Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hänestä olen hullu, tuhoan elämäni ja koko perheeni elämän. Meille on siis kakkonen tulossa tilanteessa, jossa olen opiskelija (aikuisopiskelija, yli 30-v.) ja asumme vuokra-asunnossa. Hän ei voi ymmärtää, miksi haluamme jatkaa pienessä (kolmio) asunnossa " kituuttamista" , pelotteli, etten enää pääsen työelämään, varoitteli, että esikoinen kärsii rahanpuutteestamme. Hänen mielestään ei ilmeisesti riitä, että syömme hyvin ja terveellisesti, meillä on varaa normaaleihin vaatteisiin ja muuhun tarpeelliseen... Minä repesin ihan totaalisesti hänen haukuistaan ja sanoin päin naamaa, ettei hän itse saa ikinä mitään, jos ei ole valmis ottamaan riskiä - on vuosikausia potenut vauvakuumetta, mutta odottaa edelleen " sopivaa hetkeä" (vakityöpaikkaa).

Kommentit (13)

Meille odotetaan neljättä lasta, ja kyllä moni ihmetteli sitäkin.

Pärjäämme taloudellisesti hyvin, vaikka tuore asuntolaina onkin.

Minulle sanottiin suoraan, että kyllä kolme lasta olisi riittänyt, nyt kun tulee auton vaihtokin eteen, ja vain uuden vauvan takia.

Tulimme mieheni kanssa siihen lopputulokseen, että on yksin ja ainoastaan meidän asiamme, kuinka monta lasta meille tulee, siihen ei ole kellään muulla nokan koputtamista.

Ja mitähän se muille kuuluu montako lasta on vai haluaako ollenkaan. Mahtaako ap,n kaveria vaivata kuitenkin se ettei ole lasta ja purkaa sitä sitten muiden perhesysteemeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sanopa ystävälle hänen täyttäessään 40v ja juostessa hedelmällisyyshoidoissa, että sen siitä saa kun odottaa sitä oikeaa hetkeä liian kauan. Julmasti sanottu, mutta totta.

Muutto yhteiseen opiskelija-asuntoon, pieni kaksio. Niin ne tilanteet kuitenkin muuttuvat. Vajaa neljä vuotta sen jälkeen, molemmat valmistuneet ja vakituisissa työpaikoissa. Ja nyt ostimme oman asunnon.

kateellinen.

Vai vielä vuokra-asunto joku uhka onnelliselle lapsuudelle. Voi herran jestas sentään. parempi tyytyväinen perhe vuokra-asunnossa kuin työnarkomaaniperhe omistusasunnossa.

mieltä edellisten kirjoittajien kanssa.

Lisäisin vielä että töitä nyt varmasti tulet saamaan, hyvänen aika.:)

Minulla 5 lasta ja silti soitellaan kotiin että voisinko tulla töihin. En kyllä ole lupautunut vielä kellekkään, kotona kovasti hommaa vielä ainakin vuodeksi.

JA minulla tuli myös mieleen että taitaa ystäväsi potea vauvakuumetta mutta ei tule raskaaksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat