Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

välillä tuntuu sellaistaa epämiellyttävää, muttei hirveän kovaa, viiltävää kipua ylävatsalla poikittais suuntaan ja tuntuu sellainen lievä närästävä tunne kurkussa.

tätä samaa on ollut mulla ennenkin ja haluasin tietää voiko närästys tuntua näinkin.

lisätään nyt vielä että olen raskaana viikolla 19 jos sillä on merkitystä

Kommentit (9)

vatsakipuun. en raskauduttuani uskaltanut niitä enää syödä, jotan annoin ne isälleni, joka oli itsekin juuri saanut reseptin samoihin pillereihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja voin sanoa että se sattui varsinkin öisin kun on makuuasennossa! heräsin kipuun ja otettuani närästyslääkettä, pystyin jatkamaan unia. Eikä mikään rennie edes enää auttanut, vaan gaviscon!

mulla autto odotusaikana aluksi särkylääkkeet (panadol tms), joskus auttoi kun työnsi sormet kurkkuun ja oksensi, mutta sitten lopussa ei auttanut edes 2 tai 3 litalginia.

ensin tehtiin tähystys, jolloin poistettiin kiviä ja sitten leikattiin pois koko sappi. enää ei korvenna, ei närästä eikä tarvi joka ruuan jälkeen pelätä että alkaako kipu uudelleen..

ultralla on muuten helppo huomata, onko sappitiehyessä kiviä. yleensä nuo kovat ja kauan kestävät sappikivut johtuu juuri niistä.

Minulla ei juuri koskaan tule happoröyhtäyksiä, närästys tuntuu vain pakottavana kipuna tuossa rintalastan pään alla ja joskus säteilee kylkiinkin. Neste, erityisesti maito tai piimä auttaa hetkeksi.

Suosittelen Rennietä. Ainakin helpottaa, jos ei auta. On turvallinen raskauden kannalta (kalsiumkarbonaattia) ja siitä saa vielä kalsiumia sivutuotteena. Niitä jykevämpiä alumiinia sisältäviä närästyslääkkeitä ei saa käyttää raskausaikana.

mulla alkoi sappikivet vaivata raskausaikana ja kuopuksen syntymän jälkeen tuli niin pahoja kouristuksia, että koko sappi leikattiin pois.

Luulin pitkään, että kyse oli närästyksestä, mutta erona oli juuri se särky ylävatsalla (aivan kuin vanne) ja selkää poltti samalta kohdalta.

Litalgin on aika hyvä lääke, mutta sitä ei voi ottaa raskauden aikana. Kehottaisin siis sinua menemään lääkäriin että saisit kunnon lääkkeet...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat