Vierailija

2 viikkoa olen ollut työttömänä ja tarkoitus oli olla kesä kotona lasten kanssa, mutta tänään sitten tuli postissa työkkäristä työhönosoitus. Pakko ottaa yhteyttä työnantajaan tai voin menettää työttömyyskorvaukset. Työ ei tosiaankaan kiinnost ja se on toisessa kaupungissa, mutta vastaa koulutustani. Miten toimin etten vaan tule valituksi? Työkkärin kirjeessä luki, että jos itse olen vaikuttanut negatiivisesti valintapäätökseen voin saada karenssin yms. Voi kökkö!

Kommentit (3)

kerrot rehellisesti, että kulkeminen tulisi olemaan aika hankalaa, vaikka bussiaikataulujen mukaan ja lasten hoitokuviot vaikea järjestää.

Kerot myös, että tämä ei ole se homma, jossa ajattelet loppuelämäsi viettää.

Työkkärissä roikun (jopa 2 viikkoa roikkunut) siksi, että muuten en saa rahaa mistään, kun kotihoidontukeakaan en saa tai menetän lasten hoitopaikat. Nyt saan sentään 1500e/kk, jolla pärjään hyvin kesän. Elokuussa olen menossa takaisin töihin (90% varmuudella), samaan paikkaan kuin aiemmin, mutta ei ole vielä sopimusta, jonka näyttäisin työkkäriin.

Ja eikö kuitenkin ole parempi lapsillekin, että eivät joudu olemaan koko kesää hoidossa?

Kulkuyhteyksiin voin tosiaan vedota, jos sanon että mies tarvitsee auton. Hyvä pointti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat