Vierailija

Kouluikäisen tyttöni kummitäti on saikulla ja syö mielialalääkkeitä. Päällepäin masennus ei hänestä näy (ainakaan sukujuhlissa, jossa viimeksi nähtiin). Hänellä on yksi lapsi, joka on tarhassa hoidossa. Kummi pyysi tyttöäni heille viikonlopuksi - voisivat leikkiä kummin lapsen kanssa ja käydä paikallisessa huvipuistossa. Voinko antaa tyttöni mennä vai onkohan kummille liian rasittavaa, huolehtiiko hän lapsista kunnolla? Kummitäti on miehen sukulainen.

Kommentit (9)

Miksi ei voisi, jos oireet hyvin lääkityksellä hallinnassa ja täti itse haluaa niin? Ei mitään syytä huoleen. Se on vain viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen itsekin mielialalääkityksellä ja tulen varmaan aina olemaankin. Kummilapseni vanhemmat eivät kylläkään tiedä tästä, eivätkä ongelmistani.

Jos olisin huonossa vaiheessa, itsetuhoinen ja väsynyt, en tosiaankaan ottaisi vieraita lapsia vastuulleni. Kyllä mulla ainakin on (mielestäni) terve vastuuntunto olemassa, vaikka olenkin " ongelmainen" . Hyvinä aikoina olen ihan tavallinen, aikuinen ihminen. Kummilapsen kanssa on kivaa puuhata, kivaa antaa hänelle huomiota, kivaa olla normaali, mukava kummitäti. Se ei tee lapsesta mitään " terapiavälinettä" ! Silloin, kun olen kummilapsen kanssa, olen kummilapsen kanssa kuten kuka tahansa muukin aikuinen olisi - vahdin, ettei tee mitään vaarallista; laitan ruokaa, luen kirjoja, leikin, juttelen; komennan, jos tarve tulee.

Kouluikäisen voisin laittaa kylään, onhan hänellä varmaan kännykkäkin. Sopikaa, että jos menee liian raskaaksi, niin haet lapsen kesken pois.

Jos pysyy lääkkeillä hyvin hallinnassa, ei vaikuta normaalielämään mitenkään. Tuskinpa täti olisi pyytänyt lasta luokseen, ellei uskoisi jaksavansa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat