Vierailija

Lapsi jaksaa hyvin kävellä aika pitkiäkin matkoja, mutta miksi ihmiset eivät tajua, että autottomallakin voi olla kiire paikasta toiseen. Esim. aamuhässäkässä ei ole kiva taittaa jalan tarhamatkaa unisen lapsen kanssa tämän tahtiin. Tarhamatkaan menee aikuisen reippaalla kävelyvauhdilla reilu vartti ja busseilla pääsee huonosti meiltä tarhalle. Tänään viimeksi puututtiin tarhassa siihen, että isoa lasta kuskataan rattailla. Eihän kukaan hauku lapsia autollakaan tuovia vanhempia!

Sivut

Kommentit (50)

Enemmän minua siis ihmetyttää vanhemmat jotka laittavat jo alle 2 vuotiaat kävelemään pikiä matkoja. Sääliksi käy lapsia, eivä he voi millään jaksaa kävellä aikuisen tavoin. Ei osteta tuplia, kun kyllä se jo kävelee ISO TYTTÖ. Ahdistaa niiden lapsien puolesta, voi raukkoja.

Minusta vanhemmat jotka kuljettavat lapsiaan pitkään rattaissa ovat päinvastoin järkeviä ja lastaan ajattelevia. Kyllä normaali lapsi saa leikkipuistoissa ja pitkin päivää leikeissään juostessaan tarpeeksi liikuntaa ja vielä sellaisella tavalla josta nauttii. Minusta liikunnasta ei kannata tehdä pakkopullaa ja inhottavaa asiaa heti pienenä.

Itse olen pitkään kannettu/rattaissa ollut. Olen hyvin liikunnallinen, aina ollut hoikka. Olen harrastanut kilpaurheilua nuoruusvuoteni, ja nykyöön kuntoilen säännöllisesti. Pidän liikunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hän ei jaksa kävellä esim. 4 km:n matkaa mummolaan. Kätevästi pääsemme tuplilla.

Ainakin äidillä kunto sen kun kohenee, kun työnnän ylämäkeä yli 20 kiloa rattaita ja yhteensä 30 kiloa lapsia =)

harvoin niitä on tarvittu, mutta kiva on ollut laittaa niihin sitten ruokaostokset. Itse en ymmärrä, miksi raahata kymmenen kilon kauppakassia huvikseen, kun voi päästä helpommallakin.

Ei ole kukaan ihmetellyt eikä varmaan vähään aikaan luovuta tuplista. Kävellään pitkiä matkoja, tykkään kuntoilla kävellen ja rattaita työnnellen kun ei paljon muuhun ole aikaa.

Tuplista siis, ja niissä kulkee pienempikin sisarus.

Lapsi kävelee myös reippaasti, mutta istumapaikka (nukkumapaikka) on hyvä olla toisinaan.

Oletan että nämä reilu 2v:eet ovat kotihoidossa eikä äidin tarvitse viedä heitä hoitoon niin että ehtii seitsemäksi vielä töihin toiselle puolen kaupunkia... Eli juu,jos on koko päivä aikaa eikä mitään pakollisia, aikatauluihin sidottuja menoja niin helppohan sitä on laatia päivän suunnitelmat niin että liikkumisiin on aikaa.

Ja oikeasti olen sitä mieltä että syyttävä sormi voisi osoittaa niihin vanhempiin jotka tuovat lapset aamulla hoitoon AUTOLLA! Varmasti heidän lapsilleen näyttämä esimerkki liikkumisesta on paljon huonompi kuin noiden reilu 3v lapsiaan rattaissa kuljettavien.

Ja jos pidempi matka on tarkoitus kulkea kävellen, niin kyllä poika istuu silloin rattaissa. Mielellään kyllä käveleekin, mutta kohtuus kaikessa.

minun työpaikkani. Pysäkiltä sinne oli sen verran matkaa, etten viitsinyt laittaa lasta kävelemään. 4-5 vuotiaana kuljetin silloin rattaissa , kun oli sairas ja piti viedä esim terveyskeskukseen.

t lh ja yh

Meillä jäi vasta alkukeväästä rattaat pois käytöstä ja tyttö täyttää pian 5 vuotta. Tehtiin pitkiä lenkkejä. Välillä tyttö istui kyydissä, välillä käveli. Kauppakassit oli rattaitten alaosassa. Sain erinomaisen hyvää liikuntaa monen vuoden ajan, kun kuljetin tyttöä rattaissa. Ylämäkien työntäminen lapsi ja kauppakassit kyydissä muokkasivat takapuolenkin oikein napakaksi. Ja tyttö on todellakin liikkuvainen, mutta hänestä oli silti mukavaa lähteä kanssani rattailulenkeille.

että joku kuskaa yli 3 v. rattaissa. Jälkimmäinen ei vaivaa yhtään. Hyvä kun jaksaa paapoa, pienihän se vielä on. 5v on sitten jo eri asia.

mikä siinä on että autossa saa kuskata ja samalla saastuttaa luontoa, mutta jos lapsi istuu raittiissa ilmassa ja äitikin saa samalla liikuntaa ja voi vapaasti keskustella lapsen kanssa niin että päivä lähtee molemmilla hyvin käyntiin- SITÄ arvostellaan?

Vierailija:

Lainaus:

olin kyllä yllättynyt miten reippaasti käveli. Ajattelin, että menee ikuisuus. Bussipysäkille kesti tällä kertaa 10 minuuttia, yleensä menee rattaiden kanssa 5 minuuttia eli ei kyllä paljon kauempaa mennyt.

Teillähän meni tasan tuplasti aikaa... Jos olisitte menneet pidemmän matkan, esim. rattailla 15 min. kestävän, olisi matka kestänyt oletettavasti ainakin 30min, luultavasti enemmän.

Rattaat on mun mielestä ok ihan vaikka kuusivuotiaalle, jos tilanne niin vaatii.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat