Kommentit (9)

Moi.

En ole ehtiny tällä viikolla lukemaan enkä kirjoittamaan, viikko hupsahtanut melkein ohitse huomaamatta.... Tajusin juuri, että on huomenna jo perjantai ja viikonloppu edessä...

Täällä ei ihmeempää, kivut ennallaan jne. Olo kuitenkin ihan siedettävä, josta onnellinen. Yksityiselle se ultra siis varattuna ja parisen viikkoa on aikaa sinne... Sitä oikeastaan odottaen tässä aika menee eteenpäin...

Nyt tuli vaan tällai pikaviesti, jos parempaa aikaa löytyisi viel tänään niin sitten palaan vielä.

Voikaa paksusti

siisa 31+2

:)

Masussa käy joku ihme hytkyttely, en ole ihan varma onko se hikkaa vai mitä. Kauhean alhaalla tuntuu, joten olen miettinyt, olisiko pieni nyt pää alaspäin. Potkuja tuntuu kyllä edelleen tulevan vaikka minne, joten ilmeisesti yhä kääntyilee paljon. Kaipa se joskus pää alaspäin sitten jää, toivottavasti ainakin! En siis ole mitenkään huolissani vielä, kunhan mietiskelen.

Kivi kyseli hankinnoista. Meillä on esikoiselta niin paljon tavaraa, että paljon mitään ei tarvita. Ä-pakkauksenkin sijaan otin sen rahan, niin pieni kuin onkin. Yhden bodyn ja pari nb-kokoista kestovaippaa olen ostanut jo aikaisemmin, ja tänään Stockan hulluilla päivillä sorruin söpöön potkariin, vaikka vaatteita on jo ylikin tarpeen... Se ei edes ollut mitenkään tarjouksessa, kunhan hurahdin :o. Muuten sitten löytyi Stockalta kaikenlaista tarpeellista (esikoiselle), eli talveksi Reiman haalari, Vikingin gore-tex-saappaat ja vielä fleece-välihaalari, nämä yht 115 euroa. Ei paha minusta, kun normaalihinta esim. Anttilassa pelkästään noille saappaille oli 84 euroa!

Mutta takaisin tulokkaan hankintoihin: tuplarattaat on meillä hakusessa, tai olen jo löytänytkin mieleiset, kun vaan rahaa jostain vielä löytäis... :D Sängyllä en pidä kiirettä, saa aluksi nukkua vieressäni. Varmaan siirtyy pinnikseen jossain sellaisessa vaiheessa kun isoveikalta vapautuu, uuden patjan vaan ostan sitten. Mutta omat hiusharjat ja sellaiset haluaisin kyllä vauvalle, ja ne on vielä hankkimatta. Jotenkin tuntuu vielä niin kaukaiselta ajalta, etten ole osannut aktivoitua. Mullahan on LA vasta kuun lopussa ja jos tulee isoveikkaansa, niin ei ole tämäkään ainakaan ennen laskettua aikaa tulossa sieltä mihinkään.

Minihattikselle mukavan loman toivotukset täältäkin, ja nyt takaisin töiden pariin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä.

30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

4.12. Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

6.12. petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *

8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

9.12. siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

10.12. Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

11.12. Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

14.12. Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *

17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

18.12. kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

21.12. armi *

22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

26.12. Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite*Vantaa*Kättäri

27.12. Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

29.12. karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

9.1. Nudivas * TAYS *

Esikoinen meni tänään ekaa kertaa kahteen viikkoon päiväkotiin. Odotin vaikka mitä reaktioita, mutta hän vaan hymyili iloisesti "tarhantädeille" ja jäi täysin nätisti tuolille istuskelemaan odottaen pihalle lähtöä (muita puettiin vielä), ei yhtään huutanut eikä näyttänyt suunnilleen edes huomaavan että mutsi häipyy. Jonnekin täytyis nyt piirtää TOOOOSI iso rasti...

Omaan oloon ei ihmeempiä, nukun ihan hirveän huonosti silloinkin kun poitsu ei herätä. Se nyt ei ole mitään uutta mulla kylläkään. :(

[b]Pulmulle[/b] kiitoksia rd-kommenteista! Mä olen itsekin miettinyt sitä, että miten paljon mun edellinen päivä vaikutti tuohon testitulokseen. Edellisenä päivänä oli ihan hirveä haipakka töissä enkä syönyt juuri mitään, ja kun pääsin lopulta kotiin, ehdin just ennen kahdeksaa kokata, ja vedin sit silmät kellonviisareita tapittaen tajuttoman kasan pastaa naamaan... Mitä olen nyt rd-keskusteluita netistä penkonut niin vaikuttaisi, että tein just kaikki mahdolliset tyhmyydet ennen testiä jotka vaan voi tehdä: söin epäsäännöllisesti, kerralla liikaa, ja vielä pastaa.

Edellisessä raskaudessa mulla oli kaikki arvot alle rajojen (myös vanhojen rajojen). Paasto oli 4,9, sen muistan, ja 1 h arvo oli 8 jotakin ja 2 h arvo 6 jotakin. Nyt oli 5,3 ja 9,7 (eli sekin lähellä rajaa!) ja 6 jotakin, eli se oli kuitenkin sitten jo tosi hyvä.

Mulla myös on ylipainoa valitettavasti, mutta mielenkiintoista on se, että painoin useamman kilon enemmän esikoista odottaessani kuin nyt, ja silti sokerit koholla. Siksi siitä kakkostyypin diabeteksesta olen nyt alkanut murehtia.

Saa nyt nähdä, miten sitten tulevat paastosokerin mittaukset tän odotuksen aikana. Yritän kyllä vimmatusti noudattaa dieettiä, mutta se on tosi vaikeaa kun ei yksinkertaisesti ehdi syödä säännöllisesti. Ja kokkaamisen kanssakin on hankalaa, kun ei ehdi laittaa aina ruokaa vaan etenkin töissä syöminen menee niihin eineksiin, ja niissähän on usein hirveästi piilorasvaa (ja mulle th sanoi, että rasva olisi vielä pahempi juttu kuin sokeri?!). Aika yksitoikkoisia ovat olleet lounaat viime aikoina, kun ei tosta työpaikan lähikaupasta mitenkään runsasmitallisesti noita vähärasvaisempia vaihtoehtoja löydy... Vali vali taas, pitäisi olla vaan iloinen kun joissakin maissa ihmisillä ei ole mitään ruokaa, mutta oon nyt jostain syystä ihan maassa näiden sokereiden ja vauvan koon takia. Varmaan eniten siksi, kun olin toivonut a) tammivauvaa ja b) alatiesynnytystä ja nyt uhkaavasti näyttää siltä, ettei kumpikaan toteudu :( :( :(.

Anteeksi, tästä tuli nyt hyvin sokerikeskeinen viesti! Jospa myöhemmin viikolla olisi muutakin jutunjuurta...

Pikaisesti vaan lukaisin jutut läpi eli en nyt kauheesti kommentoi muiden juttuja. Sorry! Mutta vähän kuulumisia kuitenkin ajattelin laitella.

Töissä vielä ollaan ja ihan hyvin on kyllä jaksanutkin olla. Pientä flunssaahan mulla oli jo viime viikolla ja luulin sen menneen ohi, mutta nyt taas on hiukan tukkoinen olo. Kun ei nyt tän kipeemmäksi tulisi.

Eilen oli neuvola ja siellä hommat ihan kunnossa. Sitä lähtee niin hyvillä mielin sieltä pois : ) Vauva tuntuisi edelleen olevan pää alaspäin ja hyvä niin. Hikka taitaa täälläkin vauvalla olla aika usein kun just ihan alhaalta tuntuu sellasta tasaista tykytystä. Aika jännää.

Kävin heti aamusta hulluilla päivillä ja sieltä tarttuikin mukaan vauvalle pari paitaa ja sellanen soittorasia pehmolelu. Oishan sitä voinu taas ostaa vaikka mitä. Mut täytyy nyt vähän hillitä kuitenkin : )

Mutta nyt täytyy jo lopetella. Aurinkoista viikkoa kaikille!

-Hanne- ja masupupu 32+0

Huomenna lähdemme mökille saunomaan muskarin jälkeen, ja sunnuntaina on vielä uinti, joten viikonloppuna en koneelle ehdi. Nyt siis muutama pikainen rivi :).

Kiva kuulla [b]Naranjasta[/b], onneksi sulla on harjoittelu nyt ohi ja saat ottaa vähän rennommin. [b]Siisalle[/b] jaksuja kipuihin ja ultran odotteluun. Toivottavasti [b]Hannen[/b] flunssa on jo hellittänyt. Etkö muuten Hanne edelleenkään pääse yhteisöön? Haluaisitko että sun tunnarit poistetaan sieltä vai haluatko vielä yrittää? En tiedä auttaisiko jos tekisit kotikoneelta (koska sitä kohta varmaan ainoastaan käytät :) ) ihan uudet tunnarit täysin uudella sähköpostiosoitteella. Voisi ainakin kokeilla jos haluat olla mukana? Voin myös laittaa sulle [b]kutsun[/b] yhteisöön jos ilmoitat s-postiosoitteen (sen uuden) täällä, saattaisi toimia myös niin päin? (Sama juttu kaikki muutkin, jos on vielä joku joka on yrittänyt päästä mukaan muttei ole onnistunut.)

Ai niin, toivottavasti Siisa, Naranja tai joku (kuka vaan!) ehtii korkata ensi viikolla uuden pinon. Mulla on tulossa aika kiire päivä maanantaina enkä tiedä miten tänne ehdin.

Nyt pyykkikonetta tyhjentämään ja sitten muihin iltahommiin. Ensi viikkoon!

Gnatte 29+3

Nostetaanpas tätäkin pinoa ettei tiputa toiselle sivulle,laitoinki jo tonne msn:n puolelle pikaviestin.Kävin siis eilen illalla päivystyksessä noitten liitoskipujeni kanssa kun ei kertakaikkiaan pystyny eilen olee koko työvuoroa vaan lähdin kesken kaiken kotiin...lääkäri laitto loppu viikon sairaslomaa joten LOMA ALKOI!!!Menen sit joskus 2010 vuoden puolella takas töihin kun ajattelin pitää hetken hoitovapaata mammaloman perään.Lääkäri lohdutteli että eihän tässä ENÄÄ ole montaa viikkoa jäljellä....tosin kivut ei kauheesti varmaan ainakaan hellitä loppuun päin mentäessä:-( Lääkäri kyllä sit vielä muistutti etä jos tulee kovaa päänsärkyä,pahaa oloa,kuumetta,vuotoa tai kovia supistuksia niin sit pitää mennä nopeasti lääkäriin ja tuumas vielä perään jotta kyllähän sinä sen varman tiedätkin mutta muistutukseksi vaan sanoi vielä!!!

Minihattis ja masuasukki 32+2

Tämän tytyön raskas, mutta ihana työharjoittelu loppui eilen, ja nyt on toisaalta helpottunut, mutta toisaalta myös kovasti haikea fiilis. Kummaa. Siihen on niin kauan, ku ees vois ajatella hakevansa oikein töihin. Syksy koulua, vuosi äippälomaa ja sitten vielä vuosi opiskelua... Noh, onneksi vauva ja äippäloma on oikein odotettua ja ilmeisen laadukasta ja ainutkertaista aikaa :)<3

Meidän "Markku" on vissiin kanssa suurimman osan ajastaan jo pää alaspäin, mistä olen hurjan tyytyväinen! Voihan hän nyt kääntyä vaikka kuinka monta kertaa vielä miten päin vain, mutta silti. Varmaksihan en asentoa tiedä, mutta olen päätellyt siitä, että tunnen samaa rytmikästä "hyppelyä" tuolla alamahalla lähes joka päivä, josta ainakin Gnatte mainitsi :) Ja Hannekin? Hikkaahan se vissiin on, pikku ressulla <3 Ja sitten useasti tuntuu etenkin oikeassa kylkikaaressa, joskus sen allakin, sellasta kaiherrusta - koipiko? Ja välillä, kun istahtaa ihan normi tuolille eikä ihan kynttiläryhdissä istu, niin tuntuu, ku keuhkot "nojais johonkin" :D Sitä tunnetta on vaikee selittää. Ihanku tos mahan yläsosas olis joku "keppi", johon sitten istuessa keuhkot/rintakehä ottais kiinni :D Äh, vaikeaa! Mutta kuitenkin! Ja sitten on vielä se, että varsinaisia potkuja ei enää tule tonne alapäähän lainkaan, lähinnä vaan sellasta painon tunnetta ja pientä vihlontaa välillä. Päällään siis siellä kairaa? :D Näistä kaikista olen päätelmiä tehnyt, mutta katsotaan nyt kuinka edistyy ;)

Kivin kyselyyn hankinnoista. Meillä on pinnis hankittuna jo, kun sellanen Brion kaunis puunvärinen yksilö oli Keltases Pörssis myynnis edullisesti, ni ostettiin. Vaikkei vauva siä heti uinuiskaan. Ja sitten kytiin Lastentarvikkeesta varaamassa uutuuttaan hohtavat Emmaljungan Cerox -yhdistelmävaunut. Väri Pro forest, eli sellanen nätti metsänvihreä. Ovat erittäin hienot ja kätsyt, kun siis kaverin vaunuja oon työnnelly, mutta on niillä HIN-TAA!!!! En vieläkään voi uskoa, että todellakin suostun maksamaan vaunuista melkein 1000e :O Noooh, ne saa sitten luvan mennä myös seuraavalle!! Mutta siis vaunut on vasta varauksessa, ja varausmaksu maksettu, noudetaan ne sit vasta Markun synnyttyä :)

Välihuom. Ei tiedetä onko se poika vai tyttö. Markku vain, hih ;)

Sit oon ostanu hälle pinnasuojuksen ja siihen sopahtavat pussilakanan ja tyynyliinan. Patja siis puuttuu ja lakanat ja muovitettu frotee ja se ja tää ja toi :D Mulla on vähän sama fiilis Gnatten kaa siitä, ettei tunnu oikein vielä niin ajankohtaselta. Mullakin kun toi la on vasta sillon 20.12. Kaks kuukautta saa viä ootella, ja vähän pitempäänkin. Oon aatellu keskittyy kodin järjestelemiseen, vauvan vaatteiden pesuun jne. sitten vasta äippälomalla, kun h-hetki on vähän lähempänä sit jo... :) Mutta on mun tullu jo joitakin vaatekappaleitakin osteltua, kun ovat just olleet NIIIIIN ihania ja välttämättömiä :) Kirppiksiltä löytää joskus joitain ihan uudenverosia vaatteita oikeinkin edukkaasti. Yhet 62cm farkutkin ostin, kun olivat aivan ku uudet ja hintaa oli 2,50e! Mutta eihän ne kauheen kauaa mee eikä kuulemma kovin kätsytkään oo... Silti oli pakko, farkut on niin mageet ;) hehe!

No niin, josko nyt lopettelen taas, ja alan päivän touhuihin! Palailemme jälleen :)

.:Naranja:. & Markku rv 29+6

En olekaan viikkokausiin kirjoitellut, kiirettä pitää. Enkä pahemmin taustaillutkaan :)

Kuulumiset täällä ihan ok, vaikka viikko sitten olikin ongelmia (veristä vuotoa), jota käytiin sitten päivystyksessä selvittelemässä. Kaikki oli kuitenkin ok, eikä syytä löydetty. Liitoskivut ovat vaivanneet vaihtelevasti muutaman viime viikon ajan, vauva on vilkas ja potkii paljon. Viikko sitten painoa oli arvion mukaan junnulla 1240 g. Viikkojahan meillä on huomenna 30. :)

Paino on noussut hyvinkin kiitettävästi, nimittäin yht 11 kiloa. Ei tunnu aina kovn kivalta, vaikka olenkin hoikka alunperin. Hb ja verenpaine ovat molemmat nyt saatu nousemaan kohtuulliselle tasolle, neljän viikon flunssa hellitti ja olo on ihan siedettävä, vaikka maha tuntuu olevan jatkuvasti tiellä, kumartuminen on jo melko vaikeaa (kenkien ja sukkien laitto nimenomaan :()

Nyt alkaisi olla aika vauvahankinnoille. Ainoat mitä tähän mennessä olen hommannut, ovat vaatteita, äitiyspakkaus ja paljon kestovaippoja. Yhdistelmävaunut ovat kiikarissa ja turvaistuinta yritetään metsästää käytettynä. Sänky jne. tarvikkeita olisi entisellä työkaverilla jemmattuna meitä varten :)

Mites muilla? Onko vaatekaapit hankittuna ja sänky vauvelille valmiina? Miten muuten vointi? Minihattikselle voimia ja virkistävää lomaa. Itse tässä yritän sinnitellä opiskelujen parissa vielä viisi viikkoa. Sen jälkeen pääsen "rauhoittumaan" kotiin, edessä on muutto aikalailla samoihin aikoihin la:n kanssa. Saas nähdä millainen joulu on tulossa :D

Tällaista tänne,

kivi ja murunen, rv 30

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat