Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Äiti mennyt uusiin naimisiin. Nykyinen äidin mies on ollut minulle isä. Saattanut alttarille yms. Jos isäni kuolisi en saisi perintöä laillisesti, koska en ole hänen lapsensa eikä mitään adoptio juttuja ole ollut.

Rahallista perintöä ei tiettävästi olisi edes tulossa. ja tällä hetkellä uskoisin että sisareni ainoa ns. rintaperillinen niin hänen kanssaan saataisiin asiat sovittua ilman riitoja, mutta yhtäkään riidatonta perinnn jakoa en ole vielä kuullut.

Olisiko tahditonta keskustella vanhenpieni kanssa että jos haluavat minun perivän jotain isältäni niin tekisivät testamentin? Tai jos haluavat että lapseni perivät jotain.

Kommentit (10)

Jos he haluavat sinun perivän jotain, he varmasti huolehtivat asiasta ihan itse. Aikuisia kun ovat.

Otatpa asian puheeksi miten vain, tulee ilmi että tämä on sinun huolenaiheesi -ja samoin ilmenee ahneutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen ajatellut puhua äidilleni siitä, etten halua perintöäni vaan haluan, että minut tehdään testamentilla perinnöttömäksi, juurikin noiden isäpuoli - siskopuoli -kuvioiden vuoksi.

Kaikki ihmiset ei usko kuolevansa, ainakaan niin pian etteikö yhtä testamenttia ehtisi tehdä. Ja toisaalta sitä saatetaan kuvitella että lapset ovat lainkin edessä samanarvoisia, jos heitä aina muuten pidetään ihan samanarvoisina. Tai olisiko helpompi kysäistä asiaa ensin äidiltäsi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat