Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lainaus:

Ja sitten loppuu tuo nippailu ja tukistaminen, ne kun ei ilmiselvästi toimi!

Joka ikinen kerta, kun tyttö kakkaa lattialle, laita hänet itse siivoamaan jäljet, ja vie hänet istumaan potalle/pöntölle ainakin viideksi minuutiksi. Luulisi lopulta oppivan. Kun joutuu itse siivoamaan sotkunsa, ja joutuu joka tapauksessa sinne vessaan vaikka kakkaisi minne, niin ei ole mitään mieltä tehdä tuollaisia typeryyksiä. Älä raivoa, yritä pysyä tyynenä ja johdonmukaisena. Selitä, että ihan joka kerta kun kakkaat lattialle, näin käy.

Kommentit (13)

Ollut ilman vaippaa n. vuoden verran. Nyt aloittanut sellaisen, että aina kun silmä välttää käy kakkaamassa huoneensa lattialle esim. jonkun lelun päälle! Ihan ihme touhua! Olen laittanut vaipat takaisin mutta se riisuu ne itse.

Sanoo, että leikin että tää on vessa (se mihin kakkaa)

AUTTAKAA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on 3 v 3 kk poika ja sattumoisin vauva tulossa elokuussa...

Ja kakkahommat tökkivät täälläkin, meillä vaan niin, että tekee housuun (jo vuoden kakannut pottaan käytännössä ilman vahinkoja). Sekä kotona että tarhassa, jatkunut nyt pari viikkoa. Samalla o ollut protestointia syömisen kanssa (ei ikinä ennen, on ollut tasi reipas syömään) ja muutenkin on välillä ihan mahdoton ei-ei-mies.

Meillä on mennyt nyt pari päivää paremmin, kun asiasta on juteltu sekä tarhassa että kotona vakavaan tyyliin. Ei vihaisena, mutta selitetty, että isot pojat kakkaavat pönttöön ja silloin ei tule sotkua housuun eikä tarvitse pestä koko suihkulla koko ukkelia. Ja viety kakalle aina ruokailun jälkeen. Onnistumisista tietysti kehut.

Välillä kyllä on tullut uhkailtua vaipan alittamisella ja tuttipulloruokintaan siirtämisellä. Ei varmaan psykologisesti kovin nerokasta, mutta ottaahan se päähän siivota tavallaan turhia sotkuja.

Muutenkin tuntuu, että lapsi kaipaa erikoisen paljon huomiota, pitäisi lukea ja leikkiä koko ajan. Ja on yritetty sitä antaakin ja kyllä se auttaa, lapselle omistetun vartin leikkituokion jälkeen hän jatkaa tyytyväisenä itsekseenkin.

Jos taas hakee vaan huomiota, niin älä anna silmän välttää! Vietät pari viikkoa 24/7 kiinni lapsessa ja annat täysillä huomiota, niin kyllä se siitä. Vaikka olis sisaruksia tmv, että se 24/7 on hankalaa, niin kyllä se silti kannattaa, muuten tosta kakkailusta voi tulla pitkäkin kierre.

Kertoisin, että seuraavalla kerralla seuraa rangaistus, lähtee vaikka lelut piiloon, jos kakataan lattialle. Ja toteuttaisin myös uhkaukseni.

En lepsuilisi, enkä takuulla laittaisi vaippaa lapselle, joka on ollut jo vuoden ilman sitä, ja tahallaan kakkaa lattialle.

Selitä, että tytön tekemä asia on kielletty, vain vessaan kakkaillaan jne. Tee selväksi, että rangaistus seuraa, jos hän toimii vielä noin.

Kauhistele kakkakasaa suurieleisesti " HYYYYYYII mikä kakka tuon leikkijunan päällä! Tuhma kakka, miksi se ei ole potassa?"

ja tyttö auttamaan, siirrätte yhdessä kakan sinne mihin se kuuluukin eli pottaan.

Vessapaperia vaan reilusti tytölle käteen (ja kertakäyttökumihanska jos löytyy) ja sitten kakka kouraan ja siirrätte kauhistellen " yök-yök-kakka, hyyi" kakan pottaan.

Sitten kun kakka on potassa, älä _kehu_ lasta omien tyhmyyksiensä korjaamisesta, se on itsestäänselvyys että omat tahallaan tehdyt sotkut siivotaan. Kuittaa vain sanomalla että jos kakkaa tahallaan muualle kuin pottaan, pitää itse siivota. Katsokaa yhdessä kakkaa potassa ja kehukaa kakkaa, " Hyvä kakka, nyt on oikea paikka" .

neuvoo kahden luupäisen pojan äiti.

Ja sitten loppuu tuo nippailu ja tukistaminen, ne kun ei ilmiselvästi toimi!

Joka ikinen kerta, kun tyttö kakkaa lattialle, laita hänet itse siivoamaan jäljet, ja vie hänet istumaan potalle/pöntölle ainakin viideksi minuutiksi. Luulisi lopulta oppivan. Kun joutuu itse siivoamaan sotkunsa, ja joutuu joka tapauksessa sinne vessaan vaikka kakkaisi minne, niin ei ole mitään mieltä tehdä tuollaisia typeryyksiä. Älä raivoa, yritä pysyä tyynenä ja johdonmukaisena. Selitä, että ihan joka kerta kun kakkaat lattialle, näin käy.

Meillä ei esikoinen oireillut raskausaikana, eikä vauvan synnyttyäkään, lapsilla on 3 v ikäeroa. Puhutteko liikaa vauvasta, pyöriikö elämä kasvavan vatsan ja syntyvän vauvan ympärillä ehkä vähän liikaakin? Anna tytöllesi paljon huomiota ja aikaasi, myös sitten kun vauva on syntynyt. Vauva ei tajua, että toinen saa enemmän huomiota, mutta isompi taatusti tajuaa.

olen huutanut ja ottanut leluja pois. Ei auta.

Voiko tyttö reagoida jo nyt vauvaan, joka syntyy vasta 2kk päästä?

Mitä se on sitten kun vauva syntyy??

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat